Spring naar bijdragen

donderdag 19 november


Vie

Aanbevolen berichten

morge moussie,

ik schiet direct in de lach!
ik had het vorig jaar zomer, allemaal leuke dingen om te ontspannen, muziek, toneel etc etc
en het enige wat ik zag was bij iedereen picknick manden met héél veel flessen wijn.
ik zat toen echt te bedenken dat 3 kwart Nederland alcoholist was.

maar tja, picknickmand en fles leeg betekend huiswaarts, normaliter ging ik nog een flesje scoren
dat is denk ik het verschil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jij zegt het isa

maatschappelijk geaccepteerd

ik merk nu bij mijn dochter dat dat langzaam aan het veranderen is.
voor 20 jaar terug was het heel normaal dat iedereen rookte, doormiddel van voorlichting en andere campagnes is dat wel verandert.
maar ik merk dat dat met drank ook gebeurt.
er zijn veel voorlichting campagnes, er wordt op school heel veel er aan gedaan, er is een minimumleeftijd ingesteld en als ik kijk naar de reactie van mijn dochter......
dan weet ik dat het nog even gaat duren maar over 20 jaar is het drankgebruik echt niet meer zo vanzelfsprekend.

daar geloof ik heilig in!
jammer voor onze generatie maar voor de volgende generatie ben ik niet zo bang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kanjers,

Jip van harte gefeliciteerd met je verjaardag.:moon::present::musicnote:
Waarom mag jij niet vertellen over het zien van aura's. Wat mij betreft heel graag. Ben altijd geinteresseerd geweest in het paranormale. Hiermee kunnen mensen het zo moeilijk krijgen waardoor ze gaan drinken. Gewoon omdat men er vaak niet voor open staat, met het gevolg dat men er alleen mee blijft zitten. Dus schrijven maar.;)

Vie een paard uit het water? De brandweer is VERPLICHT om te komen hoor. Tenminste hier wel.
Hoor je u ook nog hoe het met het dier verder is afgelopen? Nou meid sterkte met je rug hoor. Ik heb het weekend weer dienst. Hoop dat mij dat gespaard blijft.:;)

Albertina als jij, op wat voor 'n forum je ei kwijt kunt, moet dat kunnen. Dat is het belangrijkste.
Niemand kan jou daarvoor veroordelen. Je hebt daarin zelf de keuze.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

g'morgen allemaal!

Gisteren na een lange werkdag wezen uit eten met het gezin en daar had ik het wel even moeilijker. Het is me heel gewoon naast het diner wat te drinken, naast de koffie en het is onvoorstelbaar hoe snel de hersenen een excuus voor je bedenken om het wel "te mogen".

Ik heb het wijselijk genegeerd en gewoon een spa rood besteld en zelfs de koffie zonder iets verder. Opsteker was dan weer wel de verbaasde blik van mijn vrouw om koffie zonder iets te zien :-D

Genoeg over mij, hoe is het met jullie?

Fijne dag!

gr.,

Lawrence.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,
jij weet ook niet of zij rechtstreeks huiswaarts gaan? Of dat ze hun extra flessie daar niet al hebben staan.
Zo openlijk zakte ik tenminste nooit door hoor.
Wat ik nu trouwens als heel genant ervaar: ik koop af en toe maltjes, de enige met 0,0% en ja ik weet hoe sommigen daarover denken; en dan gaan die piepjes dus ook loeihard af in de super. Ik ik krijg spontaan opvliegers van verlegenheid als de verkoopster het knipperlichtje uit komt zetten en voel me altijd in de verdediging schieten dat ik toch echt bier zonder alcohol neem. Zit ik me bijna te schamen dat ik niet drink, veel gekker moet het toch niet worden.
Ik hoop dat dit nog overgaat, voor ik ga denken, dan kan ik net zo goed...... Nee hoor echt niet!!!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja jane,

dat weet ik inderdaad niet of zij rechtstreeks naar huis gaan en daar geen flesje wijn hebben staan.
maar tja, ik blijf geloven in het goede van mensen.

maar euuh die piepjes die snap ik niet.
gaat er iets piepen bij het kopen van alcohol?
je gevoelens die snap ik wel!
ik kwam in het verleden nog wel eens aangeschoten bij de buurtsuper, nog even snel iets voor thuis scoren als ik weg was geweest.
nu heb ik ook regelmatig het gevoel dat ik nog steeds wordt bekeken door de kassiere als ik maltbier haal en die haal ik regelmatig.
soms heb ik ook de neiging om te zeggen dat het echt alcoholvrij is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal

Ook ik ben nogal geschrokken dat er hier een schaduw forum blijkt te bestaan,
is het daarom dat bepaalde mensen met een nare opmerking naar
bepaalde mensen toe, die dan weer wat terug schrijven maar dat die ander dan weer naar
hun eigen veilige forum toe gaan , en je hier dan gewoon laat zitten met dat rotgevoel,
hier moet ik dus even rustig over nadenken, en tja als je dan een ban krijgt omdat die persoon dan
heel rot naar iemand toe schrijft, nah die gaat dan weer vrolijk verder op dat schaduw forum,
voor die ban persoon niks aan de hand dus ,maar degene die regeageert, en een waarschuwing krijgt of weet ik wat, dati vind ik dus gewoon uit de tent lokken en dan lachen ze zich waarschijnlijk rot

Eeerlijk gezegd weet ik het niet meer wat ik moet doen blijven of niet, daar moet ik even rustig over nadenken en alles even goed voormezelf op een rijtje zetten,
Ik heb ook geen zin om me door die bepaalde mensen uit de tent te laten lokken

ik ga nu eerst maar joggen effe frisse wind door m,n koppie heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lawrence chapeau! Goed gevoel hè?

Haha Jane, vervelend voor jou maar toch wel een erg leuk verhaal.

Tasseke ik had het zelf nog niet gemerkt, dat jongeren zich meer bewust raken van de gevaren van alcohol. Tenminste als ik 's avonds wel eens kroketjes ga halen, lalt de hele polderjeugd daar in de buurt rond. Maar ja, die boertjes hè, die weten niet beter. ;)
Vind het wel een goede ontwikkeling, dat er veel meer voorlichting is.

Bolletje de brandweer kwam ook, maar veel te laat. Toen hadden we zelf dat paard eindelijk op het droge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol zelf kon gisterenavond erg moeilijk in slaap komen. Dan blijven dingen malen. Ik kan het dan niet van me afzetten en blijf met een hoop vragen zitten. Dacht ff nog "zal ik nog even naar het forum gaan"maar heb toch maar besloten om te blijven liggen en mezelf af te vragen waarom ik zo over de flos ben.
Ja en dan heb ik het weer over Adam. Vaak denk ik "Wat bedoelt die kerel toch" Steekt hij nu de draak met ons of meent hij het serieus. Is hij geirriteerd of niet. Dan komt er vlak daarna een berichtje met ""Lieve mensen welterusten"of zoe iets, en dan denk ik "hij is niet boos of zo.
Ik zal moeten leren om te vragen wat mensen bedoelen al ik het niet snap, en niet van te voren moeten gaan in vullen. Dus dat is iets wat ik meer zal gaan doen. Dus Adam er gaat iemand aan je hangen;) Mocht je het vervelend vinden als ik om uitleg vraag, dan hoor ik het wel.
Verder vind ik het erg moeilijk te lezen dat iemand pijn gedaan wordt.
Ik zal moeten leren om me minder aan te trekken en niet alles te proberen om goed te praten.
Vind het altijd heel vervelend als iemand zegt dat hij een tijdje (vrij) wil.
Denk dan "deze mensen hebben mij geholpen. Wat als die persoon het moeilijk krijgt en ik er niet voor hem, haar kan zijn?"
PPPPffffttttt nog veel te leren mensen en heb jullie daar hard voor nodig.
Verder ben ik vandaag grotendeels thuis dus kan vandaag al beginnen met mijn leerproces.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

ik wil niet denigrerend doen over het verschil tussen de stad en platteland maar inderdaad denk ik wel dat dat verschil er nu nog is.
maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit op dit moment.
het belangrijkste is dat die verschuiving nu bezig is.
jammer genoeg gaat het nog wel een jaartje of 20 duren, denk ik zomaar.
maar we moeten toch ergens beginnen niet waar?

Isa,
dan is jouw dorp toch verder dan die van mij!
bij mij gaat er nog geen piepje :D
maar om het tonen van je ID, daar moet ik iedere keer smakelijk om lachen.
bij ons kan je echt goed zien als we een nieuwe hebben, die zijn nog zo fanatiek, ik ben ruim de dertig gepasseerd en ook ik kom af en toe er niet onder uit, zelfs met maltbier.
je moet het maar zien als een compliment of in ieder geval als humor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke wij hebben hier een super waar je zelf scant en dan moet er een geluissignaal zijn anders kan
elk broekie zo alco scoren, op zich prima hoor, maar de fabrikant zou de codering van de stickers kunnen aanpassen. Ach ik denk maar zo, van elke konfrontatie groei ik (ja ja ook in de breedte) en ooit ga ik wel van trots gloeien i.p.v. plaatsvervangende schaamte.

Jip van :heart:e gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een fijne dag hebt.

Caroline, wat een narigheid, toch door die drank. Fijn dat je man en collega's je steunen en je hoeft
je niet als vuil te laten behandelen hoor! In elk geval kun je 2010 als waarachtige ommekeer zien nu, want zo'n baas daar wil je toch niet meer voor werken?

Ik stel voor dat we het hoofdstuk forum en nevenfora afsluiten en gewoon ons ding doen hier.
We willen met respect met elkaar omgaan en gaan daarvoor. Wie dat niet kan heeft zelf het probleem.
Als we ons dit soort dingen persoonlijk aantrekken, dan is dat iets om naar te kijken, want dan raakt het aan een kwetsbaar punt. Laat iedereen hier zich alsjeblieft welkom voelen en juist wij moete niet zo snel oordelen, we weten immers hoe dat voelt om geoordeeld te worden.
Gewoon doorgaan die eerste niet te nemen
daarin zijn we allemaal met hetzelfde bezig.
amen
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

misschien is het handig om jezelf eens te realiseren dat we in nederland met 16,5 miljoen inwonders zijn en dat we echt niet allemaal door één deur kunnen.
zo ook op het forum.
er zijn mensen die je goed liggen en er zijn mensen waar je totaal niets mee kan.
maar dat is totaal niet erg, dat is simpel de natuur

je stelt wel enorme eisen aan jezelf als je met iedereen vrienden wil zijn en blijven en ook nog iedereen wilt blijven ondersteunen.
dat gaat niet! daar ga je op den duur aan onderdoor.

doe wat je kan wat betreft de ondersteuning en pak eruit wat voor jou zelf belangrijk is.
maak je wereld niet groter dan je aankan en zorg dat de problemen van een ander niet jouw problemen worden.
tuurlijk is het heel makkelijk gezegd maar het is zeker een punt waar je eens over na kan denken.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amen Jane!

Piepjes hebben we hier in het westen (nog) niet, tenminste niet in mijn buurtsuper, maar dat is ook meer en dorpswinkel.

Jane ik las eerst mailtjes ipv maltjes en moest gelijk denken aan al die dronken mailwisselingen die ik gevoerd heb
schaamrood op de kaken als ik daar aan denk. Ach wat wist ik het allemaal goed als ik gedronken had ;)
zo goed dat als ik het de volgende dag teruglas ik zag dat ik het dan ook wel 4x herhaalde ofzo

zit ik hier zomaar met een rode kop

en ach, dronken nog even snel naar de super gaan of naar de snackbar voor nog wat extra drank.. oeioeioei,
komt me ook zo akelig bekend voor.

Ik moet zeggen dat ik sommige dingen ook echt niet mis hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas heb je de glasspliners al uit je velletje getrokken?
Je lijkt wel een fakir....

Tasseke dat is niet denigrerend, volgens mij is dat echt zo, dat kinderen (nou ja, jongeren) van het boerenland drankgebruik al gauw stoer vinden. Triest maar waar.
Het is bijvoorbeeld ook opvallend dat er hier erg veel "moetjes" zijn. Condooms? Wel van gehoord, maar dat doe je toch niet?
De hele cultuur van doorstuderende meiden is hier in het dorp ook veel minder.
Ik zeg niet dat ze dommer zijn, maar, weet ik veel, primitiever, ofzo. (Dat is pas een naar woord, maar ik kan even niet op wat anders komen.) Het gekke is dat vijf kilometer verderop, streekstadje, de cultuur ineens heel anders is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel voor dat we het hoofdstuk forum en nevenfora afsluiten en gewoon ons ding doen hier.

We willen met respect met elkaar omgaan en gaan daarvoor. Wie dat niet kan heeft zelf het probleem.

Als we ons dit soort dingen persoonlijk aantrekken, dan is dat iets om naar te kijken, want dan raakt het aan een kwetsbaar punt. Laat iedereen hier zich alsjeblieft welkom voelen en juist wij moete niet zo snel oordelen, we weten immers hoe dat voelt om geoordeeld te worden.

Gewoon doorgaan die eerste niet te nemen

daarin zijn we allemaal met hetzelfde bezig.

ame
Jane




Jane Kanjer Helemaal mee eens.:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik reageer laat Ari en je bent idd offline maar: ik heb zeker wat aan de ADB behandeling, er zit veel tijd in omdat ik tenslotte alles tijd heb nu om goed over de situaties en analyse na te denken..
Ben nog niet zo lang bezig hoor, begin de volgende keer aan het tweede gedeelte en het gaat dus best.
Goede gesprekken begin ik weer te krijgen met mn man, eerder ontkende ik alles en ging gewoon door met wat ik deed. wist de volgende dag soms niet eens meer wat er was gezegd..
Nu kon/kan ik niet anders en merk dat eenmaal een tijd nuchter de zaken best confronterend zijn en ik niet mis!!
Mijn werkgever zie ik niet als boosdoener: er is een zero-tolerance beleid. Ik ben al heel blij dat een aantal zaken rondom ontslag zijn veranderd in mijn voordeel. Maar goed, moet toch met mezelf verder en mn dagen nuttig vullen!
En dat is dus soms door heel bewust NIET naar de supermarkt te gaan :D want daar staat teveel verleiding op sommige momenten. Andere momenten weer helemaal niet dus t begin is er!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

Bolletje,




misschien is het handig om jezelf eens te realiseren dat we in nederland met 16,5 miljoen inwonders zijn en dat we echt niet allemaal door één deur kunnen.


zo ook op het forum.


er zijn mensen die je goed liggen en er zijn mensen waar je totaal niets mee kan.


maar dat is totaal niet erg, dat is simpel de natuur




je stelt wel enorme eisen aan jezelf als je met iedereen vrienden wil zijn en blijven en ook nog iedereen wilt blijven ondersteunen.


dat gaat niet! daar ga je op den duur aan onderdoor.




doe wat je kan wat betreft de ondersteuning en pak eruit wat voor jou zelf belangrijk is.


maak je wereld niet groter dan je aankan en zorg dat de problemen van een ander niet jouw problemen worden.


tuurlijk is het heel makkelijk gezegd maar het is zeker een punt waar je eens over na kan denken.


:heart:


Ja Tas helemaal gelijk maar dat is ozo moeilijk. Wil graag iedereen te vriend houden en een wereld zien waarin iedereen met respect omgaat met elkaar en dat kan niet. Dan zouden we in de hemel zitten Zal dat inderdaad moeten leren.
Ben al druk bezig maar het gaat inderdaad niet zo makkelijk. Vind ruzie nog steeds erg moeilijk te accepteren. Heb dit eigenlijk al heel lang. Weet dat het altijd zo draait bij mijzelf dat ik me uiteindelijk erg schuldig ga voelen en probeer dat te vermijden door geen ruzie te zoeken.
Moet de cofrontatie maar eens gaan accepteren. En niet zo bang zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

ik heb ook heel lang het leed van de wereld op mijn schouders gedragen en heb me heel lang de meningen van anderen als een last ervaren.
goh, wat heb ik een hekel aan ruzie
in de eerste instantie maakte ik mij ondergeschikt aan de menigen van een ander, voelde me schuldig en radeloos.

later ging ik daar redelijk agressief mee om, ik ging met iedereen de confrontatie aan en daar heb ik mijzelf niet echt mee geliefd gemaakt.
Nu ben ik weer wat verder en heb ondertussen geleerd om onderscheid te maken in dingen die voor mij wel of niet van belang zijn.

soms lijkt het of ik geen uitgesproken mening heb, die heb ik wel maar ik vindt het vaak niet zinvol om die te sprake te brengen.
mijn mening is vaak ook totaal niet van belang voor een ander, het is tenslotte mijn mening en niet per definitie te waarheid.

Nu, na een hele lange tijd, kan ik de dingen van een afstand bekijken.
Bol, zolang je open en eerlijk voor jezelf naar deze dingen kan kijken, dan komt het proces vanzelf wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

luitjes,

dochterlief is ontwaakt en zit me nu in mijn nek te hijgen.
goh, wat verlang ik terug naar de basisschool tijd, toen was het gewoon duidelijk hoeveel uur ik voor mijzelf had.
nu wordt ik af en toe geleefd door de vrijheid van kindlief.
ga dus even afhaken wat ik kan me niet concentreren op serieuze gesprekken en ondertussen het gemekker van V. aanhoren.

aldus een opgejaagde moeder
msn is tenslotte wel heeeel erggg belangrijk als je de puberleeftijd hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...