Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 402
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt Su en Bammetje voor het antwoord. Ja die vraag heb ik mezelf al vaak gesteld. Ik denk dat ik bij de alki's hoor, omdat ik niet persé drink als ik het moeilijk heb, maar juist wanneer ik me tof voel, heel stom maar heb dat van mezelf nooit begrepen.
Net of ik me dan door de drank nog gelukkiger wil gaan voelen. Of het gevoel vasl wil blijven houden.
Terwijl ik me nu ook gelukkig kan voelen zonder drank.
Wel is zo dat, als ik me voorneem te gaan drinken, ik me er al van te voren op kan gaan verheugen.
Is het dan toch het bekende stofje dat de alki's missen in de hersenen? Zou dat betekenen dat je konstant een tekort hebt aan iets? Zou dat zich op den duur dan niet gaan wreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik weer !!! Nog geen bal opgeschoten met het opruimen van mijn administratie, maar goed ik heb de hele middag nog... HAHAHA !!!;)

@Bol
Interessante vraag inderdaad :
Verschil tussen Probleemdrinkers en Alki's ???

Moet je dus op deze vraag het antwoord schuldig blijven, al was hetgeen BamBam verhaalde wat betreft probleemdrinkers die bij hernieuwde positieve beleving toch weer minder of niet meer dronken in de beginne wel herkenbaar...
Als ik het echter nu zo overdenk denk ik dat de grens tussen probleemdrinken en alki erg klein is...
Zelf merkte ik op een gegeven moment dat zelfs het positieve voor mij een reden kon zijn juist weer een flesje open te trekken... Met als gevolg dat het minderen dus meerderen werd...

Afijn, ben benieuwd wat de mening is van de anderen...

Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje ik weet het niet wat je vraag betreft. Mijn ervaring was dat hoe meer ik dronk hoe meer ik rookte. Ging gelijk op dus. Stopte ik met het ene nam ik van het andere teveel en andersom. Beide tegelijk stoppen lijkt me het beste maar ik kan het niet moet ik eerlijk bekennen.

Ja BB en Af jullie hebben wel gelijk maar ik wil toch rekening houden met andermans gevoelens en als het ter sprake komt daar dan eerlijk in zijn.

Bolleke ik had wel op je gereageerd toen. Ik vertelde dat ik tot 5 jaar terug maar heel weinig dronk en toen mijn man overleed ik finaal met de fles aan de haal ging.

Drie jaar lang zoop ik als een bouwvakker, vloekte waar de paus van in een psychose raakte en werd hevig verliefd op mijn nieuwe vriend die jenever heette. Toen stapte ik met mijn dronke kop in de auto en werd aangehouden. De dag waarop ik wakker werd en alle gevolgen van die (nee niets of niemand aangereden maar een promillage waarvan de rechter later versteld stond dat ik nog wist wat een auto was). Tevens de dag dat ik besefte zo niet meer verder te kunnen en willen gaan.

:$ :o :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus
Tot voor kort schreef hier ene Coco
Die was gestopt met drank én roken
En dat ging goed.
Co is niet weg, ze heeft het heel druk
schijnt het en heeft al even niet meer
geschreven, dus hoe het nu met haar gaat
weet ik niet.
Wa ze erover schreef kun je altijd vinden door de zoek
functie te gebruiken, rechtsbovenaan naast 'profiel'
Typ dan Coco bij Auteur en kies 'berichten'
bij diplay results en je krijgt alle berichten
van de afgelopen tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

.


Is het dan toch het bekende stofje dat de alki's missen in de hersenen? Zou dat betekenen dat je konstant een tekort hebt aan iets? Zou dat zich op den duur dan niet gaan wreken?




Ik moest ontzettend lachen Bol toen ik dit las. je houdt tocg geen pleidooi voor zo nu en dan een borrel he, hahaha.
Voor mij ligt een mogelijke oplossing in rust vinden. Ik doe altijd teveel en tegelijk en plan te vol. Ik pak dat aan door minder te plannen, daar bewuster mee bezig te zijn, door te lezen, te mediteren en met mn AA programma bezig te zijn.
Maar ook deze vraag vind ik interessant want ja, wat komt daar voor in de plaats. Komt er iets voor in de plaats. Is get schadelijk als je dat stofje mist of geeft dat niet als je een andere invulling aan je leven kunt geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup nu je het zegt, weet ik het weer. ik denk inderdaad dat die twee heel dicht bij elkaar liggen. Daarom is hetook zo moeilijk om te stoppen. Het zou betekenen dat als er dan weer iets gebeurd je weer naar de fles grijpt.
Trouwens er is in het leven altijd wel iets dat moeilijk is.:(

Hahaha nee hoor Bammie ik houd geen pleidooi voor alkohol.:)

Trouwens goeie middag Soohte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had weer een vreselijke nachtmerrie
Dat ik slachtoffer was van een overval, met een gun op mn slaap....
Ik lag daar, en dacht oh nee, ben ik net een beetje van mn trauma's af.......
Snie goed die vreselijke dromen. Ook niet echt motiverend om naar bed te gaan savonds. Zo van joepie lekker slapen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai Woman, dat kan ik me goed voorstellen. Je zou zo bang worden van je bed. Heb je wel eens geprobeerd om met een klein lichtje aan te gaan slapen of lukt dat niet. Soms als ik angst krijg om te gaan slapen, doe ik een klein lichtje aan. Werk toch door ook in je slaap.:heart:
Wat duurt het toch lang hé lieverd om dingen te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allen,

Suusje stoppen met roken is voor mij nu ook een dilema!
Wij zijn vanochtend glijden en glibberend naar school gereden! Ik hou niet van zuidpool toestanden, koe en sneeuwende pinguins!!

Ladyt leeft nog, na een vreselijke dag en nacht maar ze houdt voorlopig vol maar staat stevig te trillen.
Iets beter zei ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alf,

Thnx maar als je het dan toch wilt vieren (mocht ik het een half jaar volhouden) dan drink ik toch liever een alcoholvrij sapje samen met je dan dat ik die fles wijn koud maak en jij aan dat sapje zit !!! Ook gezellig en ik moet het drinken toch wel beheersbaar houden he !!! :P
Begrijp ook wel goed wat je zegt wat betreft het tellen en controleren en weet ook nog niet of dit voor mij de manier is, maar je weet maar nooit...
Tot nu toe geen moeite ermee, maar goed ben ook pas een 1,5 week bezig !!!
:huh:


@Drup
Je legt precies de vinger op de pijnlijke twijfel plek : Ben ik niet te snel met het beslissen dat ik wil proberen te matigen met alcohol ?
Inderdaad ook waar mijn vertwijfeling zit, maar niet proberen dan kom ik daar niet achter !!!
Gelukkig staat mijn vriend klaar om in te grijpen als ik weer over de scheef zou gaan : Fungeert een beetje als stok achter de deur !!!
En natuurlijk mijn kinderen die ik niet kwijt wil !!! Nog een heel zwaarwegende stok die ervoor zorgt dat ik mezelf niet weer wil gaan verliezen in de drank...
Met een rechtzaak van ex betreffende ouderlijk gezag voor de deur...
Gelukkig was mijn overmatige gebruik niet bekend bij ex of rechtbank maar als ik zo door was gegaan zoals ik bezig was zou dat zeker het geval zijn geworden, met alle gevolgen van dien !!!


@Suus
Ook ik zou graag stoppen (matigen) met de alcohol en stoppen met de sigaretten, maar heb voor mijzelf gesteld dat ik niet voor beiden tegelijk gaat...
Stap voor stap heb ik mezelf voorgenomen, maar dat is voor ieder persoonlijk vrees ik !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, ik heb de drankafdeling wel een tijdje gemeden. Alhoewel er altijd drank in huis is geweest wilde ik de kat niet op het spek binden. Op de tuin deelden we de koelkast met de buren. Ene buurvrouw lust ook heel graag een pilsje. Nadat ik drie dagen niet had gedronken en bedacht dat ik dit nog ff doorwilde zetten heb ik gevraagd of ze geen bier meer in de kk wilde doen. Elke x als ik wat ging pakken begonnen die flesjes tegen me te praten! Echt waar:o
En de sixpakjes die ik wel es zag lopen(nee, geen mannen met een mooie platte strakke buik:-) meeeeen, die konden ook lullen zeg. Neem mij mee, je vindt me lekker, neem meeeeee. Haha.

Ik kon zelfs een fysieke reactie krijgen als ik bierreclames zag op tv. Dan gingen die speekselklieren werken. Er is ook zo'n reclame van Hoegaarden. Die stond ook op vrachtwagens. Als ik dan in de auto reed en ik passeerde zo'n vrachtwagen......Zo'n groot glas koel bier met van die druppels erop. Dan voelde ik het water in mn mond lopen. Op de dag dat ik 1 jaar droog stond ging ik met een vriendin van me appeltaart kopen omdat te vieren. Ik had toen al een tijdje geen zucht meer naar drank. Liepen we voorbij een belgisch biertje wat ik ook wel es dronk. Was in de reclame, toen had ik diezelfde fysieke reactie!

Voutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolleke ligt dicht bij elkaar die twee en er is idd altijd wel een reden om te drinken. Ik houd mezelf op de been met de gedachte dat niets erger kan zijn als je man waar je zoveel van houd dood te vinden naast je in bed dus geen reden heb om naar de fles te grijpen. Deze rouw in zijn totaliteit hebben me sterker gemaakt en me doen beseffen dat als ik dit de baas kon dan toch zeker die fles. Hierdoor kan ik ook leven met mijn mindervaliditeit zonder me te verstoppen in de drank.

Ja BB waarheid als een koe: rust vinden en bewaren.

Woman hebben die dromen niet iets te maken met het verwerken van je verleden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Bam
Pratende flesjes..
Ze wenken ook..
Het zijn de Sirenen
Ik heb ook drank in huis
maar niet in het zicht.
Dan gaat het wel
Laatst stond er een fles op de plek waar ik altijd
de aangebroken fles parkeerde
Daar kan ik dan moeilijk tegen,die moet daar dan wel weg
Ook vind ik het nog steeds moeilijk om boodschappen te doen
en dan door het gangpad met wijn te komen
Een oorverdovend gegil is dan mijn deel, vooral op de
stelling met aanbiedingen...('neem mij, neem mij...')

En ja, die fysieke reacties die ken ik heel goed!
Die speekselafscheiding, die slikbeweging,
het tongschrapen, de hunkerende keelwand
Zooo, herkenbaar zeg.
Direct iets eten of drinken
werkt hier goed tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, heftig zulke dromen.

Ga de rust zometeen ff verstoren, ga hout zagen met een kettingzaag:o Es kijken of dat gaat lukken.

Drup, zie jij jezelf dan als een probleemdrinkster of alcoholiste. Of doet het er voor jou niet toe en is het feit dat je het in de hand hebt genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ BamBam

Inderdaad wie heeft er een reden nodig om te drinken ???
Voor mij varieerde de redenen om te drinken van negatieve (oa de controle op gebeurtenissen in mijn leven verliezen) tot positieve momenten (iets te vieren)

Besef nu dat de alcohol wat dat betreft geen meerwaarde geeft zowel niet in moeilijke periodes alsook wanneer er iets te vieren valt...

Door te drinken op moeilijke momenten vluchtte ik alleen maar weg van mijn problemen en loste het uiteindelijk nix op, terwijl ik die tijd ook heel goed had kunnen gebruiken om iets constructiefs te doen !!!

En door te drinken als er wat te vieren viel...?
Oke, met mate, dan kon ik er nog wel van genieten, maar naarmate de overmaat ging overheersen kon ik zelfs van een simpel drankje niet meer genieten... was een gewoonte geworden en wat gewoon is is toch niet speciaal dus gaf ook geen gevoel dat ik iets aan het vieren was...

Poehhhhh... Begrijpt iemand nog wat ik bedoel ? Kan er na het nalezen nauwelijks zelf een touw aan vastknopen, maar zou even niet weten hoe ik het anders zou kunnen verwoorden...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...