Spring naar bijdragen

Woensdag 25 november 2009


Suffertje

Aanbevolen berichten

Woman gaan we voor zorgen. Ze heeft nog meer van dat soort muziek, dus gaan we voor je aan de gang. Dacht toen ik dit c.d.tje hoorde meteen aan jou. Zodra ik hem heb moeten we even kijken hoe het bij jou komt maar dat moet geen probleem zijn. Verder zou ze kijken of ze nog meer van dat soort muziek heeft en zou dan de namen door mailen. Maar dat hoor je nog wel.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wing bedankt.
Een rots in de branding?
Van steen ben ik niet hoor.

Op deze Petrá zal ik mijn kerk bouwen.
Wel had hij Christus verloochend!

Maar toch beter dan Judas met z'n 30 zilverlingen.
Het grote verraad!

Het kwam goed en Petrus werd heilig.
Ik ben vereerd! :)

Groet en doe goed!!


Petrus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow wat super zeg
Weet niet zo goed wat te zeggen, voel je jezelf zo kluten en dan doe je dit voor mij.
Mn hart wordt er warm van
:heart:
Ik kan je mijn adres pben en dan betaal ik de kosten ?

quote:


Originally posted by:
bolletje

Woman gaan we voor zorgen. Ze heeft nog meer van dat soort muziek, dus gaan we voor je aan de gang. Dacht toen ik dit c.d.tje hoorde meteen aan jou. Zodra ik hem heb moeten we even kijken hoe het bij jou komt maar dat moet geen probleem zijn. Verder zou ze kijken of ze nog meer van dat soort muziek heeft en zou dan de namen door mailen. Maar dat hoor je nog wel.


;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel lekker en als je het mag geloven, zéér gezond.:)


Wat doet het voor je?

Vlierbessen (Sambucus Nigra) zijn van oudsher bekend wegens hun afweerondersteunende invloed.

Vlierbessensap wordt al eeuwen in huis gehaald wanneer iemand zich wat minder voelt.

Inmiddels weten wij veel meer. Vlierbessen bevatten veel anthocyanidines, rutin, isoquertin en hyperoside die volgens de laatste inzichten allemaal stuk voor stuk een positieve invloed kunnen hebben op je afweersyteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah wijs mij de eerste alcoholist aan die normaal met emoties kan om gaan ?

In het diepst van mijn wanhoop; daar waar ik de emotie, zonder drank, volgens mij niet aan kon,
heb ik geschopt, gestampvoet, gescholden en gejankt; ik wist niet dat ik zoveel kon huilen.
Ik heb me verstopt voor mijn machteloze emoties; diep weg onder mijn dekbed;
weg vervelende wereld; ik ben er niet, boeken lezen om in een andere wereld weg te duiken;
nu even niet de mijne, in zee geplonsd om af te koelen etc etc. Verstoppen, weglopen, ontkennen
maar uiteindelijk was er geen vlucht mogelijk zonder drank alleen een akelige nuchterheid;
dit ben ik, dit is m'n leven en hier moet ik het mee doen. En weet je als ik dacht nu kan ik niet
nog verdrietiger, eenzamer of wat dan ook worden dan zat daar in die pijn toch ook wat moois;
iets wat goed voelt, iets waarvan je voelt; zo zit het, dit is ok.

Als ik dan weer nuchter uit zo'n wanhoopsituatie kwam; wauw ik leef nog, ik kan het; zonder drank
dan had ik een handvat voor de volgende emotionele rollercoaster die geheid komt binnendenderen.
Niet verzetten, niet weglopen, maar accepteren; de situatie is zo en je kan die aan, zonder drank,
alleen de alco-trek beweert wat anders, het enige wat je echt hoeft te doen is die alco-trek tackelen;
de rest weet de nuchtere ik best wel maar de verslaafde vertrouwt dat nuchter ikje niet.
Draai het om: vertrouw dat verslaafde alco-ikje niet meer; het is een veelvraat.

Nee niets is een excuus; elke alcoholist zou vinden dat hij/zij in mijn omstandigheden,
in jouw omstandigheden of in die van 80% van het forum zou mogen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag ben ik vooral met internet-abd bezig geweest en met het lezen van het forum. Eigenlijk had ik moeten studeren, maar hier had ik meer puf in. En ik voel me sterk, heb niet gedronken. Ondanks dat mijn wederhelft nu pas thuiskomt; eenzaamheid is ook een excuus geweest om te drinken.

De hond al in de bijkeuken, anders eet hij de pepernoten uit de schoenen voor de haard. Ik ga lekker op bed naar Canvas kijken met een potje thee erbij (ook wat voor jou Bolletje? Ik leef met je mee, sterkte!). Ik ben deze dag goed doorgekomen mede dankzij jullie.

Wat zijn er toch veel wijze, inlevende mensen op het forum. Of hebben jullie dat geleerd bij de vorige therapieen? Die diepzinnigheid vond ik vooral op de bodem van de fles; bijzonder om dat nu nuchter te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lief :heart: en soulmate Soothe, op wie ik apetrots ben, hoef ik op deze plek niet meer te feliciteren met zijn bereikte mijlpaal. Dat heb ik al persoonlijk gedaan.

Maar ik log speciaal nog even in om zijn stopmaatje Kaia te feliciteren en een enorme pluim te geven. Want samen hebben ze het toch maar gered, door dik en dun. Kaia, van harte :present: en dat je maar door mag blijven gaan met jezelf te zijn en het leven nuchter te genieten. :heart:

Ook voor alle andere mijlpalers een van harte proficiat, want het begint met die eerste dag, week, maand etc..

En graag wil ik nog even speciaal tegen Hannah zeggen: dat geldt ook voor jou!
Natuurlijk is het frustrerend als je het je niet lukt. En natuurlijk is het verschrikkelijk moeilijk om dat hier steeds opnieuw te melden. En ja, áls je het meldt zijn er soms mensen die keihard tegen je zeggen dat al je excuses smoesjes zijn, omdat voor hun harde woorden geholpen hebben, en ze het beste voor je willen.
Niemand hier wil jou onderuit halen Hannah, iedereen gunt je dat je je leven op de rails krijgt, en dat je de drank kunt laten staan en ook nog een beetje van het leven genieten. Dat is immers wat we allemaal willen?
Ik heb een beetje het gevoel dat jij eigenlijk graag zou willen dat de mensen van dit forum je verlossen van je schuldgevoel of spijt, nadat je gedronken hebt. Dat iedereen zegt dat het oké is, omdat je het zo moeilijk hebt, en dus voldoende redenen.
Maar als het moeilijk hebben of emotionaliteit een reden zijn om te drinken, dan zou ik mezelf ook een reden geven als ik dat tegen je zeg. En ik wil geen excuses of redenen meer om te drinken, want ik wil niet drinken. Niets is een "reden" om te drinken, want emoties en problemen kun je ook overwinnen zonder drank. Dat weet ik uit eigen ervaring.

Het is zoals Dhendro zei, als je dan nuchter weer uit die rollercoaster bent geklommen, ben je tevens een stukje sterker geworden. En die kracht kun je gebruiken als je in de volgende emotionele rollercoaster terecht komt, om ook daar weer nuchter uit te komen en alweer een beetje sterker. Dat is hoe ik het ervaren heb, en dat gun ik iedereen. Maar je moet het wel echt zélf wíllen.

Niemand op dit forum kan een ander ervan weerhouden om te drinken als diegene wil drinken. Niet drinken is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken, en ik kon die pas maken toen ik op een dag tot de conclusie kwam dat het genoeg was geweest, dat ik niet meer wilde. Ik heb daarna nog meer dan voldoende moeilijke momenten gehad. Maar er is een wereld van verschil tussen niet meer willen, en het rationele gevoel hebben dat "het beter is om niet te drinken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik reageerde gisterenavond al niet meer. Vandaag kon ik het ook niet want zit er ff doorheen. Nee ik drink niet maar heb het moeilijk omdat het er niets mee te maken heeft. Soms wil een mens een hoekje opzoeken om in te kruipen met verdriet om zich te verstoppen. Zou eigenlijk willen dat mijn moeder haar armen om me heen sloeg om me te troosten. Erger nog mijn man nog eens willen zien dus ben een beetje te veel aan het achter lopen want het is voorbij.

Komt kee, alles komt kee. Heb nu ff tijd nodig maar velen weten me te bereiken dus ben niet weg want voordat jullie het weten is de kwebbel er weer. Zit ff in een dip maar drink bananen/bramen sappen ga een frise neus halen met dogje.

Sterkte in de strijd en doe dapper mee met jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo
Ari,??
zo te zien (cursus snellezen) reden voor een felicitatie?
3 maanden? dat is hartstikke goed!
En dus :musicnote::moon::present:

Denk aan je knieën, want een mijlpaal
staat verdekt opgesteld
3maanden, schijnt breekpunt te kunnen zijn
Maar niet voor jou denk ik
Je gaat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis een komen en gaan hier Kirk
zou ook eens vroeg naar bed moeten ,maar krijg dat
maar heel moeilijk voor elkaar, lig nooit voor 12 op het stro, heb dan het idee dat
ik heel wat mis
Moet bv om 11 uur even kijken wie de gasten zijn bij P&W enz.
Ben toch al wel heel moe.
Nog 5 minuten....4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is telkens weer een verrassing te lezen hoe nauw verwant onze gevechten, acceptaties en emotionele omslagen zijn.
Dat zou betekenen dat voor een overgroot deel het herstel proces voor iedereen hetzelfde is.
Weliswaar verschillen de oorzaken van elkaar maar het doel, leren omgaan met emoties en gevoel in goede banen leiden, is dezelfde.
Schrijven over eigen ervaringen legt soms een stukje ziel bloot van de ander.
Door de verhalen van anderen heb ik mijn verleden en mijn met drank doordrongen latere leven in kaart gebracht.
Een heel gedoe zou Adam zeggen en lees Dhendro hoe een en ander in zijn werk gaat wanneer er geen drank meer in het spel is.
Het is niet voor niets dat wij onze pijn en verdriet zijn gaan verzuipen.
De vaak onverwerkte emoties weer tegen komen zonder verdoving is een hard gelag en vaak is professionele begeleiding op zijn plaats.
Inzicht en veel weten is best wel belangrijk, maar gaan voelen wat nou precies wel of niet bij je hoort, keuze maken beslissingen en verantwoordelijkheid nemen zijn belangrijke waarden in een drankvrij bestaan.
Open staan en te luisteren naar de ander is net zo belangrijk als mensen in hun waarde laten.
Een medemens accepteren zoals hij is en deze niet je eigen norm opleggen was voor mij een hele opgave.
Mensen beoordelen aan de hand van vooroordelen is oneerlijk.
Ik was daar goed in en begreep na gestopt te zijn met drinken dat deze houding was gebaseerd op angst en onzekerheid.
Evenals drank allemaal overlevingmechanismen.
Om op het pad van liefde te geraken moeten al deze mechanismen onderzocht worden en na verwerkt smelten ze op den duur als sneeuw voor de zon.

Ik wens iedereen die zijn drankprobleem en dus zich zelf serieus neemt een flinke dosis zelfvertrouwen om deze klus te klaren.
En denk eraan, je moet in dit proces veel ZELF doen, maar niet meer ALLEEN.

Zomaar een gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...