Rotsvast68 Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Hallo ik wil van die ellendige verlaving (alcohol) afkomen,dagen gaat het goed en dan voel ik me weer zo eenzaam,verdrietig ect,nare ervaringen uit het verlden weg te drinken.. Schaamte omdat ik me daarin zo alleen voel,ik wil zo graag stoppen!! Vandaar mijn aanmelding op dit forum,om te delen,herkenning te vinden,tips,ect. Gisteren weer geen maat kunnen houden,ik voel me vandaag zo ellendig en ik denk nooit meer,maar over een week ....Tja...je raadt het wel.Bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Hai Rotsvast, van harte welkom Je verdrietig voelen, je alleen voelen, nare dingen willen vergeten, denken dat als je gaat drinken het misschien beter gaat....(ja, voor het moment!) allemaal zeer herkenbaar!! Met jou nog velen andere die zo dachten... Alleen werkt het niet zo, morgen is de situatie er nog......terug draaien kun je dingen niet, je kunt nu wel je toekomst veranderen!! Neem vandaag de eerste niet....komen de glazen 2,3.4 etc ook niet. Kom veel op de dagdraad en vertel als je je *blieb* voelt...er is bijna altijd wel iemand aanwezig of die inlogd. Ik wens je heel veel succes met je strijd tegen de alcohol. Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Welkom Rotsvast 2 jaar geleden stond ik er net als jij zo voor vergeleken met nu had ik toen weinig respect voor mezelf en kreeg dat ook niet altijd van anderen Het gaat nog steeds niet vanzelf, maar wel stukken gemakkelijker dan toen, Nu denk je, nooit meer morgen zul je hier weer in moeten loggen om de daad bij het woord te voegen en dan kun je overmorgen al gaan oogsten het kan ook bij jou en over een week voel je je zoveel beter dan nu dan kun je even van vandaag teruglezen voor je weer een keus maakt met respect voor jezelf:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Hey...hier nog een keer Sha Wijze en allerliefste dame die Jane Ik heb Jane nog nooit ontmoet (oh wat zou ik dat graag willen!) maar haar woorden en wijsheid raken me keer op keer, ook nu weer bij jou. Ik las nu pas goed je ondertiteling: gescheiden, veel te lang vast in relatie....hoe herkenbaar!! ik had bijna 30 jaar een relatie, mezelf altijd opgeofferd....laatste 18 jaar voor de kids (met liefde hoor ) de waardering die ik niet kreeg.....ik me uitsloven en manlief onderuit op de bank met een biertje of blowtje.... hoe herkenbaar!! jaren ben ik smorgens opgestaan om 6.30 ongeacht of ik late of vroege dienst had...bij thuiskomst een borrel want ja...dat verdoofd.... ik had moeten aanvragen van te voren of hij wilde opstaan voor de kinderen!...je eigen kids!! Want dan was hij er op tijd ingegaan en had niet zoveel geblowt....crisis wat een leven! In januari 2010 heb ik me aangemeld voor een online behandeling, paar maanden na mijn officieele scheiding, kids heb ik nu alleen, teveel meegemaakt met zulke ouders als wij toen.... en ze zijn zo blij dat ze nu bij een ouder wonen die niet meer drinkt en/of blowt! Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat dit niet helemaal waar is. Ik was op 10/1 gestopt en op 25/7 dacht ik het nodig te vinden nog eens te proberen hoe het is om een glas te nemen....hmmmm.....doet geen goed voor een alcoholiste, de hel breekt weer open en je kan opnieuw beginnen. Wat hier wordt gezegd en waar ze gelijk in hebben: neem vandaag de eerste niet !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 welkom rotsvast, de naam is in elk geval een straffe binnenkomer!!! zo als jij je nu voelt, voelde ik me 3 dagen geleden.. Je voornemen is harstikke goed en op dit forum krijg je de steun om het te gaan doen! Jane, je woorden zijn inderdaad pareltjes... het viel me ook al op. Dank je wel, je bent erg inspirerend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Welkom Rotsvast, Je hebt een goede stap gezet. We zijn hier samen in de strijd. Log maar vaak in, vooral als je trek krijgt. Er zijn altijd wel mensen die je een hart onder de riem kunnen steken. Op het dagdraadje (ditjes en datjes) vertellen mensen dagelijks wat hen bezig houdt. Het is onze "huiskamer". Ik heb veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive, als extra ondersteuning. Misschien is het iets voor jou? Veel standvastigheid en succes toegewenst en ... als je struikelt: opstaan en weer opnieuw beginnen. Dat is het voornaamste. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Dag Rotsvast, je bent niet alleen, we zijn met heel veel. Schaamte helpt ook niet echt en ik hoop dat je snel weer komt schrijven want je bent van harte welkom. groetjes An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
heleen Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Hallo Rotsje... sterkte en het gaat vast lukken hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Hoi Rotsvast, Vanaf dit moment weer vooruit! Welkom. Joris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rotsvast68 Geplaatst 11 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 Beste allemaal, Alweer even geleden,ten eerste wil ik jullie bedanken voor de berichten. Het ging zo goed dat ik even niet aan het forum wilde denken dan werd ik weer geconfronteerd met de alcohol,al een poosje ben ik weer waar ik niet wil zijn. Gisteren zoon foute dag,nu ben ik verdrietig,het leven valt me soms zo zwaar dan drink ik maar.Fout!! En doe ik foute dingen,zoek kontakt met foute mannen door de alcohol krijg ik sexseule gevoelens die ik wil delen met de foute man,de volgende dag nu dus baal ik!! Ik wil zo niet zijn,er is zoveel naars gebeurd ook voor mijn kinderen en daar heb ik ook veel verdiet om,de kids wonen het grootste deel bij mijn ex man en zijn vriendin. Niet omdat ik de slechte moeder ben maar de machtspositie die mijn ex heeft daar kon ik moeilijk mee omgaan en de kinderen reageerde zich bij mij af. De alcohol die gebruikte ik in mijn huwelijk ook mijn ex vond het wel gezellig dan kon ik wat losser in bed zijn,nu we zijn gescheiden ben ik de slechte vrouw omdat ik drink,ik wil er zo graag vooraltijd mee stoppen!!Het is die eerste weer he en dan de trek die het opwektIk heb medicijnen gebruikt maar met teveel bijverschijnselen ik wil het op eigen kracht doen,kan iemand mij vertellen hoe ik aan de trek kan ontsnappen? Groeten van Rotsvast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 december 2011 Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 Goeie morgen Rotstvast en welkom terug, Vroeger toen ik nog dronk, en dat is nog niet zo lang geleden, dacht ik ook, dat ik sex. gevoelens kreeg door de drank, maar als ik heel eerlijk ben zocht ik naar een stuk warmte en liefde en bevestiging dat ik een goeie vrouw was voor mijn manneke. Ik keek niet naar mijn eigen gevoelens. Had ik er wel zin in? Nee eigenlijk niet maar als ik dan dronk voelde ik dat niet zo. Nu zocht ik geen foute mannen op hoor want ik had mijn eigen manneke maar de warmte die ik zocht, kon ik niet zo goed vinden bij hem. Om dat niet te voelen, dronk ik. Die trek daar ontkom je niet aan, die blijft, zeker in het begin als je wilt gaan stoppen. Want je wilt toch stoppen hé? Of wil je gaan minderen? Maar naarmate je langer niets meer drinkt, wordt die trek echt minder. Blijf nu hier komen en deel je gevoelens en je strijd, dat is de enigste manier om het wat makkelijker te maken voor je, want delen is helen, zeker onder mensen die weten hoe moeilijk het is om adb. te worden en te blijven.] Welkom terug en nu blijven hé? Ik wens je heel veel kracht toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 11 december 2011 Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 Hoi Rotsvast, goed dat je je weg terug weer hebt weten te vinden naar de wens te stoppen/minderen en naar dit forum! De trek daar ontkom je, denk ik, even niet aan. Als ik zelf trek heb of krijg dan ga ik snel iets doen, om het even wat om me af te leiden. Met de hond naar buiten, iets schoonmaken, de was opvouwen, lezen. Of een groot glas water dirnken, dan zit je even 'vol'. Het klinkt banaal maar die simpele dingen richten je focus weer op iets anders. Wat voor mij ook werkt is inloggen op het forum. Delen met anderen die door hetzelfde gaan of zijn gegaan helpt ook. Ik wens je heel veel succes en sterkte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2011 Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 Hallo Rotsvast er is geen tip om de trek te ontlopen; tips hoe er mee om te gaan zijn er genoeg. Trek hoort erbij voor sommigen en elke keer dat je die trek hebt weerstaan word jij sterker en die trek zwakker. net zolang tot het fysieke deel weg is en je de psychische trek ontgroeid bent. Bij mijn weten de enige manier om erdoor te komen. En als je van jezelf weet dat je dat niet op kunt brengen, dan kun je je verantwoording nemen door bijvoorbeeld Refusal te slikken, een maatje op het forum te zoeken met wie je elke dag contact hebt; de online training hier van tactive d te gaan doen (individuele begeleiding er extra bij) en vooral om hier echt elke dag te komen. Zeker in het begin. We zijn hier een hecht team en helpen iedereen die komt om hulp. Wel elk op zijn/haar eigen wijze, dus pik mee van wat jou aanspreekt. Zonder fouten kun je niet leren. Misschien heb je er wat drank betreft nu genoeg gemaakt en hier kun je ook van de fouten van anderen leren, dat scheelt! Maar je faalt pas echt als je opgeeft. Dus dat gaan we niet doen he. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
platypus Geplaatst 11 december 2011 Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 Hey rotsvast, Het is al gezegd, maar trek daar ontkom je niet aan, het gaat erom hoe je ermee omgaat. Misschien is het handig om eens iets te lezen over trek? Wat het is en hoe lang het duurt en wat je dan precies (in je lichaam) voelt? Ik weet niet zo gauw een artikel op ADB, maar bij Jellinek heb ik wel iets gelezen; Het is goed om te beseffen dat trek niet eeuwig duurt, dat is misschien de angst die je hebt (en die ik ook weleens heb) dat het eeuwig gaat duren en dat het gevoel steeds maar sterker wordt zodat je het niet meer kunt weerstaan. Dit is echter feitelijk niet waar en dat is goed nieuws! Na een poosje (een half uur?) verdwijnt de trek namelijk weer. De kunst is misschien te ontdekken wat je precies voelt en er niet tegen te vechten, maar het een beetje te ondergaan en eens te kijken wat er dan eigenlijk precies gebeurt. In mijn geval gebeurt er niets eigenlijk, het gevoel ebt weer weg. Ik wil geenszins zeggen dat het makkelijk is en ik kan jouw situatie natuurlijk niet beoordelen. Gewoon mijn mening. Groeten, platypus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden