Alf Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Hoi JaneZo, dat zijn nog even wat titels erbij.Als ze het niveau van Meggie halen ga ik ze zeker lezen.Klein, maar niet onbelangrijk probleem: ik kreeg bij het lezen wel dorst en dronk er ook vrolijk een portje bij!Maar dat doen we niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Nee ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog dronktoen ik ze las, maar gaandeweg kreeg ik wel zoiets vanals zij het kunnen, die er ook nog drugs bij hadden,en nog veel verder heen waren, dan kan ik het ook.Dus het onderwerp drank had me natuurlijk al wat te zeggen, daarom haalde ik dat soort boeken uit de bieb, maar het hielp me ook ermee aan de gang te gaan.En waarschijnlijk ga ik ze nog wel een keer lezen,want nuchter gaat het toch wat dieper.doei Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 WingHeb het antwoord al gelezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Wingchun en Alcol ook een vraagje aan julie. Hebben jullie ooit gehoord van "de Miller Theorie? De tragische vechter"Ik vraag dit omdat we tijdens het gesprek met de H.A over de kabouter, de vergelijking met hem gemaakt werd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Hannah is die onrust ineens op gekomen of heb je daar al langer last van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 BHoi BolletjeToch nog kabouter, dacht eerst ook dat het om een kind ging, maar goed dit terzijde, weet nu beter.Nee, ken de theorie niet echt, heeft het te maken met de psycholoog Geoffrey Miller? Heeft geschreven over evolutie van menselijk gedrag.Of de schrijver A.Miller? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Hannah,ik kan dat boek van Geurtz morgen al halen in de biebben benieuwdmaar onderschat de waarde niet hoor van die waargebeurde verhalenik vind het vaak juist net iets extra's hebben t.o.v. de leerzame boeken.Het blijft me ook meer bij, want zo herkenbaar.maar bedankt voor de tipheb al eens gedacht een boekendraadje te openenmaar ja alweer een draadje?Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Ik heb net gegoogled Alkolvolgens mij is het Arthur Millergr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 In welk verband werd deze vergelijking gemaakt door HA? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 O Alkol ik dacht dat ik dat al geschreven had. Inderdaad de kabouter is mijn vriend. Al ruim 22 jaar.Bedankt voor je informatie. Ik zal straks eens kijken of ik hier iets over kan vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 quote: Originally posted by: bolletjeO Alkol ik dacht dat ik dat al geschreven had. Inderdaad de kabouter is mijn vriend. Al ruim 22 jaar. Bedankt voor je informatie. Ik zal straks eens kijken of ik hier iets over kan vinden. Ja dat weet ik sinds een van de vorige draadjes, ik meen dat Soothe(?) ook dacht dat het een kind was en voorstelde een andere naam te kiezenVerder weet ik niet precies wat er met je vriend aan de hand is(was?)Ben wel benieuwd, maar misschien heb je het al zo vaak verteld dat je kunt verwijzen naar een andere draad o.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Alcol dit was naar aanleiding van het, mensen naar zich toe trekken en weer af stoten. Als hij mensen bij zich heeft en zij niet precies doen wat hij zegt wordt hij boos, als mensen over iets anders willen praten dan over hem, gaat hij ongeinteresseerd de andere kant uit zitten kijken. als mensen die hem moeten verzorgen dan boos weg lopen omdat ze het bijna nooit goed doen, wordt hij kwaad omdat ze hem laten liggen en hij geen verzorging kriigt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Dag allemaal, ik wil me weer even melden. Lees eigenlijk dagelijks mee, maar reageer meestal niet. Het lezen kost veel tijd en tegen de tijd dat ik dan zelf iets zou kunnen schrijven past mijn verhaal niet meer in "het verhaal". Wat ik lastig vind: ik ben niet helemaal gestopt met alcohol, maar drastisch geminderd. Het gaat erg goed, en volgens plan, en ik voel me nu al erg veel beter dan een paar weken geleden. De internet behandeling doet precies waar ik het voor nodig heb, het maakt me bewust van mijn valkuilen en smoezen, maar vooral ook van de voordelen van het fit zijn, en katervrij op mijn werk verschijnen. Ik denk dat ik mijn alcoholvrije dagen ga uitbreiden, geloof dat dit makkelijker is, maar ben nog steeds niet toe aan helemaal stoppen. Heb het gevoel dat ik daardoor niet makkelijk met de overige forumleden kan deelnemen aan de dagdraad, omdat de meesten echt helemaal niet meer willen drinken. Voelt een beetje raar, bedoel ik, terwijl ik wel veel herken van de worstelingen die ik hier lees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Alcol Mijn vriend is vroeger klinisch psycholoog geweest en stond bekend als een van de grote jongens op dat gebied. Na het stoppen met werken is het eigenlijk de verkeerde kant op gegaan en hij is veel gaan drinken, volgens hem Zeker de laatste 9 jaar. Dit n.a.v. verschillende fisteloperaties. De opname in het Radboud ziekenhuis, waarin men volgens hem niet genoeg luisterde naar de dingen die hij wilde, is het mis gegaan. zijn persoontje en de status die hij in al die jaren heeft op gebouwd werd daar, volgens hem, helmaal af gebroken. Het is een doemdenker en trekt alles in het negatieve. Het is iemand die graag als slachtoffer over wil komen maar ondertussen alle touwtjes probeerd in handen te houden. Wil behandelt worden als patient maar kan dat niet zijn.Nu ligt hij sinds een half jaar in een verpleegtehuis, op een afdeling voor mensen met een stoornis. Erg moeilijk voor mij geweest om het daar naar toe te brengen, omdat hij nu tussen mensen ligt die hij vroeger zelf behandeld heeft. Men denkt, ook zijn dochter die zelf spycholoog is dat hij de stoornis van Asperger heeft. Dit is bevestigd door verschillende mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Moet nog ff bij gaan lezen maar ben er weer in want zat echt helemaal vast met de pjoet. Onze lieve Soothe las zat en belde me om me ter telefonisch weer in te krijgen. Valt niet meer hoor om het op die manier te doen en ondanks 3 anti-virusscanners bleek de pjoet er vuil. Heeft heel lang geduurd maar alles weer kee dankzij het geduld van hem want kreeg er de riedel van en moest kalm blijven. Deed ik ook maar na een uur was ik de hik nabij en hij de kalmte zelf omdat hij drupje ging helpen.Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen anders kunnen zijn als je denkt. Als je in de put dreigt te raken is er altijd wel iemand die je probeerd te helpen of anders zijn zijn als ze over komen. Toen ik dinsdag door het lint zat zaten er behalve de gewone lieve pb-tjes (nou is niet zo zo gewoon want blijft vreselijk lief) er een nieuwe bij die me haar 06 gaf voor geval van nood. Nee ze was niet nieuw maar voor mijn pb-box wel. Het kan dus anders want die 2 zitten er nog langer als ik. Ben er erg dankbaar voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Dank Isa en Wing, ik moet inderdaad steeds wat schroom overwinnen. Hoewel ik overigens een veel blijer mens ben dan een paar weken geleden, de internet behandeling loopt als een trein, en ik voel dat ik de regie weer terug krijg. Heb de afgelopen week erg goed geslapen, en zowaar alleszins goed voor mezelf gezorgd, goed gegeten, tijdig naar bed, evenwicht tussen werk en ontspanning gezocht. Heel tevreden over!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Lieve Wingchun ik ben al druk bezig om mijn gedrag te veranderen naar hem, stel zeker mijn grenzen, maar het is o zo moeilijk, hij kent mijn zwakke plekken. Vroeger als hij zat te kreunen, keek hij naar mij of ik het wel gezien had. Nu doe ik net of ik het niet meer zie. ook laat ik hem zelf meer doen, maar ik ben er nog steeds niet uit, wanneer hij echt niet kan of dat het zieligdoenerij is. maar leren doe ik zeker.Een fistel is een uitgang die veroorzaakt wordt door een chronische ontsteking die van binnenuit, meestal door de darmen, veroozaakt wordt. Die zoekt zich een weg naar buiten, meestal tussende bilnaad en springt daar open. Sluit zich weer en als de troep er niet uit komt, vormt zich weer een nieuwe gang net zo lang tot er een heel gangenstelsel ontstaat. Een operatie wil soms wel helpen maar meestal komt de fistel terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Vanavond vast maar refusal genomenEr begon wat te rommelen in mn breinMaandag jarig, dus voorzichtigheid geboden. Pilletje erin en klaar. Viel wel meteen op de bank in slaapGek is datAls ik lam ben of met een kater een verloren dag heb boeit het me niet, maarals ik nu een uurtje een dutje doe voel ik me owee zo schuldig, omdat ik eigenlijk de was moet doen en andere 'hele belangrijke nuttige dingen'...Nou ja, eerst maar de hond uit. Erg nuttig ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Ik ga even met de kinderen voor de tv hangen. En niet te laat naar bed, morgen weer vroeg op voor de sport wedstrijden...grr. Prettige avond allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Hanna je hebt gelijk. Hij is ook erg belangrijk in mijn leven. Zeker nu ik hem lekker kan verzorgen, maar het is niet goed. Wat kan ik doen. Wanneer is het echt, wanneer kan hij echt niet. Veronderstel dat wanner ik weg ga en hij valt. Ik weet zeker dat hij zal zeggen "zie je wel ik ben gevallen, ik had je gewaarschuwd"Daarmee zit ik dan met een levensgroot schuld gevoel. Het is iemand die altijd maar dan ook altijd de schuld aan een ander geeft. nu ook. Hij is niet schuldig aan hoe het in het verpleegtehuis is gelopen, nee er lopen daar een paar mensen rond waar hij een hekel aan heeft. Die beloven en komen hun beloften niet na. Die luisteren niet naar wat hijj vraagt.Inderdaad het is geen partnerschap. Ik heb diverse malen gevraagd of ik een nachtje mocht blijven slapen. Heerlijk weer eens even tegen hem aan kruipen weer even z'n lichaam te voelen, maar hij weigert. Want anders stoor ik hem met slapen.hij blijft gewoon erg moeilijk maar ik laat hem niet in de steek, hij is en blijft mijn maatje en ik houd van hem. Ook al begrijpen veel mensen dat niet. Ik heb voor hem gekozen en zal het volbrengen zolang ik kan. Zeker nu met de wetenschap dat ik er niet meer alleen voor sta.Dank voor je belangstelling meis:sun:Niemand komt elkaar zo maar tegen. Ik geloof echt dat je moet leren van elkaar, alleen ik ben zooooohardleers. De kabouter zegt wel eens "jij hebt een verdomd goed stel hersens, alleen je bent denklui. en dat klopt wel een beetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Bolletje, ik heb ook eens een vriendje gehad die na een paar jaar ineens appart wilde slapen. Vreselijk vond ik dat. Hij had net zo goed een mes tussen mn ribben kunnen steken zoveel pijn deed dat.Ik ben jaren bij hem gebleven. Mijn hemeltje wat was ik verliefd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Dank je Wingchun voor je wijze woorden. Ik heb ze op geschreven en zal ze regelmatig gaan lezen.:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Woman woman, ik had je van de week een berichtje geschreven n.a.v. de films die je genoemt had, waaronder "Dark cristal"die ken ik ook en heb hem drie keer gecopëerd maar ben hem jammer genoeg kwijt.Je zult dan misschien ook wel "The never ending story"mooi vinden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Lieve allemaal,Ik ben weer bijgelezen en lees veel positieve verhalen houden zo!Ik heb een erg drukke week gehad, en een paar mooie Franse films gehuurd dus ik ga boven de DVD aanzetten, de plank uitklappen en de zolder leeg-strijken. Moet lukken.Dan kom ik nog even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Ja klopt wel wat je zegt WinchiAls ik die jongen nu weer zou tegenkomen dan zou ik weer onmiddelijk als een blok voor hem vallen. Ik heb em ooit weer eens gezien, nu alweer een paar jaar terug, en mn hart maakte onmiddelijk een sprongetje. Grote liefde was datEn ook een fantastische tijd een jaartje of 5 samen geweest. Maar allebei veel temeprament, en dat botste te vaak. Dus uit verstandig oogpunt uit elkaar gegaan. Nu echt de hond uit - doeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden