Stoppertje Geplaatst 11 december 2011 Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 hallo ben hier nieuw, sinds 23 nov hier aangemeld en sinds kort een stopcoach hier, ben nu aan het schrijven met haar. ik drink nog wel, maar hoop binnen kort niet meer te drinken. het roken is me ook gelukt dus moet dit ook lukken, ik zal niet dagelijks hier zijn misschien veranderd dat wel we zien wel groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2011 Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 welkom Stoppertje zo vaak mogelijk dan maar dan word je een Toppertje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stoppertje Geplaatst 11 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2011 Dank je jane4 Ben aan het rondkijken hoe alles werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Coen Geplaatst 12 december 2011 Rapport Share Geplaatst 12 december 2011 Hoi ik ben Coen 37 jaar en mijn vrouw is na 12 jaar bij me weg sinds 27 nov jl.Ik ben een alcoholist en heb daar nooit actie in ondernomen. Het is geknapt bij haar,overal blikjes verstopt en liegen,liegen en liegen daarover. IK schaam mij diep voor wat ik mijn gezin (2 jonge jongens 2 en 5 jaar)heb aangedaan,het verdriet en het kapot maken van haar vertrouwen. Ik wil stoppen en ik heb de daad bij het woord gevoegd em ben naar de huisarts gegaan met de mededeling dat ik alcoholverslaafd ben met alle gevolgen van dien.Teven het ik Refusal gevraagd en gekregen. Man man man wat een tijd afkicken van de drank en afkicken van een gezinsleven dat ik zo lief had. ik hoop dat ik het volhou anders zie ik me kinderen ook uit me handen glippen. (voel me zo beroerd!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2011 Rapport Share Geplaatst 12 december 2011 Welkom Coen, ja je staat er nu beroerd voor, maar als je je refu gaat slikken en trouw hier komt, zul je zien dat je je lijfelijk al heel snel beter gaat voelen. Het andere deel, daar zul je aan moeten werken, je kinderen zijn het waard een vader te hebben en houden waar ze wat aan hebben he. En zelf kun je er alleen maar beter van worden, niet meer te drinken. We hebben grote verantwoordelijkheden als we kinderen op de wereld zetten, en mensen die afhankelijk zijn geworden van alcohol hebben die verantwoordelijkheden, heel geleidelijk aan, uit handen gegeven. Als partner van, is dat bijna niet te doen of aan te zien. Voor nu, ben jezelf je eerste prioriteit en als je jezelf goed aanpakt, kun je ook er echt goed zijn voor je kinderen. Vecht ervoor Coen!!! Je kunt ook hier via tactive, online een training volgen, met verwijzing van je huisarts, dan krijg je individueel begeleiding en houd je een soort van dagboekje bij. Ik heb er veel aan gehad, een extra stok achter de deur. En ik kom nog dagelijks op het forum, allemaal lotgenoten die je kunnen steunen en weten waarover je het hebt zonder je te veroordelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 december 2011 Rapport Share Geplaatst 12 december 2011 Dag Coen, Welkom op dit forum. Goed dat je actie onderneemt. Er is moed voor nodig de drank vaarwel te zeggen. Het kan. Geef het tijd, verwacht geen wonderen. Het is berespannend vond ik, zeker de beginperiode. Ook boeiend. Ik leer van mijzelf, waar mijn zwakke punten liggen, maar ook mijn sterke. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Coen Geplaatst 12 december 2011 Rapport Share Geplaatst 12 december 2011 Ik WIL echt stoppen en ik blijf maar in me hoofd herhalen: gewoon doen Coen,je kan het. En ja omwille van mezelf,mijn mooie jongens en oa de boodschap die ik hun later wil doorgeven dat, geen probleem niet aangepakt kan worden. MAARR...ik ben bang,bang voor wat gaat komen,bang voor terugval,bang voor de defenitieve nekslag die er evt aan zit te komen mbt mijn scheiding (ze weet het niet,er is iets geknapt na al mijn leugens en stiekume gedrag),bang voor de zware emotionele goederentrein die recht op me afkomt. Ik voel me laf,klein en intens verdrietig om wat ik heb aangericht. Mijn vader heeft al +/- 25 jaar korsakoff en ik heb genoeg bagage meegekregen vanuit mijn jeugd om te weten hoe het niet moet en toch.....Ik zou mijn lieve vrouw eigenlijk moeten bedanken voor deze stap want anders was het doorgesukkeld. Wat een emotie's ik draai een beetje door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 december 2011 Rapport Share Geplaatst 12 december 2011 Coen het is heel normaal dat je nu overspoeld wordt door emoties, maar straf jezelf niet door al te neg. gedachten want daar krijg je juist de triggers van. Je hebt de stap gezet naar een nieuw leven en ga daar achter staan, dat is veel beter dan jezelf zo af te kraken. En angst is een hele slechte raadgever hé? Begrijp ik het nu goed, is het nu zeker dat je gaat scheiden of ben je daar bang voor? Ja en kijken naar je vader die al 25 jaar Korsakoff haalt niets uit anders had je allang gestopt. Maar we hebben hier genoeg voorbeelden die allang droog staan, en als je je daar aan optrekt groei je veel meer. Hé joh ik wens je heel veel kracht toe en kom maar veel op het forum. Heb je al ooit gekeken bij ditjes en datjes de dagdraad? Daar zitten we zo'n beetje de hele dag te (praten) Zien we je daar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2011 Rapport Share Geplaatst 12 december 2011 Coen, er komt ook wel veel op je af nu. Idd je vrouw zet je voor het blok, dat zou je zelf niet hebben gekund, dus het is goed dat zij haar grens aangeeft. Zoek hulp, ook professioneel, zodat je stoppoging een kans van slagen heeft. Echt, dit is zwaar, ik heb het ook meegemaakt, weet waarover je schrijft. Maar het is te doen Coen, maar niet gaan jojo-en. Je hebt aan je vader gezien hoe het niet moet. Dit wil je jouw kinderen niet aandoen en jezelf ook niet. Heb je niet een goeie vriend die je in vertrouwen kunt nemen? Het is fijn als je niet alleen bent nu. anders kom je naar de ditjes en datjes, dagdraad van vandaag daar zijn altijd mensen om je erdoor te slepen. ik moet zo naar een bijscholing dus moet zo afsluiten, maar voor jou is het goed pom nu in contact te blijven met mensen. sterkte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
platypus Geplaatst 13 december 2011 Rapport Share Geplaatst 13 december 2011 Welkom Stoppertje! En ga ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stoppertje Geplaatst 13 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2011 dank je platypus, doe echt mijn best Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 december 2011 Rapport Share Geplaatst 13 december 2011 Hallo Stoppertje Welkom hier en succes met je streven. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Op de dagdraad, ditjes en datjes, zijn altijd wel mensen te vinden die je willen steunen als je trek hebt, of zit met vragen. Hopelijk lezen we elkaar weer. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 december 2011 Rapport Share Geplaatst 13 december 2011 Hallo Coen, Wat een verdrietig verhaal. Ik heb het geluk gehad dat mijn man mijn laatste poging nog wilde ondersteunen. Het is het waard om ervoor te knokken. Ook ik heb veel steun gehad bij de internetbehandeling van Tactive. De anderen hebben eigenlijk alles al gezegd, dat ik ook wilde vermelden. Het belangrijkste is, dat je nu de stap gezet hebt. Van harte welkom en ik wens je veel moed en doorzettingsvermogen toe. Zoek steun als je het kunt gebruiken. Daar zijn we voor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mokumman Geplaatst 14 december 2011 Rapport Share Geplaatst 14 december 2011 Hallo Coen, goed dat je de stap aandurft om je verhaal op dit forum te zetten. Aangezien je vrouw pas kortgeleden vertrokken is heb je nog een kans, maar dan is het keihard doorpakken. Natuurlijk is er iets geknapt bij je vrouw, liegen en bedriegen, flesjes verstoppen, ik ken het allemaal, en maar bagatelliseren, het valt wel mee! Nou daar gelooft je partner op het laatst natuurlijk niets meer van. Ik heb mijn vrouw en mijn kinderen verloren door dat gedrag. Mijn kinderen zie ik niet eens meer, en dat doet pijn!! Er is maar 1 remedie, keihard stoppen, nooit meer drinken, klinkt hard, maar het is zo. Maar daar heb je hulp bij nodig. Een oplossing zou kunnen zijn om je op te laten opnemen in een ziekenhuis voor 7 dagen. Je krijgt als je acuut stopt namelijk eerst trillende handjes, dan mogelijk een delirium tremens, en dat kan gevaarlijk zijn, dus je moet in die dagen gemonitord worden. Dat kan je echt niet in je eentje. Je gaat de eerste dagen door en hel, waan ideeën, etc. Ze moesten mij zelfs vastbinden, maar na 7 dagen was ik lichamelijk niet meer verslaafd. Praat eens over deze mogelijkheid met je huisarts. Daarna komt het probleem van de geestelijke verslaving, als je al lang drinkt zijn er omstandigheden te over waarop je de neiging hebt om toch weer naar de fles te grijpen. Je moet die omstandigheden leren kennen, zet ze maar eens op een rijtje, dat helpt Als zo'n situatie zich dan voordoet kan je je er tegen wapenen. Daar is wilskracht voor nodig, maar die heb je in je, anders was je niet gestopt met roken. Je zal zien dat ,met elke dag dat je niet drinkt, je zelfrespect groter wordt, ook merk je dan dat je veel beter kan denken, niets meer vergeet, er gaat een wereld voor je open. Je hebt, tijdens moeilijke momenten, wel iemand nodig om je ei bij neer te leggen, een heel goede vriend is een goede optie, echter je kan ook op dit forum je verhaal kwijt. Misschien krijg je zelfs je vrouw nog terug, als je duidelijk maakt dat je nu echt doorpakt. Een cursus als Tactile is een goed hulpmiddel en wordt vergoed met een verwijzing van je huisarts. de ervaringen op het forum zijn overwegend positief. Ik persoonlijk geloof niet in minderen, ik heb het diverse malen geprobeerd, er hoeft maar iets erg vervelends te gebeuren, en wie overkomt dat niet, en die 2 glaasjes worden een hele fles. En de volgende dag voel je je dan zo lullig, weg zelfrespect! Ga ervoor je heb niets meer te verliezen, alleen te winnen Peter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 14 december 2011 Rapport Share Geplaatst 14 december 2011 Iedereen vergeet dat deze "wie is wie" van stoppertje is. Coen kan beter even zelf zichzelf voorstellen. Want anders is het jammer dat misschien mensen denken dat er over hen heen word gekeken! Stoppertje welkom op het ADB sitje. Ik hoop dat je er iets aan hebt. IK ben er altijd voor iedereen, dus als je iets kwijt wil??? kan bij mij; Geld zeker ook voor Coen. Maar maak zelf even iets aan. Snap je? Is persoonlijker. Liefs van Jootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden