Spring naar bijdragen

woensdag, 30 december 2009


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 531
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maar Albertina er wordt toch best veel in gegaan op de problemen van mensen? Tenminste als je alleen al kijkt naar gisteren. Maar heel vaak als iemand moeilijk zit, wordt er gelijk op gereageerd. Wat wil je dan nog meer? En natuurlijk moet het ook vrolijk zijn, en grollen en grappen zijn ook welkom maar als iemand maar een kik geeft van het moeilijk te hebben vliegen we er toch met z'n allen op om te helpen, of zie ik dat nu zo verkeerd dan.
De opmerking van Co gisteren over "stinkende adem"heeft mij hartelijk doen lachen. Dat was voor mij op dat moment een grote opluchting en die kon ik goed gebruiken. Maar het hoeft niet altijd te gaan over moeilijke zaken.
Belangrijk voor mij is, dat als ik met het forum bezig ben, ik minder of niet naar drank taal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge allen hier,
wat zijn er al veel mensen voorbij gekomen vandaag! Ongelofelijk.
Ik ben bijgelezen maar weet niet goed waar op in te gaan. Opnieuw felicitaties voor degenen die al zo'n tijd droogstaan! Klasse. En er is een jarige, maar die ken ik niet. Ook gefeliciteerd dan!
Alf: ik vind echt wel dat je hier mag komen met je verhaal. Keuze ligt natuurlijk bij jou...
En Marjo, ik denk dat het mis gegaan is bij jou? Je deelt je gedachten, ik herken ze als vanuit een diepe put met echo's... terugkaatsende woorden... ?

Hee Jane, ben je weer uit je sauna boven water? Was het lekker gisteren?
Mee eens dat ik ook graag meer van Niknok wil weten. Hoe is het echt met niknok?

Ik had gisteren een slechte dag..... een onderduikdag. Maar wel eentje met een enkel inzicht: die wil ik best delen. Bij mij werkt het zo: de verslaving houdt me af van dingen die ik eigenlijk eng vind om te doen, namelijk "midden in het leven gaan staan". Met verslaving bedoel ik ook dat ik urenlang op het forum kan lezen, hangen, meeschrijven, terwijl daarbuiten (hoewel het er koud en kil kan zijn en nu ook echt is) het Leven wacht.
En wat doe ik ermee?? Véél te weinig lieve mensen.
Ik zit hier dus al een uur te lezen, te roken en koffie te drinken... een volle asbak, en de tijd verglijdt.

Ik ga daar eens flink over nadenken. En ook in actie komen!
Ik zou Moeten gaan zwemmen, goed voor het lijf.
.....Drempel......

Ga ik het doen vandaag??
Ohh, ik hoop dat dit herkent wordt door mensen?

fijne dag vandaag!:rose:

Oja: ik kreeg een aanmaning van T, vanwege een drieletterwoord met 2 sterretjes....
En toen zei ik dat ik dat woord hier ergens juist was tegengekomen en dat ik 'kluten' dan misschien ook niet kan.... O mén, its my faulth!
Nee hoor, ik heb er zelf geen moeite mee. ******
Allemaal opborrelende sterretjes, daar heb ik wel eens last van!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina
Ik ben het met je eens, soms is de balans
ver te zoeken en ik vind
het triest te lezen dat nu ook
jij het al jammer vindt
dat er over serieuze post wordt heen gelezen
ik bedoel, de zoveelste die dit aankaart
maar er gebeurt verder weinig helaas
Nee je hoeft het dus niet bij jezelf te zoeken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bol,
anonimiteit waarborgt neutraliteit.
Ik denk dat het heel belangrijk is niet meegesleept te worden in de inhoud.
Het is ons forum.
En we hebben ons aan de regels te houden, die zijn neutraal en lijken misschien kinderachtig
maar als ik zie hoe er soms mee om gegaan wordt, dan zijn ze echt hoognodig.
Die icoontjes van wijn en bier mogen wat mij betreft vervangen worden door vlaggetjes en wimpels
o.i.d. iets positiefs in elk geval,:present:
ectra bloemen, mag ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

De moderator heeft in het verleden wel eens gereageerd op het forum. Echter het is niet de bedoeling dat de moderator onderdeel gaat uitmaken van het forum. Dit forum is bedoelt voor ons.
Het is al jammer genoeg dat een moderator nodig is.

Kirky, waar maak je je druk om. man. Is het werkelijk nodig om je daar druk om te maken?

Fijn om weer wat oude namen terug te lezen. Marjo en Water hoe gaat het met jullie?
Fijn om te lezen dat het redelijk gaat met Druppeltje.

Bijna de laatse dag van het jaar en tijd om terug te blikken. Aan goede voornemens doe ik niet maar wel
vind ik het leuk om vooruit te kijken. Kleine en grote wensen of simpel weg nieuwsgierigheid. Wordt 2010 een leuk jaar? Nog niet al te lang geleden kwam het woord leuk niet meer zo vaak in mijn vocabulaire voor. Leuk, dat leuk weer terug is.
Natuurlijk hoop ik dat de mensen die mij na staan het goed zal gaan en dat wij mogen slagen om het monster Alcohol van de deur te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag Cathy,

Heel herkenbaar! Ben nu ook al wekenlang aan het nadenken en forum lezen, met inderdaad die volle asbak naast me! Als mijn sigaretten op zijn zie ik zelfs zo tegenop om buiten te komen dat ik m'n vriend z'n shag ga roken!
Ik wil ook weer eens terug energie om te gaan sporten ofzo!
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Met humor is inderdaad niets mis.


Waar ik wel last van heb dat er veel wordt afgedaan


met een grap en een grol.


Op zijn tijd niets mis mee,


ik houd ook van een dolletje en zal ook niet


nalaten dat af en toe te doen.


Wat ik wel jammer vind is dat er over zeer serieuze


en helpende postings regelmatig heen wordt gelezen.


Jammer.


Ik kan daar niet zoveel mee en dus


is bij mij het scrollgehalte ook zeer hoog.


Soms weet ik werkelijk niet meer wat te schrijven,


een soort vreemde eend in de bijt, zo begin ik mij


hier echt te voelen.


Wellicht moet ik dat bij mezelf zoeken,


dat doe ik dan ook maar.



ALbertina ben het geheel met je eens en daarom
schrijf ik hier ook niet meer of althans nog heel weinig
ik vind ook dat er teveel dingen worden gezegd die in de pb thuishoren
wens iedereen een fijne en droge jaarwisseling toe
en hou het droog

Lieve knuffel van meiske voor all:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy,
herken je posting
forum vreet tijd
is nu een gezonde verslaving voor mij
maar ik ga er ook heel hard over na denken
na 1 jan. er een AFB voor te verzinnen
moet ik wel echt iets met de vrijgekomen tijd gaan doen
want deed ik ervoor ook niet
voor nu nog een goede reden om lui te zijn
maar die blijft niet gelden.

Sauna was super (druk)
ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt daar
1 uur in de rij om erin te komen!
gelukkig is het zo goed opgezet dat iedereen spreidde en er
ook rustige plekken waren, want daar kom ik voor
het restaurant was steeds overvoll, dus het werd een
sobere dag, heerlijk. Gisteravond nog 2 films gezien en voor
het eerst sinds ik weet niet hoe lang
8 uur non stop geslapen, yes dat ik dit nog kan
is al zo veel waard, dat er nog maar vele nachten zo
mogen volgen in het nieuwe jaar.
Had jullie dan ook niet (op laptop) mee naar bed genomen
scheelt ook:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari, ik zit soms met mijn bord warm eten op schoot bij het forum!! grommm

Albertine: nee hoor, je bent zeker geen vreemde eend. Ik snap je heel goed: het is in elk geval wel een gevoel van vervreemding, wanneer er niet zo op je gereageerd wordt! Ik heb het ook en vraag me dan ook wel eens af wat de zin is van dit... een vorm van chatten met heel-veel mensen, dat moet wel mis gaan nu en dan.

Ik ben blij dat de vriend van Drup gevonden is!!!

Ik ga het droog houden vandaag, na 2 dagen mis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen nog net bij mij zit de asbak ook vol en bedenkmij wat ik vandaag zal doen, ik ga niet sporten wel ga ik zo de stad in om kaartjes te kopen om eens een keer kerstkaarten te sturen aan iedereen die lief is geweest dit jaar voor mij, heb ik weinig gedaan in het verleden maar nu ga ik het wel doen maakt mijn dagje beslist nuttig.

Wel groetjes Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske, hoe bedoel je dat? Dat dingen in pb's thuishoren? Vind je dat er teveel privédingen voorbij komen die jou niet aangaan??

En Jane: 3e Kerstdag was het hier in de sauna ook verschrikkelijk druk! Ieder zat al een kwartier van te voren in de aufgusscabine. Gekkenhuis. Maar wel heerlijk hoor, na de warmte in je blootje de kou in.
Daags erna was ik er nog helemaal rozig van... super.
Heb je een stappenplan voor jouw AFB? Voor- en nadelen etc... haha

Oei, als ik een laptop had dan zou het helemaal niet meer goedkomen.... laptop in bed!! hahaha

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik weet het!
Ik had gedronken
Werd sentimenteel

De hang naar Good old (forum) times

:D

Het is okee
Relatief ja

Blij wakker worden doe je als volgt:

Je gaat slapen
Dan wordt je wakker
Niets aan de hand!
Dat gaat vanzelf
Er is geen probleem

Je moet er wel als de kippen bij zijn vaak,
in mijn geval. Voor het denken start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Catty Nien en allen die net zijn in gelogd.
Fijn te horen dat de vriend van Drup, heelhuids is thuis gekomen. Hoop inderdaad dat we van haar vandaag iets horen.
Toch moet me iets van het hart. Ik trek me het toch persoonlijk aan w.b. niet reageren op berichten van mensen. Ikzelf heb het gevoel dat ik niet anders doe maar er komen vaak zoveel berichten binnen dat het onmogelijk is om op alles te reageren.
Er is al zo vaak voorgesteld dat, als iemand onvrede heeft over het verloop van het forum, breng dan zelf een onderwerp ter sprake. Daar wordt dan niet altijd op gereageerd.
Maar nogmaals ik vind dat, als iemand moeilijk zit en dit ook aan geeft, er genoeg mensen zijn die daar op in willen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn stappenplan voor vandaag Cathy:
nu uitloggen en boodschappen
14 uur in de sportschool: spinnen
18.10 klaarstaan voor een heerlijk oliebollentournooi in dorp vlakbij (volley dus)
tussendoor hier lezen
en betrokken blijven
want levert me nog steeds meer op dan het kost:D
en schoonmaakplannen weer op lijstje voor morgen
doei doei
fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met anderen eens en loop er ook al een tijd mee rond, als er alleen maar heen en weer gechat en gegeit wordt over van alles en nog wat dan ben je zo 30 pagina's verder op een forum, zoals gisteravond
Als er al iemand om hulp vraagt of iets serieus in wil brengen is dat bijna niet meer terug te vinden tussen het scrollen door en wordt er overheen gewalst.
Als je het prettig vind om te chatten en snel op elkaar te reageren kun je bv ook elkaars msn adres vragen om dat daar te doen ipv het hier te doen.
Gisteravond was het chatgehalte in ieder geval veel te hoog voor mij en werd er in mijn ogen teveel voorbij gegaan aan de meer serieuzere berichten en dat vind ik jammer.
Het doel van het forum, vooral met dit soort 'moeilijkere' dagen is in mijn ogen een veilige haven bieden en elkaar met respect er doorheen loodsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...