VM1 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Je kan soms ook es naar de kermis gaan he Alf!!Ze hebben hier constant zitten klagen dat er te veel onzin verkocht werd!Mensen hebben soms nood aan blabla!!LiefsN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Soothethat s my mannow y'r talkingHeb je nog naar die Kleur je leven gekeken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Alf dat moet de insteek hier ook zijn.Wat een teloorgang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Ha Rapilos,Las net de stukjes over jouw situatie.Ik schreef je al dat ik ook midden in een scheiding zit. Mijn partner wilde me ook uitkopen,maar toen ik met zijn voorstel naar een eigen adv. ging schoot die er meteen gaten in.Er is niet genoieg geld dus voorstel was polissen ter dekking van mijn oude dag, leek ok, maar de grootste zat vast aan de hypotheek vh huis. Daar zouen grote problemen uit voort zijn gekomen.Ik zie zo snel geen oplossing, maar raad je aan gebruik te maken van eenmalig gratis advies (mijn adv. heeft een gratis inloopspreekuur mbt scheidingen) en als je te weinig inkomen hebt kun je een toevoeging aanvragen, die heb ik ook. Je kunt voorlopig gratis naar die adv. en als er geld vrijkomt wordt het verrekend. Een andere mogelijkheid is mediation, maar dan kan erg oplopen. Voordeel is dat je emo en geld kombineert. nadeel bij ons was dat de mediation tegen adv.tarieven ging en dus opliep en er ook nog eens niets uitkwam. Maar dat komt door ingewikkelde situatie. Mijn zus had een notaris als mediator en heeft 2 x 1 1/2 uur betaald en de rest hebben ze via mails zelf kunnen regelen. Andere mediators zijn vaak therapeut, goedkoper, maar hebben dan minder kennis van juridische kwesties.Ik zou je aanraden met het huis verkopen/uitkopen juist even te wachten, de waarde zal in 1/2 jaar waarschijnlijk behoorlijk stijgen. Als je man de hyp. kan en wil betalen is dat ook voor hem investeren en later met rendement verkopen (of niet, als jullie dat besluiten). Bij ons heeft maatschappelijk werk ook een afd. sociale raadslieden ook met gratis spreekuur. Misschien ook fijn om buiten je therapie ook even hierom te ventileren en de boel op een rijtje te krijgen.In elk geval niets overhaast doen hoor, dat is voor jullie alletwee niet goed. je man moet ook tijd hebben om aan de situatie te wennen en jij ook, anders kan het helemaal omslaan met de gevoelens.Heel veel sterkte meis, dit is een afgrijselijke situatie, en je kunt deze fase niet overslaan.Gelukkig heb je werk, dat geeft je naast inkomen ook eigenwaarde en kracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 VMIk ben altijd voorstander geweest van een goede mixSerieus en lol.Dat kan blijkbaar nietHeb nog aparte draadjes geopperdzodat iedereen toch hier blijftKon ook nietNu zitten we meteen belachelijke 2-deling...Er ontstaat nu al een 'wij- zij'cultuurtjeEcht heel triest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Sorry Alf, plaats de link nog even, anders moet ik teugzoeken.Hebben ze daar ook enige info, over het hoe en wat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Zeker SoothInfo en demohttps://prezens.kleurjeleven.nl/voor-wie-is-kleur-je-leven/tis niet de directe link die pakt ie nietmaar dit is het adres Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Indeed Alf!! Jammer!!Maar langs de andere kant als je de hele tijd op je woorden moet letten?Of it gezien wordt het forum te groot om gratis optimaal te functioneren??Ik weet het ook niet? Ik blijf ook liever hier, maar als er een tactische schoolmeester je steeds om de oren slaat?N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Dank Alf, ik ga het later bekijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Niet iedereen die hier al langer zit, zit nu op de kermis hoor! Ik heb voor dit forum al te weinig tijd, laat staan voor een forum waar alleen gechat wordt, zonder dat het ergens over gaat. Ik ben niet zo'n chatter.Wat het ADB-forum betreft geldt voor mij dat ik hier prominent aanwezig was toen ik dat nodig had om los te komen van de alcohol. Toen ik al wat langer droog stond ben ik hier nog steeds een hele tijd een vaste bezoeker geweest, vooral om mijn ervaringen te delen.Ik heb lang veel tijd in het forum gestoken, lezen, reageren, ervaringen delen. Op een gegeven moment ging dat botsen met mijn dagelijks leven, een droog leven dat ik inmiddels aan het opbouwen was. Mijn gezin, werk, huishouden eisten mijn aandacht op. Later kwam daar ook nog een nieuwe relatie bij.Ik denk dat dat alleen maar natuurlijk en gezond is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 CarLief van je, die uitnodigingMaar zoals ik het nu zielijkt er sprake te zijn van een enorme tegenstellingik gun ieder zn dingen houd ook van lolmaar het is me op ditmoment te zwart witdwz dat ik niet zomaarmet een a-probleem kom op een chatforum met 90 %lolsorryben bang daar ondergesneeuwd te raken door de emoticons..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 :wacko:Voor ALF;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Isa:heart:Ik ken je bericht heb je toen ook geschreven toen ik ook mijn bericht schreefvlak voor het grote schisma... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 quote: Originally posted by: CarolienKom en je zult versteld staan, Alf. Van wat CAro?Heb al een paar keergekeken en stond idd versteld..maar niet zoals jij bedoelt waarschijnlijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Isa, wat ze in jouw training zeiden klopt wel met mijn ervaring.Iedere ervaring die voorheen gerelateerd was aan alcoholgebruik moet je eigenlijk een keer droog meegemaakt hebben.Dan is het geen valkuil meer. Als je eenmaal een keer ervaren hebt dat het zonder alco ook kan dan is de trigger eruit.En zelf ben je een stuk sterker.Ik weet nog goed dat mijn zoon jarig was, een week nadat ik gestopt was met drinken.Hoewel ik me vast had voorgenomen niet te drinken was ik toch nerveus, want een verjaardag zonder alcohol was nieuw voor mij.Nou, het was helemaal geen probleem. We hebben een heel gezellige dag gehad.En het jaar daarop, toen ik net de week daarvoor 1 jaar niet drinken gevierd had, vond ik het een makkie.Hetzelfde geldt voor al die gevoelens die je overvallen als je niet meer drinkt.Alles lijkt zoveel heftiger dan daarvoor, en dat is het ook.Maar elke emotionele rollercoaster waar je droog weer uit komt maakt je sterker.En bij iedere volgende keer voel je je ook sterker in je voornemen om tóch niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Caro ik sta niet versteld, het is tenenkrommend.Puberaal, zeg maar kleuterklasje.Ik denk dat daar geen drankprobleem is, wie dat wel heeft deelt het hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Hee Alf,ik voor mij ben blijdat je zomaar geen ander forum vond hoor.Herinner me heel wat gezellige avonden met veel humorwaarin ook serieus werd meegedacht met elkaar.Ik zie dit als een fase, er zit steeds zo veel beweging in hier, datervoor weglopen ook geen oplossing is. Op andere fora zijn ongetwijfeld ook golfbewegingen van leuk, minder leuk, stil, druk, enz enz.We gaan er gewoon voor zorgen dar we de boel weer opkrikken, toch?Wij zijn verantwoordelijk voor wat er hier komt te staanen net wat Anna zegt, als je op een "gezonde"manier uit het forum groeit,dan neem je ook met een tevreden gevoel afstand, en dan kun je ook altijd terugkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Eens met Wing!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Ja, een jaar, alles meemaken zonder alc.Net als doorgaan na het overlijden van een dierbare..Alle feestdagen zonder die persoon meemakenin dit geval dus de drank..Mooi gezegd Anna en ook weer zo hoopvol:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 JaneJe hebt helemaal gelijkgaan we doenWing'Die chat is ook al niks'Heb ik niet gezegddie chat is primavoor wie ervan houdt het vervult heel duidelijk een functie voor mensen die geen alc. probleem hebben blijkbaarDie chat is alleen niksvoor mijvooralsnog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 quote: Originally posted by: KateDe leegte. Je zou het ook ruimte kunnen noemen. Misschien is het een kwestie van wennen. Wie weet wat die ruimte je nog kan schenken. Dat vind ik een mooie zienswijze. Ruimte in de leegte.Als je een gevoel van leegte hebt, geef jezelf dan de ruimte.Om te doen wat je wilt, om te laten wat je niet wilt.I like it. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Wing, in alle gemoedsrust, kwam je niet voor een drankprobleem.Ik dacht het even wel.De benadering van een zo beladen iets, kan soms diepgaan.Is daar wat mis mee? Neen.Ik schrijf soms nog als ondersteuning en om scherp te blijven.Op Caro's art, heeft een drinker niets te zoeken.Dit forum heeft zijn kracht bewezen.En als het om een beetje pret gaat, ken ik leukere fora.Een eindeloos plaatsen van smileys en animaties, wordt ik geen cent wijzer van, dan wijk ik liever naar Beethoven uit.De zwaar stroperige!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 quote: Originally posted by: wingchunKijk, dat bedoel ik nou.Het wordt weer een zware, stroperige toestand.Dat gebeurt hier de hele tijd!Dit is niet tof.En dat is niet jofel.En dat zou ook wel beter kunnen.En die chat is ook al niks.Sure!........................WingJe klinkt als iemand die uit de carnavalskroeg komt en op straat een paar kerkgangers tegenkomt....Ja, dan is alles zwaar en stroperig.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Vind het genoeg voor nu.Tot een andere keer wellicht.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Het een sluit het ander niet uit WingZeer zeker is lachen zeer gezonden zeker helend!En roeren en wroeten ook. Daarom was ik ook voorstander van een goede mix, zie eerdere post.Alleen, voor mijn alc.problemen moet ik op dit, of een, fr. zijn want in het RLsnappen weinig mensen waar ik het over hebEn lachen doe ikals het lukt, het liefst in RLalwaar ik ook probeer te leven zonder alc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden