Spring naar bijdragen

maandag 21 december


geertjegeert

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wing dat vind ik inderdaad ook erg mooi. Ze kunnen voor zover ik weet een hoge en een lage toon tegelijk produceren. Zo knap. Als ik dat hoor kom ik altijd tot rust. Als ik jonger geweest zou zijn en de mogelijkheid zou hebben, zou ik daar naar toe willen. Gewoon omdat het me daar zo geweldig mooi lijkt te zijn. Zo vredelievend. Deze mensen zijn geestelijk zoveel verder met hun meditatie. Zag pas geleden nog een docu. over een lama. De meester der meesters wordt hij genoemd, die vertelde dat er in aziƫ een land bestaat dat je alleen kunt bereiken door meditatie. Deze man schijnt zelfs door metitatie, door het universum te kunnen reizen. Wat zijn die mensen ver met hun geestelijke groei. Ze worden gesierd door hun eenvoud en blijven zichzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net uit bed, na 7 nachtdiensten heerlijk glijden. De ochtendspits was vaak minder, al die 30 rijders.
Als je niet kunt glijden heb je niets op de weg te zoeken. Net zo goed als dat je niets te zoeken hebt bij de fles als je er niet de jolijt van kunt houden.
Mijn ritueel is uit de nachtdienst op maandagmorgen aan de wijn, paar maar, maar waar.
Was er gewoon te moe voor. Voelt erg goed. Laatste drankritueel ook opgeruimd. Met voorbehoud.

Willie, ouwe ***, gewoon stoppen is wat veel, maar je gaat er nooit slechter van worden, hoor, ondanks grumpy pains! Ik ben ook 'n ouwe ***, maar van stoppen sterf je echt niet. Hou je lot in eigen hand, verwacht van niets of niemand redding. Herkenning zat hier, zelfredzaamheid moet 't doen, weg met de pampers.

Woman, als 't ff dooit drupt ieder pannetje wel 's, dakpannetje, dat is. Eerst de domme boven nul regen maar 's afwachten, lijkt me.

De net wakkere moeie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond nog allen
Ik val ook maar even binnen.
Als deze dag maatgevend wordt voor de rest van de 2 weken vrij dan vrees ik het ergste.

Heb me erg moeten vastklemmen aan de arrenslee (he wat raar, is arrenslee en niet arreslee)
om er vandaag niet uit te vallen
Hobbelige weg geflankeerd door allerlei verlokkingen en verleidingen in de super.

En ook thuis.
Wordt me gewoon gevraagd of ik even de gluhweinfles wil openen! Nou vraag ik je.
Ik kan dat prima hoor, maar mijn smaakpapillen waren behoorlijk van slag.
Ook cognac gekocht voor de vulling van de kerstkalkoen...mijn neus ontploft al.
En heb nog 2 weken te gaan....Niet dat ik ga drinken hoor, maar wordt er
somber van en kribbig en dat is jammer.... :(

Zo dat was een mededeling, zo dadelijk mijn 2e niet-kneden-brood afbakken.
Is een groot succes, wordt onder mn handen opgevreten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek is dat
Ineens een thuis hebben als je dat niet meer gewend bent.
Zich zorgen maken als ik niet terugbel, meehelpen op een feestje, zomaar altijd binnen mogen vallen met of zonder reden. Altijd uitgenodigd worden om aan te schuiven aan tafel en een hapje mee te eten. Zelf koffie pakken.

En vooral, samen mn vader herdenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voila nog wat achtergrondinfo, geen hond die het leest, maar allah (of Jaweh, of Sjamaan of...)

De naam arrenslee is een verbastering van narrenslee, een slede van een nar. Het woordje 'nar' heeft hierbij betrekking op de bellen. Omdat deze sleden snel maar vrijwel geruisloos over de sneeuw voortbewegen zijn de gebruikte paardentuigen voorzien van een riem met ('narren')belletjes, zodat voetgangers op tijd de baan kunnen vrijmaken.
In arren moede betekende oorspronkelijk 'in woede', 'vertoornd'. Het verouderde bijvoeglijk naamwoord ar betekent onder meer 'vertoornd'; moede betekent 'gemoed', 'stemming'. In arren moede betekent volgens Van Dale (2005) tegenwoordig vooral 'ten einde raad door teleurstelling of verontwaardiging'. In de zin 'In arren moede wendde de zieke zich tot een gebedsgenezer' geeft de uitdrukking weer dat eerdere bezoeken aan artsen kennelijk op niets waren uitgelopen.

Het is ook mogelijk om te zeggen 'Van armoede wendde de zieke zich tot een gebedsgenezer.' Armoe(de) (dat gevormd is van arm ('behoeftig') en een oud achtervoegsel) kan volgens Van Dale in de spreektaal 'verdriet' betekenen. Van Dale geeft bij van armoe(de) onder andere de betekenis 'bij gebrek aan een beter alternatief'. 'Van armoede wendde de zieke zich tot een gebedsgenezer' drukt uit dat degene om wie het gaat, kennelijk om wat voor reden dan ook nergens anders terechtkon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...