lady jane Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Welterusten hannahen truste allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Wing dat vind ik inderdaad ook erg mooi. Ze kunnen voor zover ik weet een hoge en een lage toon tegelijk produceren. Zo knap. Als ik dat hoor kom ik altijd tot rust. Als ik jonger geweest zou zijn en de mogelijkheid zou hebben, zou ik daar naar toe willen. Gewoon omdat het me daar zo geweldig mooi lijkt te zijn. Zo vredelievend. Deze mensen zijn geestelijk zoveel verder met hun meditatie. Zag pas geleden nog een docu. over een lama. De meester der meesters wordt hij genoemd, die vertelde dat er in aziƫ een land bestaat dat je alleen kunt bereiken door meditatie. Deze man schijnt zelfs door metitatie, door het universum te kunnen reizen. Wat zijn die mensen ver met hun geestelijke groei. Ze worden gesierd door hun eenvoud en blijven zichzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Trusten Jane en Hannah. Slaap lekker:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Net uit bed, na 7 nachtdiensten heerlijk glijden. De ochtendspits was vaak minder, al die 30 rijders.Als je niet kunt glijden heb je niets op de weg te zoeken. Net zo goed als dat je niets te zoeken hebt bij de fles als je er niet de jolijt van kunt houden.Mijn ritueel is uit de nachtdienst op maandagmorgen aan de wijn, paar maar, maar waar.Was er gewoon te moe voor. Voelt erg goed. Laatste drankritueel ook opgeruimd. Met voorbehoud.Willie, ouwe ***, gewoon stoppen is wat veel, maar je gaat er nooit slechter van worden, hoor, ondanks grumpy pains! Ik ben ook 'n ouwe ***, maar van stoppen sterf je echt niet. Hou je lot in eigen hand, verwacht van niets of niemand redding. Herkenning zat hier, zelfredzaamheid moet 't doen, weg met de pampers.Woman, als 't ff dooit drupt ieder pannetje wel 's, dakpannetje, dat is. Eerst de domme boven nul regen maar 's afwachten, lijkt me.De net wakkere moeie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Avond nog allenIk val ook maar even binnen.Als deze dag maatgevend wordt voor de rest van de 2 weken vrij dan vrees ik het ergste.Heb me erg moeten vastklemmen aan de arrenslee (he wat raar, is arrenslee en niet arreslee)om er vandaag niet uit te vallenHobbelige weg geflankeerd door allerlei verlokkingen en verleidingen in de super.En ook thuis. Wordt me gewoon gevraagd of ik even de gluhweinfles wil openen! Nou vraag ik je.Ik kan dat prima hoor, maar mijn smaakpapillen waren behoorlijk van slag.Ook cognac gekocht voor de vulling van de kerstkalkoen...mijn neus ontploft al.En heb nog 2 weken te gaan....Niet dat ik ga drinken hoor, maar wordt er somber van en kribbig en dat is jammer.... Zo dat was een mededeling, zo dadelijk mijn 2e niet-kneden-brood afbakken.Is een groot succes, wordt onder mn handen opgevreten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 :D:D:D:D quote: Originally posted by: AlfHeb me erg moeten vastklemmen aan de arrenslee (he wat raar, is arrenslee en niet arreslee) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Woman vandaag de dag moet je alles toch met een n schrijven b.v. kippenhok enz.?Trouwens ik geloof dat Geertjegeert ok mee wil doen met arrensleepact. Heeft ze je daar al over benadert? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Wing:D;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Gek is datIneens een thuis hebben als je dat niet meer gewend bent. Zich zorgen maken als ik niet terugbel, meehelpen op een feestje, zomaar altijd binnen mogen vallen met of zonder reden. Altijd uitgenodigd worden om aan te schuiven aan tafel en een hapje mee te eten. Zelf koffie pakken. En vooral, samen mn vader herdenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 goed mensen ik ga stoppen. Zo weer lekker onder de dekens. Trusten allemaal en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Is al lief Bolleke quote: Originally posted by: bolletjeTrouwens ik geloof dat Geertjegeert ok mee wil doen met arrensleepact. Heeft ze je daar al over benadert? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Wat is eigenlijk een Ar ??Arrenslee, een slee van arren. Een boom ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Ah, 'arren' komt van 'narren' vanwege de bellen aan de slee.Tsja dat past dan ook weer beter bij onze slee, een narrenslee De bellen zijn er aan gemaakt om wandelaars te waarschuwen voor de vlot voortschrijdende slee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Ik ga nog een uurtje borduren, toedeloe tot straks nog. Welterusten alvast voor de slapers. x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Bleee ik baal.Kon ik vanavond eindelijk omdat ik nu thuiswerk is een keer wat langer blijven zitten, bij mn hobby cluppie, rijden er geen taxi's!!!!!!das zooo balen.Nog niks gelezen hier, dat eerst maar ff doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Voila nog wat achtergrondinfo, geen hond die het leest, maar allah (of Jaweh, of Sjamaan of...)De naam arrenslee is een verbastering van narrenslee, een slede van een nar. Het woordje 'nar' heeft hierbij betrekking op de bellen. Omdat deze sleden snel maar vrijwel geruisloos over de sneeuw voortbewegen zijn de gebruikte paardentuigen voorzien van een riem met ('narren')belletjes, zodat voetgangers op tijd de baan kunnen vrijmaken.In arren moede betekende oorspronkelijk 'in woede', 'vertoornd'. Het verouderde bijvoeglijk naamwoord ar betekent onder meer 'vertoornd'; moede betekent 'gemoed', 'stemming'. In arren moede betekent volgens Van Dale (2005) tegenwoordig vooral 'ten einde raad door teleurstelling of verontwaardiging'. In de zin 'In arren moede wendde de zieke zich tot een gebedsgenezer' geeft de uitdrukking weer dat eerdere bezoeken aan artsen kennelijk op niets waren uitgelopen.Het is ook mogelijk om te zeggen 'Van armoede wendde de zieke zich tot een gebedsgenezer.' Armoe(de) (dat gevormd is van arm ('behoeftig') en een oud achtervoegsel) kan volgens Van Dale in de spreektaal 'verdriet' betekenen. Van Dale geeft bij van armoe(de) onder andere de betekenis 'bij gebrek aan een beter alternatief'. 'Van armoede wendde de zieke zich tot een gebedsgenezer' drukt uit dat degene om wie het gaat, kennelijk om wat voor reden dan ook nergens anders terechtkon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Thee, wat doe je allemaal verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Ik kom even melden dat naar omstandigheden alles goed gaat me.Alvast een fijne kerst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 CorOok een fijne kerst gewenst en fijn dat het goed gaat met je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Of ik nu als ruimtewezen weer terug ga naar de ruimte, het maakt niethet is er even stil als hier.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 TheeIs hier sprake van een werkelijke bevrijding in de zin van onthechtingof kunnen we meer spreken van een ultieme protestmars? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Nee had ik idd nog niet gelezen, mijn post was er eerder, sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Das mooi Thee en welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 Ik denk niet dat het hier nog wat wordt vanavondWel erg vroeg, misschien kan ik op mn eigen post reageren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 december 2009 Rapport Share Geplaatst 21 december 2009 quote: Originally posted by: AlfIk denk niet dat het hier nog wat wordt vanavond Wel erg vroeg, misschien kan ik op mn eigen post reageren Rustig Alf, misschien komen er zo nog wat late bezoekersnog even on line blijven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden