willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Bolletje Helemaal! Maar ik heb je eerder gemeld dat ik wat anders tegen dingen aan kijk. Kan ik niets aan doen Zo geboren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Geertje wat bedoel je met die nare dwangmatige gedachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Had je mijn Pb gelezen Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Willie kun je wel zien hoe serieus we je nemenen hoeveel aandacht je krijgt als je een vraag stelt?En als je de vragen aan jou beantwoordt komter vanzelf iets op gang, waar je denk ik wel wat aan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Zo werkt het voor iedereen anders. Maar in het algemeen geldt: je krijgt wat je geeft, ook op dit forum,met een belangstelling naar anderen, krijg je zelf ook meer belangstelling.Helemaal mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Het onderwerp "poeperitus" is inderdaad uit de Kerstboom-draad gehaald, maar er is evengoed toch opgereageerd.Willie, kun je mij nog een antwoord geven? Of zit je te typen in het zweet des aanschijns? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Dat zeg ik Bol, dat zeggik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Oké, Er zijn mensen die heel lang op Forum meedoen heb ik gezien.Dus het heeft wat te bieden anders deden ze het niet.Ik zoek de reden en ik geloof dat ik die gevonden heb. Het is niet alleen elkaar helpen maar het is ook spannend een beeld te krijgen wie er achter al die woorden zit en dat doe je inderdaad door o.a. ook te praten over koetjes en kalfjes (een beetje uitlokken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Yes Willie Yes,en nu je dat weetmag je mee op 1 jan. de noordzeeduik doenspannend? of spannend?enne we houden het wel droog he:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Wil je bent een lieverd maar neem het leven gewoon eens als zoals het komt. Ga niet graven en gooi jezelf eens los hier op het forum. Van de ene kant ben je heel gereserveerd en van de andere kant probeer je te begrijpen hoe iedereen is achter de berichtjes.Doe gewoon leuk mee en als je iets dwars zit, gooi het op het forum. Heel belangrijk is, wat Houtje schreef. Misschien moet je dat eens een paar keer terug lezen.Je schreef dat je anders geboren bent. Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Houtje,Mijn antwoord wat algemeen gaf ik dat genoeg beantwoord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Jane 4,Aan jouw antwoord hoor ik dat je dicht bij zee woont Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Of dat ik er ver reizen voor over heb Willievoor jou een vraag en voor mij een weet:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Bolletje,Absoluut niet paranormaal maar ik zie andere dingen als de meeste mensen en dat heb ik al van af kind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Bolletje, Ondanks dat ik dingen vaak eerder zie word ik er toch op afgerekend omdat het wat rottig mijn strot uitkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Willie probeer eens wat duidelijker aan te geven wat die dingen zijn dan. Dat is waar ik zo benieuwd naar ben. Heb je het dan over dingen die anderen helemaal niet zien? Of dingen die je in gedachte ziet en die je uit wil werken in je kunst? Hoe moet ik me dat voorstellen dan?Aha dus toch paranormaal? Daar hoef je je, als dat zo is, niet voor te schamen hoor. Het kan n.l. een van de reden zijn waardoor je aan de alcohol gegaan bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Willie,Het boeit mij niet wie de personen zijn, omdat ik alleen interesse heb wat die persoon zelf wilvertellen. En uitlokken om bepaalde uitspraken te doen, zou ik niet beleefd vinden.Ik zit hier absoluut niet al zo lang omdat ik graag het spelletje "Wie is het" speel (ken je dat?)met die gezichtjes.Maar ik heb een paar dagen geleden een heel stuk geschreven dat bij me opborrelde overhet opnieuw opbouwen van mijn huis (mijn leven als een soort huis) omdat ik met alcoholallerlei emoties dempte die ik nu recht in de ogen moet kijken. Als ik daar hier over vertel, vind er (h)erkenning. Soms raak ik in paniek over iets en kom ik ook hier. En krijg dan hulp van mijn lotgenoten.En ik heb je verwezen naar bv. Tips en Trucs, en Thema's dat heb ik nu drie keer gedaan, en je hebt er nog nooit op gereageerd. Op de Keukenwekker (omdat jij precies tussen 3 en 5 die trek hebt), maar op andere onderwerpenook die daar staan. Het anders omgaan met jezelf.......anders kijken naar het leven...........er staat een heel boek in dit forum vol wetenswaardigheden.Heb je er wat aan? En heb je al eens gekeken in het Forumboek dat op de site van Tactus staat? En eerlijk gezegd, je vraagt een eerlijk antwoord, als jij zegt tegen mij: Houtje, is dit voldoendeantwoord, dan is het dat voor mij niet. Maar ik moet inmiddels aannemen dat je geen interessehebt of niets hebt aan al het andere dat wordt en is geschreven en dat is en wordt en werd aangedragen en dan vraag ik me af, wat heb je dan wél aan dit forum, en (daar ga ik weer)wat is dan toch je verwachting?Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen, dus ik ga het nu niet weer helemaal uitleggen (dat heb ik net gedaan trouwens) maar ik hoop toch dat je wat aan dit forum hebt.Soms moet je je gewoon overgeven, meegaan in de flow, en niet te krampachtig vasthoudenaan je eigen omlijnde idee van wat jij verwacht, en komen er prachtige dingen uit.Dát wens ik je toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Ik vind/vond zuipen heerlijk. Absoluut heb ik brokken gemaakt maar zeker geen spoor van ellende achtergelaten.Drie kinderen opgevoed waar ik prima contact mee heb.Ook drie kleinkinderen waar ik gek op ben.Nu ik ouder word recupereer je veel minder met alle gevolgen van dien.Dat wil ik niet Ook de lichamelijke klachten stapelen zich op.Vandaar dat ik er een streep onder gezet heb.De hulp die ik nodig heb is praten onder lotgenoten met de zelfde doelstelling maar ook een beetje verdriet verwerken dat het nu niet/nooit meer mag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 En nu moet ik als de donder de was ophangen,anders is alles doorgelopen!Maar daarna kom ik nog terug gnagnagna,hadden jullie lekker gehoopt van niet hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 13 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Wingchun, ik kan mezelf niet zien als een thrillseeker; ik probeer juist zoveel mogelijk nare situaties te vermijden.Je hebt het over de subtiliteit van het nuchtere bestaan die verdreven zou zijn door de verdoving van de alcohol: dat is raak gezegd. Maar kan de verdoving daarvan al niet eerder zijn opgetreden, b.v. in een moeilijke jeugd? Verdoving op verdoving met als gevolg een afgestomd gevoelsleven?Ik vermoed wel een subtiliteit in het bestaan maar kan die (nog) niet ervaren. Misschien mag ik dat allemaal nog eens ontdekken, het maakt me tenminste erg nieuwsgierig.Bolletje vraagt naar mijn dwangmatige gedachten: dat had ik beter weggelaten omdat ik daar nog niet over wil praten, vrnl. uit schaamte. Dank Bolletje voor je reaktie, geloof me dat ik het fijn vind dat het gelezen wordt.Voor nu: welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 WingchumJij vraagt mij wat is er zo geweldig aan zuipen (drinken)Dat in mij niet lekker in mijn vel voelde en dan wel even.Dat was zo belangrijk dat ik er de volgende dag er weer na verlangdeen de volgende dag weer enz.Ik wil niets goed praten Het repeteerde absoluut en ik was behoorlijk over de grens van sociaal drinken heen. Maar ik dronk op gezette tijden en alleen bier.Niet goed maar wel een nuance Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Win en Kirky, Het gaat natuurlijk om de intentie. We weten allemaal dat het korte termijn-effect van alcohol geweldig is; de spijt en schaamte komen de dag erna. Als je het kan door af en toe twee-drie glazen te nuttigen en dan te stoppen is er niets mis Willy! Dan mag het best wel! Alleen de meesten van ons lukt dat niet en weten dat ze NIETS moeten drinken om die controle te bewaren.Goed van je te stoppen voordat je last krijgt van echte lichamelijke bezwaren. Ik ben er ook huiverig voor; een zeer goede vriend is begin 2009 overleden aan slokdarmkanker tgv drank en roken. Ik weet al jaren hoe het er voor staat; blijkbaar heb ik dergelijke voorbeelden dichtbij nodig ter motivatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Willie heb je verdriet omdat je je vijand verliest? Is dat jouw verdriet? Of zie je de alcohol nog steeds als jouw vriend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 december 2009 Rapport Share Geplaatst 13 december 2009 Wing, mèn, ik heb inmiddels ik-weet-niet-hoeveel-a-viertjes hier volgeschreven!Heb je die allemaal gemist? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden