Spring naar bijdragen

maandag 28 december


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemiddag alweer,
eindelijk bijgelezen en het inloggen ging probleemloos.
Zijn de problemen over of komt het dat het zo rustig is nu?

Herman als je dit leest: heel veel sterkte met het laten inslapen van Peggy
en het verwerken van haar dood, hoop dat je het je dochter goed kunt uitleggen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het nog niet heeft gelezen
een bericht van Tactive.






Author Icon
Tactive

Bijdragen: 100
Aangemeld: 15-03-2005


Beste forumdeelnemers,

De technische storing is opgelost en het forum en de website werken weer naar behoren! Mocht iemand onverhoopt alsnog hinder ondervinden, dan horen wij dat graag via mail of pb.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten,

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook sterkte van mij! Hen een paar maanden geleden hetzelfde aan de hand gehad! Een 12 jarige Akita (wat al heel oud was voor zone grote) Maar hij zag af, en ik wou het altijd maar weer uitstellen tot mijn ma de knoop heeft doorgehakt. Ik heb afscheid genomen voor ik ging werken! Krijg nog altijd tranen in m'n ogen als ik er aan denk! Hij wist wat er komen ging!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb er een nachtje over geslapen en ben tot het besluit gekomen na de reacties
Die ik gekregen heb (dank daarvoor Alf, Isa, Jane, Coco, Wing)
Om het niet te melden bij de moderator.
Wel heb ik de gehele conversatie tussen mij en Herman voor mezelf gekopieerd. Mocht er in de toekomst nog zo
iets voorkomen dan stuur ik het geheel wel naar Tactus.

Voor alle duidelijkheid wil ik er wel bij vermelden dat het van mij een reactie was op een zeer denigrerende opmerking (in mijn ogen) die hij maakte over hoe wij met elkaar dit forum vullen. (draad van 20-12-2209 om 20.34
Mijn boosheid kwam naar boven door het feit dat wij met elkaar dagelijks DE STRIJD AANGAAN tegen een sociaal zeer geaccepteerd genotsmiddel.
Voor mijzelf is het forum een middel die ik aangereikt heb gekregen in de ADB trainig die ik hier gevolgd heb.
En het staat in mijn persoonlijke lijst als middel die ik kan gebruiken, tegen de ons alle welbekende "trekmomenten"
Het is idd niet aan mij om te bepalen wie er wanneer er iemand meedoet op het forum. dat is met mijn bericht (20-12-2009 20.54) zoals jullie hierboven kunnen lezen daarom ook niet de bedoeling geweest.
Mij gaat het er uitsluitend om, dat wij als deelnemers aan dit forum, serieus genomen worden in het Alcohol De Baas zijn.!!!!

Zo nu weer over tot de orde vd dag, want ik ben het eens met de stelling van Albertina, maar dit wilde ik toch kwijt.


Ps ik ben ook een enorme dierenliefhebster en kan me het verdriet daarbij voorstellen, maar ik hoop wel dat jullie deze twee zaken willen scheiden in het lezen van mijn bericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, eerlijk gezegd heb ik het allemaal niet zo gevolgd, niet uit desinteresse maar meer door drukte en ook omdat het forum steeds wegviel. Ik vind het knap van je dat je het voor jezelf vastlegt. Daarmee kom je voor jezelf op. En dat is goed.
Misschien kun je ook wat gaan schiften in wat jij belangrijk vindt op het forum en wat niet. Is de kool het sop waard? (Of was die uitdrukking nou andersom: het sop de kool.... enfin, je snapt wel. )
Aan welke berichten heb je wat, wat voor soort interactie vind jij nuttig.

Verder: Tactive, het was best lastig de afgelopen kerstdagen met dat moeilijke inloggen, maar fijn dat het nu weer lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik kan soms ook wel es onnozel doen maar zoals je zegt, dit forum is toch erg belangrijk!!
En iedereen haalt er waarschijnlijk op zijn manier uit wat ie nodig heeft met als uiteindelijke doel te stoppen met het gebruik van alcohol, hoe dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Correctie voor Hannah: IK had op het forum gezet dat iemand 1e Kerstdag 25 maanden droog stond, niet die persoon zelf!

Wat is er mis met een bedankje achteraf naar de personen die hem naar aanleiding daarvan feliciteerden? Waarom een sneer uitdelen?

Ik kan je vertellen dat ik ook niet echt de dagen, weken en maanden meer tel. Maar die ene speciale datum zal ik altijd onthouden, net als mijn verjaardagsdatum. En ik denk dat dat voor iedereen geldt die op een bepaalde dag gestopt is met drinken, en daarmee gekozen heeft voor het leven in plaats van een langzame ondergang.

Ik hoop van harte dat ook jij op een dag die speciale dag zult hebben, want dat gun ik je.

Veel sterkte met je gezondheid, en met alle andere problemen. Mijn ervaring is dat nuchterheid alles hanteerbaarder maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor jullie antwoorden
het sterkt mij in hoe ik erover denk.
Ben ook blij dat ik goed voor mezelf opkom, blijft een puntje waar werk voor mij aan de winkel is

Je bent een scherpe lezer Hannah, want daar is de clou idd begonnen, maar het ging me te ver om dat terug te halen. maar ben blij dat andere dus ook gezien hebben waar mijn trigger vandaan komt.

En meer afstand is idd geen gek idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Witte,

Ik ben de laatste tijd nogal sporadisch (maar wel regelmatig) op het forum en lees dan willekeurig wat stukjes terug en schrijf meestal korte tijd even mee op het forum.
Je verwees net naar een een passage van 20/12 en daar schrok ik ook een beetje van.

zonder ook maar partij te kiezen (weet ook niet alle achtergronden) of me ook maar ergens mee te willen bemoeien viel me wel de laatste tijd op dat je een stuk feller bent geworden. Wilde dat laatst al eens tegen je zeggen maar dacht toen laat maar.

Vond je "destijds" zeer zachtaardig, maar de laatste tijd nog al fel. Ik zeg niet dat het fout is, maar het valt me wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte,

Ik weet niet echt wat er gebeurd is maar het is in alle geval goed dat je voor jezelf opkomt!
Soms wordt er hier gebrald maar daar moet je dan maar over lezen! We zijn hier uiteindelijk (de meeste toch) met hezelfde doel voor ogen! En ach iedereen probeert dat op z'n eigen manier te doen.
Maar je moet je zeker niet laten doen!
Sterkte!
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen
Ik zit er helemaal doorheen
ik zal jullie niet lastig vallen met mijn gepiep en geklaag('waarom schrijf je dat hier dan')
Wordt met de minuut depressiever,
kom tot niks
wil niks
wil niet op het forum de leuke dingen lezen, want dat helpt me juist niet
wil niet de nare dingen lezen want trek me dat teveel aan
wil niet schrijven want wil niet later mijn eigen bericht lezen
en denken 'man wat stel je je weer aan, slappe zak' (dat gebeurt nu dus toch)
wil geen leven zonder drank meer
wil helemaal niet meer leven ('tje wat pathetisch zeg')

Zoon is bezig een andere auto aan te schaffen, vroeg of ik mee wilde
maar ik kon het niet opbrengen dus weer gefaald als vader....:(
gefaald met drank
gefaald zonder drank whats the difference?
Vrouw doet er alles aan om het leuk te maken
krijgt er niets voor terug
gefaald als echtgenoot
met drank
zonder drank, even hard, wat is het verschil?
Baan1:fusie, onduidelijk, baan2: laatste kans gehad
gefaald als werknemer
met drank zonder drank
het maakt allemaal geen reet uit
Psy zie ik eens in de 3 weken
veel te weinig vond ik
hij niet, wil het zo houden
depri met drank
depri zonder drank
zoek het zelf maar uit

ja, één verschil: ik maak het nu allemaal 100% bewust mee!!!
Wat een klutenleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Suffertje,

Jammer dat je het toen niet gezegd heb, dan had ik geweten waar het over ging.
Ik zal er eens op letten, want ik zie mezelf buiten deze discussie om niet als fel. Het zit nl niet in mn aard om snel boos te worden, maar als het ben....... dan idd fel.
Dus bedankt voor de tip.

Ik vind het trouwens leuk te lezen dat je kado blijkbaar in goeie aarde is gevallen.
Ik wens je heerlijke dagen en hoop dat je zo weer een stapje in de goeie richting komt met je relatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alf,

Jou verhalen en antwoorden helpen mij in alle geval enorm! Qua inzicht krijgen in het waarom en hoe ik drink!
Waarschijnlijk kan ik je niet opbeuren als je zo depri bent! Iedereen heeft slechte en betere dagen, ook mensen die nooit drinken!
Maar ja wat heb je hieraan. Misschien voorlopig niet veel, maar weet in alle geval dat ik veel aan jou verhalen heb!
LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...