Vie Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Goeiemorgen,Woman ik heb je berichtje van gisteravond nog wel gelezen hoor. Maar ja jij bent een laterd en ik een vroegerd. Je bent in ieder geval niet onopgemerkt. En ik hoop dat de flamengo leuk wordt. Kunnen jullie geen nieuwe dans uitvinden? Een buikengo ofzoiets?Ben je blij met je tattoo?Over de (interessante) discussie van gisteren wat betreft de hedendaagse maatschappij. Ik denk dat dat van alle tijden is. Las laatst een stuk van een schrijver uit de negentiende eeuw die fulmineerde tegen de "jeugd van tegenwoordig". Geen manieren meer, lui, waar moest het met de toekomst heen!En alles ging maar sneller met die postkoetsen enzo, want wie reisde er nou nog kalmpjes met de trekschuit? Je zou vandaag de dag toch gillend gek worden als je er twee dagen over deed om bij wijze van spreken van Rotterdam naar Groningen te komen.Wat ik bedoel te zeggen (Dar met name), laten we er maar gewoon het beste van maken en genieten van de snelheid die ons geboden wordt.Maar ik ben het voor een deel ook met je eens. Als je zo om zes uur boodschappen doet in de super, en al die druk werkende mensen kant-en-klaar maaltijden uit de schappen ziet graaien. Want de kinderen moeten naar ballet of muziekles en (hijg, hijg) en dit moet nog en dat moet nog....Ik stel wel prijs op elke dag een rustpunt, ja, al is het maar met zorg koken en gezamenlijk eten en de dag doorpraten.Verder wens ik iedereen weer een fijne dag, hou het droog als je dat wil en kan. Ik in ieder geval wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Goeiemorgen deze morgen! Tuurlijk wordt je wel gelezen Woman! Ik denk juist dat ze iets anders met je voor hadden en dat dat de reden is dat je nu al de dingen kunt die je doet. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat zo´n film behoorlijk wat naar boven haalt en je confrontreerd met de keerzijde die het had kunnen zijn.Ga dansend door leven Woman, dat was blijkbaar de bedoeling. Veel plezier trouwens met de flamenco dans! Hihihi, en je kan je vriendin toch altijd uitdagen voor zo´n dansduel? Probeer waar mogelijk je wensen in vervulling te brengen, dat geeft een super kick! Hé Vie vroege vogel! Kon je niet slapen of is dit jou tijd om op te staan?Nou ik ga jullie weer laten! Ik ben min of meer aangenomen op het asiel en heb zo dadelijk mijn eerste cursus! Druk bezig en geen tijd meer voor drinken of anders gezegd, ik wil er geen tijd meer voor uittrekken. Nog even en ik ben straks een geheelonthouder zonder dat ik er erg in heb. Fijne dag allemaal!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Moggeeerst het Afrikaans gedeelte voor de liefhebberWellington - Die straatteken vir 'Muff Road', 'n straat in die rustige dorpie Orari op Nieu-Seeland se Suid-Eiland, is al soveel kere gesteel dat plaaslike owerhede oorweeg om die straatnaam te laat verander."Daar is soveel studente hier met 'n 'Muff'-teken bo hul bed wat in die rigting van die middel van die bed wys," het Pete Muff, na wie se familie die straat vernoem is, gesê.Die stadsraad is so moeg daarvoor om herhaaldelik 'n nuwe teken op te sit dat dit vir die afgelope twee jaar nie vervang is nie. Voorstelle van inwoners om die straatnaam na 'n tradisionele Maori naam te verander, is ook oorweeg.Ik wens u allen een gezellig weekeinde in passende drogigheid ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Goede morgen,Met de gratie van kpn ben ik dan toch weer online, gistermorgen meteen de rekening betaald op het postkantoor en gebeld dat het betaald was.Is nog nooit gebeurt, na 1 maand achterstand al afsluiting, zal een nieuw item zijn bij kpn misschien?Zelf dacht ik dat ik ongeveer een week geen internet en mail zou hebben vandaar gister even mijn berichtje.Staat zo raar als je je iedere dag meld, je dan ineens een week niks laat horen.Ik ga er dus vandaag weer een droge dag van maken, gisteren nieuwjaarsborrel gehad van het werk en ik heb me keurig gehouden aan mijn afspraak met mezelf dus limonadesiroop gedronken;)Vandaag ga ik weer koek en zopie doen dus kom ik me vanavond weer melden.En ja ook als je niet meer drinkt word je soms snotsnotsnotverkouden, net als ik nu:)Fijne dag allemaal:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Peter welkom, en goede morgen.Ik hoop dat je hier vind wat je wilt, net als ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Dat is zeker raar AR, meteen na een maand al afgesloten worden. Maar je hebt wel adequaat gereageerd zeg!Veel plezier met koek en zopie, hier dooit het en wordt niet meer geschaatst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Isa, wat rustig is het vanmorgen hè? Ik heb ook zo'n balance board, niet voor de pc maar gewoon voor in het echt. Eerlijk gezegd vind ik er niet zoveel aan.En ik zeg het nog maar eens en het mag van Tactive: bij Your Health kun je voor zestien euro in de maand onbeperkt fitnessen! Het is echt een schone, grote en lekker down-to-earth sportschool, en als het even uit je buurt ligt (ik moet eerst een kwartier fietsen) nou, dan ben je meteen wakker.Ik weet wel dat ik van de zomer met een strakke buik in de zon lig.Misschien is dit niet alc-gerelateerd, maar er goed uitzien en je lekker in je vel voelen is zeker wat waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Moggel Kanjers.Spud ik ben zo benieuwd hoe de cursus zal bevallen. Hoop dat je er veel plezier in hebt.Moghu Dar, Ari, Niknok, Appie, Vie, en Isa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Ikzelf ben gisterenavond laat gaan slapen. Heb liggen na denken over wat ik eigenlijk nog met het forum wil.Rede. Ik voel dat sommige mensen proberen zich erg belangrijk te voelen via het forum. Zo van "Kijk mij eens geweldig zijn. Daarmee krijg ik het gevoel dat ik een 0 ben. Ik weet dat dit een probleem is van mij. Ik ben daar heel gevoelig voor. Wil het liefst zien dat iedereen zich als gelijke opstelt en niemand zich de meerderen gaat voelen. Weet ook dat ze, als ze afhankelijk zijn van de reactie van een ander, ze zich juist vaak onzeker voelen, en misschien wel een miderwaardigheidscomplex hebben. In feite zetten ze een ander op een voetstuk om zich daar aan op te trekken.Ikzelf doe zo m'n best om zo te lopen zoals men dat graag wil. Dit om te zorgen dat het forum zo loopt waardoor mensen zich het prettigs voelen. Daarmee is het stuk vrolijkheid die ik ook heb, op de achtergrond gekomen. Ik kan niet helemaal meer mijzelf zijn, en dat voelt niet prettig aan.Dus moet ik proberen toch zoveel mogelijk door te drammen en gewoon mezelf weer worden.Heb gisteren overwogen om te kijken naar een ander forum maar dan vlucht ik voor de moeilijkheden die ik hier tegen kom. Bovendien zijn er veel mensen die ik wel graag mag en die wil ik niet kwijt, dus ik blijf, maar zal me wat minder aan gaan trekken van de mensen waarvan ik het gevoel heb, dat die mij een bepaalde richting in sturen, omdat zij dat graag willen zien.Zo een heel verhaal op de zaterdagmorgen maar moest dit ff kwijt.Zo nu de kippeltjes voeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Lieve Dar ik ga jou straks een Pb' tje sturen. Heel fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Lieve Arie. Bedankt voor je reactie. Heel fijn. Ja ik ga proberen weer mijzelf te worden, en natuurlijk zonder meppen. Dat zit niet in mijn aard omdat ik vaak kijk naar, wat zou mijn "meppen" bij een ander te weeg kunnen brengen. Ik ben altijd geneigd om te kijken wat mijn aandeel is, en dat proberen te veranderen. Maar dan moet ik aan de gang blijven, omdat veel anderen dit graag willen zien, en ik een beetje het gevoel heb, heen en weer geslingerd te worden. Dit wil ik gaan veranderen.Zeker is mantelzorgen een heel zwaar "beroep", en het geheugen dat ik vroeger had, de dingen die ik kon onthouden, dat lukt niet meer. Het vergt erg veel energie.Maar ik blijf hoor;) Zal moeten leren dat mijn eigen ikje, goed is zoals het is. Dat wil niet zeggen dat ik niet moet veranderen, maar niet omdat een ander zich daar dan prettig bij voelt, nee ik moet veranderen omdat dit beter is voor mijzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Hoi Bol, las net je bericht.Je schrijft oa dat je voelt dat sommige mensen belangrijk willen zijn op dit forum. Mijn vergissing is dat ik regelmatig ga denken voor anderen. 'Ze zullen wel dit of dat denken'. Dat kost me veel energie en vaak heb ik het niet bij het goede eind.Je schrijft ook dat je zo je best doet om het forum te laten lopen zoals men dat graag wil. Wie is men en wie zegt dat dit de juiste weg is.Ik vroeg je gisteren naar je eigen ervaring en daar over te delen. Mijn ervaring is dat ik alleen kan delen wat ik heb meegemaakt. Advies geven is mn tweede natuur:( Ik probeer daar alert op te zijn, hier lukt me dat redelijk, denk ik. In mijn relatie bv merk ik dat ik dat nog een stuk moeilijker vind.Ik lees hier dat er vaak advies wordt gegeven, ik snap dat. We willen anderen zo graag helpen en steunen. Toch denk ik ook dat de meeste mensen veel adviezen ook zelf kunnen bedenken. Juist vertellen wat voor mij heeft gewerkt maakt mijn verhaal sterker. Hoe kan ik nou advies geven over iets wat ik zelf niet doe?Ik leer door hier te lezen dat het vaak gegeven word. Dat maakt mij er weer op attent dat ik het, bv in mijn relatie, heel vaak doe. Op die manier leer ik dus. En blijkbaar heb ik het nodig bepaalde dingen heel vaak te horen.Knap van je te bedenken dat een ander forum niet echt een oplossing is en dat je zaken aan probeert te pakken nu ze zich voordoen. Mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Liev Akelei, een hele fijne dag meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Bol, je schrijft net ook dat je eerst altijd naar jezelf probeert te kijken, naar je eigen aandeel. Dat vind ik knap en lijkt me een zeer goede eigenschap. Alcoholisten in het algemeen en ook andere mensen kijken vaak eerst naar de 'ander'. Dat deed ik jaren en ook nu nog vind ik dat lastig.Toch heb ik zelf geleerd de afgelopen jaren dat daar voor mij de meeste winst te behalen valt. Zelfs als ik onheus bejegend word, kijken naar MIJN aandeel. Wat gebeurt er, wat voel ik, wat is mijn eerste reactie etcetera. Zo worden mijn patronen me duidelijker en kan ik aan het werk ze te doorbreken.Als dit een eigenschap is die jij al hebt, klasse toch. Mij kost het moeite me dat steeds te bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Goeie morgen Bambam, Advies geven vind ik op zich niet erg. Die ander kan kijken of hij of zij er iets mee kan doen of niet. En een stuk ervaring delen is ook goed.Dingen die ik mee gemaakt heb, daar vertel ik veel over. Ik vertel veel over mijn dagelijkse dingen, en hoe ik er mee om gegaan ben. Maar we zijn allemaal zuipschuiten geweest, of nog. We zijn allemaal alki's niets meer en niets minder. Soms heb ik het gevoel dat sommigen dat vergeten, en denken dat ze heel wat zijn. Kijk mij eens, hoever ik het geschopt heb kijk mij eens want ben ik toch goed. Helemaal niet dus.Dat is wat mij ergert. Maar goed, ik ga proberen om de oude Bol weer te worden. Daar voel ik me goed bij.Dank voor je reactie meis.O en naar mijzelf kijken, daar heb ik gelukkig geen problemen meer mee. Vroeger wel. Nu wil ik veranderen en kan dat alleen door te kijken wat mijn aandeel is in het geheel. Maar eerlijk gezegd sla ik daar soms in door.Knuffeltje voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Bol, ben ik nog een keer. Als ik toch echte eerlijkheid predik, laat ik dan maar bij mezelf beginnen.Ik las je eerste posting van vanochtend en voelde daar iets bij. Je schreef over 'men' en ik dacht meteen:'oh, ze heeft het over mij'.Je hoeft er niets over te zeggen, ik vertel wat er bij mij gebeurde. Ik vroeg je gisteravond naar je eigen ervaringen, deel vanuit jezelf. Ik dacht dat je je aangesproken hebt gevoeld en daarom over je schrijven hier op het forum nadenkt.Ik ben een alcoholist, hoe weet ik nou of je mij bedoelt??? Ben ik zo belangrijk? Bullshit. Snap je? Mijn hoofd gaat dan even met me op de loop. Ik ga voor jou zitten denken en me bedenken wat jij allemaal wel niet bedacht kan hebben??? Ik heb dan verschillende keuzes. Ik laat het. Ik onderzoek wat dit met mij doet. Ik vraag je ernaar. Ik deel mn ervaring. Ik kies er nu voor dit stukje te schrijven. En dat doe ik, een stukje schrijven.Voel je nu ajb niet aangevallen of zo. Hier ga ik weer, ga ik al bedenken dat jij je wel aangevallen/ aangesproken zult voelen? Zucht. Recovery; it's a long road. But the good thing is; I have the rest off my life for that, haha.Maar dit wilde ik met je delen.Voutje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Goh, Bol, dat hebben andere mensen ook wel eens gemeld, dat er mensen op het forum zijn die zich belangrijk willen maken. Ik hoop dat je mij niet bedoelt. Zelf heb ik dat nooit zo ervaren eigenlijk, iedereen is een eigen mens en de een komt soms wat prominenter naar voren dan de ander.Verder blijf ik maar gewoon zoals ik ben en ik hoop dat jij dat ook doet.Dar, ik slaap inderdaad de laatste tijd erg weinig, maar heb er geen last van. Blijkbaar weinig behoefte aan slaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Bol, haha, nog es. Ik vind advies geven ook niet erg. Wel als je het zelf niet gedaan hebt of er geen ervaring mee hebt, dan lijkt het me iets niet zo nuttig. Waarom advies geven als je zelf niet weet hoe het werkt? Maar goed, I made my point. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Lieve Bambam, Jouw gevoel is goed. Maar dat is een gedeelte. Ik vond gisteren door de opmerking dat ik het weer niet goed deed. Ik dacht dat ik al veel uit eigen ervaring vertelde. Ik had het gevoel dat ik door jouw berichtje, mensen probeer de les te lezen en daar ben ik altijd erg allert op.Dacht "verdorrie doe ik dat dan toch?"Moet ik nu weer veranderen? En wat mijn grote fout is, ik blaas dingen heel erg op, zeker als ik in bed lig. Maak er iets heel groots van. Dit is een hele grote fout van mij. Vanacht realiseerde ik me dat heel goed terwijl ik vroeger door bleef gaan. Dus heeft jouw berichtje mij laten in zien dat ik dan niet goed bezig ben. Moet dit gaan veranderen. Realiseer me dat ik dan best erg kwaad ben, terwijl ik dan niet ga kijken of iemand wel of niet gelijk heeft. Ik word alleen erg kwaad. Dit is iets waar ik al m'n hele leven mee worstel.Maar lieve Bam trek je dit niet te veel aan, want achteraf gezien, heb je me geholpen te laten zien dat ik daar verkeerd mee bezig ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 De afgelopen week was mooi, ontluisterend, warm, liefdevol, raar.Toen ik gister naar huis reed ervoer ik een geweldig gevoel van vrijheid. Ik schreef daar gister over. Ook een gevoel van nederigheid. Het woord nederigheid heeft bij velen een negatieve klank, heb ik gemerkt. Had het bij mij ook. Ik had daar gedachten bij van op je knieeën zitten, luisteren en moeten doen wat een ander zegt.Inmiddels heb ik daar een ander idee bij gekregen. Iemand op mn AAgroep vertelde in zn share dat hij nederig zag als je openstellen voor een ander. Luisteren naar ervaringen van anderen, je open stellen voor wat hij van anderen zou kunnen leren. Hij wist niet alles en kon veel leren van vele mensen. Dat vond ik zo mooi. En zo ervaar ik het nu vaak ook. Ik probeer te leren van anderen. Ik heb geleerd afgelopen week. Ik heb geleerd dat ik niet terug wil naar de drank. Dat wist ik al wel maar het is niet slecht dat ik daar vaak en veel aan herinnert wordt. Ik heb geleerd dat als ik mijn geestelijk groei en spirituele ontwikkeling verwaarloos, wat ik nu doe, ik me niet beter ga voelen. Ik voelde ook nederigheid gister. Ik ben een klein onderdeel van een groter geheel en besefte me dat. Ik voelde nederigheid dat ik tot steun kon zijn maar ik daar zelf eigenlijk het meeste aan heb. Ik voelde nederigheid omdat het me mn ogen opende. Dat ik me open heb kunnen en durven stellen om te leren. Dat er zoveel mooie mensen op mn pad zijn gekomen. Dat ik op weg ben naar herstel, me ook besefte dat ik daar voor moet blijven werken. Herstel is hard werken. Maar als ik ook maar de helft van mijn energie daar aan besteed, in vergelijking met de energie die ik aan drinken besteedde, ik op weg ben naar een heel mooi leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Lieve Vie. Het grote verschil met mensen die echt belangrijk zijn en mensen die proberen anderen zo te manipuleren waardoor ze zichzelf belangrijk gaan vinden, is groot.Jij bent juist belangrijk omdat je die niet eist van anderen. Nee lieverd jouw berichtjes zijn heel belangrijk voor mij. Nogmaals jij legt het er niet dik bovenop, je eist niet, dus jij bent voor mij heel belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Bol:present:ps; vind je onderschrift mooi, echt waar maar.....hahaha. Ook daar schrijf je; je. Waarom niet; ik kijk altijd eerst naar mn eigen aandeel. Snap je me? Ik accepteer anderen zoals ze zijn. Nu lijkt het net alsof jij anderen verteld wat ze dienen te doen.En nou hou ik erover op(ff dan). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Bam heb gisteren jouw berichtje gelezen en vond dit zo puur, zo echt. Dat zijn berichten die mij veel doen omdat die berichten recht uit het hart komen. Zonder enige poeha. Gewoon het pure wilen delen.Dat zijn geweldig fijne berichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Goeiemorgen allemaal,En Bolletje wat fijn dat je weer zo open en eerlijk bent. Ik kan veel van jou leren juist.En kan je zeker nog niet missen hoor. Als er iemand ervaringsdeskundige bent ben jij dat.Zelfreflectie is een van de moeilijkste dingen, ik doe dat soms stiekumpjes in mezelf en meestal als er iets is fout gegaan. Jou zie ik het hier dagrelijks doen, klasse! Sommige dingen kun je niet uit boeken of opleiding halen en een daarvan die ik bij jou zie is puurheid. Blijf alsjeblieft gewoon jezelf en natuurlijk verander je door groei, net als wij allemaal. Als er met een woordkeus wordt gereageerd waardoor je je aangevallen of onzeker voelt, zegt dat natuurlijk iets, een reaktie verandert meteen al iets. Das goed toch? Je hoeft er niet bewust mee aan de gang altijd, dan heb je helemaal een dagtaak aan dit forum.Ik had even net als BB iets van oeps, ik hoop niet dat ze mij bedoelt, want ik heb ook wel iets prekerigsin me. Maar ik praat ook vaak tegen mezelf via de ander, als je snapt wat ik bedoel. Dan schrijf ik iets heel anders op en als ik daar dan over nadenk waarom, dan zit er een boodschap voor mezelf in. Ik laat het dan toch vaak staan, want het komt niet aslleen voor mij (hoop ik dan maar). En ons ADB worden is bij iedereen verschillend maar ik denk wel met dezelfde angst eronder, nl weer te gaan drinken. Niemand heeft de garantie dat het aantal dagen, weken, maanden, jaren droog staan of met mate drinken, blijvend is. We komen heir allemaal ook en juist een stuk voor onszelf om te voorkomen dat we terugvallen en wat het een ander brengt is leuk en mooi (ook voor ons ego) meegenomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Bol, ik trek het me niet aan. Net als jij probeer ik te kijken naar mn eigen aandeel en ervan te leren. Nederigheid dus. We doen het goed meid!Deze week heeft me weer dingen geleerd en duidelijk gemaakt. Dat wil niet zeggen dat ik het dan meteen kan veranderen. Ik merk dat ik goed voor anderen kan zorgen, als erom gevraagd word. Wat maakt het vaak zo moeilijk diezelfde zorg aan mezelf te besteden? Ik zorg liever voor anderen dan voor mezelf. Klinkt wat zwaar maar is niet.Ik bedoel, ik kan toch nog veel beter zorgen voor als ik goed voor mezelf zorg? Ik sta het mezelf niet zo goed toe maar voor een ander is me geen moeite teveel. Is een valkuil voor me. Leuk om naar te kijken en mee bezig te zijn. Nog een voordeel van niet meer drinken. Vroeger zakte ik helemaal op een bult als ik me dit soort dingen realiseerde, nu soms nog maar veel vaker zie ik de uitdaging en de winst die groei met zich meebrengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden