Spring naar bijdragen

Donderdag 10 december 2009


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hou ik het te goed in het nieuwe jaar Marjo.

Ik ken dat gevoel die spanningendie opbouwen als je weer gaat werken.
Dus je bent goed bevonden
toch wel fijn achteraf maar je wist het ook wel

Goed dat je los bent van verslavingen
dat is belangrijk in je genezings proces
tijd om achterover te hangen en echt na te denken
of nog beter
te voelen
en geen angst
ik verbied het
je bent een pracht mens
met al je min en plussen
je bent OK
ga goed meis

ik moet ook gaan
Dag lieve mensen
ga in stille voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo het is goed dat je tegen de angst afgewezen te worden aan loopt.
Kijk eens naar al die gedachten kronkels om de pijn die de afwijzing met zich meebrengt, te ontlopen.
Een aangepast leven is het resultaat.
Gaan voor het applaus en er niet mee om kunnen gaan.
Triest maar niet onmogelijk hier andere inzichten in te verkrijgen.
Ik wens je moed en sterkte toe:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa begin ook een beetje melig te worden ervan Bolletje,
maar ok, nu deze draad weer even bovenaan zetten;)

Het gaat best goed hoor met mij Bol.
Alles gaat eigenlijk zn gangetje.
Ben maar is begonnen met een "zo weinig mogelijk suiker eten" afkickdieet.
En moet je zeggen nu dag drie na al die sinterklaas zoetigheid dat het me best wel bevalt eigenlijk.
Lijkt zelfs wat energieker te worden maar stttt dat zeg ik nog maar even zachtjes...
Ik stond echt versteld van mezelf hoor, heb echt nog nooit in mn leven zoveel aan sinterklaassnoepgoed gegeten, want ik hou niet van zoet!!!

Maar hoe is het met jou trek je het een beetje, ik lees dat je het af en toe zwaar hebt, goed dat je niet toegeeft aan je rot gevoel dmv drank. Krijg je van mij een mooi bossie voor :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Witte, Dank voor je mooie bos rozen. Zal ze meteen in het water zetten. Ja zoetigheid, dat is op zich al een verslaving voor mij. Knap dat je hier ook aan wilt gaan werken. Ik weet niet hoelang die trek in zoetigheid duurt maar het zal niet zo zwaar zijn als met de alcoholverslaving (denk ik).
Hier gaat het wel hoor, een beetje ups en downs maar dat zal er wel bij horen.
Heeft de Sint bij jou ook voldoende kadoos gebracht? Want die heb je wel verdiend denk ik zo.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor bolletje hebt genoeg gehad.
We hebben het dobbelspel gespeeld dus dan krijgt iedereen
genoeg kadoos.
Wie weet wat de kerstman nog in petto voor jou heeft???
En anders krijgen we misschien iets virtueels van Kit, want die zit
op iets te broeden voor kerstavond. Je weet maar nooit...
Ik ga nu afsluiten, kom vanavond nog wel even terug.

Fijne avond allemaal

Laterzzzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Mij zelf moet ik het een duidelijke plaats geven waar ik mee bezig ben.
wil het lukken.
Ik zeg dus steeds tegen mijzelf: Het is gewoon afkicken en dat is hartstikke moeilijk ondanks dat ik super gemotiveerd bent.
In mijn idee duurt het een jaar voordat je voor 95 % vrij bent. Dus nooit helemaal.
Het is zo'n beetje het zelfde als een nieuwe heup of een nieuwe knie
Na de operatie de eerste weken nog heel veel pijn. Steeds wat minder maar toch van tijd tot tijd behoorlijk pijnlijk. Na drie maanden gaat het beter maar nog lang niet zo als het moet.
Na een half jaar zeg je al tegen vrienden dat het hartstikke goed gaat maar je voelt dat het nog af behoorlijk pijn doet. Je wordt steeds trotser op je zelf omdat je veel fitter bent en veel onderneemt. Na een jaar begrijp je niet dat het met drank zover met jou gekomen is Maaaar op een feest,je drinkt absoluut niet ,wordt er toch nog even aan die drank periode herinnerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie hoi,

Je bent een ouwe mopperpot.:D
Ik mag dat zeggen, zoveel schelen we niet in leeftijd.
Kijk eens naar de voordelen Willie.
Je lijf is aan het resetten. Een ware metamorphose gaat plaatsvinden.

Hoge bloeddruk is niet goed., maar kijk het even aan!
Zit niet de hele dag te meten.
Ik heb een bètablokkertje (lage doses) en de bloeddruk van een jonge meid!
Zou het blokkertje al weg mogen doen, maar nog even zo!!

Stress doet de bloeddruk stijgen, en wat is hoog?
Hoe hoog is hoog?

Cheer up Willie, jij verdient het, mede gezien je leeftijd een droogstoppel te worden!


Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik begrijp willie zo goed. Ik hoorde vaak op zaterdag/zondag: en ik had me nog zo verheugd op een wijntje en een biertje. Als ik dan geen Refusal had geslikt begon ik natuurlijk ook te drinken. Maar ik kan dan niet stoppen. En dat ging jaren zo. Nu eindelijk kan ik het een tijdje droog houden, maar niet altijd.

Groetjes aan allen,
negruj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, het is moeilijk uit te leggen.
Ben niet zo met mezelf bezig.

Ik had een aantal malen aan de monitor gelegen.
Me klem gedronken en toen boezem flutter.
Dan denk je dat je dood gaat 180 slagen per minuut en
helemaal uit het ritme! Infuus, defibrileren etc.
De bètablokker is ook voor het ritme, maar alles is oké.

Geen statines meer. Geen ascal cardio meer.
Een minimale dosering van het blokkertje, alles is toppie.





Vaak had ik 180/ 110- nu 140/ 80

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, Heb je wel eens depressieve klachten gehad? Het is moeilijk om niet meer te drinken als je geen voordelen daarvan ziet,
de voordelen zijn er wel degelijk en de meeste mensen ervaren die ook maar jij ervaart ze niet. Ik vraag me af hoe dat komt.

Ik ervoer vooral dat ik nuchter opstaan zo prettig vond en gewoon helder zijn en niet meer dat brakke gevoel s'ochtends als ik weer eens een kater had
Niet mijn bed in rollen en amper weten hoe ik daar gekomen ben maar gewoon weten dat ik ga slapen. Niet meer in slaap vallen met het licht en de elektrische deken nog aan
en de verwarming op de hoogste stand met een opengeslagen boek op het kussen, of sochtends wakker worden op de wc of op de grond tegen mijn bank aan
niet meer sochtends beschaamd kijken wat voor melancholieke mails ik de avond daarvoor weer eens had verzonden vol met fouten en waar ik alles 5x in herhaalde.
Voordeel is ook dat als ik nu boos ben dat niet door een kater of door drankjank komt maar gewoon omdat ik boos ben waardoor ik veel adequater kan reageren.

Willie, misschien dronk je niet zoveel waardoor je zo dronken werd als ik werd en dat het daarom anders is, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je geen positieve ervaringen hebt nu je niet meer drinkt en dat er alleen maar het gemis is van de drank. Dan is er misschien meer een psychische oorzaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe dat zal flink schrikken zijn geweest zeg. Had je toen je gedronken had ook Refu. geslikt?
Ik kan me voorstellen dat je doodsangsten uit gestaan hebt. Fijn dat alles nu weer normaal is.
Ja mijn bloeddruk was 140-110. Vooral de onderdruk was veel te hoog. De bovendruk, ja ik was erg gespannen toendertijd.
Nu is mijn bloeddruk, met het slikken van twee bettablokkers terug gegaan naar 79-117 of zo iets.
Geeft wel een hoop rust.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,een bovendruk van 140 lijkt vrij redelijk. Ik ging verleden week bloedgeven: 156/95 vonden zij nog een normale waarde. Ik heb deze waarden ondanks twee bloeddruk pillen per dag. Ook mijn huisaarts vond het geen bezwaar. Raar. Zonder pillen zit ik op 180/120. Ik moet wel zeggen dat ik erg sportief was en de laatste twee jaren niets meer heb gedaan.
Wat te doen ? Scoothe eet goed en beweegt veel, zak ik ook weer doen. Verrekte moeilijk,ben heel lui geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...