Spring naar bijdragen

dinsdag 29 december 2009

lady jane

Aanbevolen berichten

Hoi geertjegeert; bedankt voor de complimenten over mijn schrijfsels. Kijk gewoon rustig
wat je met het forum kan. Ik denk dat er bijna geen dag is dat er niet iets geschreven wordt
wat iets met je doet; herkenning, een eyeopener: hee dat wist ik nog niet, etc.
Dat is het goede van het forum: het delen=helen van Rudy; het mooiste wat we hier kunnen doen.
Het is daarom ook fijn als je wel schrijft; want wij hebben ook wat aan jouw schrijven.

Jammer wordt het als het gekibbel zwaarder gaat wegen dan het delen. Maar zelfs hier valt van
te leren. Ik heb een paar moeilijke forummaanden gehad waarin ik bijna geen woord meer
durfde te typen; ik dacht dat ik op elk woord afgemaakt werd. Diegene(n) die dat nodig vonden
om dat te doen proberen dat nog wel eens maar het raakt me nagenoeg niet meer.

Die maanden, dat ik weinig postte, heb ik geleerd om los te laten (net als de drank);
te onderzoeken wat bij mij ligt en wat bij de ander. Heb ik last van gehakketak naar mij
of gedoe tussen anderen; dan schrijf ik alles op; wat ik voel hoe ik er over denk,
maar ik post het niet. (wederom tip van Rudy; ik schrijf zeker 10 keer zoveel als ik post).
Ik heb ergens last van en ik heb dan te kijken waarom ik daar last van heb. Er is een reden
waarom ik er last van heb. Die ligt in mijn gevoel; met mijn verstand kan ik dagen/weken/maanden
in cirkeltjes blijven denken en ik blijf vastlopen; verstandelijk gaat het om gelijk hebben/krijgen
om winnen/verliezen, meer/minder etc. Gevoelsmatig zijn die begrippen niet van belang.
Last hebben van iets kan bv. verdriet zijn, boosheid etc. Kom ik tot de ontdekking dat er geen
reden bij mezelf te vinden is dan kan ik het loslaten; het ligt bij die ander; die ander heeft onvrede
die hij/zij uit door te hakketakken.

Ligt het wel aan mij, die last; het gevoel, dan is het ook werkelijk een last die ik draag,
iets wat ik misschien al heel lang draag, iets wat ik waarschijnlijk wegdronk; dan heb ik dus
weer iets ontdekt waar ik mee bezig kan. (zelf/boeken/forum/therapie/hoe dan ook).

Pffff wat een verhaal maak ik ervan;) : je kunt ook gewoon scrollen en overslaan wat je ergert
en je richten op iets waar je wel wat mee kan zoals Isa prima schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 426
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Willie, ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog maar een keer: als het onderwerp van gesprek je niet bevalt, snij dan zelf wat aan. Waarom zo passief-agressief? Je zit maar te monkelen over wat je niet bevalt, maar zelf kom je nergens mee.

Haha, dit is trouwens wel leuk, en geheel off topic, dus scrollen maar: ik ga op ouwejaar voor het eerst van mijn leven zelf oliebollen bakken. Helemaal authentiek van mijn eigens! En ook dat komt omdat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...