Spring naar bijdragen

Woensdag 28 oktober: begin de dag met een zonnetje


sylvie2009

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hihihi spud,

een oud vriendje van 95 cm, moest even drie keer lezen omdat mijn fantasie weer eens rare streken uithaalt :P

oohhh, je heb dus toch nog een productieve en leuke dag gehad!
leuk he die beesten!
ik heb vroeger moeten kiezen tussen een Duitse Dog of een Leonberger, het is een Duitse Dog geworden.
maar helemaal fantastisch, giga groot en dat hebben ze zelf niet eens in de gaten.
moet eerlijk zeggen dat ik banger ben van een poedel dan een extra grote hond.
des de groter, des de dommer misschien????

Nu maar hopen dat vrijdag wel lukt om naar Toverland te gaan!
het is zo verschrikkelijk leuk met kinderen, dat zijn van die dagen dat je jezelf verschrikkelijk mag misdragen en je neefjes en nichtjes alle slechte dingen mag aanleren!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihihi Tas, thuis hadden we een Deense/Duitse dog, geweldige honden!
Qua lompheid met een Leonberger vind ik er toch een verschil in zitten hoor! :D
Maar dat kan liggen aan de opvoeding. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Spud niet makkelijk. Accepteer na mijn laatste zware depressie iig dat het voorgaand met manisch gedrag te maken had.....was niet euforisch hoor, maar raakte behoorlijk overprikkeld. Zowel in het zelf leggen van contacten naar anderen toe....de vele ellenlange gesprekken en de bergen aan werk die ik weliswaar in een rustig tempo verzette, maar ik kon er gewoon niet mee stoppen!
N. heeft me er wel op gewezen maar als ik eenmaal in een manische periode zit vergeefs.

Het wordt wel afwachten of dit het juiste middel is. Kan iig altijd een beroep op de psychiater doen zonder afspraak. Ze werkt bij het "Centrum voor spoedeisende psychiatrische hulp".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

gewoon rustig afwachten, het instellen van de medicatie duurt nu eenmaal lang en waarschijnlijk zullen er nog wel een aantal soorten voorbij komen.
als je jezelf er maar goed bij blijft.

heb helaas slechte ervaringen met psychiaters en heb al heel vaak mee moeten maken dat de dosis te hoog was. suffe konijnen zijn makkelijk te dresseren!
dus op blijven letten en niet alles klakkeloos aannemen.

maar tja, dat weet je zelf net zo goed als ik :D
anders had je ook wel makkelijker overgehaald geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

ik ben anti medicijnen maar het ongelovelijke gebeurde

ik kwam bij mijn nieuwe psy en die had zich verdomd goed voorbereidt, hij had zelfs bij de apotheek een medicijnenlijst opgevraagd, het gebruik van medicijnen de afgelopen drie jaar.
Vervolgens hebben we in een uur tijd alle symptomen en gevoelens doorgenomen.

ik kan en mag geen roesmiddelen hebben omdat ik daar niet mee om kan gaan en de normale AD die werkt niet echt goed bij mij.
Ok, zwart wordt donkergrijs maar lichter zal het met die medicijnen nooit worden.

uiteindelijk zijn we gekomen op een medicijn wat een kruising is van AD en ADHD pillen
heb ik mij makkelijk laten overhalen?
nee om de dooie donders niet!
maar tja, ik moet toch wel toegeven dat helemaal zonder hier niet echt werkt, ik houdt mijzelf maar net aan op de been en dan moet je wel eens wat bokkesprongen maken.

maar eerlijk gezegd gaf mijn nieuwe psych wel een ontzettend goed gevoel, eentje die ik makkelijk zou kunnen vertrouwen (moet eerst zijn sporen nog verdienen).

**
maar blijf ten allertijde sceptisch
en als iemand zo begaan is en heel goed voorbereidt is om de juiste medicijnen te zoeken, wie ben ik dan om een gedeeltelijke oplossing af te slaan.
Kijk het is geen wondermiddel maar het kan een goede uitwerking hebben en een perfecte ondersteuning voor de therapie straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen ga ik dezelfde medicijnen vragen als jij Tas, ik ben erg benieuwd!! Ik ben zo klaar met de ritalin, vind mezelf er geen fijner mens op geworden met dat spul.
en ik mis de AD en daarmee mijn buffer.

Hier is het ietsje te druk maarja what's new! Ik weet ook even niet zo goed hoe ik daar verandering in moet aanbrengen want als ik mijn rust neem gaat mijn hoofd toch gewoon door
en om nou de hele dag door maar steeds mindfullnesmp3 tjes te luisteren wordt ik ook een beetje zat, ik kan ze onderhand dromen.

en Spud, nee ik ben zeker niet tegen medicatie als dat me kan helpen om dichter bij mezelf te komen.. zonder dwaal ik vaak toch wel erg af ;)
dus fijn om te lezen dat het zo goed aanslaat bij Tasseke, dat geeft mij ook weer hoop!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stille tocht was erg mooi. Zoveel mensen die hun doden herdenken en zoveel lichtjes op de paden. Kon niet missen dat we werden begroet door Mieke Telkamp: Waarheen, waarvoor. Nou dan kun je me al wegdragen. Barbera er nog ff achteraan met Memories. Bij het monument (heb geen graven) hoorde ik Tears in heaven...........Liep al met mijn zilveren kaarsje en stak daar de witte en regenboog aan. Opeens kreeg ik een klein kaarsje aangeboden. Huh? Is dat nieuw? Ja want veel mensen weten niet dat je ze zelf mee moet nemen om aan te steken voor je eigen overledenen dus bij deze mag u het aansteken. Had ik net mijn kaarsjes aangestoken en kreeg er dus eentje bij. Wat nu want wil wel voor iedereen maar daar had ik de regenboogkaars voor en dacht meteen aan Sylvie en Theemuts. Ik bad voor kracht en wist het net zo nimmer maar wist wel dat het nooit iets kan schaden.

Dit was mijn stil verdriet maar ook mijn kracht om verder te gaan en anderen te steunen als ik kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Driek, gefeliciteerd!! dag 1 zit er op, morgen fris en fruitig zonder kater wakker worden is de beloning en natuurlijk ook de trots die je daarover mag voelen!
en morgen? ach, dan stel je het drinken gewoon weer uit tot overmorgen en zo kunnen de dagen zich aan elkaar gaan rijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt mooi Drup, bijzonder zo'n stille tocht waarin alle doden herdacht worden.
Hier geven ze 1x per jaar een concert op het crematorium Westerveld in Driehuis. Daar kan je ook heen als nabestaande en dat vind ik ook een mooi initiatief.
Zeker als er geen graf is is het een mooie manier om je naasten te kunnen herdenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Tapas,

wat wat ik frapant vind?
dat het zo snel werkt!

nee, ik ben niet direct van mijn depressie af maar ik kan me een stuk beter concentreren en focussen.
het enige nadeel is dat ik wat spanning in mijn kaken voel en overdag kan ik echt niet meer slapen,
mijn lichaam is bekaf maar de geest wil doorgaan.
maar ook daar heb ik een oplossing voor, ik ben weer begonnen met ontspanningsoefeningen, kan me nu tenslotte beter concentreren en niet slapen dus maken we van de nood een deugd.

het slapen gaat ook goed, gewoon net als normaal een uurtje of zes, dus daar ook geen problemen mee
wonderbaarlijk maar ik heb echt waar voor het eerst rustig kunnen genieten van opruimen en schoonmaken, ik vond het echt rustgevend :huh:
Dat is toch echt wel een jaartje of 15 geleden!

ik was eigenlijk in mijn werk altijd perfect georganiseerd, moest ook wel want anders maak ik er een zooitje van, maar thuis dus nooit!
het enige wat hier perfect is, is mijn bestek lade, alles gesorteerd en puntjes omhoog, hij mag vies zijn maar niet wanordelijk want dan wordt ik gek.
maar dat is ook het enige in huize Tas, ik maak overal een puinhoop van maar nu......
krijg gewoon zin om hier ook orde in de chaos aan te brengen.

moet niet te gek worden hoor, want dan stop ik weer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...