Spring naar bijdragen

dinsdag 29 december 2009


lady jane

Aanbevolen berichten

Geert, wilde je eerst een pb sturen, maar zet het toch maar op de draad.

Geert
Ik vind het jammer te lezen dat je teleurgesteld bent
in het forum en dat je wilt minderen.
Vond je inbreng waardevol, maar ik begrijp
je heel goed, zit met hetzelfde probleem.
Momenteel ben ik behoorlijk depressief, maar heb veel
warme reacties gehad en daar is het forum ook heel goed in!

Ook ik heb een soort haat-liefdeverhouding met het forum en
is helaas ook mede aanleiding geweest voor de thans
aanwezige somberheid, net zo als jij dat ervaart, het gekissebis, de lompheid
de ongeïnteresseerdheid soms etc.

Maar daarnaast is er ook veel echte liefde en betrokkenheid,
het is net het echte leven, of nee, het
is eigenlijk één grote therapiegroep, maar dan zonder duidelijke leider
en dat kan nog wel eens ontsporen. Maar het herstellende vermogen
is ook groot, hoor!
Net als in het echt heb ik een heel goed contact met een
klein groepje forummers, een redelijk contact met een middengroep en weinig
tot niks met enkele anderen(niet groot gelukkig).
Voor die A-groep zal ik maar zeggen wil ik toch blijven, ik wil ze
niet in de steek laten, zoals ze mij ook niet in de steek hebben gelaten.

Het is je eigen beslissing en ik snap hem, maar doe jezelf niet te kort.
Mocht er iets zijn dan mag je mij, als ikzelf nog ben natuurlijk, want daar ga ik
me nu ook op bezinnen, de frequentie of alleen pb's, altijd een pb sturen!
dat het voor je vast staat dat je niet meer drinkt is natuurlijk grote klasse!

Het ga je goed:heart:

Voor de anderen: ik log nu uit, maar kom nog terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 426
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey lieve Alf. Blij dat je toch de moeite hebt genomen om een bericht te schrijven joh. Dat doet me goed.
Ja ik had in het begin een draadje geopend voor mensen die als ze irritaties naar elkaar hebben, die daar kunnen plaatsen maar dat werd niet in dank af genomen. Ik hoopte dat daardoor dit draadje verschoont bleef van geruzie. Maar sommigen zeiden dat ze dit liever niet wilde zien omdat ook hier, irritaties geuit moesten kunnen worden. Dus is de draad verdwenen.
Ik hoop dat je heel gauw weer de Alf bent zonder die rotgevoelens en je weer een beetje prettig in je lijf zit. Tof dat je wat van je hebt laten horen joh. :heart::sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Thé Ja mijn kippeltjes zitten beschut maar tegen 15 gr. vorst daar zijn ze niet zo goed tegenop gewassen. Maar verder loopt meneer Karel parmantig door de wei en heeft weer de grootste kukel:)
Ja als mensen zich aantrekken wat er geschreven wordt vind ik dit getuigen van een diep medeleven en kan dat erg waarderen. Bedankt lieve mensen.:heart::sun::heart::present::heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hela Bollie,
Nee 'k heb toch maar gewacht gisteren en natuurlijk weer een bescaamde kerel die een knieval maakt en zegt hoe graag hij me ziet! Maar goed, gelukkig gebeurd dit niet al te vaak! Daarom ben ik ook blij om volgende week zonder hem, met de kids naar jou te komen!!
Erg he, wenen met een aflevering van Westenwind!
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niknok, ga in de rol van onderzoeker vanavond.
Wat doet drank met mensen,
wie drinkt er gewoon een glaasje voor de gezelligheid,
wie drinkt om dronken te worden
wie drinken er niet, en wedden dat je normaal nooti met die mensen praat die niet drinken?
mooie kans om die ook eens te leren kennen.

Let ook op de sfeer naarmate de avond vordert en er meer drank in het spel is
er wordt luider gepraat en hard gelachen maar het is niet echt

Doe dat alles onder het genot van een glaasje fris, wedden dat je dan ook een leuke avond hebt?
in het kader van wetenschappelijk AdB onderzoek ga jij ons vanavond vertellen wat je opgevallen is! ;)

Geertje en Alf, ik denk dat de sfeer tijdens de kerst ook wel te maken heeft gehad met drankgebruik helaas.
Mensen die schrijven als ze gedronken hebben en dan toch feller worden misschien wel omdat ze er van balen dat ze gedronken hebben
of op een negatieve manier om aandacht gaan vragen.
Ik erger me daar ook aan maar probeer er geen energie in te steken en wel energie te steken in de meer positieve berichten

Het is net het echte leven maar hier kan je er mee 'oefenen', want zeker weten dat je hier tegen dezelfde ergernissen aanloopt als je in het normale leven ook aanloopt.
alleen kan je er hier wat langer over nadenken en besluiten wat je met bepaalde reacties doet en ken je de mensen niet persoonlijk.
Ik leer hier om zoveel mogelijk bij mezelf te blijven en om te gaan met anderen op de manier waarop ik graag wil dat men met mij ook om gaat.

en nu maar eens douchen en het hardloopzweet er af spoelen en weer opwarmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nien, hij maakt iedere keer een knieval voor je als hij gedronken heeft. Dit kan betekenen dat hij weet dat, als hij dit doet, jij weer overstag gaat en alles weer (normaal) is. Wordt je wel eens heel kwaad op hem? Zeg je wel eens dat die knieval niets te betekenen heeft omdat het altijd weer opnieuw moeilijk is als hij gedronken heeft? Het voelt toch een beetje aan als manipulatie.
Ben je trouwens wel eens eerder weg geweest zonder hem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Bollie, hoe vaak heb ik al z'n spullen op straat gegooid! Maar jaja, ik ga wel vaker weg met de kids, onlangs nog drie dagen Londen met de grootste.Maar dan is ie weer jaloers! Maar ik laat me niet doen hoor!
Maar ja, langs de andere kant is ie, als hij niet drinkt (wat gelukkig meestal is want hij kan niet tegen alcohol) heel lief met de kids! Hij doet vanalles met hen (hij is sportiever dan ik), en je kent het wel he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nieuwe schip gaat een zeil en een dieselke krijgen ... van dat roeien wordt ik zo moe ... ik wordt ook een dagje ouder ...

lieve TAPAS ---> dank voor je rolbeschrijving !!! Ik ga het uitproberen ! Misschien ga ik ook foto's maken. De meesten drinken om te vergeten. Sommige vergeilen. Anderen vergriepen. Andere verpiepen. Weinigen drinken voor de dorst, zoals Jezus dat wilde toen hij 40 dagen in de woestijn had rondgedwaald ...\


Nik ( in een filosophische bui )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me weer even.Straks snel weg. Buikdansen bij de juf thuis. Een hele eer. Ze was met zwangerschapsverslof en haar vervangster heeft een choreo niet helemaal af. Dus nu ga ik de juf het dansje leren en dan gaat zij ermee verder.
Ik begin nu echt de erkenning te voelen voor mijn knokken van afgelopen jaar. Mén wat heb ik hard gewerkt. En owowow ik wil me nooit nooit meer zo voelen, zoals ik me afgelopen jaar heb gevoeld. Het gevoel door het zand te zwemmen en geen cm vooruit komen.
En ineens ben ik aan de overkant aangekomen en heb een mooi huis met een atelier, heb leren buikdansen, heb huisdieren, en ik ben gestopt met drinken....
Dat is iets wat ik lang geleden al geleerd heb. In tijden van zware depressies ga ik werken aan langer termijn. Dat als je uit die depressie komt dat je dan echt goéd uit de depressie komt. Soort kadootje voor mezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Isa, is het uitgangspunt van de lifestyltraining het Agebruik? Of is het veel breder opgezet, rond voeding, bewegen, dagstructuur e.d.? Ben daar wel beniuewd naar. Ik denk namelijk dat Amisbruik wel een relatie heeft met verkeerde patronen in iemands leven. En dat er behoorlijke discipline nodig is om te veranderen.
Heb jij veel aangepast om te komen waar je nu bent?
Ach, je moet weg. Nou hopelijk lees je dit later nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, Alf schreef iets over de haat/liefde verhouding tot dit forum. Welll, die heb ik ook!! Soms knap teleurgesteld.... aan de andere kant ook veel leuke kanten en afleiding.
Ik kan me Geertje goed voorstellen; ze kapt er gewoon mee. Dat zou misschien voor mij ook beter zijn, maar het forum heeft ook iets verslavends en helaas ben ik daar nog niet van af, van dat verslavende....
Geertje heeft discipline!! Geertje succes meid.... en kom nog eens langs hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...