Spring naar bijdragen

maandag 21 december


geertjegeert

Aanbevolen berichten

Hoi Isa,
Wel uiteraard het ultieme doel is een alcoholvrij leven! En dan stoppen met sigaretten natuurlijk!
Maar ik zoek altijd weer redenen om het toch weer uit te stellen, dom he!
Nu zeg ik weer, voor 2010 moet het achter de rug zijn. Maar ik dan ook weer schrik voor het fysieke aspect, niet slapen enzo. Maar blijkbaar kan dat nogal meevallen?
Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, ik weet het. Dat uitstellen slaat nergens op! Maar dan heb ik nu weer schrik om twee weken ellendig te zijn terwijl het kerstvakantie is (ook weer een uitvlucht want ik niet echt zeggen dat ik 'sochtends zo fris ben!)
Bij mij is het, denk ik, een soort van innerlijke onrust die ik zelfs als kind al had! Als ik het heel druk heb met werk of toen ik in Tokyo of Londen woonde waar alles heel snel moest gaan dronk ik niet.
Maar met kinderen en oudere ouders enzo moet je geduldig leren zijn. Daar heb ik het blijkbaar moeilijk mee. En die eerste glazen wijn kalmeren mij dan ook. Maar ik ben ook zo iemand die dan niet meer stopt tot alle flessen leeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de lieve berichtjes!
Doet me goed.

Dochter is veilig thuis gelukkig.

Maar niet zonder knallende ruzie, hij belde of ik "even" naar Bodegraven kon komen, het duurde toch langer dan hij dacht. Ik heb de telefoon erop gegooid nadat ik gezegd had dat ik het dorp niet uit kon komen, er ligt hier overal 30+ centimeter sneeuw en tot aan de snelweg is niet gestrooid.

Daarna heb ik heel, heel hard gehuild.
En toen een vriendin gebeld.
Gelukkig was ze thuis. Pfffff en nu ben ik doodop. Gek hè.

Ik ga wat doen want doordat ik zout heb gestrooid buiten en niemand zijn schoenen uitdoet :devil: is mijn huis één zoutbende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat stoppen:
Als je je echt zorgen maakt over je lijf en de gevolgen ga dan naar een dokter.
Je kunt ook anoniem naar een verslavingsarts bellen of mailen.

Ik heb 25 jaar teveel gedronken waarvan de laatste 2-3 jaar wel al minder, nl. minstens één liter wijn per dag en vaak meer, en ben cold turkey gestopt. Amper klachten gehad, alleen dat slapen heeft wel een hele tijd geduurd.

Pas nu ik weer om 23 uur strak het licht uitdoe en om 7 uur eruit ben, slaap ik prima.

Maar dit is een ervaring en geen advies.

Zal eens opzoeken waar je anoniem vragen kan stellen. Als je de internetbehandeling doet, kun je het natuurlijk met je behandelaar overleggen, er zit in het team ook een verslavingsarts.

alle instellingen van nederland, ook voor vragen bereikbaar

Maar elke dag blijven voornemen, mislukken, en dan de volgende dag weer, etc, maakt in mijn visie dat je alleen maar méér hekel aan jezelf krijgt (dat is wel een advies). Dus kies een pad, zoek informatie, beslis, en voer het dan ook uit!

Verder kan ik alleen maar delen hoe het mij vergaan is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owww excuus Martens is een persoon, waar ik overheen heb gelezen begrijp ik nu.

Hoi Cathy, hier nog zo'n inmiddels overtuigde stopper. Dat was ik niet toen hier binnenkwam,
ik wilde alleen maar een paar weken niet drinken om daarna met minder drank dezelfde
roes te kunnen bereiken. Ik heb de "mazzel" gehad dat ik al 3 dagen gestopt was voordat
ik op dit forum kwam. Mede door het forum ben ik gestopt gebleven. Nu blijf ik gestopt
omdat ik mijn nuchtere leven leuk en uitdagend vind. Jij noemt je probleem om te stoppen
"koud en harteloos" dat kan ik me goed voorstellen. Ik vond de afkickverschijnselen
verre van leuk, zwaar en waarschijnlijk niet gezond; ik hoop het nooit meer te hoeven doen.
Ik kan iemand niet adviseren om in 1 keer te stoppen omdat ik gewoon niet weet of dit wel gezond is.
Wat ik wel vind als je op nul staat probeer er dan alles aan te doen om daar te blijven.
Het koude en harteloze probleem zal verdwijnen, twijfel maakt plaats voor opluchting
en kijk eens wat een mooi mens er zonder drank kan zijn; dat is echt een verrassing.


Kate dank voor je antwoord; je bent een goede lezer ;) het geeft wat rust in mijn speurtocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, dank je voor je verhaal. Het is bemoedigend.

Goh, vm, wat goed dat je gisteren in elk geval weinig hebt gehad! Kun je daar al wat van merken of voel je je alleen moe van het slechte slapen? Het zou toch heel mooi zijn wanneer het direct lonend was. Hee en hoe oud zijn jouw kinderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk van dat jonge spul in huis. Mens, daar heb je al je energie voor nodig denk ik.
Ja, onrust. Kijk de onrust in het gezicht en zeg: ah, daar ben je en: het is goed hoor, het geeft niet. Misschien kun je even ergens gaan stilzitten en een paar keer goed in en uitademen?
(Mindfullnes, ken je dat?)

Ik log nu even uit. Tot later dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vm, ik dronk bijna een fles rum per dag. De eerste 3 dagen, nachten niet slapen, zweten,
trillen, koppijn; vooral bij m'n linkerslaap en beestjes zien. Slapen daarna alleen een paar
onrustige uurtjes per dag/nacht. De 6de dag wilde ik er werkelijk alles voor doen om aan alcohol
te komen en trilden m'n handen zo erg dat ik nagenoeg geen letter kon typen. Na een dag of 10
waren de ergste lichamelijke verschijnselen wel over maar trillen en/of onzekerheid zoals
evenwichtsgevoel had ik wel een maand of 2 voor nodig voordat ik dat weer vertrouwde.
Goed slapen ging wat op en af, soms een goede week, dan weer een slechte week. Erg afhankelijk
van of ik rust in m'n kop kon vinden. Wel was er elke dag de beloning: hee ik leef nog en dat
zonder drank; dat het onmogelijke (niet-drinken) mogelijk werd gaf me stimulans om door te gaan
en dat ik me rot schrok van de afkick; tjeee wat heb ik de afgelopen jaren gedaan dat m'n lichaam
zo reageert, hielp er natuurlijk ook aan mee.

De woorden: loslaten of loskoppelen hebben mij het meest geholpen en onrust weggenomen
en het, hier vaak geschreven:

geef mij de kalmte om te aanvaarden
wat ik niet kan veranderen,
moed om te veranderen wat ik kan veranderen,
en wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mn dak lekt weer :(:(:(:(:(
Dacht ik gister even fijn naar bed te gaan met vers in mn geheugen die klankhealing, ja hoor, drup drup drup.
Nou straks meteen maar even de buurman vragen.
Verder dus spuugsjagrijnig.
Er is wel iets veranderd ja door gister, meer geaard. Steviger op mn benen. Maar ook spuugsjagrijnig. Nou ja zal er wel bij horen ofzo. Kan ook gewoon door kerst komen.
En er is nog iets veranderd. Tijdens de sessie kreeg ik een visioen dat mn nekwervels eruit gehaald werden en opnieuw geplaatst. Tijdens het napraatje vertelde de sessiemeneer dat je lichaam gereset wordt. Het is heel gek maar ik heb dus geen pijn meer. Ik zit nog wel een beetje scheef maar het gaat allemaal verassend soepeltjes moet ik zeggen. Omkijken, in bed liggen.
We zullen zien hoe lang het zo blijft.
Eerst snel even lezen, de hond uit enzo.
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lichamelijke problemen waar je mee geconfronteerd wordt bij het afkicken van alcohol vind ik iets waarbij de je goed begeleid moet worden. Ik ben er ondervindgelijk achtergekomen met hulp van het forum. Maar ik word wel begeleid door een hulpverlener van het ADB.
Mijn verhaal:
Heb me aangemeld bij ADB.
Toen ben ik adhoc gestopt met drinken. Kan dat wel? Voor mijn gevoel dus NEE.
De stoffen in je lichaam dat jarenlang aan het werk geweest is om het zo goed mogelijk te beschermen tegen kwade invloeden zijn van het ene moment op het andere werkloos Bepaalde organen zitten dan met een gigantische overcapaciteit. Daardoor kunnen lichamelijke storingen door ontstaan waardoor je behoorlijk in paniek kunt raken juist op het moment dat je denkt dat alles beter gaat worden. Dat was bij mij ook zo.
Nu ben ik vier weken afgekickt en ik ben er nog lang niet. Nog steeds niet zonder die neveneffecten. Maar de wetenschap nu dat het er bij hoort stelt me gerust.
Ook is het absoluut volgens mij anders bij iemand van dertig of zestig. Die moet anders begeleid worden. Zijn draaglast en draagkracht!
Dat moest ik kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen ik ben er weer hoor.
Cathy ja het is erg moeilijk om te stoppen voor je , maar zeker de moeite waard meid. Inderdaad, de gevoelens van, niet gehoord te worden komen dan nog harder aan. Dat doet pijn maar is de enigste manier om dit aan te pakken. Als je blijft drinken, drink je toch een hoop pijn weg. Dat wordt weg gedrukt en komt nu naar boven. Maar als dat zo is, blijf schrijven en we kunnen je helpen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa ik denk dat de afkickverschijnselen misschien eerder te maken hebben met de hoeveelheid die iemand iedere dag gedronken heeft. Natuurlijk de leeftheid speelt zeker een rol. Jongere mensen zijn over het algemeen sterker dus ook eerder genezen, denk ik, maar de hoeveelheid speelt zeker een grote rol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, doe weer even mee, waas een tijdje buitenshuis!
Speelt die leeftijd dan echt een rol of is het vooral de hoeveelheid?
Ik weet dat bv. mijn ma, doe (nu niet meer) binge drinker was. Dat was dus bv. een maand 24h. aan een stuk sterke drank en als ze dan stopte was het echt beestjes zien enorme angsten enz. Anderzijds kon en kan ze nu al jaren niks drinken.
Terwijl het bij mij niet zo'n enorme hoeveelheden zijn maar wel dagelijks??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit een klein kusje voor jou:sun: op je neus.;)
Zo ik ga ff liggen maar blijf natuurlijk stand by. Ben wat moe van het heen en weer rennen in de flat. Dan moet er in 3 uur datgene gedaan worden waar ik anderen een dag voor nodig heb. Zelf maande mijn kabouter mij aan om al zijn paperassen op te ruimen. Ik zei dat dat dingen zijn die hij echt zelf kan, maar hij weigert het gewoon. Zegt dat hij daar de energie niet voor heeft. Flauwekul. Hij kan ook zitten lezen. Dus dit is weer de gemakzucht en dan maar hopen dat ik het doe. Dacht het niet.
Dan heeft hij de smoes dat hij de mappen niet kan dragen maar als ik ze dan neer leg zegt hij weer iets anders. Het is gewoon een LUIE heel gemakzuchtige stink :$ kabouter, maar ik heb hem toch een lieve kus gegeven. Hij drinkt nog steeds niet. Wel zei hij dat hij met de kerst een paar borrels wilde. Heb hem gezegd dat ik er drie voor hem mee neem en dat hij het daar maar mee moet doen. Moeilijk want ik ben geen baas, maar het gaat nu al stukke beter met hem dus moeten we door gaan. Verder ga ik nu weer een Refu. nemen. Voor ik het weer vergeet.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nina, ik zelf denk dat het toch te maken heeft met de hoeveelheid die je consumeert en niet de leeftheid, maar misschien zijn er onder ons mensen die daar wat meer verstand van hebben.
Ik denk en hoop dat de afkickverschijnselen bij jou misschien mee vallen, maar de enigste die dat komt te weten, ben jij zelf. Je moet het gewoon uit proberen. Ik denk dat het nog wel eens heel erg mee zal vallen. Ga anders eens met je huisarts praten. Hij zal je zeker ondersteunende informatie kunnen geven.
Of Librium, die de ergste ontwenningsverschijnselen onderdrukt. Informatie kun je op internet vinden.
Hoe is het vandaag met je gegaan? Heb je het deze dag droog kunnen houden?
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Momenteel kan ik lastig het forum bijhouden; ik lees het wel af en toe (zoals nu op mijn werk), maar mijn zoontje slaapt een paar nachten op de computerkamer omdat mijn schoonmoeder een paar dagen bij ons bivakkeert (IIEEKK! bijna genoeg reden om een borrel te nemen).
Hopelijk lukt het morgen weer een beetje mee te praten.

DUS IK BEN NIET AFGEHAAKT
(voor het geval iemand dat zou denken) :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina toen ik met mijn 28 jaar gedwongen werd na 9 proefdronken, te stoppen met drinken, heb ik een drankpsychose gehad. Ik kon een tijd bijna niet lopen omdat mijn zenuwgestel aan getast was. Gelukkig heeft dit zich op een of andere manier hersteld. Een drankpsychose is een sterkere vorm van een delirium. Tenmiste daar kun je het een beetje meer vergelijken.Maar het duurt langer. De alcohol die ik toen gebruikte was veel meer dan wat jij nu gebruikt. Troost je daar mee en ga er voor. Probeer die angst op zij te zetten meis. Schakel de H.A, in zodat hij wat toezicht op je kan houden wanneer het nodig is, maar ik denk nogmaals dat het mee zal vallen met je.:):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...