Spring naar bijdragen

vrijdag 16 oktober 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiesmorgens, even snel!
ben een beetje zenuwachtig want ga vandaag voor het eerst naar de ADHD bij volwassenen groep.
Heb het idee dat het wel eens een 'drukke' ochtend kan gaan worden en het begon al goed want ik heb de wekker uitgeduwd.
dus moest nog flink rennen en de hond moet ook nog uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen.

drinken kan best leuk zijn.
maar zodra je merkt dat je onrust hebt als je bijv maar 1 glas kan drinken of hoogstens 2 is er een alarmbel.
feit dat we op dit forum zitten is ook reen genoeg om niet te gaan proberen of je 1 of 2 kan drinken
dat lukt namelijk wel.. een dag of 3
ik spreek voor mezelf hoor..

dus die 1 of 2 kosten zoveel energie, beter laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Tina...tsja, onderliggende zaken hè? Suc6! Zal je wederwaardigheden volgen ;)

Haa, Tapas :) Ook al in therapie? PsyQ is van mij niet veel wijzer geworden, wel kenmerken van ADD maar niet doorslaggevend. Ga een cursus Mindfulness volgen in Januari en aan de bel trekken als ik hieperend uit de bocht vlieg; toch eventueel aan de AD....Vooralsnog blijf ik mezelf trainen in het met aandacht en rust doen der dingen en vooral in het niet teveel hooi op de vork nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,
Goed geslapen hier, met mooie dromen, als een speelfilm, maar dan een die niet na te vertellen is..
Vandaag ga ik met een medestudent aan ons project werken, daar heb ik wel zin in. Geen gewone werkdag dus. Daarna is het weekend, traditioneel HET moment om veel wijn in te slaan, dus dat vind ik wel spannend. Merk dat dit forum en de internet behandeling er voor zorgt dat ik heel bewust omga met de trek, en ook de momenten dat ik wel een glas wijn neem. Waarom eigenlijk, en (inderdaad Kyon) wat voegt het nou helemaal toe? Ik vind het erg prettig dat ik de ruimte voel om het in mijn eigen tempo uit te zoeken, en dat er niemand met een opgeheven vinger staat te zeggen dat ik er onmiddellijk helemaal mee moet stoppen. Tot die conclusie moet ik zelf komen.

Suffie: mooi dat het gelukt is gisteren. Het lijkt me extra moeilijk als je omgeving niet weet hoeveel je dronk, in feite is dat bij mij ook zo, maar ik woon niet samen met een partner. Je kunt dan ook niets delen van je vooruitgang he, behalve dan hier met ons.

Tas: goed dat je naar je huisarts bent gegaan, een longontsteking kan erg heftig worden als die niet snel wordt behandeld. Veel beterschap!

Lianne: dank voor de reactie nog gisteren, en de uitnodiging vaker te schrijven, dat ben ik ook van plan ;)

Soothe: herkenbaar verhaal van de piano. Ik heb 4 jaar geleden een piano gekocht. Had als kind les gehad op een electronisch orgel, omdat al mijn vriendinnetjes dat ook deden. Wist al heel snel dat ik liever piano had willen doen, maar mocht niet meer veranderen van ouders. Dus een piano is lange tijd een droom geweest. Nu pingel ik voor mezelf. Dochter heeft les, en daar leer ik ook weer veel van. Ik heb ook bladmuziek gekocht wat eigenliijk veel te moeilijk voor me is, maar waar ik ook met veel geduld kleine stukjes van instudeer. Chopin, Satie. De nocturnes van Pires heb ik onlangs ook gekocht, prachtig.
Ik speel altijd als ik alleen ben, het is echt voor mijn eigen genoegen. Ben nog steeds van plan weer les te nemen, als ik weet dat ik echt tijd zal hebben om ook flink te oefenen.

Nu, ik ga eens in actie, douchen en in de auto. Heb een goede dag allemaal en tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Kanjers,Tas. Longontsteking? Nou zorg dan maar goed voor jezelf meis want dat is toch niet ongevaarlijk. Zeker als je naar buiten gaat moet je jezelf goed warm aankleden.

Remmo werk ze joh.

Vie zal toch een groter huis moeten nemen als je alle diertje s mee naar huis wilt nemen. Maar dat heeft iedereen in het begin allemaal hoor. Op een gegeven moment kom je er achter dat je al zo veel doet voor de dieren. Ik heb het alleen nog maar met de echte kneusjes. Zo van die hele ouwe bakkies waarvan ik weet dat die nergens meer geplaatst kunnen worden. Dat is voor mij nog steeds moeilijk.

Alberta ik zit nu al te duimen voor je wijfie. Hoop dat je gauw laat weten hoe het is gegaan als je terug bent.

Kyon soms moet je weer die bevestiging hebben dat drank meer kapot maakt. Heel goed dat het niets toegevoegd heeft ook niet dat kleine kickje want dat zou al gevaarlijk kunnen zijn. Knap gedaan jongen

Dar. Ananas in de zon leggen. Nou dan hoef je niet bang te zijn hoor, want die is hier nu erg ver te zoeken.

Jane schilder ze.

Meiske is het bij jullie droog dan? Of ga je zo hard dat je tussen de druppeltjes kan blijven.

Duffie knap hoor de je je hebt kunnen beheersen. Moeilijk hé als je zo'n behoefteaandrankaanval krijgt.
Maar als je je dochter blij hebt kunnen maken door met haar samen dingen te gaan doen, moeten je ogen ook open gaan, dat geeft toch een heel fijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol zelf voelt zich redelijk. Moet nog ff kijken hoe de dag gaat verlopen. Ga zo weer een pilletje nemen en wil me aan de afspraak die ik met Lianne gemaakt heb, houden.
Verder vandaag weer naar Jos. Hopelijk heeft hij een beetje goeie zin. Dat zou toch wel fijn zijn omdat ik zelf nu niet zo heel lekker in mijn velletje zit. Zal het najaar wel zijn.
Nou lieve mensen ga m'n bed eens op maken en dan wat poetsen.
Later allemaal en houdt het droog. Nat is het buiten al. Wat een rotweer!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo die zit er weer in dus weer een garantie dat de alcohol en de behoefte daaraan geen vat op mij heeft.
Vind mezelf toch wel een beetje een kanjer hoor.
Ga nu eerst m'n vijver (die ik 25 jaar geleden onder mijn trap gemaakt heb) schoon maken. Was een bontje ingevallen en het water is nu helemaal rood. Vissen weten niet waar ze het moeten zoeken.Hihihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuuterdetuut, ja zoiets ja ;)
zo hond is uitgeweest, mijn gezicht is gecremed, mijn haar zit redelijk, klaar om zo de regen in te gaan hihi
Het grappige is met zo'n groep dat ik het gevoel heb dat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken want ik ben wie ik ben en mag daar ook zijn wie ik ben
maar om nou met nog 10 andere stuiterballen daar te gaan zitten, ik denk dat ik zometeen helemaal bekaf ben en het weekend nodig zal hebben om bij te komen.

Nee ik heb er wel zin in, denk dat het wel leuk gaat worden ondanks de misschien soms zware kost
Ik hoop dat ik wat handvaten ga krijgen waar ik wat mee kan want sinds ik weet dat ik ADHD heb is de chaos er alleen nog maar groter op geworden
okee, ik ben weg, ik meld me wel weer achteraf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, een vijver onder je trap met een bontje er in? Ik hoor elke dag weer iets bijzonders :)
Goed van jou, de pil in, kan je er weer tegenaan.

Ari foei zeg, nog op bed, hihi.

Mijn echtgenoot wilde leitegels op het terras. Hartstikke mooi, maar spekglad als het regent. Volgende keer als ik eieren ga rapen trek ik sneeuwschoenen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaa Tapas, tussen 10 mede-stuiterballen.....aangezien die draadje in het teken van humor staat stel ik voor om een potje te gaan knikkeren....het kind in jezelf iig wat leuks te doen geven ;)
Genoeg geflauwekult, ga in de weer komen. Redelijk aangename dag toegewenst, toedels
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook weer geregeld. Ik ga straks naar de kapper. Laat mijn haar blonderen. Ik ben van nature een brunette, maar inmiddels verschrikkelijk grijs. Ik blijf verven. Misschien als ik het blondeer vallen de grijze haren niet zo snel op. Verder een leuk nieuw kapsel uitzoeken. Manlief weet niet wat ie ziet vanavond. Maar ik ga het doen! Ik wil eigenlijk mijn naam SUFFIE veranderen maar weet imand hoe dat moet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel gauw ongelezen tussendoor ..........

Ik ben gisteren voor het eerst bij de AA geweest. Het is ontzettend goed bevallen, een hele leuke groep mensen. Ook achteraf een ontzettend goed (privé)gesprek gehad. Volgende week ga ik zeker weer.

Morgen geeft dochter haar (slaap)feestje en gaan we gourmetten. Omdat de wijn al naar die gourmet liep te lonken hebben ze me bij de AA overgehaald om voor de Refusal te kiezen. Die had ik immers in huis liggen. Heb ik inderdaad gedaan, ik heb gisteren een hele ingenomen en neem vanavond nog een hele. Ik ga voor mijn eerste gourmet zonder wijn! :D

Zo, nu eerst naar werk. Fijne dag allemaal.

En beterschap voor de ziekenboeg ........ :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

isa, heb je gelezen wat ik jou gisterenavond schreef?

ik heb namelijk steeds het idee dat je alles in het teken ziet van ;straks ls HIJ me ziet,..
het is top dat je een sapkuur doet, maar doe je het voor jezelf of wil je nog even extra smashing zijn om het hem in te peperen?

je bent al leuk lieverd en je hoeft echt niet joepie in de gloria te zijn als hij gaat overwegen om jou teru te willen.
jij hebt een foutje gemaakt, maar zijn reactie/negeren/hoe hij jou behandeld is ook niet oke.

er bestaat een boek: als hij maar gelukkig is..
weet niet wie het geschreven heeft.
misschien kun je het lezen , je moet toch veel rusten tijdens ontgiften.

doe me een lol en lees even terug wat ik gister schreef..
ik meen het echt goed met je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari, dank voor je reactie ( o nee dat mag niet van vie , bedanken voor een recatie haha )

het geeft echt onrust he?
zoals zondag, ga ik naar een theater, begint om 14.00
dan in de pauze hapjes en drankjes.
als ik een glas wijn neem geniet ik er niet van, ik denk dan: kan ik nog een 2e scoren..
en tring daar gaat de bel.
en dan ben ik afgeleid de 2e helft
doodzonde.
en alsof die wijn daar zo lekker is, welnee joh, zure bocht.

of uit eten gaan met een groepje en een wijn arrangement erbij (dit heb ik al eens geschreven op de site)
pff word ik zo opstandig van, iemand anders die bepaalt hoe snel/langzaam ik drink.
dan kan ik thuis als het MIJN beslissing is nog weleens nippen aan een glaasje, maar ik moet wel zelf kunnen bepalen hoe en wat.

okee.. actie in de taxi, ik ben te laat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra,

Alles naar wens, vroeg je. Soms wel en soms niet.
Nu een beetje matig.
Steeds proberen er wat van te maken en niet in oeverloos gepieker te verzanden.
Beetje tevredenheid en blij zijn met de kleine dingen, zoiets.

Sandra, je gaat wat beter lijkt me. Houd het vast.
Er blijft altijd wat te wensen over.

Groet en sterkte.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...