Spring naar bijdragen

ik moet stoppen

mokumman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heet Peter en drink al 35 jaar flink.

Ik had al een waarschuwing gehad, maar 2 weken geleden was het echt raak, acute pancreatitis door de drank.

Opgenomen in het ziekenhuis, uiteraard na een dag delirium tremens, trillende handen en de rest. Moest zelfs vastgebonden worden. Na 9 dagen vrijgelaten met de waarschuwing als je weer gaat drinken ga je dood. Nu morgen een week thuis en ik sta nog steeds droog, en dat zal wel moeten anders verlies ik mijn leven en mijn partner. Ik heb al een paar risico factoren herkend zoals een ruzie of stress, ook borreltijd is een risico moment, zeker omdat mijn partner, terecht, wel een borrel drinkt. Ik dronk ook stiekem, flessen overal verstopt etc.

Mensen om mij heen suggereren om me te laten opnemen in een ontwenningskliniek, maar daar zou ik stapelgek worden, dus zal ik het zelf moeten doen. Lichamelijk heb ik geen behoefte meer aan alcohol, echter de psychologische omstandigheden waarop je kan terugvallen blijven uiteraard. Ik ben deze aan het analyseren om me er tegen te kunnen wapenen. Ik heb me op dit forum ingeschreven om ook van lotgenoten te horen wat hun ervaringen en tips zijn.

Ik hoor gaarne van jullie,

groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mokumman,

Goed dat je de stap gezet hebt. Als dit geen ernstige waarschuwing was ... Je bent hier onder gelijkgestemden, dus welkom.

Ik heb veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive (alle gegevens hier op Alcoholdebaas). Met name het zoeken van je triggers, het bijhouden van een alcoholschrift en het zien hoe je jezelf in de positie manoevreert dat je kunt drinken, waren voor mij een eye-opener.

Het wordt vergoed door de basiszorgverzekering.

Welke weg je ook kiest, veel succes en vooral doorzettingsvermogen toegewenst. Mocht je uitglijden, probeer dan de volgende dag opnieuw te beginnen. Dat is het allerbelangrijkste.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter WELKOM

Dat is niet niks die waarschuwing!!

het zal je zeker een hele duidelijke steun in de rug moeten zijn

goed dat je je hier ook hebt aangemeld voor ondersteuning

en je eerste week van droog staan heb je er al op

hoewel de omstandigheden natuurlijk minder leuk waren

ik heb ook de onlinecursus gedaan en is mij ook erg goed bevallen

zeker het overwegen waard vind ik zelf

en veel steun zoeken op de dagelijkse dagdraad

daar is altijd wel iemand om te steunen op moeilijke momenten en om ervaringen uit te wisselen

je bent hier zeker niet alleen!

ik wens je alle succes bij je strijd tegen de alcohol!

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ook op deze draad Peter,

en de beste tip hier is om per dag

te beginnen met: vandaag drink ik niet.

Een heleboel kleine (nou ja klein) stappen

vormen samen een gezonde nieuwe levensweg,

die je gaandeweg steeds meer zult waarderen.

Je gaat weer een Peter ontdekken die je diep

vanbinnen nog steeds was, ff kwijt een jaartje of 35, maar

in de kern is hij er nog en je kunt straks weer trots op m wezen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Peter,

Jeetje heftig verhaal zeg!

Zover is het bij mij gelukkig niet gekomen, maar ik heb al wel wat flinke signalen van mijn lichaam gehad. En ik wist dat ik met vuur speelde en dit mijn voorland was als ik door zou gaan.

Ik hoop dat je de hulp zult zoeken en vinden die je nodig hebt en die bij je past.

Heel veel sterkte!

Groeten,

Platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, hartelijk dank voor de hartverwarmende reacties!

Jane, wat een mooie tekst, ik hoop inderdaad dat ik van binnen iemand tegenkom, die ik een jaar of 35 gemist heb en waar ik trots op kan zijn.

Ik ga inderdaad me aanmelden bij Tactive, gezien jullie positieve reacties.

Groeten,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mokumman, ook namens mij hartelijk welkom. Ik vertoef zelf sinds 2 weken hier op het forum en ben ook sinds 2 weken helemaal gestopt. De dagelijkse contacten hier zijn heel fijn enn je krijgt veel steun. Ben net begonnen met de behandeling van Tactive en ben er erg over te spreken. Heel veel succes en hoop je te lezen op de dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...