Spring naar bijdragen

Donderdag, 29 oktober 2009

Suffertje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Woman misschien dat je de hoop hebt, in de toekomst zo sterk te zijn dat je eerlijk durft te zeggen "nee dank je wel ik drink niet"Een fiets, dus een vervoermiddel staat voor zover ik weet altijd voor geest. groei. Een nieuwe weg die je in slaat. Een nieuwe start.
Wat leuk dat je zo'n boefje hebt zeg. Ja terriƫrs staan er om bekend dat ze erg eigenwijs zijn. Maar dat vind ik altijd zo leuk aan die kleintjes, en ze zijn voor de duvel en z'n ouwe moeder, niet bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb net ff zonder stroom gezeten. Wat is het dan in ene stil in huis zeg. Bah. Het duurde veel te lang en liep met m'n ziel onder m'n armen. Heb geprobeerd om ff "het Urantiaboek" in te kijken maar heb het weer heel gauw naast me neer gelegd. Veel te wetenschappelijk en te ingewikkeld. Niks voor Bol d'r Bol hoor.
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Isa,

Wat anderen zullen denken kun jij niet weten, niet invullen. Als jij het doet omdat het je een goed gevoel geeft is dat alleen maar goed. Vraag jezelf echter wel af of je het zelf stiekem niet doet in de hoop dat anderen alle ellende uit je verleden zullen vergeten. Als men je vergeeft is dat de beloning van je nieuwe leven, als men je niet vergeeft is dat aan hun. Je kunt mensen niet dwingen je te vergeven. Jij kunt niet anders dan nu goed doen. Tors het verleden niet mee maar laat het achter je als leerzaam naslagwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Isa. Op de eerste plaats moet je het doen om daarmee schoon schip te maken met je eigen geweten. Dat geeft al een hoop opluchting. Ja en zien of mensen het waarderen, dat merk je pas achteraf. Belangrijk is dat je je beloften waar gaat maken en daardoor een tevreden gevoel krijgt over jezelf.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Isa,
ik denk dat het er ook aan ligt welke beloften en toezeggingen je hebt gedaan. Ik kan me voorstellen dat er bij zijn die je nu nooit zou doen, omdat ze niet passen bij jou (misschien wel bij de ander, maar dat kun eerst checken), ze misschien gedaan zijn uit alco-schuldgevoel en je nu niet meer goed zouden doen ze te houden, moet je bij jezelf checken, en sommigen kloppen misschien wel en dan kun je kijken of je ze kunt en wilt waarmaken. Het klinkt ingewikkeld, dus beginnen met een klein prioriteitenlijstje is
misschien handig. Hoop dat je er wat aan hebt,
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

isa
ik spreek even voor mezelf
ik kan het verleden niet meer veranderen
wat gebeurd is, is gebeurd
niet meer terug te draaien
ik schaam mij ook voor mijn
drankverleden en alles wat daarbij hoort
ik heb de keuze gemaakt (de knop omgedraaid) dit achter mij
te laten
en verder te gaan met mijn nieuwe drankloze ik
wat nu gebeurt kan ik nuchter doen en erachter staan
Natuurlijk vergeet ik daabrij de dingen niet tijdens
mijn alcoholgebruik
maar gebruik mijn energie liever
in het nu om vooruit te komen
ik heb geleerd om niet te snel meer beloftes
te maken, zeker als ik ze niet kan nakomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...