El Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 Mijn naam is El, ik ben nieuw hier. Voorstellen vind ik heel moeilijk. Dus ik lees eerst even mee als dat goed is.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 Altijd goed El, welkom hier en als je steun wilt of meer tijd nodig hebt, er is hier bijna altijd wel iemand voor je. Als je iets moeilijk vindt om openbaar te schrijven kun je ook iemand een pb sturen, een persoonlijk bericht, of via de draad vraag het de hulpverleners aan hen, of zelfs, via de dagdraad meld dit aan de moderator. er zijn dus meerdere wegen, en via meelezen kom je ook een heel eind. Ik hoop dat je je snel thuisvoelt hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Geplaatst 24 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 Dank je wel Jane. Ik ben de mevrouw aan wie niemand wat ziet. De mevrouw die een keurig beroep heeft en een goed huwelijk. De mevrouw die een week opgenomen is geweest. De mevrouw die haar rijbewijs kwijt is geraakt. De mevrouw die dondersgoed weet wat drank doet en het toch niet kan laten en elke dag denkt dat het wel mee valt. De mevrouw die de verhalen van andere mensen heel confronterend vindt. Want : "Zo ben ik niet, toch ? " Maar ik ben wel zo. Blijkbaar. En ik zou het heel fijn vinden om even met iemand te praten. Ben niet zo'n chatfiguur maar zou het wel fijn vinden nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 Heel herkenbaar El, want we zijn meesters in het sjoemelen, stiekum zijn, doen alsof enz niemand die het mag weten en vaak niemand die het wil weten ook, want ja dan moet er gehandeld worden, ik denk dat er veel verborgen leed bestaat en hier komen en erover schrijven lucht meestal op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Geplaatst 24 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 Jane, als ik je een bericht wil sturen krijg ik dit : Gebruiker bestaat niet of wil geen privé-berichten ontvangen. Geen idee wat er fout gaat. Edit : ik heb je dus wel beantwoord, maar die zijn niet aangekomen blijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 25 december 2011 Rapport Share Geplaatst 25 december 2011 WELKOM El ik hoop dat je veel baat hebt bij dit forum zeker op moeilijke momenten hoop ik dat je je hier meld 'de keurig dame waar niemand iets aan ziet' zo gaat het met heel velen aan mij zag je ook niets als ik over straat liep ik ben er van overtuigd dat het alcoholprobleem in alle lagen van de bevolking voorkomt hier zijn we allemaal gelijk aan elkaar en dat voelt goed tenslotte proberen we allemaal hier AdB te worden ik wens je heel veel succes met je strijd tegen de alcohol Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 december 2011 Rapport Share Geplaatst 25 december 2011 Oh wat raar El, ik heb idd zitten wachten en ik snap niet wat er mis ging. Er is nog een Jane maar mijn naam is Jane4, misschien zit het daarin? Vervelend voor je, want je wilde gisteren juist even wat uitwisselen, ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 december 2011 Rapport Share Geplaatst 25 december 2011 El je klinkt een beetje boos op jezelf klopt dat? Ik hoop dat je gauw aansluiting vind en a.d.b. kan worden want dat is toch waar we allemaal naar streven op dit forum:rose: Welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Coen Geplaatst 25 december 2011 Rapport Share Geplaatst 25 december 2011 Hoi El, Dapper van je om je aan te melden. ik hoop voor je dat je net als ik de ervaringen en meningen van anderen kan gebruiken voor de door jou gekozen richting in je leven. Fijne kerst en heel veel moed en sterkte toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Hallo El, Je hebt de eerste stap gezet! Aan jou hoe snel en hoe veel je met anderen wilt delen. Op de dagdraad leer je de mensen geleidelijk aan wel kennen. Ik wens je veel succes en ik zag je berichtje aan Jane: was je wel ingelogd op dat moment? Normaal klik je in het venster van iemand die je wilt antwooden op het icoontje boven 2e van rechts en dan kan je een pb sturen. Ik hoop dat je goed de Kerstdagen door zult komen en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus schaam je niet! Bij mij weet ook niemand van mijn drankprobleem, behalve mijn man. Ik zet ook altijd een vrolijk gezicht op. Misschien kunnen we ooit wel iemand in vertrouwen nemen. Veel sterkte, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi El! Zó herkenbaar: de mevrouw aan wie niemand iets ziet! Maar zovér willen we het eigenlijk ook niet laten komen he, vreselijk dat we met zo'n geheim rondlopen waarvoor we ons schamen... Maar er zijn er velen met ons, dit doet drank nl. met mensen, het maakt ons afhankelijk (van de drank) , eenzaam en zeker niet gelukkiger. Maar dit forum helpt, lees mee, herken jezelf er in en lees ook de vele adviezen die er voorbij komen. Het maakt het allemaal wat dragelijker, je bent niet alleen in deze strijd! Veel succes! Liefs, Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siam Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Ben Siam, ben nieuw, opgewekt, optimistisch, goed leven, de persoon aan wie je niets ziet... maar na teveel drank komt er zoiets als een kortsluiting, gedraag me verbaal zeer agressief, natuurlijk moet mijn partner het ontgelden Dit jaar op 7 maart sloegen die stoppen blijkbaar "door", weet er niets meer van... Schaamde me dood en enorm veel schuldgevoelens Besloten om te stoppen met alcohol Voorjaar komt, reacties als "ach kom, voor de gezelligheid, drink ook iets..." In de fout gegaan, veel toleranter opgesteld op 15 augustus weer een "kortsluiting", zie nog flitsen van ontstelde gezichten maar, weet er eigenlijk niets meer van Besloten om te stoppen Donkere dagen kwamen," ach joh, het is toch leuk als we samen iets kunnen drinken" plus daarbij de zin, echt de zin in een lekker zwaar biertje, weer in de fout gegaan, stilaan die duivel weer binnengelaten Op 25 december weer een agressieve aanval, voel me dood ellendig geduld van partner raakt op gisteren begonnen met antabuse wil er echt vanaf, geen drankduivel meer in mij maar, die zin in... waarom gaat een mens toch tegen beter weten in hiermee verder, denk je het wat te kunnen controleren loopt het toch weer uit de hand Ik hoop dat ik net zo sterk ga zijn als velen hier, maar ben er bang voor alvast hartelijk dank voor de berichten die ik heb kunnen lezen op het forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siam Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Dank je Smikkie, ik weet niet of ik je dat hier mag vragen of dat er mss een ander topic daarvoor gebruikt wordt, maar wat wil je zeggen met "een eigen draadje"? Grt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hai Siam, je kunt bovenaan op 'nieuw onderwerp' klikken daar kun je jezelf voorstellen je kunt ook wat je net geschreven hebt even kopieeren en daar plakken dan heb je een eigen voorstel draadje, snap je? verder wens ik je vast een warm welkom hier en mocht er nog eens iemand zeggen: het is toch even gezellig een glaasje herinner ze dan maar aan de keren waar je net over schreef!! veel succes bij je strijd tegen de alcohol en ik hoop je vaker te lezen op de dagdraad! Sha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siam Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi! Is gelukt! Bij deze sorry El dat ik hier terecht gekomen ben, heb eigenlijk in een impuls geantwoord.. Tot binnenkort ergens op het forum! Bedankt Shahire en Smikkie, een steuntje doet goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden