Spring naar bijdragen

zondag 13 december


geertjegeert

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat zijn het hier toch allemaal schone mensen. Van binnen verschoont van de alkohol, en van buiten verschoont door te gaan badderen. Heerlijk.
Nee Piep dat is niet zo vlug geregelt hoor. Weet niet of het alleen maar met de alkohol te maken heeft. Merk dat ik, nu het toch gestress is met de kabouter dat m'n eigen leven ook ontregelt is.
Alleen ik kan het nu wat sneller op pikken dan vroeger. Das een voordeel. Hoe vaker je dit doet hoe gemakkelijker het is om het weer op te pikken.;)
Hoe minder je de alko. belangrijk gaat vinden, des te meer je je op jezelf kunt gaan richten. Jezelf belangrijk vinden. Dan komt eten enz. van zelf weer terug.
Eigenlijk moet je je lichaam zien als je eigen kind. Die verwaarloos je ook niet.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol, een leven zonder alcohol is inderdaad stukker fijner.
Geen katers meer, niet meer denken van oh jee......wat heb ik nu weer gedaan.
Ben blij dat dat goed gaat, alhoewel het nog wel es moeilijk is, maar als ik dan weer aan de gevolgen denk van teveel alcohol, dan weet ik weer waarom ik het niet drink.

Dan maar even wat minder regelmaat, dat 10 x liever dan een kater.

En ik denk ook dat je gelijk hebt dat je de dingen nu veel sneller oppikt, dan voorheen.
De roes niet meer hebben betekent natuurlijk ook dat je alles nu écht beleeft, écht meemaakt.
Soms is dat wel lastig, wat je moet dat allemaal een plekje proberen te geven, zo ook jij met kabouter Jos. Maar wat dat betreft ben je heel erg goed bezig.
Je begint volgens mij ook stukje bij beetje wat meer aan jezelf te denken.
Dat is al een hele overwinning voor jou!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhuizen stress top-3 ik ? Ik dacht iets lager, eerst overlijden, dan scheidden, dan ontslag.
Maar goed ik weet het ook niet. Hier het meeste klaar; oude huis leeg en schoon.
Nieuwe huis schoon en ongeveer halverwege uitpakken, schoonmaken en op z'n plek zetten.
Op de 1 of andere manier vind ik het dus nodig dat alle schoon in de kasten komt.
Nou ja gezien de stofnesten, beestenzooi e.d. uit het vorige huis mag dat ook wel,
nu een lekker schoon, licht en ruim huis; een verademing die we graag nuchter beleven.
Man is bezig met klopboor, elektra, monteren en dat soort pret.

Zelfs met verhuizen helpen de inzichten van het niet drinken; kalm aan, stap voor stap
en in het hier en nu blijven etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal

Isa
Ik wil even inhaken op jou.
Ben het met je eens dat zonder alco alles een stuk beter is kwa
geen katers, makkelijk opstaan etc etc
Maar wat je zegt, die buien die ik met alcohol op had, dat ik alles eruit gooide
het staat toch niet helemaal op zichzelf oorzaak alcohol.
Dat heb ik bv met mijn moeder, Die dacht dat als ik kwaad op haar was dat het
door de alcohol was dat ik weleens uit mijn slof schoot. Nou ik kan je zeggen dát
had geen moer te maken bij mij met die alcohol maar alles met mijn relatie met mijn moeder. Er komen nu dingen naar boven die me nog veel kwader maken en ik was toen ik veel op had schappelijker dan nu nuchter denk ik weleens. Dan dronk ik het weg en dacht ik, ach laat ook maar hangen, maar nu blijft het op mijn netvlies staan. En ja nu kan ze niet zeggen: je hebt zeker teveel gedronken... Ze had nooit verwacht dat ik dit zou volhouden. Mooi wél. En niet roken én niet drinken. Stomverbaasd is ze. Er zit uiteraard een héél verhaal achter wat ik hier nu schrijf en misschien is het niet helemaal duidelijk wat ik hier nu schrijf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Is. Geef mensen de tijd om aan de nieuwe Isa te wennen. Natuurlijk hebben mensen wantrouwen, dat is normaal. Ze zijn al zo lang gewend om de alko Isa te zien. Ik weetniet of je vaak geprobeerd hebt te stoppen, maar de mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Wat je misschien kunt proberen om duidelijk te maken aan die mensen is, dat je juist door die emoties te onderdrukken, bent gaan drinken. En dat het nu zo belangrijk is voor je om die emoties te laten zien zonder drank.
Geef de mensen ook de tijd om te wennen aan een andere Isa.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het irriteert mij mateloos dat mensen mij zien als dat mens dat altijd teveel drinkt (dronk). Ik moet mij ook overal bewijzen want er staat bier voor me klaar zonder dat ik erom vraag. Ja ze weten niet beter en heb ik het zelf naar gemaakt natuurlijk. Ze moeten wennen ja en ik merk ook dat ik veel mensen die ik leuk vónd helemaal niet leuk meer vind nu ik geen alco meer drink, het 'wij'-gevoel is weg.
En Isa nu je emoties toont zonder gedronken te hebben moeten de mensen om je heen er ook meer mee want nu kunnen ze het niet meer wegzwaaien met: ach ze heeft gedronken laat maar... ze moeten je nu serieus nemen en wie weet zullen ze dat ook heel moeilijk vinden en is het een confrontatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoiiiii bol:heart:
je gaat steeds beter TOP!!!!

Gaat wel redelijk hoor. Er begint verdriet naar boven te komen en kwaadheid en van alles eigenlijk, veel emoties die ik altijd heb weggespoeld zeg maar niet eens wetende bewus dat ik dat deed :huh:, nu weet ik wel beter pfoooeeeeee.
Maar goed heb heel af en toe een gedachtengang richting alcohol die ik niet fijn vind, en ook richting het roken. Zo van: ach is het nou allemaal zo erg? Kan ik niet toch sociaal gaan drinken? Ik kan er nu toch afblijven dus kan ik die afspraak van een paar per dag of week of feestje niet maken met mezelf? Oh oh, komt ook doordat er hier ook mensen zijn die minderen en wel willen gaan sociaal drinken denk ik. Dat er dan toch bij mij ook een stemmetje tussendoor komt van die Gremlin die mij probeert over te halen, maar verdorie, ik doe het NIET. Ik merkte aan Isa laatst ook zoiets? Heb ik dat goed Isa? Of sla ik nu geheel de plank mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cooo, ik denk dat wij allemaal het gevoel kennen van kwaadheid en verdriet dat heel onverwachts zo maar naar boven komt. Kleine verdrietjes, hele grote, kwaadheid, je machteloos voelen enz.
Misschien dat er dadelijk een tijd gaat komen dat je met trots kunt kijken naar een paar pintjes die je niet meer hoeft aan te raken. Gewoon omdat je veel sterker geworden bent. Dat krikt het gevoel van zelfwaardering een heel eind op, maar dat gevoel zal je vast al lang gehad hebben.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol als middel om de boel versnelt leeg te laten lopen als de frustraties tot aan je lippen staan, want zo interpreteer ik de reacties van Coco en Lisa. Zou dat niet een karaktertrek kunnen zijn of een gewoonte die we ons in jaren tijd heel erg eigen gemaakt hebben. Laatst deed ik een persoonlijkheidstest en had een POP (persoonlijk ontwikkelingsplan) gesprek op mijn opleiding. Uit die test en het gesprek kwam ik naar voren als iemand met een hele hoge tolerantiegrens, wat ook waar is want ik erger me niet snel. Maar toch zijn er frustraties die ik op laat lopen. Totdat de bom barst en/of tot ik zoveel gedronken had dat ik met tranen in mijn ogen alles van maanden of jaren eruit gooi. Zonder alcohol bestaat dan de kans dat het "bad" een keer echt overloopt.

Wat is er volgens mij aan de hand? Ik denk dat ik niet goed ben/ te weinig ervaring heb met gedoseerd emoties en frustraties uiten. Gewoon zeggen tegen mijn leidinggevende dat iets me al een week dwars zit en pijn doet....Ik ben me ervan bewust dat ik in zulke gevallen meer assertief moet zijn, het meteen zeggen ver voordat mijn tolerantiegrens bereikt is. Dit heeft met mijn persoonlijk functioneren als geheel te maken maar dus ook met drinken. Drank is de noodoverloop en ik moet zorgen dat ik die niet meer nodig heb door op tijd gedoseerd te lozen. Dat maakt het een en ander ook minder een rollercoaster ride maar meer een kalme rondrit. Tja dit zijn zo van die hersenspinsels die ik me de laatste tijd bedenk als ik mezelf reflecteer van voor en na het stoppen.

Ben nu sporten, kom straks nog wel ff buurten. fijne dag iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...