Anna Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Meiske, mocht je nog contact hebben met Corinne, wens haar dan heel veel sterkte, en geef haar de condoleances van Anna en Soothe. Ze zal nu het forum niet (kunnen) lezen vermoed ik. Maar we leven met haar mee, en hopen dat ze er snel weer bovenop komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Lieve mensen ik zal de groetjes en sterkte overbrengendat heeft Corinne nu hard nodig,ieder beetje liefde is dan welkom zeg ik altijd maarze ligt in het ziekenhuis in belgiƫ,op de afdeling psygiatrie,niet door de drank maar ze kon het even niet meer aanvoor de duidelijk schrijf ik dit maar even,met toestemming, anders blijf ik pb-enalvast bedankt voor het medeleven ,ik ga er nu echt vandoor moet nu ook een beetje aanmezelf denkenlieve knuffel van me voor allemaal:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Woman, OkƩ Woman. sta sterk.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Ik las net op de meeting van wat druppeltje schreefom dan maar niet naar de meeting toe te gaanmaar ik vind daar is niemand mee gebaat hoor echt niet,ga gewoon lekker kletsen met ze allenen vooral niet vergeten te knuffelen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Kanonne wat triest voor Corinne. Begijp best dat ze stuk is. Als ze maar afscheid kan nemen en naar de uitvaart kan want goed afscheid nemen is erg belangrijk.Ik steek weer een kaarsje in de fik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Knuf Knuf Zo, wat leuks ondernemen. Hiero of Daro.Groet allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Thanx SootheHet voelt goed, heb er lang naar toegewerkt, opgebouwd en afgebouwd, gewikt en gewogen, gepast en gemeten, gevaren en mn roer bijgesteld. En nu dan eindelijk nul. En ik sta er helemaal achter Fijn gevoel is dat ! quote: Originally posted by: SootheWoman, OkƩ Woman. sta sterk. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Lieve Safi, van harte met je 50e verjaardag Maak er maar een mooi helder feestje van.Calimero, jij ook van harte en een fijne dag Meiske sterkte en goed gedaan. Met drank help je jezelf niks verder en je dochter ook niet.Saxon 3 maanden dat is geweldig hoor:present::present:Kirky, zo'n vraag kan dus nog steeds opkomen. En misschien kun je het ook wel bij 2 biertjes houden.En de volgende keer worden het er 4. En ga je je afvragen wanneer wel en wanneer niet. Etc.Door het te proberen wordt er weer een oud patroon geactiveerd. Zo zie ik het nu, daar hou ik me aan vast. En als je dat gaat voeden, dan gaat het zichzelf weer in stand houden. En sta je erbij en kijk je ernaar. Blijf maar lekker de frisse Kirky die je nu bent!Veel sterkte aan Corinne. Mooie stukjes over mededogen en medelijden.Ik denk dat het niet aan mij is om te kunnen bepalen waar een ander wel of niet doorheen moet.Door dingen uit handen te willen nemen kun je een ander ook groeikansen ontnemen.Daarbij kun je nog wel begrip en liefde tonen, zonder in de situatie mee te gaan.Mensen willen vaak het verdriet van een ander sussen. Maar verdriet mag er zijn. Je kunt wel een zakdoekje aanreiken maar hoeft niet de tranen te stoppen. Die mogen stromen.Jip fijn dat je een nuchtere verjaardag hebt gehad. Jij bent ook al een tijd gestopt als ik het goed heb? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Jip en Jane. Bedankt dat jullie hier op in gegaan zijn. Het blijft een moeilijk onderwerp, ook voor mij.Uiteraard heb ik het over mijn kabouter. De vraagt ontzettend veel aandacht en medelijden. Ik laat hem nooit zien dat ik dat heb, hoewel dat gevoel er zeker wel is. Hij blijft in de slachtofferrol zitten.Ik ben al zo lang bezig, ook met mijn therapheut om hier aan te werken maar mijn kabouter is w.b. dat erg sterk. Hem zelf dingen laten doen waardoor hij kan groeien is erg moeilijk als hij zegt niets te kunnen.Mijn psycholoog vertelde eens een verhaal. Er was een dokter op de afdeling geriatrie. Daar lag ook een oude vrouw die wat water wilde. De arts zette het water neer en vergat daarbij zijn horloge. De vrouw vroeg de arts haar te helpen met het drinken waarop de arts zei dat ze dat zelf kon. Zij protesteerde en zei het niet te kunnen.Een half uur daarna kwam de arts tot de ontdekking dat hij zijn horloge had vergeten en ging terug. De vrouw had inmiddels zelf haar water op gedronken.Nu zo is het ook met mijn kabouter. Ik wil dit doorbreken maar als ik net als vanochtend weer hoor dat ik de beste ben die hem kan verzorgen, wordt dat zo moeilijk om dan nee te zeggen.Toch heb ik voor morgen geen broodje gemaakt en ben benieuwd of hij dit morgen zelf kan.Dat zijn de momenten, als ik hem alleen achter laat, waardoor ik me helemaal vol wil gooien. Echt zo zat als een toeter wil worden. Ik zit dan met een schuldgevoel en met een gevoel of ik het goed doe.Moeilijk hoor.Drinken doe ik niet, kan niet maar wil wel heel graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Kate bedankt. Het wordt me toch allemaal een stukje duidelijker. Nu nog in de praktijk brengen.Bedankt allen dat jullie de tijd hebben genomen voor mij.Nu tot de orde van de dag.Morgen de meeting. Ben zo benieuwd hoe het gaat. En lekker veel knuffelen is voor iedereen erg goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Goedemiddag allemaal,De dag is nog lang niet om , maar er is al weer heel wat gebeurd lees ik vandaag.Alleereerst wil ik Corinne heel veel sterkte wensen, met het verlies van haar moeder.En nu zelf ook nog in het ziekenhuis, hoop dat je weet dat heel veel mensen met je meeleven.Wens je heel veel kracht!!Meiske, bedankt voor het melden daarvan, ook jij gecondoleerd met je familielid, en misschien wil je Corinne mijn medeleven toewensen.Jij ook veel sterkte toegewenst, en super dat je de drank hebt laten staan.Druppeltje, ook jij zit even in een rottijd nu.Ik weet dat je je erg kan hechten aan een huisdier, en dat je daar veel troost uit kunt putten.Hou je taai meisje.Doet je scootmobiel het al?Kirky, Wat ontzettend herkenbaar van die biertjes die je misschien wel kan drinken.Niet dus, ik denk het ook zo vaak..zal ik.. 1 of 2 lukt me toch gemakkelijk.Maar weet ik dat 100% zeker.Nee dus, de ene keer zal het me waarschijnlijk zonder moeite lukken, een andere keer zal de remkabel breken.En je weet nooit wanneer.Nee dus, we drinken niet.!De gok echt niet waard.En dan nu de felicitaties!Saxon,Van harte!!3 maanden nuchter; SUPER, en zeker een felicitatie waard.Blijf lekker zo door gaan, en de wereld blijft helder om je heen.Safi;Heel erg van harte gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag.Heel veel plezier vandaag.Ben je eindelijk op de helft he:).Bedankt voor je mooie dagopening.Calimero;ook jij gefeliciteerd.Hoop dat het goed met je gaat en een fijne dag hebt.Hier verder alles goed, gewerkt vanochtend, was in de machine, en genieten van het lekkere zonnetje buiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Bolletje;Mooi verhaal.Kan je gevoel om je vol te gooien op zo,n moment heel goed begrijpen.Het is goed dat je het opschrijft, je gooit het dan als het ware een beetje van je af.Toch denk ik dat je heel goed bezig bent.Dat je geen broodje voor hem maakt, is beslist niet iets om je schuldig over te voelen.Het zou toch super zijn, als hij het uiteindelijk zelf zou doen.Daar doe je het toch voor.Dus komop; geef dat schuldgevoel en dranktrek een schop, en ga lekker wat voor jezelf doen.( Poeh, wat ben ik af en toe toch een schooljuf he) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Hey Schooljuf:sun: Nee hoor je bent geweldig. Hoop dat ik inderdaad maandag kan zeggen Yes hij heeft z'n eigen broodje gesmeerd. Kan natuurliijk ook zijn dat hij boos is omdat ik geen broodje voor hem gemaakt heb. Maar dat zien we wel.Ga jij morgen ook naar de meeting? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Zit nog steeds te wachten op Calimero om die te feleciteren maar voor het zelfde geld komt die vandaag helemaal niet op dagen dus bij deze ------------------------------------------------------------------ maak er een fijne dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Lieve mensen goede middagHermanNaar aanleiding van de draad van vannacht.Iedereen mag hier zijn zegje doen!!Corinneik wens je heel veel sterkte met het verlies van je van je moederen hoop dat je zelf snel op zult knappen MeiskeWat ben jij een KEI!!!! TOP!!!!Om onder deze zware omstandigheden te beseffen en helderte blijven denken en weten dat die drank het er echt nietbeter of anders van zal maken, dank voor het delen hiervan,dat betekent dat ook onder grote druk er DE KEUZE is omde 1ste te nemen of te laten staan hele grote dikke knufffff van Cocootje voor Meiske Safi en Calimerovan harte gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst,maak er iets van en van een bosje rozen:present::present::present:SaxoJe gaat goed!! 3 maanden, volhouden!!! BolletjeJe gaat goed, steeds meer beseffen dat je het leed van een ander nietvoor die ander kunt dragen ook al zou je dat nog zo graag willen.Als hij dingen zelf moƩt gaan doen, zou het misschien zo kunnen zijndat hij behalve dat blijkt dat hij veel meer zelf kan doen, hij zelf ook meerbeseft dat hij het wƩl kan en zo wellicht een beetje uit die put kanklimmen want wat hij heeft is dat een (zware) depressie? Tekentof schildert hij ook? Of iets anders met z'n handen (behalve wijzenwaar jij heen moet )?Kirkydie gedacht was er bij mij gisteren ook toen ik in de deuropening stondvan de feestzaal... 1 of 2 zou toch best kunnen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Bolletje,Dan is hij maar boos.Maar misschien ook helemaal niet, best spannend dus.Nee, ik ga morgen niet naar de meeting.Bijf lekker anoniem:).Maar vind het dan wel weer leuk om morgen te lezen hoe jullie het gehad hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Co nee hij heeft geen hobby's als alleen lezen, muziek luisteren en drinken. Dat doet hij nu s'ochtends ook. Maak me best bezorgd maar goed,Vertel vertel, hoe heb jij het gisteren gehad. Daar ben ik benieuwd naar. Was het leuk en heb je van je dochter kunnen genieten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 maar heb de 1ste niet genomen hoorniet het 1ste glas niet de 1ste sigaretnou het feest was toch wel hƩƩl anders dan anders, en ook nog nooit zo vroeg thuis geweest... leek wel of ikmijn glazen muiltje verloren was.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Hiep hiep hoera. Ik wist het hƩ. Ik wist dat je zo sterk was. Goh meis voor jouw een dikke pakkerd en welgemeend. Ik zou op dit moment een Co voor me willen hebben en je zo willen knuffelen dat je voorlopig genoeg had hahahaha, Ik vind dit een voorbeeld van hoe het kan, Je bent niet op de vlucht gegaan maar de confrontatie aan gegaan en dat is jouw sterke kracht. Je mag jezelf belonenen vandaag met iets wat jij graag zou willen. Een tompoes, bossche bol enz. Superco. Ik ben trots op je meis.--------- xxxxxxx:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Coco:heart:en zonder pact?Kanjer!Kon je er ook van genieten?en veel foto's gemaaktdie dan allemaal goed uitpakkenwant met vaste hand!En je dochter goed gedanst?En jullie trots op elkaar zeker?Ben helemaal niet nieuwsgierig hooren dan morgen weer optreden toch?dansmarieke weer met carnavalof gewoon beroemd?Ik zal vannacht ff teruglezenals je dat allemaal al geschreven hebt hoef je niet nog een keerbehalve als je wilt natuurlijktot zo maar weerJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Rapilos denk dat ik maarf eens de tuin in ga. ff schoffelen. Heb er zin in en misschien daat die verdomde trek weg. Moet lukken. zie hier zo vaak dat mensen iets gaan ondernemen dus ga ik eens aan de slag. Mischien maar een kwartiertje maar het is goed om iets tegenover die drankt te zetten. Lekker de deur open hier want het zonnetje schijnt.:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Bolletje,Heb ik ook vaak gedaan; in de tuin werken, als de trek te machtig werd.Kan heel goed helpen.CoCoGoed hoor; zo,n avond zonder iets,Kan toch heel erg moeilijk zijn, gelukkig verdwijnt dat op den duur.Geduld is een schone zaak he.Maar nogmaals ,erg knap, had je er achteraf een goed gevoel over.? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Een hele andere vraag. Als we de gedichten schrijven komt dat dan ook op het forum te staan of blijft dat tussen de mensen onderling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 nou bol toen ik binnen kwam (19.50 uur) was de koffieronde al voorbijiedereen was al aan de pimpeltoch maar even koffie gehaald;)ja toen kwam het gepeupel naar mij toe zich verwonderend naar mijn glaasje bubbles zonderalcoholicaof ik soms zwanger was schijnt nog wel tekunnen lukken met bijna (volgend jaar) 50... maarhoort daar niet een partner bij???Mijn ex liep rond in een cowboy pakmisstond hem zeker niet maar zag toen: stak wel een aardig buikje uit...zo'n 7 maanden bezwangering...de opdringerigheid naar mijn niet alcoholische versnaperingenwerd groter naarmate de tijd verstreek, gewoon gezegd er geenzin meer in te hebben, ik morgen geen koppijn, jij wel, gaftoch heel wat opgetrokken wenkbrauwtjesNaar dochter kijken, deed het hartstikke leuk die meid huplamet de beentjes in de lucht, goed gedaan hoor, mams tevredenen dochter ook, en natuurlijk stiekum wel apetrots op mijnkleine (13 en bijna 1.75 nu ) meisjeDaar kwam het aftreden van Prins en gevolg en voorstellen nieuwe Prins en gevolgHad leuk geweest dit keer nuchter te aanschouwen echterwerd ik daarvan weerhouden, door dezelfde dame diewel vermoedde dat ik zwanger was omdat ik niet dronk, nu metal redelijk dikke tong (2200 uur) haar thuissores over mij heen storttteIk had wel de beleefdheid ernaar te luisteren, dus toch heel stukgemist... Het werd steeds gezelliger lees: de mensen gingen steedsluider praten en schreeuwen en duwen trouwens, een drankje zĆ³nderalcohol moest aan de bar gehaald, lang wachten want op de bladendes obers alleen alcohol en bij gratie cola maar dat drink ik niet..Om kwart voor twaalf kwam de leidster van de dansgarde vanmijn dochter mij met flink aangeschoten hoofd en dikke tong mededelen dat zij naar huis ging en nu de verantwoording weernaar de ouders ging (dat was toch al om 2200 uur:confused;) en ofik even op mijn dochter wilde letten want die had volgens haargedronken HUH?! Ze was bijna niet te verstaan door harde muziekĆ©n dikke tong dus wij naar buiten. Was geen gesprek mee te voerenbovendien praatte ze zo luid dat zich er binnen no time een hordeflink aangeschoten jongeren om ons heen verzameld hadden. Hebhaar gezegd dat ik wel een keer met haar zou praten als ze weernuchter was, ze herhaalde steeds hetzelfde en wat ze nu eigenlijkwilde verder behalve de mededeling over mijn dochter volstrektonduidelijk. Ze begon zich te verdedigen dat ze er maar 5 hadgedronken, ja Ć©n? kan mij toch niet schelen, moet ze zelf weten,van mij mag ze er 20 naar binnen kiepen.. het verband met mijn dochter volledig ... ja waar???Heb mijn dochter opgehaald, had Ć©Ć©n slokje genomen mmmm,tsja... nou was gewoon dezelfde als altijd dus geloof haar welmaar was er niet blij mee. 13 jaar en al gaan proeven vind ik heelerg griezelig. Mam stopt en dochter gaat proeven...Heel moeilijk vind ik dat.Maar goed, al met al, ja weet niet of ik de carnaval nog leukvind....nuchter.....was wel een mooie observatieIn gesprek met dochter zei ze mij: was toch altijd met drankpfff ja gelijk heeft ze... zijn echt niet dom en blind die kinders...morgen Brunchobserveren weer?..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Hadden we het niet even geleden over een vorm van aandacht trekken? Mwah ik steel de show. Kom ik thuis van Banjo uitlaten en ligt mijn andere kat tegen de leuning van de stoel met haar tongetje uit haar bek. Zodadelijk naar de dierenspoedkliniek. Mag toch de hik krijgen dat ik er 2 in een week verlies? Krijg niet eens tijd om de hik te krijgen geloof ik maar ik bid me dit niet aan te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden