Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 januari 2010

Mai

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heb me hier 2 januari aangemeld. Ik wil door de weeks niet meer drinken. Drink bijna iedere dag wel een fles wijn. Vind het moeilijk om op deze site erin tekomen en hoe precies. Er word onwijs veel geschreven.

Maar dit is mijn verhaal in t kort. Ben een vrouw van 45 jaar. Met een hele bagage aan verleden met jeugd.
Vorig jaar heb ik een relatie van drie abrupt verbroken toen ik erachter kwam dat hij een pathalogische leugenaar bleek. Hij bleek drie kinderen te hebben bij drie vrouwen. En ook tijdens onze relatie kontact met exen en kinderen te hebben.

Toen ik de relatie verbrak kwam ik er na een maand achter dat hij me ook met een duts schulden heeft opgezadeld. Kortom ingewikkeld verhaal. Ben drie maanden in een shock geweest en ben gaan drinken. Stevig ook. Dit komt met regelmaat voor in moeilijke periodes in mijn leven.

De laatste maanden zie ik in dat ik een probleem heb en dat ik veel zelf over me afroep.
Ik vind het zelf oke als ik drink als ik uitga maar ik wil mijn verdriet niet dagelijks wegzuipen.
Het gaat de laatste tijd wat beter omdat ik de klap langzaam aan het verwerken ben, dus vind ik het de drankgebruik moet veranderen. Gisteren mijn eerste dag niet gedronken.

En ik voel me ontzettend goed vandaag. Wens jane en katje ook sterkte vanavond. ( alle andere natuurlijk ook.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blackpearl,

Ook ik heb de strijd noglang niet gestreden. Maar alleen al het feit dat we hier op het forum zitten is een stap in de goede richting. We weten dat we een probleem hebben waar we aan moeten werken. En dat zullen we ook doen. Met z'n allen. En het zal en moet verdorie lukken.

Groetjes, Sjaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah je schreef dat je vanmiddag erg derpessief was. Weet je ook waardoor dat komt? Had eigenlijk gehoopt dat je, na de hele schoonmaak, je wat prettiger zou gaan voelen. Maar daar ligt het dus ook niet aan.
Ik weet niet of je nu wil reageren maar wens je heel veel sterkte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kimni,

Jane van harte Meid met je 5 maanden echt gaaf:heart:

Meiske ook gefeliciteerd met je 11 maanden geweldig:present:

Sjaak ook welkom natuurlijk

Goedenavond allemaal, was begonnen met lezen maar tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben kan ik alweer mijn nest in.

dus ben maar op de laatste pagina beland en ga er nu even weer een was in doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik dan weer eens het dagdraadje doorgelezen maar is het potjandorie allang tijd om tanden te poetsen. Reinheid en regelmaat!

Dar :heart:

Marjo ik zie het maar zo: liefde is alom aanwezig. Als ik dat toelaat heb ik die drankblokkade niet meer nodig.
Het hoeft jou niet te vinden, het is er al. Stop met zoeken in de roes.
Alle ellende, projectie en oordeel van iedereen is een roep om liefde. Omdat we denken dat we afgescheiden stukjes zijn. Omdat we ons schuldig voelen. Maar liefde houdt ontzettend veel van ons.
Zo dit Zienees moest ik even aan Marjo kwijt.
Ga lekker genieten van dat houtbewerken!
:heart:

Wing wat een vette lamsbout, kun je wel zo'n klein manneke. Dartelen wil het in de wei!

VM, ik heb niet alles gevolgd maar ik vermoed dat het voor sommigen een pijnlijk onderwerp was.
Er zijn nogal wat onvervulde kinderwensen en zwangerschappen die niet uitgedragen mochten worden, heb ik de afgelopen jaren gelezen.
Maar misschien deed je zelf ook wel wat luchtiger dan het eigenlijk was. Ik weet het natuurlijk niet.

Alf leuk dat je muziek speelt. Een adb band haha ik zie van alles voor me. Ik heb geen talent helaas.

Bolletje je groeit hoor. En knap hoe je alle adviezen overweegt.

An, fijn je hier weer te zien.

Hannah, goed te lezen dat het weer wat beter gaat. Tenminste dat denk ik.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...