Spring naar bijdragen

Woensdag 23 December, met vandaag in het nieuws...


Suffertje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Vreemd jongens, de laatste weken schiet er toch steeds een prikkel door mijn hoofd die aan bier denkt. Bijna een half jaar droog en het bier en de gewoonte totaal uit mijn gedachte en patronen, maar sinds enkele weken is het er soms.
Ik zal er niet aan toegeven en kan het simpel weerstaan, maar ik vind het merkwaardig dat het er zo opeens is. Met de feestdagen heeft het absoluut niets te maken, dat weet ik zeker. Zijn er meer mensen die dit uit ervaring weten? Hoort het er een beetje bij en verdwijnt dat ook weer net zo makkelijk?
Er zijn diverse mensen die net zo lang als ik gestopt zijn (Jane4, Isa), hebben jullie dat ook wel eens?
(Maak me er trouwens geen zorgen over hoor, maar zat hier niet op te wachten)

Fijne dag allemaal !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren had ik een goede dag; braaf gedaan wat ik allemaal nodig vond om te doen.
Savonds kreeg ik even trek totdat ik merkte dat ik gewoon honger had; koken, eten
en de trek was alweer weg. Dat is nu wel simpel. Maar toch is het raar dat ik na een
welbestede dag een beloning denk te mogen hebben. Een goede dag is toch gewoon ok
waarom dat nog eens willen belonen; die conditionering van die drank zit wel diep zeg.

Volgens mij is het ontstaan sinds ik met zo'n Gaus cursus m'n pup ging conditioneren,
14 jaar geleden; goed gedrag: beloning. Nog ff en ik ga me zelf herconditioneren
met de clicker en plakjes leverworst, zou het werken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha Isa, nou dat is niet zo mijn ding.
Maar wel lekker fit genoeg om 's ochtends met mijn kids het nieuwe jaar fijn in te gaan.
alhoewel ik me eerst op de droge kerst concentreer.
ga ergens heem waar iedereen drinkt, maar ik neem de refusal vanavond.
slaap lekker meis, je doet het top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Lilanne, dank je wel. Maar Suffertje is gewoon een nickname van me. Vind het wel passen, alhoewel ik mezelf geen suffert vind hoor.

Jij had het tegen Dhendro net over een beloning voor jezelf. Dat hoor je wel vaker.
Ikzelf ben iemand die regelmatig een verrassing voor zijn partner koopt. Vind ik leuk en doe ik al mijn (liefdes)leven lang. Vind het leuk om te geven.

Heb nu een leuk reisje (3 daagse) geboekt voor ons tweeen. Die geef ik met kerst en dan gaan we in januari.


Ik wil nu alleen ook nog stoppen met roken. Dat wil ik al lang en dat gaat ook nog eens vet geld besparen. Maar ja, ik zie daar meer tegen op dan dat ik ooit met drank gehad heb. Ben me nu zwaar aan het voorbereiden. Hoe vergaat het de forummers die recenteliojk gestopt zijn met roken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert R. good morning,

Wat zijn je plannen voor vandaag ? Werken ? Grappig, ik begin zo links en rechts wat mensen te gaan leren kennen op dit forum .... in foro esse .... zal eens een vertaling vragen aan ALF ... die is zo goed in Latijn ....

Ik ga de gordijnen open zetten en de kachel ietsiepietsie hoger zetten .. op 20,5 C

:) Nik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen.
Ja dat van die trek herken ik wel suffertje, van het weekend was er glühwein en de geur alleen al geeft me maagzuur maar toch....
kreeg ik even zin in dat soezerige gevoel na 2 glazen glühwein..
.. maar warme chocolademelk was ook lekker!

Hier ook nog een dag werken, eigenlijk 2 maar ik wil morgen vrij nemen, alle klussen die ik nog moet doen kan ik vandaag afronden.
en dan misschien de maandag na oud en nieuw ook nog vrij nemen, dan heb ik 2 weken vrij en dat zou best wel prettig zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal

het dooid snikkkkkk maar we gaan vrolijk verder

Herkenning in zin in een glas wijn?????
Tja soms denk ik ook weleens zoals Isa
wat zou het nu doen met me,
maar tegelijkertijd realiseer ik me ook dat het niet kan
want een echte alcoholist kan nooit meer drinken,
en dan wint mijn verstand het tot op heden het;)
van mijn gevoel,
en dan denk ik vindt het wel spannend nu met deze dagen,
en brengt he tdan zoveel meer geluk
als je geen alcohol meer drinkt
Juist niet vindt ik,kan nu weer heerlijk sporten
en daar geniet ik volop van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro meiske Niknok en Lianne. Ook een goede morgen.
Ikzelf heb niet zo'n speciale tijd waarin de zin om te gaan drinken, op komt zetten. Zie echter wel op tegen de teede kerstdag bij de D.A. Hoe ga ik het ervaren als iedereen drinkt. Krijg ik het er moeilijk mee of gebeurd dat niet. Nou we zien wel hoor. Ga niet invullen van te voren.
Nou ff naar m'n diertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Oh die trek waar jullie het over hadden, die heb ik ook natuurlijk.
Maar ik ben 9 dagen geleden gestopt met roken en daar heb ik soms nog meer trek van.
Als ik dan aan drank denk, zo van, ik heb wel zin in een borrel dan denk ik ook gelijk, nou daar hoort anders een sigaret bij en dat wil ik niet meer dus hoeft die borrel van mij ook niet.
Idioot is dat dan he, momenteel is er al ruim een week drank in huis want dat is overgebleven van mijn feest. Is nu bedoeld voor de kerst voor de gasten.
Ik taal er niet naar maar heb bovengenoemde gedachten dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Willie en Em.
Ja drank is misschien altijd link om in huis te hebben maar met zo'n sterke kanjer als jij, moet dat lukken.
Ikzelf heb al weken een fles wijn in huis. Dit voor onze vriendin als ze komt. En gisteren heb ik een fles port uit 1982 gehaald voor de kabouter. Die wilde hij ineens hebben voor de kerstdagen. Ik weet niet of ie nog goed is maar dat moet hij maar zien.
Verder wil ik vandaag wat gaten boren bij hem in z'n flat om wat schilderijen en andere dingetjes op te hangen. Moet gebeuren. Ook wil ik eens kijken voor een koelkast en diepvriesje. Dat is hoognodig.
Nou ff poetsen hier. Misschien komt V.M. één week na nieuwjaar. Zou leuk zijn voor haar en de kids. Is ze er ff uit en kan in ieder geval niet drinken dan.
Nou hup hup Bol ga ff wat doen.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...