Spring naar bijdragen

dinsdag 25 augustus


Vie

Aanbevolen berichten

Hey Rotjeknor, Ja, het is niet de leukste tijd van mijn leven en mijn dipje is niet over maar een gesprek met sommige mensen leidt me wel positief af.
Morgen zal het drama weer opnieuw beginnen net zo lang tot het slijt of opgelost is.

Nou ja, 1 winstpunt is dat ik klaarwakker geworden ben en de drank voor het eerst in mijn leven werkelijk laat staan.
Volgens sommigen MOEST dit gewoon gebeuren om mij van de drank te doen afblijven.

Nou dat lukt dus, en wonderbaarlijk nog vrij eenvoudig ook als ik dat zo mag zeggen en zonder andere daarmee op de ziel te trappen. Ik ben op dat gebied een geluksvogel.

Op ander gebied dus niet. Johan Cruyff zou hier misschien ook wel gezegd hebben ; "Elk voordeel heeft zijn nadeel". Of andersom.

Beetje K op dit moment natuurlijk, maar ook hier gaat zijn stelling wel weer op.

Hoi Trees ! Ik ga zo ook slapen hoor. Bedankt voor je zorgen nog, lieverd !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben ik helemaal met je eens Fibo,
internetverslaving kan verschrikkelijk veel ellende veroorzaken!
Met zoon daar veel verdriet over gehad
en helaas komt het veel voor.
Via dit forum voek ik m ook bij mezelf,
maar dat mag ik van mezelf
zolang ik het nodig heb om
van de drank af te kicken.

ff wat anders:
ik dacht slim
te zijn: heb de draad van woensdag al
geopend, maar zag jullie doorposten
en nu staat de dinsdag al weer boven de woensdag.

Misschien is het slim om zo over te schakelen
op de woensdag of klopt dat niet?
Heb ik weer,
sorry
wegwezen!
Truste allemaal
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Fibo da's waar. Maar sommigen zijn dit forum niet alleen als ondersteuning gaan beschouwen, maar als een op zich zelf staand hulpmiddel.

Maar de mensen die de IB gedaan hebben, geven altijd als advies ook aan de nieuwe(re)(n) om zich daarvoor in te schrijven.

Ik probeer er altijd op te wijzen, maar ja, om dat nou in elke posting te noemen gaat ook te ver.
Ik wil ook niet voor zeurkous doorgaan, ik strooi al met adviezen, artikelen en discussies. Als er één iemand wat aan heeft, is het voldoende voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja suffertje, inderdaad elk nadeel heb zijn voordeel (hier moet je cruyff zijn stem bij horen) Ben zelf ook net begonnen, en je komt jezelf echt tegen he! normaal zou ik er nu al een stuk of 7 achterover hebben geslagen, maar zit nu op dit forum en dat doet me goed. Nu kan ik dalijk zo mijn bedje in. Gewoon fijn om met mensen te kunnen praten die je begrijpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,

Als iemand midden in de nacht een nieuwe draad opent, dan loopt de discussie zo dóór.
Het wordt in het algemeen als prettig ervaren met een nieuwe frisse discussie te beginnen, en dan meestal door diegene die als eerste bij het forum is 's morgens.

Anders loopt het zo dóór snap je, dan heeft een nieuwe draad ook geen zin.

Kijk maar eens wat ik bedoel bij de afgelopen dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte welteruste, geen sorry hoor, ik d8 dat je wel bijgelezen was. Kan ik zelf natuurlijk ook doen.

Trouwens, ik ga ook naar bed.

Welteruste allemaal en Rotje, lekker slapen he, slaap je ook beter sinds je niet drinkt. Had ik van begin af aan hoor, maar dat wisselt per individu geloof ik.

Ik moet zeggen, ik slaap later, korter, maar heeeeeeeeerlijk. Helemaal goed dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets geks gedaan. Tijdes het laatste rondje wil mn hondje altijd nog even uitrennen en gek doen. Ik heb mn gymschoenen aangedaan en met dr mee gedaan. Dus beetje rennen en spelen met mn hond. Toch niemand die het ziet op dit tijdstip :) Die hou ik erin. Moet toch nog douchen ook dus dat komt goed uit.
Was wel mooi, aan het grote water waren de straatlantaarns uit, dus ik kon prachtig de sterrenhemel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fibo,

De eerste zes maanden van mijn afkicken hing ik zowat de hele dag hier aan het forum om te lezen, om bij de les te blijven en van de fles af te blijven.
Ik zei een keer tegen mijn huisarts dat het wel leek of ik de ene verslaving voor de andere had ingeruild door de hele dag aan dit forum gekluisterd te zitten. Zij zei gewoon: lees en hang op dat forum; het helpt je, want daar tref je mensen met dezelfde problematiek.
Inmiddels schrijf en lees ik nog vrij weinig. Ik kom nog zo weinig problemen met alcohol tegen. Wel zit ik met allerlei andere problemen. Het gevaar van het verdringen van die problemen middels alcohol blijft bestaan. Dat is de reden dat ik hier dan ook nog elke dag een berichtje plaats en laat weten dat het goed gaat. Veel lezen doe ik niet meer al kijk ik wel steeds of er een reactie op mijn bericht is gegeven of dat dit tot een vraag heeft geleid.
Dit forum heeft er gewoon voor gezorgd dat ik mijn gewoonten heb doorbroken. Ik heb ook veel vriend(inn)en aan het forum overgehouden. Mijn leven is veranderd. Ik heb hier op het forum een aantal sociale vaardigheden geleerd.
En heel belangrijk: dit forum heeft mij geholpen mijn sociale isolement te doorbreken.
Alleen aan dit forum hangen is geen internetverslaving. Onder internetverslaving valt een heel ander soort van internetgebruik.


Jane,

Wat de opening van de dagdraad betreft, zoals in het echte leven loopt de avond tot de laatste naar bed is gegaan en het licht heeft uitgedaan. De eerste die 's morgens opstaat, opent een nieuwe draad. Meestal met een motto voor die dag.
Maar gek gedacht is het niet, ik deed het in het begin ook. Zo letterlijk nam ik alles, dat was ook een gevolg van mijn drankmisbruik. Ik zocht structuur op de meest abnormale manieren.


Alle nieuwkomers,

Welkom!


Allen,
Goed dat alcoholgebruik kan worden aangepakt middels dit medium wat een lage drempel heeft en de mogelijkheid biedt om in de eigen echt vrije tijd (vrij van werk, huishouden, kinderen) hieraan te werken. De internetbehandeling is echt een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Morgen ga ik een bijzondere sollicitatiebrief opstellen. Eentje van een totaal ander soort: een baan met opleiding in een heel andere richting, maar wel een die mij altijd wel aangesproken heeft.
Tijd voor iets anders met meer toekomstperspectief en een schone lei. In mijn huidige beroep kan ik op mijn leeftijd toch geen volwaardige baan meer krijgen. Dus ik heb besloten het roer helemaal om te gooien. En niet geschoten is altijd mis geschoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu wens ik iedereen middels mijn 12.891ste bericht sinds 9 maart 2007 een hele goede nachtrust toe.
Morgen weer fris en fruitig zijn voor mijn werk, want al zal ik er zelf niet bij kunnen zijn, ik wil toch dat de organisatie kan voorbestaan. Iets waarvoor nu alle registers en contacten worden aangeboord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...