meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 ariIk kom niet meer bij van het lachen tjonge Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Dame knap hoor. Dit is al de eerste stap naar het groeiproces. Je zult zien dat je je sterker gaat voelen. Misschien morgen al. Dat voel je vaak al na eeen dag. Geef jezelf meer een schouderklopje hoor want je bent goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ok Meis, je hebt het gelezen, gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Dag, ik ben er weer. Mooi gesprek hier vandaag naar aanleiding van het verhaal van Alkol. Zelf heb ik geen geschiedenis van zo heel lang drankmisbruik achter de rug, het ging telkens met periodes van meer en minder controle. Ik verlang erg terug naar de periodes waarin ik achteloos met drank kon omgaan. Vooral drinken bij gelegenheden, soms ook wel eens te veel en dan een kater op een vrije zondag, maar er nooit mee bezig zijn in gedachten, en al helemaal niet: ik moet nu alcohol, of straks als ik thuis kom. Zou zo heel graag die vanzelfsprekendheid en die vrijheid weer terug willen, me dus niet verslaafd en afhankelijk voelen. Zit erg in twijfel of dat weer te bereiken is, of dat het strijd en controle blijft. Lees hier van veel mensen dat het helemaal niet meer drinken dan te verkiezen is, en dat snap ik ook. Ik heb ook mijn doelen gesteld, fors minderen met wat ik voorheen dronk, en tenminste een aantal dagen ook niet drinken. Zie het ook nog als onderdeel van mijn eigen motivatieproces, het kan heel goed dat ik het verder ga bijstellen. Kleine stappen. Had het vandaag belachelijk druk op mijn werk. Onderweg naar huis hevig zin in wijn, want dat was altijd mijn antwoord op dit gevoel. Moest letterlijk even denken aan het HALT, wat hier een paar keer is genoemd. Moe, en hongerig, en ook wel geirriteerd was ik. Dus eten maken, en die irritatie onderzoeken, en zo meteen even languit op de bank tv kijken. Beter. Als ik was gaan wijnen, dan had ik nu al ettelijke glazen op gehad, en geen honger meer etc. De gewoonte doorbreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ari, ik ga nu zelf ook echt eten, dus ik log ook weer uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 GROOT NIEUWS. Mijn kabouter komt als het goed is 16 nov. thuis. We hebben te horen gekregen dat er op korte termijn een flat vrij komt. Dit zou al kunnen op 16 nov. maar ook op 1 dec. Dus krijg ik het erg druk. Er moet dan toch een hoop geregeld worden en er zal vloerbedekking en zijl gelegd moeten worden. Deze keer laat ik het lekker doen en ga niet zelf aan de gang want ik zal m'n handen vol hebben aan andere dingen. Vanochtend werd ik weer zo moe toen ik hem moest gaan halen, maar na het bericht was ineens alle moeheid weg. Wat kunnen negatieve gevoelens toch veel energie vreten zeg.Had vanmiddag wel zin om me eens flink te gaan bezatten omdat ik me goed voelde en wilde vieren dat eindelijk de kogel door de kerk is en mijn kabouter dadelijk goed verzorgd wordt en toch op zichzelf woont. Dan lijkt het net of je maag smeekt om die kick te voelen, de alcohol die je naar binnen werkt en binnen niet al te lange tijd je maag warm wordt en je hersenen en je lijf zich wat kunnen ontspannen. Voor het eerst baalde ik er van dat ik niet kan drinken maar goed ik heb me daar bij neer gelegd. Moet de aankomende tijd wel op passen want dit zijn de momenten waarin ik zwak ben en ga weigeren om een refusal te nemen. Lianneke waar ben je? We hadden een pact.Vanavond blijft hij weer in zijn huis slapen, en heb met hem af gesproken dat hij nu zelf de thuiszorg binnen laat. Houd wel m'n:heart: vast. Toch weer bang dat hij het niet redt. Ook omdat hij vandaag toch een fles wijn heeft gedronken.We hebben het er over gehad dat één fles teveel is maar hij zegt "Ja dat zal je wel van dat forum gehoord hebben maar een man mag een fles per dag drinken Kan helemaal geen kwaad" nou ja dan laat ik hem aar.Nou mensen dit was het weer. Plof nu ff op de bank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ja klopt hoor, ik had het laatst al opgezocht toen we het erover hadden Ik ga zelf naar Oostzaan, zondag is dat. Beetje vervelend dat mn buurvrouw (op mijn advies) ook gaat, maar dat ze is kwaad op mij. Helemaal geen zin in spanningen. Had er al over gedacht om naar een andere lokatie te gaan, want dit wil ik echt zelf puur beleven, en niet met mn energie bij de stomme buurvrouw zitten. Volgende keer kijk ik wel linker uit voordat ik dit soort belangrijke zaken doortip naar een ander. quote: Originally posted by: druppeltjeJa Woman staat op internet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Birthe een grote pluim voor je meid. Je bent sterk geweest en dat telt hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Woman heb jij ooit van het Urantiaboek gehoord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Nop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Maar ik ben wel nieuwsgierig, vertel eens ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Even gewikipediaat en voilá:http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Urantia_boek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Even met de hond uit en een hapje eten. I'll be back Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Woman het is een pil van bijna 3000 pagina's en gaat over van alles. Atlantis, het ontstaan van het heelal, de mayakalender en het jaar 2012. Plato, nostradamus kristallen schelels piramiden enzallemaal onderwerpen waar je in het dagenlijks leven weinig over hoort. Ik heb hem besteld voor mijn kabouter. 2e hands bij bol.com. Hij is in het engels en in het nederlands te verkrijgen. Dacht misschien is dit voor jou ook erg boeiend. En 3000 pagina's daar ben je verlopig zoet mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 dik he (dat boek)ik ben in een van 650 blz bezig, heb m vandaag maar verlangd met 3 weken,kan ik er op mijn gemak van genieten.Lekker lang dus, das t voordeel van dikke boeken.Bolletje fijn van die flat, ff hard werken en dan ff rustwant dat heen en weer geren is ook niets, toch?Laat hem maar drinken nu, de veranderingen zijn voor hemwaarschijnlijk ook zwaar, de zorg kan er trouwens ook wat van zeggenis anders dan als jij het doet denk ik. Loslaten is moeilijk he als je je zorgen maakt,hij is ook een beetje een kind van je geworden lijkt het soms, voel jij dat ook zo?Druppeltje huil maar lekker bij je House, dan mogen de tranen voor Mischa er ookmeteen uit. Huilen is reinigen voor de ziel dus houd maar niets vast meid,aai over je bol,Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Jane ja dat klopt. Vroeger toen ik bij hem in behandeling was, was het een vaderfiguur voor me. Ik keek huizenhoog tegen hem op. Daarna is onze realtie gelijkwaardig geworden maar toch keek ik nog steeds tegen hem op. Nu is het mijn zorgenkindje en erg afhankelijk van mij. Van de andere kant is hij nog steeds dominant. Vanmiddag zei hij nog "Bol gooi jij die koffie eens weg, neem m'n kopje gelijk naar de keuken, en pak een fles wijn voor me, en vergeet m'n glas niet"dan fluister ik zacht "Ja baas". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ben blij da'k niet zo geleerd ben want snap er niks van;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Kirk, dat klopt, dat hoorde ik gisteren ook op het journaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Meiske ik ben ook niet geleerd hoor, maar wat snap je niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 KirkAh zo Kirk je bent geweldig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Dat van wing snap ik ook niet pffffffffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Kirky dat zit mijn tijd wel uit dan Niet??????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 :present:Bolzag net dat je gister 1 maand droog te vieren had!!!ik krijg er nog steeds geen slinger uit Bolmaar denk maar een hele bos rozen danJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Kirk en er zouden drie planeten op een lijn komen te staan waardoor het magnetisch veld verstoord zou worden en daarmee alle p.c. mobieltjes enz. Alles zou in het honderd lopen. We zouden een nieuwe ijstijd krijgen en veel natuurrampen. Nou daar zitten ze dan niet naast. Nederland zou helemaal onder water lopen. Of was dat Nostradamus die dat voorspeld had? Ik weet het ook niet meer hoor. Maar ben wel benieuwd.Loop trouwens al een tijdje te denken om daar een topic aan te wijden. Alles wat daarmee te maken heeft. New ages kinderen. De vraag waarom wij hier zijn? Of men gelooft in ufo's, een geloof in god.Dat zouden hele interessante discusies kunnen geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 dank je voor deze grandioze uitleg Kirky;) x 20 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden