Spring naar bijdragen

donderdag 19 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik had, zeker de laatste jaren, elke dag spijt als ik weer es teveel gezopen had. Beloofde vaak beterschap maar kon het niet! Ik snapte niet dat het begon bij die eerste. Ik dacht altijd dat ik er wel vier kon drinken en dan gewoon moest stoppen. Maar dat kon ik niet. Ik kon vandaag iets beloven en die belofte de volgende dag alweer verbreken. Of dezelfde avond. Wie doet nou zoiets? Toch niet iemand die z'n volle verstand heeft? Of niet een allergie heeft voor drank. Ik dacht dat ik geen wilskracht bezat. Slappe doos was ik. Maar dat ben ik helemaal niet. Mn wilskracht heeft me ver gebracht. Maar niet wat drank betreft. Pas toen ik naar de AA ging begon ik te begrijpen dat het altijd dat eerste glas was wat mij de das omdeed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje, jij het kent mij uit m'n begintijd.
Ook tegen mij werd vaak gezegd leegkiepen Soothe.
Water was ook ferm in z'n uitspraken.
Soothe wegknallen die drank of laat je opnemen! Zoiets ongeveer!

Tuurlijk kan de drank sterker zijn, maar er ontstaat toch iets van( In mijn geval)
er zit een zekere logica in!
En ik dacht ik ben niet minder dan Bam Bam, niet minder dan Water
en de anderen die me steunden.
Wat zij kunnen moet mij ook lukken.

Ik werd nooit boos. Een schop onder m'n kont hielp wel.
En dat het moeilijk is weet ik. 30jaar was ik aan het stoppen!!

Ik dacht dit forum moet ik beetpakken!

Bammetje, het werkt als je eraan werkt.

Ga goed!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over emotie gesproken, ik zit hier te huilen achter mijn Lappie.
Ik ben ook sterk dat konden jullie allemaal lezen en mijn omgeving vindt dat ik een kei ben maar niet met drank.
En ik doe er echt iets aan hoor!!! Ik heb alle hulplijnen weer ingezet. Dus kracht heb ik wel maar voel me nu zo slappeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet kan drinken moet je stoppen.
Zoveel is duidelijk.
Het zijn de diverse invalshoeken, waar Emmaroos en de andere wat uitpikken.

Ik gun haar (ook al is ze soms een beetje stout) een droog leven.

Dan help ik op mijn manier.

Het realisme.;)

Ik zit hier ook een beetje om het erin te "rammen", dat kan geen kwaad.
En voor mij ook een beetje therapie, hoe het niet moet.
Ook ik moet waakzaam blijven.

Groetje. Boodschappen.

Emma, ga er voor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed onderwerp
Zeggen dat je moet leegkiepen heeft volgens mij geen zin.
Wat wel echt helpt (mijn ervaring) is het hier melden.
Liefst zo vroeg mogelijk, graving begint al heel vroeg er heel langzaam stiekumpjes in te sluipen.
Dat je eigenlijk niet moet drinken en de fles leeg moet kiepen weet je zelf ook wel.
Maar het hier melden is essentieel. Dan gebeurt er iets met je. Bewustwording ofzo, kan het nog niet zo goed uitleggen.
Even goed denken hoe dat zit
Je staat er niet alleen voor. Daar gaat het om. Ook al is het hek al van de dam en gaan de flessen er aan. Er verandert toch iets als je het hier meldt.
Fietsen leer je ook niet in 1 keer. Met vallen en opstaan.
En het is heel fijn als je liefdevol overeind gehezen wordt als je gevallen bent en met een schop onder je kont de goede kant op wordt gestuurd.
Samen sterk ? Zoiets ? Herkenning ? Niet hoeven schamen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag veels te laat opgestaan.
Zo diep geslapen - oef
Gewoon nix geen wekker gehoord.
Drupje moet me zondag maar even wakker bellen voor de zekerheid, want anders slaap ik zo door de wekker heen.
Eerst even lezen
Douchen, doggy uit, dingetjes doen xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het hier meldde dat ik wilde drinken dan voelde ik me zo schuldig als ik jullie zou teleurstellen, op die manier werkte het forum voor mij in die tijd
een sociale controle functie dus. Het idee dat ik behalve mezelf ook jullie hier op het forum zou teleurstellen kon net dat stapje zijn om me te weerhouden.
Toch ging ik toen weer de fout in en dus ging ik hier weg, want ik had iedereen teleurgesteld.

na een jaar ben ik toen schoorvoetend hier weer teruggekomen omdat ik echt niet meer wilde drinken. Het heeft me gered
omdat ik hier een commitment voelde met de mensen die hier schreven. Ik deed het voor mezelf maar de steun heb ik broodnodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em. Mijn ervaring is, als ik op een gegeven moment kiest voor de drank, moet er een sterk iemand komen die me daar dan van af houdt. Ik hebt een bord voor m'n kop en alle waarschuwingen die ik aangereikt krijgt, hoor ik niet. Nee op dat moment is de drank weer m'n beste vriend. Ik hebt weer oogkleppen op.
Inderdaad jammer dat je het moment daarna, op het moment dat je weer trek krijgt, niet terug kunt halen. Ik bedoel gevoelsmatig, en dan nog wil je niet voelen. Het is ozo moeilijk.
Vind het ontzettend knap van Em dat je toch komt en durft te schrijven, te brullen achter je p.c. en ons daarvan op de hoogte durft te stellen. Ik denk dat je daar moed voor nodig hebt:present:
Em. gebruik jij ook Refu? Ik blijf dat vragen aan iedereen omdat dat mijzelf toch erg veel helpt.
Heb nu bijna twee maanden, op een kleine fout na, niet meer gedronken. Dit zou anders 10 keer gebeurd zijn. Het helpt mij op de zwakke momenten, als ik trek krijg. Ik weet dan dat ik toch niet kan drinken dus de trek verdwijnt. Daarvoor in de plaats komen dan wel gevoelens waar ik nu mee zit en daar mee aan de gang moet gaan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Em. Dit is absoluut niet waar. . Je kunt gewoon met alc. werken hoor en als het over je handen komt, komt het niet in je lever. Als je Refu. in neemt en dan gaat drinken, breekt de alc. niet af in je lever en ziet jouw lichaam de alc. als vergift. (zo is het mij uit gelegd) Dus je krijgt vergiftegingsverschijnselen. Hartkloppingen, je hart gaat heel snel klopppen omdat het lichaam zo snel mogelijk die alc. uit je lijf wil hebben, je krijgt het heel warm en dan weer erg koud. Kotsen enz. (zijn mijn ervaringen)
Maar het helpt als je een zwak moment hebt om dan niet te gaan drinken. Dan wordt je hondsziek. Maar over je handen. Tenminste ik heb het nog nooit gemerkt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em ik gebruik ook medicatie voor de bloeddruk en heb nooit geen last van deze tabl. in combinatie met Refu.
Maar dat zou je ff met je h.a. moeten bespreken. Ik zou je echt een geweldig wijfie vinden als je dat gaat proberen. Je zult zien dat het een stuk rustiger wordt in je bol, omdat de wetenschap dat je niet met de alc. bezig kunt zijn, je al een stuk rustiger maakt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, ik ben blij dat je er weer bent
en nu zelfs ook er over denkt de refusal te nemen,
gewoon aan de arts vragen
zodat je niet om de verkeerde dingen wel of niet slikt.

Maar wat me blijft puzzelen,
je kwam voor hulp
maar hebt die niet afgewacht
kun je ook zeggen waarom niet?
Of had je al gedronken?
Dan is het natuurlijk niet te doen af te wachten,
maar het feit dat je kwam, daar had je toch
een hele goede reden voor, lijkt me.
Ik vraag me af hoe dat voor mij zou zijn
maar weet het dus niet.
Het geeft me een beetje een onveilig gevoel
ook als ik lees over allergie/ziekte
want waarom kan ik er nu wel afblijven en een paar jaar
geleden na stoppen 7 maanden niet?
Mijn allergie/ziekte verandert niet
ik verander, ik kan er wel wat aan doen
om niet te drinken.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ook jij bedankt voor je woorden op de pb.
En nee, ik had nog niet gedronken maar de wil om te drinken was te sterk.
Misschien ben ik wel een grotere alci dan de rest hier, weet jij het? Ik niet.
je schrijft dat je het een tijd terug niet kon en nu wel.
Ik denk dat dat alles te maken heeft met hoe graag je wilt stoppen.
Ook ik dach met mijn 4 weken dat ik het dus toch kon maar nee dus.
Ik dacht vorige week al, ik kan nooit meer uit mijn dak gaan, nooit alle gevoelens eens wegdrukken.
Was dat toen al trek?
Dan had ik dat aan jullie moeten schrijven en van deze fout heb ik geleerd, ik schrijf er in het vervolg over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha hoe weet je dat Woman, ik heb toneelgespeeld al is dat al jaren geleden maar ik zit op een koor en dat is ook heerlijk.
Ik mag maar één avond per week een club hebben van mijn werk dus heb ik voor mijn koor gekozen.
Ja je kunt ook wel uit je dak gaan op de manier wat jij beschrijft. Dat is ook zo. Maar je gedachten neem je altijd mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...