Spring naar bijdragen

Woensdag 10 februari 2010


suusje777

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Even een berichtje voor Yajala,
Balen, van gisteren.
Ik herken je gevoel van zelfverachting.
Ik vond ook altijd dat ik de kater erna verdient had.

Maar je kan het ook anders zien.
Zie het als een leermoment.
Je wilt je niet meer voelen zoals je je nu voelt.
Dit kan je sterk maken om voortaan echt niet meer te drinken.
Kop op, jij Yajala, Jij redt het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Rapilos,

was zeker een goed leermoment!
misschien was het wel goed ook op een of andere rare manier,
ik ben nu nog zekerder van mezelf dat ik dit nooit meer wil!

Hoop dat het me gaat lukken,maar makkelijk is anders!
Net even snel boodschappen gedaan,echt door de Appie heengerend om maar zo snel mogelijk weg te kunnen om maar geen drank te hoeven zien!
Het zweet brak me echt letterlijk uit daar! ppppfffff!
Neem volgende keer m,n kookwekker mee naar de Appie haha!

Heb het erg zwaar na gisteren maar de wil om te stoppen is er alleen maar door versterkt!
:D


Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"De grootste vijand van een alcoholist is niet de alcohol zelf maar de alcoholist zelf"

Toen ik in het begin clean en nuchter trachtte te worden zag ik de alcohol en drugs als de kwaaddoeners.
Geheel onterecht naar blijkt want ik was zelf degene die het naar binnen gooide. Keer op keer op keer.
Ook mijn , op dat moment , totaal verrotte relatie was de oorzaak van mijn drank en drugsgebruik.
Geheel onterecht naar blijkt want ik ben nog nooit gedwongen om iets te drinken of te nemen.

Kortom ik bleef de oorzaken van mijn drank en drugsprobleem BUITEN mijzelf zoeken. En de oplossing daarvoor ook want hoe vaak heb ik niet gezegd: "Als jij aardiger doet dan stop ik" , "Als morgen de zon schijnt dan stop ik" , "als ik maar uit de schulden was dan zou ik stoppen" , "als ik ergens anders zou wonen dan hoefde ik niet meer te drinken of gebruiken" , "als ik meer ga sporten dan zal ik wel minder gaan gebruiken" x1000 nog meer van zulke opmerkingen.

Het probleem zat en zit IN mijzelf.
Behalve de komplete obsessie met drank en drugs waren ook mijn opvattingen over het leven totaal verwrongen en pijnlijk. Ook omgaan met emoties was op het niveau van een 7- jarige.
Verantwoordelijkheid schoof ik altijd af naar anderen tenzij het positief was want dan was ik de man natuurlijk. Alles is bij mij in de steigers gegaan. Alles van mijn hele persoon was wel toe aan een grondige verbouwing. En ik ben begonnen bij het fundament want ik kan bouwen en verven wat ik wil als het fundament niet in orde is dan zakt alles vroeg of laat in elkaar.

Wat mij geredt heeft is overgave.
Toegeven dat ik zelf geen idee had (ik had wel ideeen natuurlijk alleen het werkte allemaal zo verdomd slecht uit hahaha) over hoe en wat. En om blijvend nuchter en clean te blijven had ik al helemaal geen idee. Toen ik echt overgaf werd ik een stuk lichter. Ik kan het niet goed verklaren maar er viel een last van mijn schouders van het niet meer zelf eindeloos ploeteren in het moeras.
En dan heb ik het voornamelijk over het moeras tussen mijn oren.
Ik was moegestreden en had verloren. En door dat toe te geven begaf ik mij op een totaal nieuw pad ; te weten een sober en clean leven.

Mijn fundament is overgave. Keer op keer.
Lastig want ik wil graag in control zijn maar het werkt beter als ik dingen overgeef.
Zoals wat anderen van mij denken , hoe mijn leven zou moeten zijn en daar krampachtig aan vasthouden.

Als ik nu soms terug kijk kan ik we-rke-lijk niet geloven hoe ik er aan toe was.
De rillingen lopen over mijn rug als ik terugdenk aan een boel momenten van toen.

Maar goed ik wil nooit meer terug naar hoe het was toen.
Gescheiden levend van vriendin en kids , op een matrasje met een bergje coke , alcohol en een berg joints in een kaal huis en niet meer in staat om te werken. Geen koelkast , geen fornuis , geen bank ... alleen matras , tv en koffiezetapparaat , een tafel en twee stoelen....en dat ook een paar jaar lang...

Vandaag ;
Woon inmiddels al weer ruim 4 jaar samen met vrouw en kids , heb een eigen zaak en kan nu wel verantwoording nemen , sport veel , ga regelmatig uit met vrienden (gisteren nog naar ABN AMRO tennistoernooi geweest) , help andere verslaafden , lekker met vakanties , doe veel met de kids... etcetc...en we hebben een jaar geleden samen een huis gekocht.

I love my life !


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TOP ZIZA,

Hier heb ik idd iets aan!

een echte eye opener!
Nog steeds de eerste niet genomen vandaag als neig ik heeel erg op dit moment!
Ga lekker in bad liggen met een boek!
Even de rust opzoeken in dit drukke hectische huis op dit moment! haha!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even ontspannen,
even weg van die kleine monstertjes die de boel hier op stelten zetten!

m,n dochter van 5 zit net bij me op schoot en zegt ineens tegen me: Mama, waarom heb jij kreukels in je hoofd???


PPPPFFFFFFFFFF,pieste bijna in m,n broek van het lachen!
Hellup.........IK WORD OUD!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

zo, hier al gegeten,
dat is iets wat ik hier geleerd heb,
vroeger gaan eten helpt tegen het
eventuele trekmoment.
Het is een gewoonte geworden
en bevalt prima.

Ik heb mezelf vandaag een electrische deken
cadeau gedaan, ik ben het koude bed zat.
:D.

Ik heb vandaag iests leuks meegemaakt,
kreeg een sms van een bekende van de AA.
Die viert a.s. maandag zijn 5e nuchtere
verjaardag.
Nou, ik ben van de partij.

Verder heb ik ook niet veel bijzonders te melden,
alles gaat naar wens en dat is ook wel eens prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yajala;
Je dochter weet het mooi te verwoorden.
Heb je de kleine opsodemieter een lekkere knuffel gegeven:).

Dar;
Wat ik gedaan heb vandaag?

Eerst het huis schoongemaakt van mijn logeeradres.
Ze zijn op vakantie, lekker rustig dus, en voor wat, hoort wat tenslotte.

Vanmiddag moest ik 3 uurtjes werken in de thuiszorg.
Alles van boven tot onder gezogen daar, toiletten gedaan, vloertjes gedweild
En toen mocht ik een uur eerder naar huis.
Mocht zelfs op dringend verzoek geen ramen meer zemen.
Nou, wel lief natuurlijk, maar hier heb ik ook niet veel te doen.
Vandaar..toch weer verveling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis
Onderweg naar huis gelopen ipv de bus
Koffie gedronken in een leuk koffiehuisje
Zat een dame aan de wijn, zegt ze nou daar knap ik ook niet echt vanop. Hoezo dan, vroeg de koffiejuffrouw, had ze gistermiddag al gedronken, tijdens het diner, en savonds had een kwibus haar gebeld tot 3 uur snachts, dus ook.
En vervolgens ging het eigenlijk alleen maar over de kroeg.
De koffiejuffrouw luisterde braaf, ik heb mn koffie opgedronken en ben de deur uit gelopen. Opgeknapt en wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben dr ook eventjes weer. De bami al achter de kiezen en zodirect door de wittigheid mijn baan richting sportschool gaan bepalen?

Knap, hoe Ziza schrijft wat ie bereikt heeft! Super hoor. Grote klasse!

Woman gaat lekker op de bank. Have fun! Misschien kijk ik later ook nog wel.

Oja, noig ff vertellen: heb een té gekke aankoop gedaan vanmiddag: ik liep er zomaar tegenaan: een hele gave jas! Het achterpand is iets langer dan de voorkant, het is van een gebreid soort stof en getailleerd. En staat schitterend! (voelt iig lekker, laat ik het zo zeggen)
NIET EENS DUUR!!!
en verder voor de zoon van mijn vriend ook iets waanzinnigs gevonden: een boek met diergeluiden erop en 'voel' bladzijdes.... leuk, ik ben erg tevreden.

Nu niet te laat gaan anders zijn de wegen nog slechter. (hebben ze hier geen sneeuwikonen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou alleen.....
Dat is al heel wat Akelei de laatste dagen is het koken en eten er toch
goed bij ingeschoten???
Ik vind t mooi om te lezen, dat je nu weer voor jezelf gaat zorgen.
Grote stap van je. Genoeg gezorgd, nu weer ff klein beetje voor jezelf ook.
Je kon het en je kunt t nog steeds als je wilt!
Deze voor jou, zet m op!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...