meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Emmaroos:present:Kit:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Hallo Alkol,je krijgt het nog druk als je zo thuis komtdus pak er maar een pot thee bij vast:DOok ik ben 35+ in drinkjaren.Ben een keer 7 mand droog geweest met een natuurlijk hulpmiddelen nu bijna 3 maanden zonder. Ik vind dat ik nog steeds klachtenheb van depressieve aard, vergeetachtig, moeilijk concentrerenen misschien wel het lastigste: ik voel me soms opgesloten in een heelklein wereldje, alsof ik de puber ben waar het om draait (lastig met 2 pubers)en ik pas kan groeien als ik door deze fase heen ben. Ik weet ook niet of dit stopt want ik ben niet plotseling gaan drinken na een traumatische gebeurtenis. Ik heb altijd met compensaties gewerkt om dat gat van binnen te vullen. Op een bepaald moment was de grootste compensatie alcohol.Het leek een vriend, want verdoofde veel ellende, maar toen ik zo ontzettend afhankelijk werd van die vriend, werd die een vijand, die bleef aan mij trekken: kom terug, ik heb jou geholpen en ik blijf je helpen, ik ben niet veranderd, kom terug. Hij kan al niet meer zien dat hij me niet meer helpt, maar ik wel. Maar nu kom ik dus weer tegen wat ik eerder ook al had: ik kan het leven niet zonder meer leven en het nog leuk vinden ook. Al die verantwoordelijkheden die ik heb ontlopen, zijn er nog en nog erger ook en aan rouwen om die vriend, kom ik niet eens toe.Toch denk ik niet dat ik nog ga drinken.Ik ben nieuwe vrienden aan het maken, mijn wereldje wat aan het uitbreiden, ik krabbel heel langzaam omhoog, maar ik weet ook niet of ik het ga redden.Heb hulp gezocht bij mijn depressieve buien, maar weiger AD te slikken en helaas is er nog geen serieuze poging ondernomen uit te zoeken of ik last heb van dysthemie. Als je dat googlet herken je er misschien ook veel in. Daar komt aan de orde in welke vicieuze cirkel we zitten met alcohol en depressies.De kip of het ei. Ik ben daar nog niet uit.Maar ik weet wel dat ik door te stoppen i.p.v. minderen, wat ook mijn doel was eerst, een zo goed mogelijke keus heb gemaakt. En dat ik nu alsnog alles tegenkom, ja daar zal ik over een poos/paar jaar misschien antwoord op kunnen geven, waarom nu.Kortom geen pasklaar plan laat staan oplossing. Wel mijn verhaal, voor nu.Vergeet niet dat je een partner achter je hebt staan, laat haar als dat klopt voor je, meedenken in dit proces, meelezen misschien zelfs als dat goed voelt, zij ziet en herkent misschien meer bij je dan jezelf. Soms is het zo moeilijk te sorteren wat de volgende stap kan zijn.Veel wijskeidJane:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Was net even op het droomdraadje wat ik erg leuk vind. Las daar iets over dat katten symbool staan voor vrouwelijke sexualiteit. Moet om 16.00 bij de dierenarts zijn voor mijn kat (is een poes hahaha) en nu hoop ik maar dat hij wel de juiste gaat onderzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Beste Dhendro,Je hebt helemaal gelijk, idd de een kiest voor de dood de ander voor het leven. En opeens moet ik weer denken aan een verhaal van de filosoof Jaap van Heerden: "Wees blij dat het leven geen zin heeft' naar de gelijknamige verhalenbundel. De titel lijkt wat paradoxaal, maar is het helemaal niet. In het kort: als het leven geen (voorgeschreven) zin heeft ,zoals b.v. bij godsdiensten, dan staat alles dus open en kunnen we er zelf zin aan geven, een hele bevrijdende gedachte! (lees het verhaal, het is grappig geschreven). Op de link hieronder kun je een interessant en verhelderend interview met Jaap lezen over zingeving e.d.http://www.muntzvandewint.com/...ranscriptie_gbn_6.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ga kefje uitlaten en dat naar de DA, tot laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Kom een beetje ongelezen effe binnenvallen, sorry. Het valt me wel meteen op dat er een waardevolle discussie aan de gang is...zat even op een ander draadje....Ach wat is het toch een mooi forum, dat bewijst dit draadje weer eens. Wou ik even kwijt Ben ziekelijk...griepachtige verschijnselen, ga nu maar effe liggen, breekt het lijntje niet.Een fijne dag allen...ga rustig voort! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Jane4:ik heb dat dystymie gegoogled..nou volgens mij heb ik dat ook en 99 van de 100 mensen die ik ken.is dat niet gewoon een beetje van deze tijd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Hoi alkol,ik heb maar 22 jaar ervaring, 2 flessen wijn en een ochtendthee met wodka, nu 1,5 jaar geheel gestopt met wat blunders tussendoor, oh ja en een uitstekende terugval van 2 maanden.uitstekend in de zin van ..........de lat hoger leggen en nog meer drinken dan ik al deed.het leven na de drank?ik vind er geen bal aan!Het laatste jaar loop ik van het een in het ander, alles lijkt moeilijker dan ooit te voren.ik voel me slecht, depressief en alle andere kwalen komen met een betonhamer op me af!maar wil ik weer drinken?NEE!ik weet als ik ga drinken dat mijn leventje niet meer zolang duurt.ik zie het maar als een periode waar ik heel simpel doorheen moet, uiteindelijk zal er best licht gaan schijnen aan het einde van de tunnelmaar ach, 22 jaar ellende met drank!wie ben ik om nu ongeduldig te zijn?ik kan en mag niet verwachten dat alles wat ik in 22 jaar heb gesloopt dat ik dat in een paar maanden weer heb opgebouwd.en toch..........zoveel ellende op dit moment maar kijk toch even terug op het laatste jaar.ik ben rustiger, meer doordacht, heb meer aandacht voor de mensen op mij heen, kan beter relativeren en begin nu een beetje mijzelf te leren kennen.Al met al niet slecht!!dus er is voor jou ook nog hoop!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Hoe is het met Kyra?En van isa hoor ik ook niks?hoop geen nieuws goed nieuws... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Heftig Tasseke..heeft je lever etc helemaal kunnen herstellen?met een kater op het schoolplein staan, dat is erg he?(hoe weet ik dat toch.. :$ ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 ha liannemijn lever is weer als een 18 jarige die nooit gedronken heeft!!en met een kater op het schoolplein??nooit meegemaakt!was gewoon 24 uur per dag aangeschoten ook geen pretje overigens!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 ok, het klinkt een beetje raar...........maar mensen met katers........die hebben tenminste nog enig vorm van zelfbeschermingdaar verteld het lichaam tenminste nog dat er iets niet goed isdie hebben minimaal een bepaald aantal uren geen drank gehadik heb dus nog nooit katers gehadoh ja, natuurlijk dat ik jong was maar ik was al snel doorgewinterdeen koppie thee met wodka doet wonderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 dit lichaampje zegt nu tegen mij dat ik even moet gaan liggen.paracetamol doet wonderen zegt men!! (heb auw)laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 zal ik doen wing!!jij gaat ook lekker hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 @@dubbel berichtjeteveel aandacht is weer te gek!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 kit,en toch ben ik daar een beetje jaloers op!het feit dat je de katers heb uitgezeten is al een teken van normbesefen juist dat ontbrak bij mij.maar gooi alles er maar uit hoor Kit!ik ben ook zo een flap uit, natuurlijk niet in het echte levenmaar hier is het inderdaad een verademing om het gewoon neer te kalkenzonder blikken of blozen maar neem me niet kwalijk, ik ga echt even liggenmijn * knallen mijn * uit!lekker vaag tas!ik heb kiespijn en een tandartsen fobie dus het einde is zoek hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Tas ga eens mee naar mijn gr tandarts; daarna ben je dolblij dat je in nl naar een tandarts mag Bedankt voor de link, Alkol. Hij heeft gelijk; waarom zou het leven een voorgeschreven zin moeten hebben. We mogen hopen dat we die zelf weten te vinden na de drank; we zijn nog steeds vrije mensen met keuzemogelijkheden. Ik denk dat daar ook de winst ligt van het niet drinken. Soms heb ik nu zo'n moment van: ik kan alles. Dat er dan tussen dat gevoel en de praktijk nog een gapend gat ligt; beschouw ik als een tijdskwestie. Het gevoel alleen al is goed omdat mijn vrijheid en mijn blijdschap er in ligt. Drinkend was dit voor mij weg (ik creëerde wel de gedachte in mijn hoofd maar het voelde niet zo,besef ik nu) nu is het er af en toe, voor nu is dat goed; er zit troost in; m'n leven is niet zinloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Goeiemiddag,Stopte persoonlijk het beroerde, brakke gevoel 's morgens meestal weg met een pammetje. Dan om een uur of elf nog en halfje, als ik stikberoerd werd op het werk.Toch wel heel prettig dat dat niet meer hoeft.Vorig weekend 2 dgn toch weer gedronken na ruim half jaar droog. Meteen wer beroerd, slecht slapen.Ben nu weer terug op het goede pad, domdom was het.Voel me daar echt slecht onder, niet gemeld op mijn AA groep.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 quote: Originally posted by: FreddyVoel me daar echt slecht onder, niet gemeld op mijn AA groep.... Mooie discussie hier. Zal er straks thuis op terugkomen. Heb nu even weinig tijd, ivm werk.Wil toch even inhaken op Freddy. Dat je bent teruggevallen vorig weekend kan gebeuren. En je weet nu wel weer waarvoor je aan het vechten bent. Maar ik zou het toch maar melden op je AA groep. Anders wordt het ongemerkt een excuse om het nog eens te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Lieve Coco,het is niet goed om alles op een zilveren schaaltje te leggen.Waarom trek je je daar zoveel van aan dat er van die mensen zijn die puur op het forum zijn om te stangen, te zeiken en te zeuren.Die mensen zijn toch niet belangrijk voor je Coco?Volkomen negeren die lui.De anderen vragen wel gewoon netjes aan je wat je met je woorden bedoeld als ze het niet begrijpen.Zeg toch gewoon wat je wilt zeggen, dat is veel beter, zeker voor jezelf anders heeft dit forum geen zin.Liefs Emmaroos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Hoi, I m home! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Emmaroos, wat bedoel je met "die mensen"?Begint hier nu een onveiligheidsgevoel z'n intrede te doen.Heb me nog nooit onveilig gevoeld.En het kon er vroeger behoorlijk hard aan toe gaan.Veel harder dan nu. Ook ik werd stevig aangepakt.Er werd veel minder met de mantel der liefde bedekt.Terugvallen werd niet eindeloos gepamperd met hartjes en knuffels,er konden pittige woorden vallen.Schrijf wat je doet, wat je beweegt etc etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ik log voor coco even inlieve coco,wees alsjeblief jezelf hier op het forumhet is voor jezelf veel beter en voor een mij ookals ik het niet snap vraag ik het wel aan je en zo hoort het ook het is precis zoals emmaroos dat zegd anders heeft dit forum voor jou geen zinik zie veel liever een heerlijke dwarrelende cocootjega door meis met jezelf te zijn lieve knuffel van mij:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Het is hier net de echte grote mensen wereld.Niet te lang in alles blijven hangen.Rustig doorgaan met van je af praten, en niet drinken.Dan zou het goed moeten komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 TOCH:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden