Spring naar bijdragen

Donderdag 3 september


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Denk dat het ook belangrijk is om te kijken naar wat er allemaal onderligt. Grote kans dat de reden waarom je bent gaan drinken dezelfde reden is waarom je niet wilt eten. Dit is al een heel goed begin die kant op, want wanneer je beter voor je lichaam zorgt heb je betere toegang tot je geest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees ja wat fijn hè, alles valt hier op zijn plaats.
Positieve energie bij mij werkt door naar mijn leven.
Ik schreef eens dat mensen kleden zich in verhalen:
over wie ze zijn,
waar ze vandaan komen,
wat ze hebben meegemaakt,
en hoe het kan verkeren.
Zo'n uitmonstering zit hun vaak als gegoten;
niet omdat ze zich plooit naar de persoon die haar draagt,
maar omgekeerd.
Op den duur kan er daarom toch iets gaan wringen:
mensen kunnen bekneld raken in het verhaal dat ze ophangen over zichzelf.'

Ik heb mijn verhaal gewijzigd en voila.
Ik denk anders,
Ik leef anders
Ik straal anders uit
ik trek andere mensen aan
en mijn doel is anders.


AS
Hou je wel rekening met HALT?
H=honger
A=anger=boosheid
L=lonelyness=eenzaamheid
T=tired=moeheid

Zodra je 1 van deze dingen voelt moet je er wat aan doen.
Ze veroorzaken namelijk trekgevoelens.
Dus al je wilt gaan drinken, denk dan altijd eerst of je misschien eerst 1 van deze dingen kunt veranderen.
Het helpt echt.

En het koopmoment uitstellen.
Soms dan wil ik wat halen en dan denk ik gewoon, ja straks wel.
eerst douchen, of afwassen of met de hond lopen
en dan is de behofte opeens weg.
Emotiesurfen noemen we ook wel
Je kan ook gewoon op de bamk gaan zitten en wachten tot het weerw eg trekt.
Zo leer je het goed herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst Vie,
Sorry dat ik zo uitviel gisteren, maar het schoot in het verkeerde keelgat.
Ik heb er zelf de pee in en ik zou best willen dat ze uit bezorgdheid zo reageerden op mijn roken.
Dat interesseert ze niet. Als ik onder de dampkap rook, tja, dan horen ze die motor.


Verder:

Ik heb wel goed nieuws, want mogelijk krijg ik toch nog een nieuw contract tot het einde van het jaar.
Daar ben ik blij mee, want het geeft me toch 3 maanden respijt om in alle rust (zonder CWI op mijn nek) naar iets anders uit te kijken. Maar het blijft een aflopende zaak en ik ga wel op zoek ondertussen.

Als iemand van jullie in Dordrecht en directe omgeving vernemen van een kleine deeltijdbaan (+/- 14 uur per week) op secretarieel/administratief of balie/receptie/telefoon weten, dan stel ik het heel erg op prijs als je dat in een pb aan mij doorgeeft.
Ik kan nog 15 tot 17 (als Donner zijn zin krijgt) jaar mee.

En ik heb voor morgenochtend een afspraak met de huisarts voor die rottige zwelling in mijn lies. Wel een van de mannen, maar 't is een aardige vent.

Ik laat jullie nu maar. Tijd voor een rustpauze. Ben de hele dag al net zo druk als de wind. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasmijn, kwam niet vanavond je geliefde weer thuis?

Dames en heren, ik ga iets plaatsen waar ik heel erg mee zit. Scrollen maaarrrrr....
Een collega van mijn zus heeft een zus (ja het wordt lekker ingewikkeld) die al jaren veel drinkt. Het gaat om een hechte familie, en die drinkende zus wordt erg gepamperd en afgeschermd. Haar man koopt drank voor haar omdat ze anders voor het zelfde geld in haar nakie de straat op gaat om wijn te halen.
Dat zou wellicht wel een goed idee zijn, dan zou ze eens opgenomen worden.
Twee weken geleden kreeg ik een mail, dat ze al vijf weken droog stond en weer een beetje in het leven ging staan. Nu is het weer helemaal mis, ze is constant zo dronken dat ze niet eens meer weet dat hun moeder al 10 jaar geleden is overleden.
En nu vraagt die collega van mijn zus advies aan mij. Wat moet ik dan zeggen? Ik heb alleen maar kunnen antwoorden dat ik haar heel veel sterkte wens.
En zelf een beetje gehuild, zo triest is dit.
Nou, in ieder geval ben ik blij dat ik het even heb opgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Ari en Safi. Ze hebben al alles afgebeld wat ze konden bellen, maar als die zus niet aangeeft dat ze af wil kicken, kan niemand wat.
Maar het ging er mij om dat ik het even kon vertellen aan mensen die dit begrijpen.

Ik vind Corinne momenteel veel belangrijker. Ben blij voor je, dat je toch misschien wat maanden respijt krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Vie,
Ik snap het, je zou willen helpen.
Je zou iets willen doen of zeggen om die mensen te helpen maar
helaas, als het om drank gaat moet een mens zichzelf helpen.
Als je niet ècht wil stoppen, stop je niet.
ik vrees dat het zo pijnlijk simpel is.
Het water moet meestal tot aan de lippen stijgen.
Jammer hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat die collega contact moet opnemen met de huisarts. Deze kan "spontaan"een bezoekje brengen aan die zus. deze kan ook stappen ondernemen voor tijdelijke (misschien verplichte)opname in ziekenhuis. Zoveel vergeten van vroeger kan duiden op korsakov achtige verschijnselen.Haar vit gehaltes in het bloed zijn waarschijnlijk ver onder de maat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal,

allereerst Kirky van harte beterschap, en probeer je agressieve woordjes:) eens
op deze manier ( voel me klere vandaag of chips ) dat kan de moderator niet vewijderen denk ik :)

Jane Tja aan m,n conditie daar ging een forse training aan vooraf ( best goed voor een ouwetje als ik toch:)

Jasmijn en Diempje jullie gaan best goed houwen zo he :)

Corinne, wat goed dat je ,je baant kunt houden en minder is die zweer, gaat over moet je maar denken:)
Knuffel van meeeeeeee

Tjee Vie doe wat safi zegt en bel een crisis dienst

zo even wat beantwoord,
Degen die ik vergeten ben excuus moi :)

Maar voor allemaal een heleeeeeeee dikke knuffffffffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie,
zolang de dronken zus zelf geen hulp wil aanvaarden, staat iedereen daar machteloos tegenover,
hoe triest het ook is. Ieder van ons stopt eigenlijk maar als de bodem van de put is bereikt en
die bodem ligt voor iedereen op verschillende diepte. Ook een kwestie van aanvaarden.
De familie houdt op die manier wel haar verslaving in stand door de bescherming.
Ze zouden dan ook beter hun hand terugtrekken van haar.... confrontatie met zichzelf...
In feite: een drinkend alcoholist kun je alleen maar helpen door hem niet te helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi,

ben het deels wel met je eens maar niet helemaal,

ik heb zelf een zoon die schizofreen is en die wilde in het verleden totaal geen hulp,
wou nergens van weten ook medicijnen niet, was heel moeilijk toen voor ons om er mee om te gaan,

Als we heb toen hadden laten vallen was er heeeelemaal niks van terecht gekomen, dat heeft zo'n 10 jaar geduurd, maar ben blij nu nog dat we hem bleven ondersteunen. Nu is het een goede schizofreen die wel alles doet nu wat ze zeggen en ook de medicijnen,

Al klinkt he tgek maar is wel zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kohtje, je verhaal spreekt boekdelen.
Je gaat goed en je wordt uitstekend in het verlenen van service,
een gedegen verhaal.
Blij te horen, het duurde lang voor ik je zag verschijnen, logisch met zo'n verhaal.

Kohtje, je bent diep geweest, het verheugt me dat er licht aan het eind van de tunnel is.
Ga zo door! Geef je creatieve inspiratie de vrije loop, dat zal zeker lukken.

Groet Soothe.

Geen stippeltjes, dan ga je goed.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...