Spring naar bijdragen

Woensdag 3 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toen ik nog werkte deed ik alles gewoon even 'tussendoor', nu lijkt het of ik tijd tekort kom, het zijn verder ook geen ellenlange lijsten of zo, gewoon de normale dingen, als ik iets af heb ga ik ook zitten, koffie met sigaretje en dan weer verder..
Woman: huishouden vind ik alleen maar vervelend, kan niets opnoemen waarvan ik nu zeg: ja dat ga ik doen, leuk!!
Jeetje wat zit ik te zwetsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf ben jarenlang zo veel bezig geweest met van alles. Heb jarenlang tegen mezelf geroepen, "Rustigaan Bol"Nu ik wat ouder ben, merk ik ook dat ik wat meer ga uit stellen, komt het vandaag niet nou dan morgen wel. Voel me daar niet slecht bij moet ik eerlijk toe geven. Maar doe tussen het frummen door nog best veel.
Vandaag niet geschilderd, maar daar en tegen m'n toilet een goeie beurt gegeven, Nu nog stofzuigen, dwijlen, keukenkastjes doen, en dan is het weer genoeg voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bemerk ook dat ik, naarmate ik me er wat meer in verdiep, ik bv het zoeken naar een baan wel leuker ga vinden. En nu een gebakken eitje, verser kan niet, vanochtend uit het kippenhok gehaald:musicnote:
En daarna een leuk klusje. Later beste mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een lijstje maak heb ik vervolgens alleen maar zin om andere dingen te doen.
Er zijn wel huishoudelijke klusjes die ik leuk vind hoor.Soms heb ik echt wel zin om te stofzuigen, lekker de muziek hard en luid mee bléhren hihi
Ik heb een kalender aangeschaft ipv een agenda. Dat werkt overzichtelijker. Dan kan je zien of je al een drukke week hebt,dus dan plan je een afspraak een weekje later.
Ik heb wel een vast rooster, maar die is minimaal.

Maandag is boodschappen
Dinsdag wassen en vuilnis
Woensag nix
Donderdag boodschappen
Vrijdag wassen en de douche poetsen
Zaterdag nix
Zondag de wc schoonmaken

Dat zijn klusjes die zo gedaan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allemaal,

Vandaag geen school wegens een of andere studiedag. Dus de vertaling die ik vanochtend wou doen is er niet van gekomen. Gelukkig moet ik vaak met dead-lines werken (deze nu niet) want ik schuif ook altijd alles voor me uit! Zeker dingen zoals strijken, kleren plooien het terras schrobben nu de sneeuw weg is! In de lente of zomer gaat het beter, dan ik buiten strijken enzo.

Toch nog wat proberen te doen vandaag.Maaar ik ben een beetje verdrietig want m'n maatje Niky is voor 4 weken lekker naar de zon gevaren!

Liefsn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat puberale verzet vond ik wel een leuke om te onderzoeken; want wat is het, onvrede over
iets wat ik doe of onvrede over iets wat de omgeving doet. In beide gevallen; terug naar:
kan ik het veranderen: doe er wat aan; verander. Kan ik er niets aan doen; laat het.
Het had bij mij veel te maken met overgave, stoppen met verzet als het iets is wat ik
niet kan veranderen. Maar ook met bewustwording, verantwoordelijkheid nemen voor mijn
eigen leven als ik er wel wat aan kan doen. Een situatie is lang niet altijd zoals die lijkt of
ik focus me teveel op 1 ding; juist op iets wat ik niet kan veranderen; gevolg frustratie,
machteloosheid, zin om te drinken etc.

Op een gegeven moment heb ik maar zo'n geel memodingetje opgeplakt met de zin:
Kijk naar je mogelijkheden en niet naar je onmogelijkheden. Nu ga ik veel sneller van iets
wat nu ff niet kan naar iets wat nu wel kan; en dan kan er nog altijd heel veel wel,
ongeacht m'n omstandigheden. Ik heb er van geleerd dat mijn omstandigheden
maar weinig invloed hebben op hoe ik me voel of hoe ik functioneer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolletje ik heb heerlijk geslapen
Duurde wel weer lang voordat ik in slaap viel
Mn nek en rug gaan uitstekend
Ik heb de afgelopen dagen flink lopen sjouwen met kasten en ander meubilair
En nix nergens geen last van
Kan ook heerlijk scheef op de bank lui tevee kijken, ipv van altijd maar kaarsrecht ervoor
Dat zijn hele fijne dingen
Begin weer de oude te worden. 7 jaar geleden dus het is wel even wennen
Maar zoooooo fijn. Als ik naast iemand in de auto zit kan ik em aankijken tijdens gesprek ipv me in rare bochten wringen om em aan te kunnen kijken, wat mn rug dan weer niet leuk vindt.
Wat een bevrijding !
Lang leve klanktherapie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, leuk he, jezelf onder de loep nemen. Ik moet soms ook vreselijk om mezelf lachen.
Al die smoesjes, uitstelgedrag, gedachtenkronkels, meeeeen, wat een baby ben ik soms. Heerlijk.
Maar er zit schot is, soms een beetje, soms veel. en dat is fijn én leuk. Mijn proces is pas
goed op gang gekomen nadat ik gestopt ben met drinken. Niet dat ik daarvoor niets geleerd heb, tuurlijk wel. maar ik durf nu echt naar mezelf te kijken. En zie dat ik soms gewoon geen zin
heb in het nemen van mn verantwoordelijkheid, er onderuit probeer te komen. En me toch
weer te bedenken dat ik de enige ben die daar iets aan kan doen! Gelukkig hoef ik niet
alles alleen te doen, dat scheelt, een slok op een borrel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de term: rotklus, een vooroordeel, er zijn geen rotklussen als je die klus
gewoon gedreven doet. Het zit nog ergens vast in je brein; dit is een rotklus omdat het iets
"moeten" is. Doe gewoon die klus zonder verzet, niet denken: doen. Achteraf denk je dan;
nou zo erg was het nou ook weer niet ;) en tof dat ik het gedaan heb. Liever doen, dan er tegen
op gaan zitten kijken; daar wordt die klus alleen maar groter en vervelender van :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Bambam, hier ook, af en toe denk ik van ons 2-en hier; tjee wat een stel pubers zijn
we toch eigenlijk (als we sinaasappels uit een boomgaard jatten ofzo ;) ), dat is ok dat puberen
zolang ik maar wel zelf de verantwoording daarvoor neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk om te horen Woman. Fijn dat je zo kunt genieten van het leven. Maar dat mag onderhand ook wel:present:

Nieneke ik zal, samen met de rest van het frum, Nikkie ook missen hoor, maar het duurt niet zo lang.
Gaat het verder een beetje met je? Trek je het nog zonder die drank of is het nog steeds moeilijk voor je?:heart: Het is nu toch allemaal erg spannend en druk in je leven.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...