Spring naar bijdragen

zaterdag 16 januari

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lief van je, Bol. Maak je niet dik joh, en blijf schrijven zolang je er behoefte aan hebt. Doe het voor jezelf, niet om hoe je denkt dat een ander het leuk zou vinden.
Helemaal goed kan je het toch nooit doen. Het gaat om wat JIJ wil bereiken, niet om een ander een goed gevoel te geven. Hoewel het natuurlijk altijd fijn is als je iemand ergens mee kan helpen.

BamBam, jouw vertelling over nederigheid vind ik heel mooi. Ja! Zo voel ik dat vaak.
Bijvoorbeeld bij een prachtige zonsopgang, of zomaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Bol, ik zit net met het woord nederig te stoeien, en realiseer me dat daar vernederen in zit, en dat is een trigger, want roept veel oud zeer op. Maar nederig voel ik me vaak m.b.t. de natuur en dat geeft een licht en rijk gevoel. Met Haiti voel ik me machteloos, maar ook iets van nederig, raar he.
Een woord kan zo rijk en zo arm zijn.Het heeft voor velen een verschillende betekenis, net in welke stemming we zijn, of wat voor verleden we hebben. En hier zijn we dus afhankelijk van de woorden die we van elkaar lezen.Maar de toon die we daarin leggen is van onszelf. Ik vind dit een heel rijk forum, en kom nu ook minder steeds omdat er iets me triggert en ergert. Ik ben daar nog niet uit. Maar leer van jou Bol, dat ik er dus wel over kan schrijven naar jullie. Ik hoef dit niet uitgeknobbeld te hebben, voor ik me weer helemaal open voel hier. Maar het is wel een proces hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, Heintje is nog niet weg.
Als ik nu toch eerlijk ben...Soms heb ik wel es iets van, tja wat. Ik zie hetzelf niet als prekerig of protserigs of ego. Ik lees veel hier en als ik soms lees wat, ik kan de juiste woorden niet zo goed vinden.

Ik realiseer me maar al te goed dat de drank voor mij gevaarlijk blijft. Het heeft me niet meer in de macht, ik moet er wel aan blijven werken. Maar soms,...

Ik sta al wel drie jaar en vier maanden droog. Ik heb nuchter veel meegemaakt en ik ben gestopt met drinken en ik ga naar de AA, heb hulp gezocht bij een therapeut, diagnose gevraagd bij psychiater, ben veel met het AA programma bezig geweest.

Ik heb ook iets te vertellen!

Dus als ik al die mensen zie worstelen, hun eigen wiel weer willen uitvinden, dan kan ik ook wel es opstandig worden. Is dat het juiste woord? Ik moet hier nog es over nadenken want ik kom er niet helemaal uit. Tuurlijk speelt mijn ego een rol. Ik ben een mens. Maar dat is niet wat ik beoog. Ik heb een oplossing gevonden die werkt! Dat is het waarschijnlijk. Ik vind het zo jammer dat velen dat niet proberen. Geef het es drie maanden. Ga es drie maanden dat proberen. Als het je niet bevalt kun je er altijd mee stoppen. Zoiets?

Maar ja, je ziet het pas als je het ziet en ik ben er pas aan toe als ik eraan toe ben. Dat begrijp ik maar al te goed.

tekst beetje aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, dat gevoel om anderen te verzorgen is zo fijn hé? Ik krijg zelf altijd het gevoel dat ik een hoop liefde kwijt kan aan iemand die dat op dat moment zo goed kan gebruiken.
Ja lief zijn voor mezelf is iets anders. Dat doe ik wel hoor, meer dan vroeger maar dat blijft nog steeds moeilijk. Ik heb nog steeds anderen nodig om mezelf goed te voelen.
Peter heeft me nog al eens vergeleken met Moeder Thressa, alleen die zorgde eerst goed voor zichzelf voor ze echt goed kon zijn voor anderen. Nou dat laaste moet ik nog leren. Maar dat gaat komen hoor.
En nogmaals wat is er nu nog mooier dat goed zijn voor anderen. Dat vind ik toch het mooiste dat er is.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam voor mij ben je een soort moeder van het forum.
en moeders willen ook behoeden en een voorbeeld zijn en hebben liefde, verantwoordelijkheid
en worstelen met loslaten? Ik hoop dat ik je niet onheus benader meis, maar ik herken veel in
je schrijven dus als er iets van belerends of prekerigs of hoe dat mag heten, in klinkt heb ik daar geen moeite mee, het zegt natuurlijk ook iets van mij. Maar ik hoop dat ik dat ook gewoon mag zeggen, bedoel en geen negetiefs mee. Zo praat ik ook in mezelf: moet je haar weer horen, hoor wie het zegt, meer mild spottend of zoiets, is misschien een sacastische manier van zelfrefelctie? Ik weet het niet, sommigen noemen het arrogant, maar zo voel ik het niet. Moeilijk uit te leggen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, je mag alles zeggen.
En dan ben ik nu dus toch een soort van moeder, haha. Jakkes, wat klinkt dat....:D
En idd, alle gedachten en gevoelens die je daarbij voelt zeggen iets over jou. Net zoals dat mij zo is.
Loslaten is het niet. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Wie het niet oppikt, die pikt het niet op, zo simpel is het. Jammer kan ik dat wel vinden maar so be it. Mijn herstel komt eerst, voor alles. Als ik, door het delen van mijn ervaring, een ander kan helpen is dat mooi. En zo is het alweer 11.11 uur. Heintje gaat nu echt afsluiten. Dank jullie wel. Laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is eigenlijk ook wel komisch, hoe we elkaar zien. Spud opende een draadje met: hoe zou je jezelf in 1 woord omschrijven, maar andersom kan het ook.
Ik heb Bam altijd niet als een moeder, maar juist een beetje als een enfant terrible gezien. De laatste tijd wat gekalmeerd.
Niet meer zo heel erg yeeee-haaaaa ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, heb alles gelezen vanmorgen en het treft me dat Bolletje zich naar voelt over mensen op het forum.
Ook ik denk dan: gaat dit over mij? Ik heb iets prekerigs en heb adviezen voor anderen waarvan er bij zijn die ik zelf nog niet helemaal kan navolgen. Het helpt me echter wel: hardop zeggen wat ik denk en vind, in de hoop dat ze me zelf ook sterker zullen maken!!
Het is uiteraard menselijk om te denken: gaat dit over mij.........
Tegelijk: ik doe hier wat ik denk dat goed voor me is en ik hoop net zo goed dat er herkenning zal zijn door anderen op wat ik schrijf; misschien die nieuweling? Ik weet dat niet. De kwartjes die vallen kunnen juist uit onverwachte hoek komen. (bepaalde stukken van mensen hier treffen me en daar kan ik dan best nog een tijd over nadenken op een dag; en zeker heb ik dat wanneer mensen liefdevol praten over hun eigen ervaringen, zoals Bambam dat gisteren en ook vandaag weer deed; ik heb het bij veel meer mensen)

Maar ja, het is natuurlijk toch in the eye of the beholder. Wat zegt het over jou Bol?
Bol, voor mij ben je ontzettend waardevol en liefdevol op het forum; ik voel me door jou gezien. Ik zie dat je voor anderen zorgt, op een manier dat ik soms ook wel eens denk... "denkt ze genoeg aan zichzelf?" Maar hoe dan ook is er in mijn ogen geen enkele reden om je minder te voelen meid.
Wil je anders iets per pb schrijven, mocht je mij iets willen zeggen?
(ik ben helaas 2 dagen weg, en ga met een uur al)

Mijn emotiedinges doen het niet

hart-hart-hart, voor Bol en al die andere schatten hier!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Bambam, dat gevoel om anderen te verzorgen is zo fijn hé? Ik krijg zelf altijd het gevoel dat ik een hoop liefde kwijt kan aan iemand die dat op dat moment zo goed kan gebruiken.

Ja lief zijn voor mezelf is iets anders. Dat doe ik wel hoor, meer dan vroeger maar dat blijft nog steeds moeilijk. Ik heb nog steeds anderen nodig om mezelf goed te voelen.

Peter heeft me nog al eens vergeleken met Moeder Thressa, alleen die zorgde eerst goed voor zichzelf voor ze echt goed kon zijn voor anderen. Nou dat laaste moet ik nog leren. Maar dat gaat komen hoor.

En nogmaals wat is er nu nog mooier dat goed zijn voor anderen. Dat vind ik toch het mooiste dat er is.
:heart:

Bolletje ik vind het goed dat je dit aansnijdt.
Ik zie in jou iemand die het bijna niet kan verdragen dat een ander zich niet prettig voelt
en dan zou je wel alles willen doen omdat rotgevoel bij een ander weg te halen.
Ik denk zelfs dat jij je nog liever zelf rot voelt dan dat een ander zich rot voelt.
Het liefst zou je de pijn van een ander over willen nemen.

Maar daar zit dus een enorme valkuil, want daarmee maak je het gevoel van een ander dus belangrijker dan het jouwe en ben je meer met die ander bezig dan met je eigen proces
en je hebt maar 1 houvast in dit leven, en dat is jouw eigen proces en jouw eigen leven

Bolletje, ieder mens moet zijn eigen pijn lijden
dat is nodig om verder te komen,

zonder rouwen geen nieuwe stap
zonder op je bek te gaan geen grens ontdekt
zonder vallen geen opstaan
zonder verdriet geen vreugde.

Ik zou je zo gunnen dat je het leed van andere meer los zou kunnen laten
en je meer op je eigen dingen zou kunnen richten
want in jouw leven is er maar 1 iemand die ontzettend belangrijk is..... en dat is niet kabouter, dat zijn niet de dieren en of de mensen hier op het forum..... maar dat ben jij, ....BOLLETJE, in hoofdletters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...