Spring naar bijdragen

Woensdag 21 oktober 2009


Kyon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mensen moet er zo weer vandoor. Heb net mijn ponnie geknipt. Het lijkt nu meer op een gatenkaas, maar goed ik kan weer wat zien.
Ben er weer van tussen. Weet niet hoe laat ik terug ben maar jullie zien me vanavond vast nog wel.
Al was het alleen maar om iedereen een nachtkusje te geven. Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal

Heeft me enorm veel moeite gekost om vandaag in te loggen op het forum maar doe het toch, want was
vandaag bijna in een voor mij enorme valkuil gestapt en die is:
mij iets aantrekken van wat een ander over of tegen mij zegt en dit niet positief bedoeld is, ook al is het maar één iemand.
Het gevolg voor vandaag is:
dat ik weer wilde gaan roken
en bier gaan halen om me vol te gieten
waarom?
omdat er iets gezegd is op het forum wat ik heel erg vervelend vond vooral omdat
het persoonlijk gericht was.

Het bericht was: Of ik samen met " ..." niet beter kon verhuizen naar MSN omdat het daar wellicht gezelliger was?? Het bericht is inmiddels "aangepast".

Wie dat bericht schreef doet er verder niet toe, dat weet degene zelf wel.
ik word hier zeer ongelukkig van en probeer dan weer te vluchten in de mist en in verdoving en vergetelheid. Of het helpt? nee, natuurlijk niet. Gelukkig heb ik het tot nu toe ook nog niet gedaan,
maar daar is nog maar héél weinig voor nodig en heb alle zeilen bij moeten zetten om het niét te
doen want ooo wat heb ik er een zin in.

Ik weet dat op het forum iedereen op z'n eigen manier de trek naar drank probeert te bedwingen en te overwinnen en het "nieuwe leven" probeert te leven met alle problemen die zich daarbij aandienen of er al waren.
Ik probeer daarin respect te hebben voor iedereen. Dat ik vaak humor gebruik en gek doe is mijn
manier. Als dit niet op prijs gesteld wordt dan verwacht ik dat degene die zich aan mijn berichten stoort
doorscrollt en dat vind ik ook prima. Of mij erop aanspreekt op het moment dat ik er ook ben zodat ik ook iets terug kan zeggen.

Het forum dat voor mij voelde als een "warme deken" en grote steun, voelt voor mij op dit moment
niet goed meer en niet veilig en daarbij voel ik me ook niet meer welkom, ook al is het maar één
persoon die mij dat gevoel duidelijk heeft gegeven.

Ik vind het ook vooral heel naar en vervelend dat dit soort dingen gebeuren niet alleen voor mezelf, maar voor alle nieuwen die hier komen of willen komen. het moet vooral veilig zijn
want ieder van jullie hier wéét hoe moeilijk het is om te stoppen, en hoe blij je dan bent met steun
ook al is het virtueel, maakt mij niet uit, zitten toch ménsen achter hun pctje te tikken.

Omdat het maar één persoon is die het heeft gezegd en ik verder heel veel steun van jullie allen
ontvangen heb waar ik ontzettend bij mee ben, ben ik nu aan het proberen om de boel te relativeren en alles bij mezelf weer op een rijtje te krijgen. Ook al klets ik soms 'onzin' hier denk maar
niet ik het zo makkelijk heb, heb ook mijn waslijst ellende van vroeger en nu, hier thuis en om mij heen.
Iedereen heeft zijn last te dragen, ieder huisje heeft z'n kruisje, ook mijn huis.

Als laatste wil ik nog zeggen dat het feit dat ik me zo 'laat pakken' door zo'n bericht
alles te maken heeft met mijzelf. Hier moet ik dus echt iets aan doen!!

Zo nu ben ik alles kwijt wat ik wilde zeggen pfffffffffffffffff

liieeffsssssssssssss Cocootje:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco: het zegt iets over jouw gevoeligheid. Toen ik hier pas was trok ik me opmerkingen zo ontzettend aan. Als je het kan zien als een leerproces dan kom je er wel.
Als je je een slachtoffer gaat voelen dan is het einde zoek.
Neem jezelf onder de loep en probeer te zien hoe onnozel zo'n opmerking is.
Iets om zo naast je neer te leggen.
Probeer te denken: 'prima, dat is zijn of haar mening, iedereen mag denken wat die wilt, ik schrijf wat ik wil schrijven, klaar'.
Als het je echt niet lukt is het inderdaad beter om even afstand te nemen.
Net zoals in het echte leven. Als hier thuis dingen gebeuren die me echt te ver gaan dan neem ik afstand.
Ik negeer het of ga weg. Maar niet drinken, dat lost niks op, maar dat weet je zelf ook allang.
Toch zal dat heel lang onze automatische piloot ingeschakeld worden en dat is drinken.
Wel goed dat je het hier hebt opgeschreven. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve cocootje

Ik had dat bericht ook gelezen en vond dit niet zo erg kies
van die persoon
maar die persoon ligt wel heel ergmet zichzelf overhoop,
en het is niet goed te praten om iemand zo te kwetsen,

Maar zie dat jij je er dapper doorheen hebt geslagen
ben super trots op jou

heele dikke knuffel van me:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An
ik dat iedereen hier maar mag schrijven wat die wil oke

maar als het kwetsend wordt vind ik dit toch wel heel erg
kijk en daar ben ik het dan niet mee eens
die persoon weet heel goed dat het erg hard aankwam

ik vind wel erg en dat die persoon dan niet de moed heeft om het te laten staan
maar gauw aanpast
kijk dat vind ik ongepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco, je wilde weer gaan drinken en roken, zo lees ik!!
Niet doen, er is geen reden om te drinken.
Er is reden om je te ergeren, maar niet om te drinken!

Nooit het drinken gaan rationaliseren, er is altijd wel iets, of niets.
Los koppelen. Het tweesporen beleid!!

De drank en de emoties los van elkaar zien.
Op het ene spoor de problemen en op het andere de drank,
en niet de wissel omgooien, zodat ze bij elkaar komen.

En Hannah moet niet zeuren!!!!
Een voortdurende schreeuw om aandacht.
Slapen, pillen, drank, er komt geen eind aan!

Misschien is ze jaloers!
Jij schrijft, wat je wil schrijven.
Hannah maakt niet uit, of mensen op msn moeten.

En dat ze het weghaalt, maakt niet uit.
Ze haalt voortdurend weg, of verandert het! Beetje onfris!!

Coco, je gaat goed. Ga zo door!

Groet.

P:S Hannah doe eens NORMAAL!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve Coco, zie dat je inmiddels uitgelogd bent, maar misschien lees je nog ff mee.

Voor mij ben je een toppertje en ben nu al heel wijs met je.
Trots ben ik ook op jou, omdat je vandaag nergens aan toegegeven hebt en ook omdat je je verhaal hier hebt opgeschreven.
Ik ben ook een typje die mij snel dingen aantrekt en daar erg over in kan zitten.

En misschien ook wel helemaal niet zo bedoelt door die persoon, soms kunnen geschreven woorden heel anders overkomen dan bedoeld.
Jij bent zoals je bent en blijf alsjeblieft zo, want je bent goed zoals je bent.
En als een iemand daar anders overdenkt..............ook goed, toch???

Maar goed lieverd, hoop dat je deze berichtjes nog leest en heb je nog ff zin om nog ff een bakkie mee te doen, anders slaap lekker, niet meer piekeren en tot heeeeeel gauw.

Dikke kus van Pip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé BAH wat nu weer. Cooc laat je niet kisten meis. Ik weet niet wat er geschreven is maar als ik geraakt wordt door wat dan ook, gooi ik het op het forum met naam en desnoods adres er bij. Zeg dat je geraakt bent of via een P.B 'tje maar nu heb je er de hele dag mee gezeten, krijgt trek in drank en een saffie en je zit in de sorres. Dit omdat je inderdaad een gevoelig persoontje bent. Niets om voor te schamen alleen maar om trots op te zijn ook al is het vaak zo verdorries moeilijk. Je bent een heel tof wijfie en ik hoop niet dat je om deze rede af gaat haken meis. Ik zou m'n grote maatje kwijt raken. Iemand die, ondanks je het misschien zelf niet gemerkt hebt, vaak door jouw vrolijke noot, mij van een rotgevoel afgeholpen hebt. En dat zijn dingen die zo waardevol zijn op dit forum. Maar als iemand iets heeft naar een ander, vraag om duidelijkheid en blijf er niet mee zitten. Meisie ik hoop dat ik je morgen weer op het forum zie en gooit het op het forum dan wordt je vanzelf of gecorrigeert of je krijgt een hoop hulp.
Ik denk dat je je vast kunt houden aan het laaste. Dikke knuffel voor jou klein hagenesie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco als je morgen het draadje terug leest dan hoop ik dat je er over nadenkt dat je nooit of niemand de schuld mag gaan geven weer te willen.drinken/roken. Klinkt hard maar bedoel het niet zo en dat weet je maar iemand die weer wil heeft altijd een excuus. Niets of niemand is het waard en zeker niet iemand die eenzelfde verslaving heeft want die moet beter weten en jij ook want je bent beide erg gevoelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me dood en doodmoe. Dat gevoel klopt wel want ik heb het erg druk gehad. We zijn weer aan het (laten) klussen deze week en ik heb het de hele dag ontzettend druk gehad met keuzes maken en naar winkels fietsen.

Wel vaker ben ik moe en wacht ik tot dochter naar bed is gegaan. Nu denk ik dat ik maar eerder ga dan haar. Misschien boven nog een sudoku maken. Ik weet dat dochter zich aan slapen-gaan afspraken houd, dus die kan ik met haar maken.

Het voelt alleen zo vroeg. Maar ik drink niet en sta morgen weer fris op. :D

En aan iedereen die probeert het forum gezellig te houden: ik lees jullie graag ook al praat ik niet vaak mee. Meestal zijn mijn dagen gelijk aan elkaar en voelt het eentonig dat te vertellen. En daar ben ik eigenlijk wel blij mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...