Spring naar bijdragen

maandag 2 november 2009

Alf

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ari, dank je voor je reactie. en dat van je man, ik heb dat met mijn vrouw, ja niet dat ze is gestopt met drinken dat hoeft voor mij ook helemaal niet, maar zij begrijpt b.v.niet dat je niet na 2 a 3 glaasjes kunt stoppen. Ik heb een goede vriend die dat ook niet begrijpt, zij kunnen dat allemaal wel, ik niet, en eerlijk gezegd: ik snap het ook niet, maar na die eerste komen de anderen als vanzelf. Het is alsof je aan een touwtje trekt waarbij een dieplader met zand boven je hoofd hangt: eenmaal aan het touw getrokken stort het zand zich op je en dat gaat door tot de bak leeg is.

Valentine; ja die opmerkingen ken ik: zoveel drink je toch niet, nee, dat heb ik altijd goed weten te verbergen, ook in gezelschap. Of het viel niet op bij anderen die evenveel dronken.

Ari, wat goed dat je man alles heeft meegelezen. dat je dat durfde te geven, lijkt me ook heel spannend. Ik vind het nog heel moeilijk om dit(forum) met mijn vrouw te delen, maar zo stiekem typen vind ik eigenlijk ook niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Goed zo, alkol! Je gaat goed joh.

Ik heb net mijn ergste pijn van het onderzoek in het ziekenhuis achter de rug. Heb wat liggen soezen
in bed op de pijnstillers. Nu ga ik écht slapen. Tot morgen!

De komende 3 weken moet ik 2 x per week naar het ziekenhuis voor steeds een half uur tractie.
Het onderzoek was erg pijnlijk, de tractie zelf schijnt erg mee te vallen. Volgens mij pletter ik binnen
5 minuten daar in slaap. Ik neem mijn mp3 mee heb ik bedacht.

Tot ik een blackberry heb natuurlijk :D! Alleen al voor het forum natuurlijk.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad, die film met de poppen :)

quote:

Originally posted by:
bolletje

Woman las ff terug. Dark cristal? Uit het jaar 1900 en nog wat? Dat waren tenminste films. Je bedoelt die film met die poppen? En die slechte gieren. Die????? Dan vond je The never ending story misschien ook wel kei gaaf.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over Sinterklaas en zijne Zwarte Pieten.
Die Zwarte Pieten hebben niks van doen met mensen met een donker getinte huidskleur (van eufemismen gesproken).
Zwarte Pieten zijn Pieten die zwart zien van het roet van de schoorstenen. Gewone Vlaamse en Hollandse werklui die de schoorstenen bij de mensen veegden.
Ja, vroeger was dat echt vies, vuil, zwart (niet het zwart van de fiscus), zwaar en gevaarlijk werk. De schoorsteenvegers waren geen lang leven beschoren, de meesten kregen al op vrij jonge leeftijd zware aandoeningen aan de luchtwegen.
En Sinterklaas of Sint Nikolaas was de Bisschop van Míro, een Turkse bisschop.
Dus wat doet die gekke 'politiek correcte' samenleving van ons? Die maakt van de Hollandse en Vlaamse schoorsteen Pieten (in die tijd heette het gros van het manvolk Piet of Jan) allochtonen (OK, dat zijn veelal nog steeds de mensen die hier bij ons de vuilste karweitjes opknappen en dat - integenstelling tot veel van de autochtone werkers in hetzelfde vak - met vriendelijkheid naar de mensen op straat) negers. De Sinterklaas maken ze tot blanke (waarom wordt dat woord niet vergruisd???) westerling, terwijl dat een Ottomaan/Turk was. In die tijd en ook nu nog zijn er genoeg katholieken in het vroegere Ottomaanse rijk (overwegend Turkije) te vinden.
Trouwens was er vanavond een Turkse vrouw die nog eens even naar haar oude koor kwam luisteren, omdat ze voor de organisatie toch wat moest komen halen. We hebben meteen nog even gebruik van haar gemaakt voor de juiste uitspraak van de woorden van een (oud/traditioneel olijk liefdesliedje) en nog even de betekenis.
Ik vind het zo jammer dat veel mensen alleen maar kijken naar de 'probleemmensen' binnen buitenlandse - met name niet-westerse bevolkingsgroepen - en niet naar de mensen die echt daadwerkelijk een toevoeging zijn aan onze gemeenschap. Ik woon nu 24 jaar in dit kouwe (een koekje en koektrommel weg) kikkerlandje en de paar keer narigheid die ik met 'crimininele' mensen heb ondervonden, betrof dat inheemse blankes. Toen ik (daarvoor dus) nog in België woonde, heb ik ook alleen maar nadeel (bedreiging) ondervonden van blankes.
Kan vreemd overkomen, maar ik heb met niet-westerse allochtonen alleen maar goede ervaringen. OK, er zitten er natuurlijk ook tussen waarmee ik niet kan opschieten, maar die zijn echt niet de norm, er zijn namelijk verhoudingsgewijs zelfs meer Hollanders waar ik moeite mee heb door hun starre houding (noemen ze - volgens mij - onterecht calvinistisch).
Ik mag mij ook allochtoon noemen, maar val helaas buiten de boot als er voor vacatures om allochtonen wordt gevraagd, dan bedoelen ze meestal mensen die de Nederlandse taal nog maar matigjes beheersen. Nou, schaar daar maar alle Franstaligen onder (vooral de witte), het gros van de Engelstaligen (ook vooral de witte en dan vooral de Amerikanen en helaas ook steeds een groter deel van de Nederlanders die denken dat ze Engels beter beheersen dan het Nederlands en bijgevolg van beide talen niks bakken) en een flink deel van de Duitstaligen.

Nederlanders, wees nou eens een keer trots op je taal. In de tijd van de Hanzesteden was Nederlands de belangrijkste voertaal. De Duitsers, Engelsen en Fransen moesten toen wel Nederlands onder de knie hebben om te kunnen handelen.
Trots zijn op je taal is heel wat anders dan nationalisme.
Ik ben trots op mijn taal. En ik ben er ook trots op dat mijn moedertaal, Vlaams, een hele goede basis vormt voor het leren spreken van andere talen.

Zo, even van leer getrokken. Doet me even deugd.

Mannekes, ik wens U allemaal een goede en gezellige avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Julius

Dat had ik met gewichtheffen
;)

ja dat deed ik ook,leuke sport,
maar nu heb ik een drankprobleem, reuma in mijn ellebogen!
mijn gewichten komen niet verder dan 3/4 leeg,en worden daarom ook niet bijgevuld,
schiet niet op dat heffen van bodempjes!
dus toch maar iets alternatiefs gezocht,stallen mesten, met iets teveel hooi op de vork!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sailor word voor de verandering weer eens licht manisch,en dan is slapen wel het laatste waar je aan denkt,vandaar.
ik trek het wel op pakweg 3 uurtjes!

mijn e-reader doet het eindelijk! hè hè!
voor diegenen die straks fijn illegaal boeken willen downloaden,neem geen sony!!daar zit een bijna onmogelijk te kraken beveiliging in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theemuts,
Doe maar rustig aan.
Ik lees altijd na het plaatsen van een bericht.
Of er reactie komt of niet, maakt me niet zoveel uit.

Maar dit bedenk ik mij nu: ik vergat alle mensen te danken voor de reacties op mijn vorige bericht.

Spannend morgen, dat ziekmelden. Maar het gaat nu om mij en het voelt best vreemd om voor mezelf op te komen.
Misschien niet helemaal eerlijk t.o. van mijn werkgever nu, maar ook zij hebben mij in spanning laten zitten.
Alle spanning breekt mij op. Ik doe nu wat mijn therapeute me anderhalf jaar had geadviseerd en wat ik toen beter had kunnen doen. Jammer voor mijn collega's, maar die redden zich wel. Ik heb er vanochtend wel voor gezorgd dat er geen half-affe-klussen achterbleven. Een flink aantal mensen staat achter mijn besluit me morgen ziek te melden, waaronder mijn man (die ook zelf werkgever is). Nee, ik aanvaard deze keer eens geen vals schuldgevoel. De schuld ligt niet bij mijn werkgever, maar bij VWS. Die draaien me voor de tweede keer de nek om.
Ik constateer dat ik boos ben en deze keer eens niet op mijzelf.
Stress lijdt ook tot de nodige (vage en niet vage) lichamelijke klachten bij me. Ik ga dus eerdaags ook een afspraak maken met de huisarts - tussen al het geprik in ;) . Niet urgent en dat maakt dat ik ook op een voor mij geschikte tijd kan afspreken.

Misschien kom ik nog even langs vanavond, maar niet echt op rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer
ik las van Soothe dat 3 maanden
9 maanden en 5 jaar
bekende triggermomenten zijn
ff volhouden dus
en dan ben je weer 1/2 jaartje
wat steviger als nu
dus laten we zorgen dat we
niet overnieuw hoeven te beginnen
ik ben ook nog uit jouw lichting
bijna 3 maanden zonder
we gaan er voor hoor!!!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angst? Wat mij weerhoudt is een helder inzicht.
Niet meer willen zijn, wat ik eens was.
Je mag het angst noemen. In ieder geval is het geen irrationele angst.

Ik weet dat ik weer terug ben bij af als ik begin , dat wil ik niet.
Het is geen sterk zijn, zoals je zei, maar overgave.
Het kan niet, dus doe ik het niet, en daarin berust ik.

Wanneer je berust, is er ook minder trek.
Sterk zijn, is dwangmatig bezig zijn.

Overgave, is erin berusten.
Ik wil niet meer, dus wat zal ik me pijnigen met de gedachte, wat als!

Ik houd het voor gezien, en leef "gewoon" door!

Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja alles kee met me tanx en ja ik haal wel soms alles door elkaar maar haal er de intentie uit wat de bedoeling was. Bedoel de boodschap dat als je goed voor een ander bent dat die het ook voor jou is en dan maakt het niet uit wie het ook is. Sorry ben een pleeg en geen lerares maar dat jullie heus wel weten wat ik bedoel. Een theoloog ben ik niet maar verdiep me wel in dit soort dingen. Het is meer de betekenis van het leven met het hoe en waarom maar en waarom? Zij gisteren al dat ik erg diep zat te denken maar ook hier vallen de blaadjes met bakken hahahah. Nee geen last van behalve dat ik soms de voetpaden niet meer zie en nog beroerder loop omdat ze verrekte glad kunnen zijn. Heeft de buurt ook weer wat hahaha.

Morgen nog een keer therapie om te kijken of en nog iets te halen is voor mijn rug maar kreeg geen kans want is einde verhaal omdat mijn rug te krakkemikkerig is. Zou liever niet willen gaan want wil het niet horen en koppie onder de blaadjes steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijn, als je nuchter bent, dan ben je niet wat je steeds was.
Dan ben je iemand, die z'n leven in de rails zet.

Dan kan je met een helder hoofd aan het horkgedoe werken.
Dan kan je helder redenen en oorzaken van je onvrede uitzoeken,
desnoods met een stukje begeleiding!

Dan sta je sterk en bent tot meer en effectiever handelen in staat.
Kijk eerst maar eens hoe je er na een half jaar voorstaat.

Waarom , als je positief bezig bent, de negatieve elementen naar boven halen.
Sta eerst droog, de rest komt later.

groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja you tube werkt nog. Mieke is er ook nog dus ff sniffen met waarheen en waarvoor en sterk de diertjes naar boven slepen om rust te zoeken en dat gaat lukken hoor want ben een sterk mens, net als jullie.

Mijn man zei altijd tegen me ik ben niet om te krijgen en jij bent te mager want een keer blazen en je valt om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...