Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 oktober 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Het verhaal van het potlood:

Een jongetje keek naar zijn oma die een brief aan het schrijven was. Op een gegeven moment vroeg hij: Oma, schrijf je een verhaaltje over wat wij samen hebben meegemaakt? Of schrijf je misschien een verhaaltje over mij? Zijn oma stopte met haar brief, glimlachte, en zei: Ik schrijf inderdaad over jou. Maar belangrijker dan de woordjes die ik schrijf, is het potlood waarmee ik schrijf. Ik zou willen dat je later, als je groot bent, net zoals dit potlood wordt. Het jongetje keek nieuwsgierig naar het potlood, maar kon niets bijzonders ontdekken. Maar het is gewoon maar een potlood! Het is maar hoe je er naar kijkt. Het potlood heeft vijf bijzondere dingen die jou - maar dan moet je ze wel onthouden- tot iemand zullen maken die altijd in vrede met de wereld zal leven...

Ten eerste: Je zult misschien grootse daden verrichten, maar je mag nooit vergeten dat er een hand is die jou leidt. Deze hand noemen we God, en hij zal je altijd leiden volgens zijn wil.

Ten tweede: Af en toe moet je stoppen met schrijven, om de punt te slijpen. Daardoor heeft het potlood een beetje pijn, maar het wordt er wel scherper van. Dus moet je wat pijn kunnen verdragen, het maakt je tot een beter mens.

Ten derde: Als je met een potlood schrijft, kun je altijd uitgummen wat je fout schreef. De les is dat corrigeren wat we gedaan hebben niet slecht is, maar belangrijk, om rechtvaardig door het leven te kunnen gaan.

Ten vierde: Het belangrijkste van het potlood is niet het hout of de buitenkant, maar het grafiet dat erin zit. Dus wees steeds bezorgd om wat er binnen in je gebeurt.

Ten slotte, het vijfde wat een potlood bijzonder maakt: het laat altijd een spoor achter. Besef goed dat alles wat je in je leven doet, sporen zal achterlaten en probeer je daar bewust van te zijn.

*Paulo Coelho uit het boek "Als een rivier" 2006*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 327
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jaaaaaa,

ik sta te twijfelen of ik ga wandelen of niet!
nee toch nog maar even niet :D

ik heb getracht om het draadje te lezen
maar na het lezen van de laatste pagina dacht ik bij mijzelf "ook dat doe ik niet"!

maar wat nu de griep?
gatverdarrie, het zit jou ook niet mee, ik hoop dat het snel over gaat.
heb je vrij genomen vandaag voor de loodgieter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi,

ik raak in de war met twee draadjes :D

Dar,

ik zou zeggen neem je tijd om van alles goed uit te zoeken
nooit oude schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt maar als je hier simpel ongelukkig wordt dan wordt het tijd voor iets anders.
je bent nog te jong om te denken ik zit me tijd wel uit.
maar gatver, juist die opleiding geeft zoveel rompslomp extra en ik denk niet dat je in dat wereldje wilt blijven.

ik zag dat je ook naar het uwv wilde, gewoon doen maar verwacht daar niet teveel van.
ik zal even voor je kijken, ik heb nogal veel contacten in het reintegratiewerk, misschien kan ik iets of iemand vinden voor eens een goed gesprek.
lijkt me wel handig om te weten wat je mogelijkheden en je wensen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben nog nooit iets in het leven tegen gekomen dat makkelijk was.
nou ja, misschien mijn alcoholisme, dat was er voordat ik er erg in had :D

maar Dar de ervaring leert
als je eenmaal de beslissing hebt genomen
dat het vaak snel en vanzelf gaat
het is die rottige beslissing
en dan nog het gesprek wat je toch straks moet gaan voeren
maar denk erom
jij bent het belangrijkste in dit hele verhaal
uiteindelijk is het kiezen voor jezelf

maar je wilt wel in hetzelfde vakgebied blijven of wil je helemaal iets anders gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,

je weet heel simpel van te voren niet of een keuze juist is of niet!
maar om je verkeerde keuze te veranderen daar hangt vaak een prijskaartje aan
en afhankelijk van dat prijskaartje
wordt de verandering moeilijker of niet

blijf zolang je daar werkt nog maar even bedenken
dat die grijze pakken wel jouw brood op de plank bezorgen!
maakt het iets makkelijker om de komende tijd nog uit te zitten
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.
Nee hoor Tas ik was even naar buiten met de beesten. Wat doe jij geheimzinnig op de vroege morgen ;)
Thé veel sterkte met je vader!
Dar, open sollicitatiebrieven schrijven is altijd een goed idee. Op die manier (maar dan net even anders) kom ik aan veel schrijfwerk. Googlen op bedrijven of instellingen waar jouw belangstelling naar uit gaat en hop, een massa brieven er uit. Eigen initiatief wordt vaak erg gewaardeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,

ik zei dat je het tijdelijk zo moest zien :D

ach tja dat wereldje
ik weet nog goed dat ik ooit contracten moest opstellen
mijn baas een aantal aanpassingen gedaan, ook het bedrag!
gewoon een nulletje te weinig, helaas had tassie dat even niet gezien
het scheelde maar negen ton!
wat heb ik een slapeloze nachten gehad
en mijn baas?
die was kwaad, want hij een porche besteld van de commissie die los zou komen
die moest hij dus afzeggen!
nou ik maak me ook liever zorgen over griepprikken of zoiets dan een miljoentje meer of minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...