jacc Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Goed zo Cathy, ik hoop dat het je helpt, ik ben nu 2 weken bezig
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Jacc ze mogen dat toch niet meer? Het vlees kleuren? Wij kochten altijd kalfsvlees bij een boer. Dat was ongeveer, e7,50 per kg. Alles door elkaar van rosbief tot biefstuk. Dat kost in de winkel al gauw zo'n e15,-- de kg. Dat was goed vlees. Zonder kleurstoffen en water. Gewoon puur vlees. Er is bijna geen boer die dit meer doet maar hij nog steeds wel. Dus als je vlees nodig hebt kun je bij zo'n boer gaan kijken. Ook varkensvlees. Ik geloof e4,-- de kg. Spek is dan echts spek met heel weinig vet.:)mmmmm.
Negruj Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Jacc, de echt biologische kippen van AH zijn super, moet je doen, heel mals.
jacc Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Willie, is dit van de internetbehandeling hier??
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 WILLIE dat is mooi zeg. Nu zie je ook op papier wat niet meer drinken voor 'n goeds brengt. Wilde je nu helemaal stoppen of dadelijk proberen om minder te gaan drinken?
jacc Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 bol, het gebeurt nog steeds schijnbaar, je kunt aan de kleur echt niet zien wat voor soort vlees het is, je moet goed het kaartje erbij lezennegruj, die zijn inderdaad lekker!
jacc Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 willie, als je helemaal stopt wordt je ook rustiger in je hoofd. Als je gaat minderen zit je toch onbewust te denken aan de volgende borrel die je eigenlijk niet wilde nemen omdat je anders niet mindert
jacc Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 ga even tv kijken, ik ben er straks weer
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Negruj als volwassen kippen mals zijn, klopt het niet. Dan zijn ze n.l. veel te vlug gevoerd met groeihormonen, is mij verteld. Kippen van b.v. een boerderij hebben juist heel vast vlees, vergelijkbaar met draadjesvlees. Ik heb de Bresse Hoen, een franse kip en de rolls royce onder de kippen. Die heeft heel vast vlees en dat is heel lekker.
Negruj Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 bol,Hoevebiesland.nl bij ons in de buurt (Rotterdam/Delft) heeft ook een biologisch bedrijf.Lijkt me ook goed.Ons motto: liever goed eten dan veel eten.Maar verdomme: ik besef dat veel mensen er geen geld voor hebben, maar Lidel heeft ook biologische producten.En het bedrijf is echt goed, alleen de medewerkers worden als slaven gebruikt. Daarom koopik er nooit.
Negruj Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 bol, ik heb het over bio kippen. Ik denk niet dat het volwassen kippen zijn. Ik heb een maand geleden een volwassen en uitgebroedde biokip voor de soep gekocht. Nou die was 7 kg. Maar de soep was waanzinnig lekker.
Vie Geplaatst 17 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2009 Willie wat wil je zeggen met het bericht dat je gekregen hebt van je behandelaar? Je vraagt ons blijkbaar om een reaktie maar wat verwacht je te lezen? Het lijkt me dat je er zelf iets mee kan doen.Cathy ik gebruik heel af en toe nog een astmapufje, bijvoorbeeld als ik een stoffig klusje heb gedaan zoals de boekenkast uitruimen. Maar verder eigenlijk niet meer.
willie Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Kan ik een keuze maken?(gedeelte verwijderd door de moderator)
smart Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Knap dat je bent gestopt Vie. Wat hielp je het meest toen?30 jaar is een end hoor... niet niks.
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 WILLIE ik heb je al een paar keer gevraagd of je weet of je helemaal wil stoppen of proberen om soc. te drinken maar ik krijg geen antwoord. Of weet je het zelf nog niet en zit je nog in dubio.Ik denk als je probeerd om minder te gaan drinken dat het juist krampachtiger wordt i.p.v. minder.
smart Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 ben je hier voor het eerst vandaag Kirky?
Negruj Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Willi,Ik weet niet waar je hulp hebt gezocht. Maar om minder te drinken moet je , volgens mij, eerst helemaal niet drinken. En dan nog: ik worstel met hetzelfde probleem als jij en een heleboel mensen met ons. Ik kwam op een website hier met allemaal berichten van mensen die dezelfde ervaring als jij hebben. Er is een advies, niet minderen maar stoppen!!!!!!!!!!!Zegt iemand die over de streep gaat en daardoor aantoont hoe zwaar het is.
Vie Geplaatst 17 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2009 Goedenavond kirky. Cathy het is voor mij nogal gemakkelijk gegaan. Ik ging in november 2007 op vakantie met een niet rokende zus, en ik vond het niet leuk om haar te vergiftigen. Na die 11 dagen niet roken ging ik samenwonen met een man die roken smerig vindt. Dus toen ben ik er gewoon niet meer aan begonnen. Dus ik ga niet prat op mijn wilskracht ofzo, dit was gewoon force majeure! Maar ik ben er wel blij mee.
willie Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Bolletje dat heb ik aan iedereen op dit forum gevraagd. Als antwoord kreeg ik Je kunt niet in de toekomst kijken. Door de begeleider staat de deur ook weer op een kier. Dat bedoel ik want ik ben natuurlijk scherp genoeg om ieder signaal in die richting die signaleren
smart Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Kirky:DVie: nou, pff kan me voorstellen dat je blij bent. Roken is echt niet leuk meer. (over de gezondheid nog maar zwijgende).Ik ga even uitloggen hier, nog drukke andere dingen te doen. Wil ook nog DWDD kijken en Ogilvie...Doei!!x
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 Hé Willie, je was toch gestopt. Je wist wat je wilde.Je telde het aantal niet gedronken pijpjes en voelde je trots.Ik was ook trots op je.Er was nog trek en leuk was het eigenlijk ook niet,maar je hoopte op betere tijden.Dan zou ik de brief verscheuren!! Laat je je door zo'n brief op het verkeerde been zetten.Willie toch, een beetje karakter!! Jij bepaalt je levensloop.Maar... u is de keuze.Dit soort twijfels is een alcoholist eigen.Willie, het is jammer, dat er niet zoiets als een beetje droogstaan bestaat.De praktijk leert dat het in record tempo fout gaat.All the best.
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Geplaatst 17 december 2009 WILLIE maar wat zou je zelf het liefst willen. Helemaal stoppen en met trots een drankje af kunnen slaan, of zou je het liefst een paar biertjes willen drinken en dan stoppen. Het tweede zou best haalbaar zijn ware het niet dat wij alki's zijn. Wij kunnen het niet bij een paar houden. Dat is het probleem. Ik zou je zo van harte gunnen dat het jou wel zou lukken maar die hoop is voor ons niet weg gelegd. Is refusal niet iets voor jou? Dan ben je ook veel minder bezig met drank omdat je weet dat je toch niet kunt drinken.Het denken aan drank belemmert je hele doen en laten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden