Spring naar bijdragen

Woensdag 6 januari 2010


alaine

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen allemaal,

Ik ben misschien gister te druk geweest want echt mijn hele nest is een puinhoop, dan ben ik aan het dromen (weet niet meer wat) en kleed mijn bed uit:$. Kussenslopen er af en zelfs de hoes van het dekbed.

Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg hoor, wel makkelijk als ik vandaag mijn bed ga verschonen;)

Heb een fijne dag en doe voorzichtig

Koffie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels,
Ik was voor de wekker wakker dus ben er maar uit gegaan
ik werd ingebakerd wakker, kat lag aan de ene kant tegen me aan gedrukt, hond aan de andere kant
wel gezellig maar echt lekker ligt dat niet ;)

Vandaag weer werken, eens kijken of ik de rotzooi verder kan opruimen op mijn werk
Maandag heb ik het rommelhok opgeruimd zodat daar ruimte is voor opslag
Vandaag kijken wat er naar de opslag kan zodat er ruimte komt op de werkvloer
Grappig is dat, mijn eigen huis opruimen en bijhouden is een enorme klus maar op mijn werk is dat een makkie

eerst maar eens douchen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag mijn oppasochtend,
Ook hier kan je schaatsen op straat.
Hou m,n hart vast als die kleine straks komt, want moet ook nog boodschappen doen.
Nou ja ik zie wel.

Albert;
Dat is dan een heel gevecht geweest met die lakens van jou.
Hopelijk ben je niet doodmoe vandaag van dat gevecht vannacht.
In elk geval, werk ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal ..... * geslapen op droogdag 3 .... ja VIE ... hier ook spekglad .... de vuilnisauto glibberde door de straat met twee van die verkleumde jongens achterop ..... ooooooooo --> ging het maar warm water regenen .... ik heb het gehad met dit soort winter .... als er nou zwart belletjes-ijs was .... quod est non ......

Nick, afkicker met zijn roeiboot in een wak :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier valt het nu wel mee, gisteren was het erger met de gladheid
Toen waren er ook wel wat aanrijdingen in de buurt
tip van mijn oma: trek sokken over je schoenen aan, dan heb je meer grip ;)

Zo, gedoucht, hond uitgelaten, nog even rommelen
en dan ben ik weer weg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Een voorspoedig 2010 voor eenieder.

Misschien wat laat maar ik ben stevig ziek geweest, nu pas aan de beterende hand. Nog wat muizen in 't hoofd en snel aan 't zweten maar oke, dat zijn de laatste loodjes.

Ik heb gister voor 't eerst weer wat gelezen van de afgelopen dagen en daar zag ik allerlei voorbij komen. Mooi en minder mooi en heel, heel veel nou ja, van het scroll-gehalte.

Dar heeft het goed verwoord, teveel berichten, teveel one-liners etc. Zeer vermoeiend en voor velen mogelijk een reden om zuchtend het forum maar te verlaten.

Ik ben de laatste dagen (aan bed gekluisterd) veel aan het denken geweest.
Doordat er ook regelmatig berichten geplaatst worden waar mensen wel iets mee kunnen heb ik veel geleerd. Het is, nu ik besloten heb niet meer te drinken, alsof ik nu pas aan het begin sta aan mijn weg naar volwassenheid.
Ik denk over voelen, verantwoording, frivool, enthousiasme (denken dat alles maar kan) eerlijkheid, gedachten sturen, verdriet en ik weet niet wat meer.
Op het forum voel ik me nog steeds een buitenstaander, het is alsof ik nog niet die dingen kan denken en verwoorden die ik hier af en toe eens lees en die mij zoveel helpen.
Ik schaam mij daar niet voor, wel wil ik er mijn dank voor uitspreken.

E#en ding zit mij al hoog sinds ik berichten las over het niet (kunnen) krijgen van kinderen.
Deze berichten heb ik gisterochtend heel vroeg zitten lezen en ik heb er van moeten huilen en de verhalen zijn nog heel vers voor mij. Wat zijn er hier veel mensen die onmetelijk verdriet doormaakten en toch zo sterk zijn dat ze een zware strijd aangaan.

Wat mij vandaag (nav berichten van gister) frappeerde is de lankmoedige houding tov Vlaams Meisje.
Zij heeft, waarschijnlijk ondoordacht (kan iedereen overkomen) een bericht geplaatst die heel veel pijn en verdriet los heeft gemaakt. Hemelschreiende berichten, zo kwamen ze bij mij binnen.
Vervolgens laat VM 1 a 2 dagen niets meer van zich horen en vervolgens kom ze melden dat ze BOOS was op enkele forumleden!!!!!!!!!

VM, hier volg ik niets meer van. Ik geloof direct dat jij even ondoordacht gehandeld hebt, niets is menselijker en dat zij je vergeven.
Maar als je ziet wat het teweeg heeft gebracht waarom dan BOOS i.p.v. enig mededogen tonen aan de betrokkenen? Dit verdriet verdient RESPECT.

Hoe kan het zijn dat er maar enkele mensen zijn die nog een kanttekening plaatsen bij de berichten van VM. en de rest "gewoon" doorgaan met flauwekulletjes?


Ik weet niet of er al ooit geopperd is om 2 dagdraden te maken, 1 voor stoppers en 1 voor mensen die nog drinken??

Ik heb verdriet, ik huil,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Geertje
Wat naar dat je zo ziek hebt moeten worden,
misschien een kombi van afkicken en grieperig?
het maakt erg veel los he, dat niet drinken, ik wens je dat je weer gauw opkrabbelt
je hebt alle energie nodig om weer de geert van voor de alco te worden en helemaal
gaat dat niet lukken, want we dronken niet noor niets, zoals je idd ziet als je de laatste
paar dagen leest. En in de alco-periode zijn er ook blijvende veranderingen. Die periode moet dus ook
worden geaccepteerd en verwerkt worden. Heeft ons mede gemaakt die we nu zijn.
ik vind het mooi zoals je verwoordt m.b.t. VM.
Ik ga er voor mezelf nu niet op in, want moet zo naar de tandarts en dan kan ik deze gemoedsstemming
niet gebruiken, maar ik ben geraakt door de manier waarop je het verwoordt, dank je daarvoor. Het getuigt van inzicht en invoelen, en ja daar heb jij ook wat aan, maar ik/wij ook.
Ik denk dat het tijd wordt van Tactive de chatmogelijkheid gaat aktiveren en jou mail is voor mij de aanleiding hen dat te gaan vragen, want eerst dacht ik: acht ik heb hierdoor leren scrollen dus das winst. maar nu merk ik dat scrollen voelt als negeren en dat kost mij een ander soort van energie en daar voel ik me niet fijn onder. Dus zonder dat ik een ander tekort wil doen, gun ieder zijn chat, zou ik het fijn vinden als dat elders kan.
Word maar weer gauw gezonder meis:heart::present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertje,

proficiat met 33 dagen zonder alcohol!!
:present:.

Hopelijk ben je aan de beterende hand.
Mooi geschreven hoe je ervaring is
bij het lezen van de dagdraad.
Helaas behoor ik ook regelmatig
tot de zuchtende forummers.
Ik laat het dan maar een paar dagen bezinken
en kom dan toch weer lezen.
Wat ik nu probeer is te kijken naar postings waar ik
wel iets mee kan.
Voor het overige laat ik het voor wat het is.
Oeverloze verwijten en discussies, daar heb
ik niets aan.
Hopelijk kan je proberen het ook zo te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertjegeert, ik was ook een van de mensen die onaangenaam getroffen was door het bericht en daarna de wat nonchalante houding van VM, maar ik denk dan maar zo, je weet toch nooit ècht wat er bij iemand speelt. Daarbij zijn er ook mensen die zich nergens wat van aan getrokken hebben of wie dat bericht helemaal niet raakte.
Dus ik zie zelf niet in waarom we niet "gewoon" door zouden gaan.
Het is al heel vaak voorgesteld om twee verschillende draden voor stoppers en minderaars te maken, maar in de praktijk werkt dat niet. Er zijn op dit forum mensen die (willen) minderen en die ik graag lees. Hoe moet dat dan, ik als stopper? Mag ik dan niet meer op die mansen antwoorden? En zo gaan de draden toch weer dooréén lopen. Ik zie trouwens het verschil niet zo, of we nou willen stoppen of al gestopt zijn of minderen, ADB blijft toch het gezamenlijke doel?
Ik hoop trouwens dat je gauw opknapt

Veel plezier in kijkduin Isa. Brrrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier een minderaar, vandaag ga ik niet drinken, volgens afspraak. gisteren kon ik stoppen na wat ik mocht, lekker met flesje water op de bank tv kijken en sta heerlijk fris op.Heb weer moed, moest gisteren doelen stellen en raakte lichtelijk in paniek, maar ben nu weer rustig.
heb forumboek besteld, eerste verhaal kon al die van mij zijn, ik hoop dat hij snel komt, dan lekker in bed met het boek ipv doorzuipen voor de tv.
mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Dasr Akelei Appie, Geertje, Tapas en de rest.

Vervelend Geertje dat je ziek bent geweest, en dan zo lang. Gelukkig dat je nu weer wat aan de betere hand bent.
Ja w.b. Nien, (VM) dat is moeilijk geweest. Voor velen diepe wonden. en inderdaad jammer dat er gisteren na haar nieuwe berichtjes niet op gereageerd werd door sommigen, maar het is zo moeilijk voor beide partijen om de draad weer op te pakken. Er is een hele gevoelige snaar geraakt en ik zou me voor kunnen stellen dat het dan niet zo makkelijk is voor sommigen om dan maar gelijk weer te reageren op Nien.
Van de andere kant zal Nien moeten leren om haar gevoelens duidelijker op te schrijven, maar dat heeft tijd nodig.
Ik bedoel te zeggen dat het voor sommigen moeilijk is om al gelijk mee te draaien met het forum. Je probeerd van de alcohol af te komen en dat alleen al geeft soms veel stress. De een kan daar wat makkelijker mee om gaan dan de ander.
Maar ik ben er van overtuigd dat dat gaat komen, alleen geef mensen de tijd om te wennen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Nou ja goed, een slechte nacht gehad.
Normaal stap ik rond 22:30 mijn bedje in, zo ook gister.
Rond 2e lag ik nog wakker, begon langzaam weg te
doezelen vond de buurjongen het nodig om samen met
wat vrienden de straat in te rijden met van die harde
house muziek.
(Ik heb de pech dat ik gezegend ben met een paar super
gevoelige oren en meer hoor dan de gemiddelde mens).
Toen met een paar man de trap op denderden alsof ze
allemaal klompen aan hadden.
Nadat, dat voorbij was, het was toen alweer rond de
nabij 4e hoorde ik hoe twee treinen die naar elkaar stonden
te seinen, de ene toeter net een toontje hoger dan de
andere, dat duurde ongeveer anderhalf uur.
Pfffff gelukkig het was stil en langzaam voelde ik me
weer weg sukkelen.
Mama, mama.
Ik schrok, dacht dat ik me verslapen had.
Mama, ik heb zo erg gedroomd.
Naast mijn bed stond de oudste
Ik keek op de klok wow nog een uurtje dan moeten we er
al weer uit.
Haar terug in haar bedje gelegd met de woorden dat die
enge droom vandaag zeker niet meer terug zou komen.
Je legt je hoofd op je kussen, en jawel hoor de wekker ging.
Al met al kan ik niet zeggen dat ik een geweldige nacht heb gehad.
Voel me nu dus niet echt geweldig.

Het stoppen met roken heb ik opgegeven na een gesprek met
mijn vriend, hij vond het een nobel streven van me dat wel, maar
hij weet hoe moeilijk het is om met twee dingen tegelijk te stoppen.
Dus gister ook nog even snel naar de benzinepomp gelopen om shag
te halen, onderweg zei mijn jongste( mijn beide kinderen denken
namelijk dat mama aan het ''lijnen'' is en stoppen met roken, vind ze
nog te jong om uitleg te geven over alcholproblemen)mama ik vond
het kei goed van je dat je ging lijnen en stoppen met roken, maar
eigenlijk straf je nu jezelf door twee dingen tegelijk te doen, ik vind
dat je nu gewoon even moet blijven roken tot je klaar bent met lijnen.
Mijn jongtse, ze is net 8 geworden, tja soms zijn ze wijzer dan wij denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...