Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Soothe :heart: en Kaia :present: van harte gefeliciteerd met 23 maanden niet drinken!
Jullie gaan die 2 jaar halen, zeker weten!
:heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present:

En Houtje, gefeliciteerd met je nieuwe leven dat je nu al 4 jaar leidt! Inmiddels misschien geen nieuw leven meer, maar gewoon jouw leven. Een leven dat niet meer draait om de drank!
:heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present::heart::moon::):present:

• Antwoorden 258
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Oeps helemaal ove rhet hoofd gezien SCHAAM
goed van je anna

Soothe en Kaia GEFELICITEERD :musicnote::moon::):musicnote::moon::present::moon::angry::moon::present::musicnote::present:

en ga zo door kanjers ik hobbel er wel achteraan:D

Lieve knuffel van mij

Geplaatst

Hoi.

Vandaag weer nuchter opgestaan en gevraagd of ik voor vandaag weer de openheid van geest mag hebben om mezelf dusdanig te mogen zien dat ik niet de behoefte zal hebben om in verdoving te vluchten.

Ik juich mee met de mensen die vandaag het besluit nemen om die eerste te laten staan, of dat nu de eerste dag is of de duizendzoveelste dag. Voor een verslaafde is elke dag niet gebruiken een geleefde dag, een bijzondere dag. Alle emoties die ik elke dag weer tegen kom verwerken voor wat ze zijn, elke keuze die ik nuchter maak kunnen verantwoorden, dat is voor mij vrijheid. Vrijheid vind ik niet altijd makkelijk, maar het vertrouwen dat ik er in heb gekregen maakt dat ik me niet meer hoef te schamen voor mijn doen en laten. Foute keuzes zijn geen schande meer maar een onderzoek waard. Zodat er eigenlijk geen foute keuzes meer bestaan. Zoals ik in mijn handtekening heb staan: er zijn geen slechte dagen, alleen goede dagen en dagen die leerzaam zijn. En ook: alleen voor vandaag. Vandaag is een cadeau.

Groet!!

Geplaatst

Houtje!!!!!!!!!!

Nou hoop ik dat hier een slinger staat hahaha
Lukt me niet om die te maken tot nu toe, dus d8 ff kopieeren
Maar in dit schermpje staat niks
Nou ja in ieder geval zooooo een grote slinger had ik dus voor je bedacht!!

Thee ff een dikke knuffel, tis wel moeilijk denk ik allemaal zo midden in je herinneringen
(wel geweldig eigenlijk dat hij dat soort spullen niet weggegooid heeft toch???)

Geplaatst

Hee meiske,
Ja hoor gaat goed hier...
Zit te smullen van mn zelfgebakken waldkorn brood. Smaakt toch net ff lekkerder als je t zelf gemaakt hebt;)
En met jou dan?
al je endorfine weer lekker in je lichaam na het rennen?
Oh ja moet je nof f kompliment geven qua grommen. Je doet t goed he!!!!

Geplaatst

Jammie witte da's nog eens smikkelen ;)

athanks witte jij maakt m'n dag weer goed
en ja lekker gejogd hoor kan er weer helemaal tegen vandaag:D

Knuffel van me

Geplaatst

hahah Moet je doen meiske
Tis een aanrader.

Hoop dat je wint deze dan bolletje ;)
Ik vind jou wel heel knap hoor met alles wat je voor je kabouter doet allemaal.
Ik vind het ook zo mooi om te lezen dat je steeds meer aan jezelf gaat denken,
is dat nog een voordeel van het niet meer drinken voor je??
Het zou idd mooi zijn als je weer wat meer een geliefde van hem kan worden
ipv zijn priveverpleegster.
Mogelijk dat er zorgaanbieders zijn die die taak van je over kunnen nemen.
Ik wens je veel succes toe met het leren aan jezelf denken, is niet makkelijk voor je
denk ik, maar de beginstap heb je gemaakt volgens mij.
Enne stap 1 is toch toegeven dat je iets niet meer wilt???:present:

Geplaatst

Zo lekker ff gebadderd. Blijf het een grandioos idee vinden van Caro. Ze wil dat ik pas ga douchen als er iemand online is op msn dan zet ik me op afwezig en meld me weer aan als ik klaar ben. De mensen kunnen Caro bereiken die alle alarmnummers van me heeft als het te lang gaat duren. Ja voelt wel veilig en jammer dat ik dan niet kan gaan wanner ik het wil. Dit is beter en voelt voor mij ook veiliger. Ben erg blij met haar idee alleen moet ik nui oppassen niet te veel te teuten want voel me veilig hahaha.

Geplaatst

Dar en en andere baan zoeken lukt niet? Onderschat dat niet hoor om op je tandvles te lopen want voor je het weet heb je een burnout Ffe ziekmelden? Miss laf maar geeft wel even rust in je koppie.

Geplaatst

Dit vind ik nou echt jammer.. Moeten we nou echt bij alles waar we mee zitten gaan verantwoorden of wel of niet alcohol gerelateerd is??? Deze vraag niet voor jou Dar maar in het algemeen.
Grrr ben nu al boos, moet ik je stuk weer opnieuw gaan lezen omdat ik niet meer precies weet waar het over gaat door mn boosheid, over dat gemekker waarvan iedereen weet dat, dat met golfgbewegingen terug komt!
Zoooo mijn punt gezegd en is tevens ook het laatste wat ik erover zeg!

Nu oprechte aandacht voor mn medeforumgenoten.............

Ik weet het niet Dar, idd was het altijd zo dat als je je echt ongelukkig voelde op je werk dat je dan een loopbaancoach kon krijgen via je werkgever (tenminste bij mij werk was dat wel zo) Maar idd nu in tijden van crisis kunnen de werkgevers wat makkelijker omgaan met dit personeel..... helaas
Mij lijkt het wel een vraag waard aan het CWI, die hebben er wellicht verstand van.
En vragen staat vrij toch?
Hoop dat je er uit komt want elke dag leeggezogen thuiskomen is niet niks

Top idee van Caro druppeltje. Heerlijk voor je dat je iemand dichtbij hebt ondanks dat ze zo ver weg is.
gaat het weer een beetje met je na gister???

Geplaatst

Goedezondag lieve allemaal,

Goed te zien dat er steeds mensen blijven komen die hun leven een andere draai willen geven,
ik zelf pluk daar nog altijd de vruchten van na bijna 2 jaar!

SOOTHE mijn stopmaatje vandaag 23 maanden VRIJ.... YIHAAAAA!!!B):sun::moon::present::)

En wat zie ik nu zo en passant, Houtje alweer 4 jaar?! Wouw meid wat geweldig!!! :sun::musicnote::rose::)

~Ik weet nog hoe ik er tegen op zag, het idee nooit meer te drinken.
Dus nam ik het maar dag voor dag. En verraste mezelf hoe ver ik kwam! Cool!
Wie had ooit kunnen denken dat drank voor mij op een dag geen enkele meerwaarde meer zou hebben?? Toch is het al een heel tijdje zo... want zo werkt het in een mensenbrein: je kunt jezelf net zo gemakkelijk dingen aan - als afleren, kwestie van consequent volhouden en de tijd doet de rest!
Inmiddels voelt het al lang niet krampachtig meer, het is gewoon geworden voor me, en wisten jullie dat thee de nieuwe wijn is?

Nu steeds meer mensen om me heen zich realiseren wat een alcoholverslaving betekent, vragen ze me wel eens hoe ik dat zo in m'n eentje heb klaar gespeeld. Nou, zo helemaal in m'n eentje was het niet hoor, ik had dit forum waar ik vooral dat eerste jaar bijna elke dag steun en herkenning vond. Dat gun ik jullie allemaal! Elke dag die eerste laten staan, en het proces hier met lotgenootjes komen delen. Want er gebeurt heel veel in dat avontuur met jezelf, je gaat je opnieuw verhouden tot bijna alle aspecten in je leven, zo onderweg naar jezelf... omdat je het waard bent :heart: !

liefs,
Kaia
">Thee, de nieuwe wijn

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...