Spring naar bijdragen

dinsdag 1 december

sailor

Aanbevolen berichten

Ha Bolleke, je bent me zomaar niet kwijt hoor want daarvoor zit ik hier teveel vastgeroest. Tis alleen vevelend dat je na een paar dagen dingen hebt gemist zodat het lijkt of je geen belangstelling hebt en zelfs niet goed begrijpt waar het draadje over gaat. Naja wel vaker meegemaakt en rol er wel weer in hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hannah, bedankt voor je reactie, ik snap het nu beter, je bent niet meer wie je was. Daar zit het denk ik, maar toen je was wie je was was je toen wel wie je echt bent??
Ik ben ook niet meer wie ik was, ik ben rustiger, saaier en bedachtzamer dan vroeger en ik kan nog maar de helft van wat ik toen 'kon'. Wie ik vroeger was was iemand die door mijn omgeving geschapen was, je moest sterk zijn en alles kunnen want anders was je zwak, je moest presteren anders telde je niet mee, je moest dun zijn, knap zijn, slim zijn, alles kunnen en durven. En daardoor ging ik onderuit want dat kon ik helemaal niet maar niemand mocht dat weten. Tot ik de zoveelste keer weer onderuit ging, weer faalde, mezelf weer naar beneden haalde omdat ik een grote mislukking was. Toen wist ik het niet meer.

Hannah, je bent aan het rouwen, en ja je hebt de neiging om in de slachtofferrol te gaan zitten, je kan je vastklampen aan die ene die waardeert wat je doet of je kan je vastklampen aan de mensen die vinden dat je niet deugt en hun mening voor waar aannemen. Natuurlijk ben je niet meer wie je vroeger was. Maar misschien is de Hannah die er nu is wel veel fijner dan die van vroeger. Dat zie je niet als je altijd maar terug blijft kijken naar hoe het was en bedenkt hoe het hoort.

Afscheid nemen van wie je was doet pijn, maar als je er oordeelsvrij naar kunt leren kijken kun je gaan rouwen en het een plek geven. Rouwen geeft weer ruimte voor de echte Hannah om er ook te mogen zijn. De Hannah die niet aan al die eisen kan voldoen en die blij is met een uurtje er voor iemand anders te kunnen zijn. De Hannah die kwetsbaar is en verdrietig is en soms boos op de hele wereld maar waarvoor het niet meer nodig is om die boosheid op anderen te projecteren en om zich heen te gaan trappen. De Hannah die ook heel lief en behulpzaam is en lol kan hebben om dingen en die humor heeft want die is er ook maar mag er vaak niet zijn. Het wordt tijd om die Hannah eens boven te laten komen in plaats van die boze teleurgestelde Hannah die anderen pijn wil doen als ze zelf pijn heeft

slachtoffergedrag is de ander de schuld geven van wat jou overkomt, en ja dat doe je, door de mening van anderen zwaarder te laten wegen dan je eigen mening, door uit te gaan van wat een ander van je verwacht en daar boos over te worden. Door zelf ook veel van anderen te verwachten en teleurgesteld te raken als dat niet uitkomt. Daarmee zet je jezelf klem en kom je niet verder.

Ik denk niet dat je dit in je eentje kunt maar dat je daar hulp bij nodig hebt en dat is alleen maar sterk. Ik zag net bij netwerk op tv iemand iets zeggen over Ramses Shaffy, hij volgde zijn hart en wat een ander daar van vond legde hij naast zich neer. Het klinkt zo eenvoudig maar het is wel waar het om gaat. Het gaat niet om anderen, het gaat om je eigen hart, om jouw leven, om jouw geluk, om jouw toekomst en wat een ander daar van vind??? jammerrrrrrrr

Alkol, het is waar, dat gaat niet van de een op de andere dag. Ik heb zelf 10 jaar geleden dagbehandeling gedaan en daar heb ik naast zwemmen, schaatsen geleerd zoals je dat mooi zegt.
Nu ben ik 10 jaar verder, sinds 2 jaar zonder alcohol en elke dag na mijn dagbehandeling heb ik bijgeleerd en het houd niet meer op, Als je eenmaal kunt schaatsen wil je je daar verder in bekwamen en ja dat gaat met vallen en opstaan maar de valpartijen worden wel steeds minder pijnlijk en het opstaan gaat ook steeds sneller. Het kost je wat maar het is positievere energie dan blijven hangen in het bekende (alleen maar zwemmen of erger nog, alles doen om niet te verzuipen).

Ik ben niet meer wie ik was en daar ben ik blij mee want dat was ik dus niet ;)
nu ben ik steeds meer wie ik echt ben en vind ik mezelf ook steeds aardiger.
Ik mag zwak zijn, ik mag weglopen van iets wat ik eng vind, ik mag keuzes maken, ik mag boos zijn, ik mag verdriet hebben, ik mag alles zolang het maar uit mijn hart komt en zolang ik mezelf er geen pijn mee doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx lieve Dar eens komt alles goed.............hahaha.

Ga proberen wat terug te lezen want begrijp dat Anjo er weer is en Hannah weer het verkeerde velletje aan heeft. Wil ff weten waar het over gaat want anders kwebbel ik er zo dom doorheen. Nu deed ik dat toch wel maar het moet niet op gaan vallen hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, fijn dat je er weer bent.
en niet fijn dat ene zinnetje naar Hannah
ik lees een heel helpend verhaal van Tapas net
en dan dat zinnetje van jou en denk dan: jammer.
Laten we allemaal een streep trekken onder het gekissebis en de ander toespreken
zoals we zelf het zouden willen of nodig hebben, echt helpend dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was degene die een mailtje heeft verzonden zonder de namen te beschermen. Ontzettend lomp van mij om daar niet aan te denken.
Mijn oprechte excuses aan degene die in de lijst stonden en vooral aan Hannah.
Heb er gewoon niet aan gedacht,intelligentie is ook een vorm van dommigheid heb ik geleerd.

Het spijt me en ik wilde niemand maar zeer zeker Hannah niet kwetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan maar even een vraag van een hele andere orde. Zaterdag is het 5 dec. Hoe gaat dat nu? We hebben lootjes getrokken. Moeten we die naar een aparte mail gezamelijk toe sturen of naar de persoon die je getrokken hebt.
En moet dat persé op 5 dec. Dit vraag ik n.l. omdat ik 5 dec. Jos moet gaan verhuizen. En ik ben o zo bang dat ik het lootje ga vergeten.
Kan iemand mij helpen?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lange dag en toch even op het forum lezen.
Ik moest iets doen vandaag waar ik ontzettend tegen opzag. En toen ik daar zat dacht ik: was ik hier nou zo bang voor? Ik had er wakker van gelegen.
Het was zelfs leuk. Dat was dus een mooie opsteker.

Anjo ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat.
Zo zie je maar geen nieuws is niet altijd slecht nieuws. Je hebt geknokt en bent weer bovengekomen.

Ik wil toch even op Hannah reageren.
Hannah ik vind het zo mooi dat je iemand helpt met leren lezen. Wat kan daar in hemelsnaam nou verkeerd aan zijn. Laat de rest maar kletsen, ook al doet het zeer. Dit is toch veel belangrijker dan uiterlijke schijn. Ik hoop dat je weer overeind krabbelt en een beetje vertrouwen terugvindt.
:present:

Ik hoop dat het ook goed gaat met An. Heb haar al even niet gelezen.

Nu plof ik op de bank. Lekker met een groot glas water, niks dempen na de spanning en 's nachts weer onrustig slapen. Ook al lag ik vannacht wakker, het was tenminste niet met een rot gevoel van de drank. Dat ligt toch anders wakker. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je krijgt volgens mij niet alleen maar kritiek hoor Hannah, ook veel goede dingen en steun volgens mij.
probeer daar ook naar te kijken! Gooi dit keer nou niet weer de deur dicht maar laat hem op een kier staan.

Ik heb net DWDD gekeken en zit nu nog na te sniffen. Ramses is dood, lang leve Ramses!

Toen ik jong was hadden we thuis bijna geen 'moderne muziek'. Klassieke platen, de marinierskapel en orgelmuziek
maar de moderne platen die er waren heb ik grijsgedraaid, West side story, Boudewijn de Groot en Ramses Shaffy
Toen snapte ik nog niet veel van die teksten, ik was 12 jaar maar zag er wel allemaal beelden bij. Een nummer over amsterdam en iemand die de was ophangt
vreselijk eng vond ik het nummer 'er is een man vermoord in de 10e straat, waar sirenes in de muziek zaten, rillingen kreeg ik er van.

Later ging ik Ramses meer snappen en heb ik ook wel veel aan zijn muziek gehad op de momenten dat ik het niet meer wist
ik heb hier ook nog wel eens gerefereerd aan één van zijn nummers:

als het stormt in je hart, ga mee ga mee,
met een storm die je voert naar een wilde zee,
en verzet je maar niet, tegen het verdriet
want de tijd zal het getij weer keren.

Ramses heeft eigenlijk vanaf mijn jeugd een plek in mijn leven gehad

in 2006 trad hij hier in Haarlem op met bevrijdingspop samen met Alderliefste. Dat was een enorme happening, het hele veld was stil, zong mee, nu ik het schrijf krijg ik weer kippenvel.
hij improviseerde op een vliegtuigje met reclame voor een of ander telefoonabonnement, Het was een bijzondere gebeurtenis die helaas te kort duurde maar die ik voor geen goud had willen missen.
trots dat ik dat mee mocht maken en mee mocht voelen tussen al die duizenden mensen die dat ook zo voelden. Wat een charisma had die man, en wat moest je wel van hem houden.

in september hadden we een bedrijfsfeest met een optreden van Alderliefste en ook daar werden de Ramses nummers luid mee gezongen, iedereen kent ze. Mijn trajectbegeleidster stoof op me af bij het nummer 'laat mij mijn eigen gang maar gaan' want dat ging over mij zei ze, dat vond ze mijn lijflied..

vanavond zuig ik alles op wat er over Ramses op tv komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah het laat me niet los, heel het gebeuren rond jou. Heb zitten denken en denken (af en toe doe ik dat) maar ben er van overtuigd dat jij supergevoelig bent. Heb je er al eens over na gedacht om naar een goeie psycholoog te gaan? Als je de therapie onder psychotherapie laat vallen, hoef je n.l. niets te betalen.
Ik heb het gevoel dat bij jou, alles wat er geschreven of gezegd wordt, ongefilterd binnen komt, en dan samen met jou negeatieve zelfbeeld, die grote blauwe plekken veroorzaakt. Een grote gaos waarin jij niet meer goed kunt functioneren. Dat moet er uit. Al die agressie waar je mee zit, misschien al van heel vroeger, moet verwerkt worden.
Dan is het logisch dat je zo vaak boos bent, ook al is de bedoeling van een ander nog zo goed, het komt verkeerd binnen. En dan ga je om je heen slaan omdat je pijn hebt. Dat is volgens mij vaak de kortsluiting die er is tussen jou en anderen. Daarmee beschuldig ik je niet maar probeer mee te denken.
Heb een andere Hannah gezien die tof en leuk is, dus dat gedeelte zit er ook maar wordt erg vaak overschaduwd door jouw pijn. Hoop niet dat je weg blijft want zou dat erg vinden maar hoop dat je dit leest. Nogmaals ik wil je graag mee helpen weet alleen niet zo goed hoe, vandaar dit berichtje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb vandaag veel meegelezen en hier en daar ook gereargeerd
veel van ons brengen positieve dingen,het is alleen jammer dat de persoon die het betreft,het gewoon niet wil of kan zien
blijf altijd positief naar elkaar en geef ondanks alles steun,want het is nodig
Druppeltje voor jou nog een:present::rose::present:
altijd nuttig in lastige tijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan hier ook de volledige tekst van 'als het stormt'
het heeft mij geleerd om je gevoelens er soms maar gewoon te laten zijn en je mee te laten voeren

Ramses Shaffy

Als 't stormt rond je schip
Ga mee, ga mee
Met de storm die je voert naar een wilde zee
Want de macht is te groot
En te klein is jouw boot
En de tijd zal 't getij weer keren

Als 't stormt in je hoofd
Ga mee, ga mee
Met de storm die je voert naar een andere ree
En verzet je maar niet tegen 't verdriet
Want de tijd zal 't getij weer keren

Want de klip gaat niet opzij
En de wind gaat niet opzij
Je schip maakt haast slagzij
Want de storm kan niet voorbij
Het geweld, het gevaar en de angst die hoort erbij
Je hulpkreet hoort erbij
Maak de zeilen nu maar vrij

Als 't stormt in je hart
Ga mee, ga mee
Met de storm die je voert naar een wilde zee
Zet het anker niet uit
Red niet je huid
Want de tijd zal 't getij weer keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah het lijkt me heel moeilijk je kind weg te struren. Weet niet wat het is maar moet er zeer doen want het is toch je kind. Dit lijkt me het ergste maar probeer ons ook niet af te stoten want er zijn genoeg mensen die je willen helpen. Niemand heeft het recht over een ander ter oordelen al denk je wel eens wat anders maar dan nog geeft dat geen recht.

Ja Tapas, zucht. Stukje verleden en heb hem nog even mogen verplegen. Was een lieve man en groot kunstenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...