druppeltje Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Mogge allemaal,Jip van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :present: Kaarsje voor Vie brand al. Steek hier nog eens de boel in de fik met telkens die kaarsjes branden hahaha. Naja wil dit zelf want het zend licht,warmte en de intentie dat je aan iemand denkt en daar gaat het om.Moest vanmorgen naar de neuroloog en dat liep helemaal in de soep. Had een afspraak om 8.30 maar werd door het invalidevervoer pas om 8.00 opgehaald. Haar praktijk is op de Keizersgracht dus hartje Amsterdam. Enig idee hoe vast het verkeer zit rond die tijd? Enfin om 9.30 was ik er dus nog niet en hield er maar mee op want dat had geen zin meer. Ben nu dus net thuis en geen klap wijzer hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 ZUCHT ZUCHT Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Huh? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 kind boos en beledigd naar boven!heb dus nog een uurtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 tjeetje kirk,wat heb je gedaan om het bijna tot ontploffen te krijgen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 heb je mijn tekst gelezen over 16,5 miljoen inwoners???distantieren dus ok, ongein!maar what's kebeurt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Nog net Moggu Drup en Krik.Ben ff weg naar de kabouter. Rollator weg brengen. Hopelijk is ie er een beetje blij mee. Zo niet, pech gehad;) Later allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 fijne dag bol!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 gewoon adem blijven halen kirk!!!!spreek je later weer, na het broodje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 schijnbaar wil niemand een serieus gesprek aangaan dus ik stop ermee!luitjes fijne dag en laters allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Tasseke, wat voor serieuze zaken wil je horen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Ik ben erweer, heb het lef gehad om terug te komen.Ik heb gedronken en niet te zuinig ook, rotspul.Ben er ook heel ziek van geweest, eigenlijk voel ik me nog niet tof.Alleen thee blijft erin, verder komt alles er weer uit.Ik wil jullie allemaal danken voor jullie lieve pb's heb ze net allemaal gelezen.Dat doet me goed, echt waar.Ik kom zondag wel naar de meeting hoor, zeker weten.Nu maar weer met volle kracht vooruit.Liefs Em Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goed van je ER. terugkomen vraagt moed en dat toon je! Het is blijkbaar niet zo goed bevallen, dat gezuip?Ik kreeg als tip van mn sponsor regelmatig dat ik bij trekmomenten kon gaan schrijven over mn laatste dronkenschap of over hoe ik me voelde. Zodat ik niet zou vergeten. Wellicht heb je er iets aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Kirky, Emma is hier geweest en kreeg het advies de fles wijn in de glasbak te gooien.Een goed advies, wat blijkbaar in de wind is geslagen!!En ziek voelen, dat hoort bij de pret.Misschien helpt dat om eens echt te stoppen.Doe er wat aan!Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Iemand die wil drinken, drinkt. Ik ben 24 jaar bezig geweest. Kirky's advies is ok maar soms is de drang sterker en wil iemand niet hier komen. Dat is dan ook de ziekte of als je wilt, de allergie voor drank. Vertel je EIGEN ervaring en deel die, wellicht helpt dat anderen met een keuze.We weten allemaal wel dat we de drank zouden moeten laten staan maar ja.....Als het zo simpel was schreven we waarschijnlijk niet hier, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Emmaroos, de tip die BamBam geeft wilde ik je ook al geven.Ik hou een soort dagboekje bij zodat ik de aanleiding vaak kan herleiden. En ook precies opschrijf hoe ik mij voel. Als ik dan erge trek heb en dit dagboekje lees dan verdwijnt de trek meestal.Verder gewoon 'uitzieken' en weer stoppen. Dan voel je je morgen weer fris en wordt je dubbel zo blij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Hoe deed jij dat dan Kirky? En hoe lang heb jij gedronken. Heb je ook vaak het advies gekregen de fles leeg te kieperen?Deel hoe je eraan toe was, wat je hebt gedaan en hoe het nu is. Niemand zit te wachten op advies wat iemand zelf ook kan bedenken. Deel je ervaring, kracht en hoop. Wees een inspiratie voor de nog drinkende alkies onder ons. Attraction rather then promotion. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 quote: Originally posted by: kirkyBamBam . iemand die wil drinken die drinkt , dat klopt . we gaan er gemakshalve van uit dat als je je hier meld , je eigenlijk niet wilt drinken . anders heeft het geen enkele zin . Ben ik met je eens Kirk. Maar het is de craving, de ziekte, die sterker is dan mezelf. Volgens mij wil bijna geen enkele alkie drinken. Wie wil nou zoveel zuipen dat tie de volgende dag nix meer weet, wie wil ruzie met vrouw/man en kinderen? Wie wil wakker worden in z'n eigen pis en soms ook braaksel. Wie wil dat nou??? Niemand toch?En daarom ben ik van mening dat advies geven vaak niet zoveel helpt. Wat helpend kan zijn dat ik schrijf over wat ik gedaan heb en waar ik iets aan gehad heb. En hopelijk put een ander daar moed uit om te denken: als het haar lukt, zou ik het dan ook kunnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Inderdaad, als we ons sterk voelen dan is het laten staan van de drank zo makkelijk.Maar soms overvalt het je en dan heb je sch*t aan alles en iedereen. Terwijl je natuurlijk dondersgoed weet dat alcohol niks oplost. Je krijgt er meestal een kater van!Maar met vallen en opstaan leer je lopen. Op een gegeven moment leer je toch om met die valkuil momenten om te gaan. Maar het kan een lange weg zijn. Ik heb het gevoel dat ik nu pas op de goede weg ben en er ook goed mee kan omgaan. En ik ben mijn drankprobleem 4 jaar geleden gaan inzien en nog ben ik er mee bezig. Maar gelukkig boek ik wel progressie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Dank jullie voor de adviezen en dat dagboekje ga ik zeker schrijven.Soothe, jij schrijft je stukjes altijd met een hele dosis realiteit en wat je tegen mij zei net is ook gewoon waar. Maar ik had denk ik op dat moment naar niemand geluisterd.Ik heb een verkeerde keuze gemaakt en het is me zeer zeker niet bevallen.Hopenlijk denk ik hier aan als ik weer trek zou krijgen.En eerder aan jullie vertellen dat ik trek heb.Zo zie je maar Emmaroos is een mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Het forum kan je helpen om je op die momenten op andere gedachten te brengen. Of het trekmoment effe vol te kletsen. En een half uurtje later of zo kan het trekmoment inderdaad alweer verdwenen zijn. Dus in die zin heeft het altijd zin om voordat je gaat drinken in te loggen. Daarna kun je altijd nog beslissen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Maar Kirk, in de tij dat je zelf dronk, luisterde toen naar advies? Is er toen nooit iemand geweest die zei dat je teveel dronk. En wat deed jij dan?En ik denk nog steeds dat advies om de fles leeg te kieperen geen zin heeft. Zoals ER schrijft had ze naar niemand geluisterd. Ik geloof in het delen van ervaring, kracht en hoop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 quote: Originally posted by: kirkyBamBam , toen ik hier op het forum kwam was ik al gestopt met drinken . ik ben nooit het advies nodig geweest om de fles weg te kieperen . De zucht naar drank heeft vaak te maken met emoties , door die emoties hier te delen met anderen zal de zucht hanteerbaarder worden . lezen hoe een ander het ooit deed kan zinvol zijn , maar het delen van wat er op dat moment speelt is zinvoller .althans zo zie ik het . Bovenstaande ben ik ook met je eens. Het heeft met emoties te maken. Die delen kan iemand idd doen besluiten niet te drinken. Maar adviezen geven blijf ik toch wat raar vinden. Ik kan vertellen wat voor mij werkt. Meer niet. Ik probeer geen advies te geven over iets wat ik niet zelf gedaan heb of niet kan of niet heb meegemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Wat jij schrijft Bambam vind ik knap van jou dat je dat durft.Mensonterende toestanden heb ik meegemaakt en anders mijn partner wel.en toch doe je het een maand later weer.het was net of mijn lichaam zei, hé, je hebt nu wel lang genoeg droog gestaan hoor.Idioot is dat en ik ben zo goed bezig en heb alles weer opgepakt en nu dit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Dat is de ziekte Emma! Daar kun jij nix aan doen. Maar je kunt wel werken aan je eigen behandeling!Het is geen schande alcoholist te zijn, het is wel een schande er niets aan te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden