Spring naar bijdragen

Maatje gezocht

Hubertus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben nieuw hier en heb geen ervaring met forums maar wil dit toch proberen

Ik volg de ADB behandeling sinds begin oktober.

Gaat me redelijk goed af. ben ook met Trancendente meditatie begonnen en dat helpt HEEL erg goed.

Stoppen met drinken wil ik niet maar wel wil meer controle over mijn drinkgedrag krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hubert,

Welkom op ons forum. Ik blijf het knap vinden als mensen gecontroleerd kunnen leren drinken, ikzelf kan het niet. Heb daar de wilskracht niet voor en moet het hebben van helemaal niets drinken. Als ik een slok op heb ga ik door tot ik niet meer kan en er bij neer val.

Ik hoop je veel te zien bij ditjes en datjes onze virtuele huiskamer waarin de dag besproken wordt.

Ik hoop dat je er veel aan zal hebben en wens je veel succes.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hubert,

Ik wens je ook veel succes! Knap hoor, dat minderen je lukt!

Ik heb hetzelfde als Bolletje, eenmaal begonnen stop ik niet meer.

Heb wel geprobeerd te minderen, maar zal binnenkort toch echt de keuze

moeten maken om te stoppen, het is niet anders...Maar ik zie er erg tegenop..

Gelukkig ervaar ik op dit forum veel steun en hoop dat jij dat ook

gaat ondervinden! Veel succes!

Groet, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hubert, welkom op dit forum,

je bent dan waarschijnlijk al bijna klaar met

de training. Fijn dat het goed gaat met je.

Hier komen dagelijks, helpt mij nog steeds om scherp te blijven.

En zo langzamerhand weet ik van mensen hier meer van de

ditjes en datjes dan van fam. en vrienden:D

Ik hoop dat jij je hier snel thuisvoelt en er net zoveel aan zult hebben

als ikzelf heb ervaren. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties.

ben met de kerst toch weer aardig aan de fles geweest. Ik heb uitgebreid gekookt voor veel mensen en er mooie wijnen bij geschonken waarbij ik mezelf niet heb overgeslagen.

Dat is zo verdomd moeilijk he als iedereen om je heen aan het drinken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, jammer, maar niet meer dan dat. Een verslaving heb je ook niet in één maand opgebouwd, dus afbouwen zal ook met vallen en opstaan gaan. Het is gebeurd, niks meer aan te doen, vandaag een nieuwe dag en gá er weer voor...

Ik hoop dat dat je lukt! Ik wens je veel succes en wees niet te streng voor jezelf, zoek hier idd steun. En inderdad, zó moelijk als anderen om je heen ook/wel zitten te drinken...Daar moeten we doorheen als we anders willen, het is niet anders.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Siam, daarom wordt er ook vaak gezegd dat stoppen makkelijker

is dan minderen. En als je dan toch minderen als doel wilt (of nog

twijfelt of je dat wel kunt) dat je dan beter eerst een paar maanden

droog kunt staan en dan pas kiezen. dan is de lichamelijk craving

meestal weg en krijg je wel met de psychische craving te maken.

Eigenlijk denk ik dat je héél goed eerst je drijfveren moet onderzoeken en

aan de slag gaan met je onderliggende redenen/karakter/jeugd enz.

Pas als je verder in dat proces bent heb je een echte keus.

Nu laten we vaak de omstandugheden kiezen.

En dat is denk ik ook nancy, wat me een beetje raakte toen ik jou opmerking las;

jammer maar ook niet meer dan dat. natuurlijk is het wel meer dan

jammer als je gestopt was en

je bent toch gaan drinken. Mensen die daarin veel te streng zijn, kun je wat mildheid

aanraden. maar als je er gemakkelijk mee omgaat ben je misschien wel achterdeurtjes aan het openhouden.

Wees je daar dan maar van bewust, misschien ga je dan echt leren van het vallen en weer opstaan.

En dan kunnen de valpartijen minder pijnlijk worden en minder vaak voor komen.

Een heel verhaal, maar geloof me, ik ben ook heel wat keren gevallen en weer opgestaan,

tot nu toe ligt het aantal keren opstaan aan kop:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk hoor Jane, ik liet me nogal ongenuanceerd uit. Maar we hebben het hier over Hubert, niet over Siam, en Hubert wil helemaal niet stoppen, maar minderen.

Ik bedoelde feitelijk dat het niet zo moet zijn dat je door een uitglijder helemáál onderuit gaat, dat je ondanks de teleurstelling (want dat is het natuurlijk) tóch dóór moet gaan, je niet moet laten ontmoedigen, zo van : het lukt me tóch niet.

Maar ik vind je berichtje wel heel veel fijn, het zet me tot denken over mezelf, dank daarvoor!

Ja, en sorry, soms komen dingen zwart op wit anders over dan bedoeld...maar ik begrijp je wel, ik had het anders moeten stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hubertus het is helemaal niet erg dat het niet de eerste paar keer lukt, alleen heel vervelend en vermoeiend.. En dat gevoel is goed ook al is het een rotgevoel. We kennen dit gevoel allemaal maar al te goed. Dat is het begin om te werken aan een adb. leven. Als je maar probeerd om hier te blijven schrijven en niet gaat afhaken want daarmee doe je jezelf veel geweld aan. Je bent je al bewust geworden dat veel alc. voor jou niets is en das al heel belangrijk hoor.

Hopelijk kunnen we je blijven lezen en ga je je hier thuis voelen.

Heel veel suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hubert,

Van mij ook welkom hier. Ik ben een minderaar, en drink 4 dagen niet en 3 wel. Ik vind het inderdaad moeilijker om maat te houden dan om de dagen zonder drank door te komen. Als ik alleen was zou ik geen drank in huis halen en "gewoon" niet meer drinken, maar er is altijd royaal drank in huis en daarom wil ik ermee leren omgaan. Als me dat niet lukt, dan stop ik helemaal, want ik laat de alcohol niet meer mijn leven verzieken.

Succes, hoe dan ook.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...