Spring naar bijdragen

Woensdag 27 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Niwi, ik zie je wel ingelogd staan hoor steeds
en dan denk ik, ah daar is ie weer
de stille kracht op de achtergrond:)
ik heb het heel zwaar nu
met zoon vnl
maar is niet voor hier
wat wel voor hier is is dat ik het
uiteindelijk aan kan
zo met dit forum op de achtergrond
een paar waardevolle maatjes
die ik mag bellen mocht dat nodig zijn
en daardoor is het niet nodig, snap je?
das fijn
naast de pijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goedemorgen niwi en jane
Viel vanmorgen nog niet mee om op te staan
Donker en koud!! brrrrrrr
Ik ben dus al weer dubbellaags gekleed
thermo-ondergoed onder mijn kleren.

rare weersverwachting trouwens, vandaag wordt het boven nul met regen in het westen
en eind van de week weer -5
van mij mag het heel stiekem ook wel gewoon lente worden!

iedereen een fijne en droge dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteravond een dinertje met oude vrienden. Ik heb me met de drank zeer sterk beheerst. De Alcohol de Baas coach/therapeut heeft me zoveel geleerd dat ik veel BEWUSTER WEL of NIET kan drinken. Ik giet het niet meer naar binnen zoals vroeger !
Ik probeer de rode wijn echt te gebruiken en beleven als een ( aanvullend ) genotmiddel. Het drinken is geen DOEL meer , maar het DOEL is de volle aandacht voor het gezelschap !
Dat was in dit geval niet zo moeilijk !
In algemene zin blijft het blauwe monster natuurlijk op de loer liggen,

Nick , semper vigilans ( immer waakzaam; vraag maar aan Alf of dit klopt )

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen,

Goedemorgen, sorry dat ik gisteren niet terugkwam maar was zo vermoeid na dat gesprek en de dagen niet slapen dat kwam er allemaal uit.Dus op de bank in slaap gevallen en pas om 4 uur s'nachts weer wakker geworden.
Zo dag 6 ADB alweer, gaat wel snel die dagen eigenlijk.
Nou het gesprek met de huisarts ja ik vond de tijd veel te kort maar het meeste is wel gezegd, ik kan vandaag slaappillen halen die ik om de drie dagen in mag nemen, verder had ik niet echt het gevoel me te moeten schamen maar ja zeker ben ik daar niet van.
Nu wachten op de psych en op een begeleider hier bij tactus.
Ik zal zo eerst even teruglezen en reageren maar eerst een slokje......warme chocomelk en wachten op de verse croissantjes uit de oven hmm jammie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen AR, werkse weer een drukke dag zeker voor de boeg:D

Niwi aangenaam jou heb ik nog niet eerder gezien of heb ik het mis? Gaat alles goed?

Jane ook goedemorgen, ja die situatie met je zoon maar ik hoop dat je idd de kracht hebt om wel door te gaan met je leven en ook van jezelf te genieten want je bent het zo waard meis.:present:

Tapas, ja koud he jeez hier ook twee paar sokken aangedaan, ja de lente, bloemetjes,groene bomen,briesjes zonneschijn heerlijk kan niet wachten hoor maar ze verwachten dat zelfs maart nog heel koud gaat worden dus houdt mijn hart vast.
Ga je nog wat leuks doen vandaag?

Niknok, goed hoor als je dat zo kan, ik zou twee keer naar de kleur rood kijken en hup weg. Ik weet ook niet of ik wel wil dat ik ooit sociaal kan drinken, nu ben ik veel te bang dat ik dan een terugval zou krijgen en dat nooit meer, manlief heeft me vanmorgen voor het eerst in een tijdje weer geld toevertrouwd nou en of ik er met verantwoording mee omga, jazeker ik dacht eerst wijn wijn wijn maar ik dacht nee rijd eerst naar huis, drink een choco eet een verse croissant en voila de zucht wordt al minder. Maar fijn dat jij het wel zo kan, ik gun het je van harte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Kanjers.
Hé Superkanjer Jane waarom is praten over je zoon geen onderwerp voor hier? Je mag hier toch alles plaatsen? Ik praat toch ook over de Kabouter? Als jou dat helpt? Toe doe eens voorzichtig een poging?
Als de de dingen van je af schrijft moet dat toch kunnen lieverd. Voorheen zou je misschien naar de fles grijpen.:heart:

Goeie morgen lieve Appie. Hoop dat je vandaag weer veel plezier hebt met werken.

Hé die Tapas. Ja je lekker warm aan kleden hoor. Dit weer is akelig omdat de gevoelstemp. veel kouder is.

Niwi lees maar lekker mee hoor. Als dat jou helpt is het ook goed.

Nik. fijn je zo te lezen joh. En wat goed dat je nu niet drinkt om zat te worden maar om gewoon mee te genieten. Heel knap stuurman.;)

Lieve Suus ik hoop dat de gesprekken met de psych. je verder helpen. Ook jij bent het zo waard. Heerlijk dat je ook wat slaapmedicatie hebt gehad. Slapen is zo belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RUIMTE



Ik ben zo kwaad en teleurgesteld in mezelf, ik loop hier te huilen van kwaadheid en gebruik allerlei krachttermen en waarom: ik heb gisteravond 1 hele fles wijn gedronken. Er was bezoek en ik ging voor de bijl.
Ik ben zeer gefrustreerd en zeer boos.

Gister was er zo'n fijne dagdraad, ik leerde, ik genoot ervan, had een fijne dag met allerlei fijne dingen, ben zeer creatief bezig geweest.

Toen kwam ook nog het verhaal van Dhendro die zo mooi het fenomeen ruimte benoemde, de volheid van dat woord kwam echt aan bij mij.
En zo was mijn dag ook, ik was vrij en blij en kon mijn "ruimte" zelf invullen. Ik was gelukkig!

Waarom dan toch drinken??

Dhendro, jouw bijdrage van gister heb ik uitgeprint (mijn man was er ook zeer van onder de induk) en die neem ik vandaag gewoon met me mee.
Ik zal nog graag eens vragen erover willen stellen maar eerst moet ik weer blijer zijn, en ja, dat lukt ook weer wel.

Liefs voor allen, ik kom regelmatig kijken vandaag.

Wing heeft gisteravond afscheid genomen van ADB (las ik vanmorgen) en dat verwart mij, ik snap er soms niets meer van.
Eigenlijk ben ik daar wel boos over, op zijn minst maakt het me onzeker, wat ging er fout?

Op het andere forum heb ik me gister aangemeld. Ik weet niet of dat nou wel goed is voor mij, wacht nog even af.

Lieve mensen, ik heb me nog maar zelden zo geschaamd voor mijn drinken als nu, net nu de dag zo prachtig was.

Ik herpak mezelf , schop mezelf nog eens flink onder m'n.........en ga positief de dag in.

Gister ben ik begonnen met vazen vullen met takken en klimop en wat al niet en daar ga ik mee verder, wordt mooi bij ons........en ik ga schilderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bol,

Ja hoor Jane, ik denk dat dat toch ook alc. gerelateerd is want immers door de problemen met je zoon kan je ook terugvallen, dus lucht je hart wanneer jij denkt dat nodig te hebben. Je mag ook wel schelden op mij hoor:D begin een olifantenhuid te krijgen haha.

Niwi meelezen kan je ook kracht geven hoor, ik schreef hier eerst in 2009, toen kreeg ik een mega terugval, maar ben daarna wel weer gaan lezen tot ik de moed had om weer te schrijven. Het gaat erom wat je eruit haalt, lezen of schrijven.
Mijn man vroeg gisteren zou je opnieuw zo gaan drinken als je het over kon doen, ik zit nu nog te denken over het antwoord, want is het niet de situatie dat je begint met drinken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje ik ga vanmorgen werken, meestal leuk en soms niet ;)
Ik werk 14 uur per week op een grafisch werkproject en dat werk blijft altijd interessant.
Elke dag anders.

En je hoeft je niet te schamen voor de huisarts hoor,
Je mag juist trots op jezelf zijn dat je er wat mee doet.
Mijne maakt me nog steeds complimenten als ik weer eens langskom en kan vertellen dat het goed gaat.
en als het niet goed gaat dan is hij ook nog steeds positief
maar ik heb wel een engel van een huisarts hoor!

Niwi je hebt gelijk, soms sta ik sochtends onrustig op en dan zie ik het even niet zitten
maar dan denk ik aan al die ochtenden dat ik met een kater opstond en dan weet ik weer dat ik gewoon een off day heb en dat dat ook gewoon mag!

en nu moet ik rennen!
tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen.

Ik was net even in tranen van het compliment van mijn ADB-begeleider; ik ben blijkbaar niet zo gewend om mezelf een schouderklop te mogen geven (perfectionist = nooit goed genoeg?).

Zometeen naar de tandarts, gaat twee vullingen vervangen.
In mijn puberteit was ik zo bang voor de tandarts dat ik wel eens bedacht eerst te drinken voordat ik erheen zou gaan (terwijl ik toen nog geen alc.-probleem had); maar dat zou-ie natuurlijk ruiken.
Sinds ik in mijn studententijd ontdekte dat je ook een verdoving mag voor het boren is die angst een heeeel stuk minder gelukkig (al staat het zweet op de armleuningen).
De vorige keer na de verdoving kon ik een paar uur alleen praten en eten als iemand na een beroerte (hemibeeld); dus gauw nog een kop koffie, voorlopig lukt het niet meer.

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Geertjegeert,

Stop je tranen, je weet dat het 'fout' was en je beseft het. We kunnen nu allemaal over je heenvallen maar ik denk dat je moet achterhalen Waarom je de fles soldaat hebt gemaakt, wat zat erachter en vooral beem het als voorbeeld om vandaag iig niet te drinken, vergeet morgen en begin bij vandaag en heel erg knap dat je het meldt, dat is al iets om trots de dag mee te beginnen. Laat de wolken van morgen niet voor de zon van vandaag hangen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...