bolletje Geplaatst 31 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2009 Heeft iemand een irritatie, verwijs hem dan naar deze pagina. Dan blijft "Ditjes en datjes" verschoond.Praat hier de dingen die je naar elkaar hebt, uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2009 Dank je Tijn. Ik hoop dat dit draadje niet zo vaak gebruikt hoeft te worden, maar als het gebruikt wordt blijft het op het forum tenminste een beetje gezellig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Just can't help it... Ik ben nu eenmaal Superieur... quote: Originally posted by: bolletje Heeft iemand een irritatie, verwijs hem dan naar deze pagina. Dan blijft "Ditjes en datjes" verschoond. Praat hier de dingen die je naar elkaar hebt, uit. Mét het benoemen van naam en toenaam??! **[toevoeging] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Tijn Sleep ze maar voor het gerecht hier;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Julius Probeer maar met naam en toenaam. Je krijgt van zelf wel een waarschuwing als je niet mag. maar je zult een naam moeten noemen als je die persoon hier naar toe wilt hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Kit ik hoop dat deze topic uberhaupt niet veel gebruikt gaat worden. Teken dat het niet nodig is en de sfeer goed is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Fruitvlieg ik vind ook dat je daardoor mensen beter leert kennen maar dat kan ook op dit draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Fruitvlieg natuurlijk moet je je iritaties gewoon kunnen uiten, maar als de sfeer van ditjes en datjes er onder gaat lijden, ik bedoel als het te erg wordt kijk naar van de week waarin de sfeer helemaal bepaald wordt door iets wat twee mensen naar elkaar hebben, dan moet men het fatsoen hebben om een ander daar niet mee te belasten. Als ik ruzie met de buren zou hebben dan hoeft niet de hele straat mee te genieten. Dan praat je het toch ook in je eigen huis uit? Of zie ik dat verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Thé dank je. Dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Wat ben jij weer goed hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 quote: Originally posted by: theemuts... Misschien is deze irritatiedraad wel zo afschrikwekkend dat de emoties beter onder controle blijven. Is dat een goed iets dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Fruitig vliegje. Wie bepaald dat ze naar dit draadje toe moeten? Ik hoop dat mensen dat zelf gaan bepalen. We zijn toch volwassen genoeg om dat te voelen en in te zien? En het groeiproces zien we toch wel als ze weer bij ditjes en datjes terug komen? En diegene die mee willen komen, kunnen dat hier ook ervaren.:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik heb ook zoiets van, als zich nieuwe leden aan willen melden en ze zien die agressieve sfeer, dat dat somiggen heel erg af schrikt. En het moet niet zo zijn dat daardoor de mensen niet durven komen.Zeker als je net gestopt bent met drinken of wilt gaan stoppen ben je erg gevoelig, en moet je je veilig kunnen voelen onder mede lotgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Nobel streven Bolletje, maar het lijkt me vergeefs. Emoties vallen niet op te splitsen in draadjes. Lijkt me dat onmin ontstaan tussen 2 personen (als die oprecht is), beter over de telefoon of per Pb afgehandeld kan worden, hoef je er de rest niet bij te betrekken en het is wel zo direct. Discussiëren over elkaars aanwezigheid hier op het forum brengt alleen maar meer verwarring. Heb het lef het met de betreffende persoon uit te spreken, doe je als het goed is in real life ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik had hier iets neergezet wat voor de dagdraad moest zijn, wenste iedereen een goedmorgen.Ik zag later pas dat ik in een andere discussie zat. Sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Sit back and watch the movie.Het forum is net het echte leven. Als iemand echt wil stoppen met drinken, lijkt het me toch dat nieuwelingen ff blijven hangen om ook te ontdekken hoeveel moois dit forum te bieden heeft. Zoals het draadje van vandaag. Dank jullie allen.'De sfeer' wordt mijns inziens maar al te vaak als excuus gebruikt. Dat wil niet zeggen dat het vervelend is en dat 'nieuwelingen' zich ff op hun kop zullen krabben. Als je ECHT niet meer wilt drinken en je denkt dat hier hulp te krijgen is blijf je niet meteen weer weg. My 2 cents. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Nadeel lijkt me dat een discussie uit de context wordt gehaald.En juist de reacties van anderen op de gewone draad brengen vaak weer wat balans en rust.Of nieuwe inzichten.Het is leerzaam om te zien hoe sommigen dan op een rustige manier hun mening kunnen geven.Zonder het op de man te spelen.Irritaties horen bij het leven. Omgaan met ruziemakers ook.Je eigen gevoeligheden leren kennen en hoe daar mee om te gaan.Van mij mag het allemaal gewoon op het dagdraadje.En als iemand onder invloed ordinair om zich heenschopt..... Daar hoef ik niet mee in gesprek.Maar die zal het publiek van het gewone draadje niet willen missen (en waarschijnlijk dus niet naar een apart draadje komen). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Kate daar hebben we een punt. Ik kan van hier af niet ruiken of iemand gedronken heeft, anders was het niet zo moeilijk. Dan moet je die persoon op een andere manier serieus nemen.Soms denk ik "die persoon heeft gedronken". Maar het zou erg rot zijn als je dan op een bepaalde manier reageert terwijl die persoon niet gedronken heeft. En ik weet niet of je het rechtstreeks aan die persoon kan vragen dan. Misschien wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Klopt Bolletje. Je kunt niet zeker weten of het zo is.Het wordt wel eens gevraagd en het antwoord is soms ook ja.Eigenlijk is het ook niet van belang. Als iemand ordinair om zich heen schopt kan hij/zij ook onder invloed zijn van frustraties of pijn en persoonlijke gebeurtenissen/gevoeligheden etc.Ik oordeel daar liever ook niet over maar het leerzame is hoe ga je daar zelf mee om.Wil je er wel of niet op ingaan en hoe dan.In het begin liet ik me wel eens heel erg meeslepen en zat me vreselijk op te winden.Toch heeft iedereen vanuit zijn gezichtspunt een eigen beleving.1 van de dingen die ik heb geleerd is dat ik niet mijn mening hoef op te dringen (begint daar niet alle ruzie en oorlog mee) en dat ik niet altijd het laatste woord hoef te hebben.En dat je dingen niet persoonlijk hoeft op te vatten.Scheelt ook een heleboel energie!Je ziet veel mensen ook veranderen in de loop van de tijd in hun reacties.En dat is toch heel mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik ben van mening dat irritaties gewoon op de dagdraad thuishoren.Het is een proces wat bij het leven hoort en in het leven zijn we ook te vaak geneigd om 'conflicten' uit de weg te gaanIk vind het leerzaam om te zien hoe een irritatie ontstaat en hoe het zich ook weer oplost en ben dan ook niet voor een apart draadjeBen het er niet mee eens dat het nieuwelingen afschrikt, kijk eens hoeveel mensen zich de laatste tijd aangemeld hebben? volgens mij meer dan ooit tevoren.Irritaties horen bij het leven en zeggen veel over de persoon die die irritaties heeft. Het is een proces waar velen van ons doorheen moeteneerst zie je mensen om zich heen trappen en daarna langzaam aan zie je reacties veranderen, mensen veranderen, de interactie veranderen.Dat is nou juist de kracht van het forum!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Klopt helemaal Kate. Ik leer ook hier van. Ben iemand die heel moeilijk kan hebben dat iemand of ikzelf ruzie heeft. Wil dat eigenlijk ook niet. Zie liever dat er peace en vrede is. Wist dit wel van mijzelf maar wordt er nu nog eens flink met m'n neus op gedrukt.Ik ga me altijd rot voelen als mensen ruzie hebben en wil dan kost wat kost proberen om weer rust te krijgen.Als mijn vriend weer loopt te schelden, en dat gebeurd vaak, dan praat ik die mensen weer goed.Tot ergenis van mijn vriend, maar ik kan nog niet anders. Zal moeten leren dat die ruzie bij die persoon ligt en niet naar mijzelf moet trekken. pppffffttt. Moeilijk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik vind het een nobel streven bol, je bent een lief en aardig mens begaan met allen en begrijp dat je de lieve vrede wilt bewaren, maar helaas...dat lukt nu eenmaal niet altijd.IK leer er wel veel van.En niet reageren, wat ik 'soms' ook weleens doe en ook wel wijs van mezelf vind , is ook een reactie, en ook daar wordt niet altijd positief op gereageerd.Soms ben ik ook heel kinderachtig en doe hetzelfde als die ander.Zo zie ik een stukje van mezelf terug op de draad, ja, als een spiegel.Soms doet het pijn, soms geeft het plezier, soms geeft het me steun en kracht. Zo denk ik erover.Ik zag dat Kohtje, Wingchun en Adam nu ook een eigen draadje hebben aangemaakt.Als we nu allemaal een eigen draadje makenen elkaar niet meer tegen komen, is alles opgelost. Of niet even een stukje uit de Wikipedia gepikt:"Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider bewust of onbewust aangesteld. Tijdens een vergadering is dit bijvoorbeeld de voorzitter, OP EEN FORUM IS DIT DE MODERATOR".Denk dus dat de taak bij de moderator van AdB ligt om 'orde te houden' op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Wing: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Winghet moet maar eens afgelopen zijnmet jouw humorik ga tegenwoordigmet pijn in de buik naar beden das niet meer van deze tijdals je zoals ik in de overgang zit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 4 november 2009 Rapport Share Geplaatst 4 november 2009 ... een NoBol streven..@ Coco.. Moderatorschap... klopt... Heb ook al etterlijke malen gevraagd om een herstructureriung zodat er wat gedelegeerd kan gaan worden naar stabiele factoren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 4 november 2009 Rapport Share Geplaatst 4 november 2009 Om terug te komen op het thema van deze thread; Ik irriteer me aan mensen die niets terugzeggen als je gericht probeert te communiceren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden