Spring naar bijdragen

Zondag 14 februari 2010


rapilos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DAg Bol
Truste
En nee ik neem geen varken...
Tis hier in huis al een zwijnenstal genoeg..
Bovendien lust ik graag een koteletje
door M. gemarineerd en gestoofd...
Beest zou constant gevaar lopen hier...
Misschien moet ik een lammetje nemen?
Lamsrack...mmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een beetje lullig maar ik moet weer weg.
Ik wil alleen zeggen dat het tot nog toe goed met me gaat.
Sta 9 dagen droog.
Laatste dagen weinig tijd gehad om op t forum te zijn.
Ben met positieve dingen bezig.
Voor mij is dat schaatsen op natuurijs.
Vier dagen achterelkaar, morgen weer. Dan treedt de dooi toch echt in en begint het "normale" leven weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Jan,

Jawel het gaat prima en voel me prima.
Kom af en toe wel in de verleiding, zoals vanmiddag toen ik bij een vriend was en een biertje serieus heb overwogen.

Maar dan kijk ik eerlijk naar mezelf en weet dat ik het niet bij 1 biertje zal laten.
Denk ik ook nog: ok, dan pak ik een (paar) biertje(s) maar thuis drink ik niet.
Maar ik heb aan mezelf toegegeven dat ik dat niet zal kunnen, als ik een paar biertjes op heb trek ik thuis een fles wijn open en dat wil ik niet.
Ik heb het die vriend dus maar verteld en een glaasje Spa op.

Ben daar nu heel blij om, als ik wel een biertje had gepakt zat ik nu niet met je te chatten maar lag ik waarschijnlijk in mijn stoel te slapen.
En morgenvroeg nog half bezopen met de auto naar mijn werk.

Nee, dit bevalt me prima en ik wil het zo houden.

Maar genoeg over mij, vaar jij wel?

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alf, dat snap ik die 2de link; daar was ik zelf ook nog wel opgekomen. Het dekt ff niet
de lading wat ik zoek, maar goed, ik was niet duidelijk. Dat je 1 verslaving aanleert door gedrag alla;
maar de meeste mensen hier ruilen vrolijk de ene verslaving voor de andere. Ik zit ook aan
minstens 5 verslavingen; alco is niet mijn eerste en ook niet mijn laatste. Dat kan ik moeilijk
allemaal zien als aangeleerd gedrag maar meer als vluchtgedrag; ik heb meer belangstelling
voor de vluchtrepons zeg maar, dan de conditionering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe die broek dan maar uit ex, dan pas je misschien in de stoel!!

Ar hebben hier nen hoop lab top en schaats toestanden op te lossen! Nu slapen ze maar K. z'n eerste idee was vraag aan meneer AR!!!

Ik ga ook bijna slapen! Maak me beetje zorgen over suus???

Bollie ik bel je morgen over hoe laat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhendro

Hoi Alf, dat snap ik die 2de link; daar was ik zelf ook nog wel opgekomen. Het dekt ff niet


de lading wat ik zoek, maar goed, ik was niet duidelijk. Dat je 1 verslaving aanleert door gedrag alla;


maar de meeste mensen hier ruilen vrolijk de ene verslaving voor de andere. Ik zit ook aan


minstens 5 verslavingen; alco is niet mijn eerste en ook niet mijn laatste. Dat kan ik moeilijk


allemaal zien als aangeleerd gedrag maar meer als vluchtgedrag; ik heb meer belangstelling


voor de vluchtrepons zeg maar, dan de conditionering.




In die zin wijst het dan toch op een zekere verslavingsgevoeligheid, een defect in de hersenen..Net als ADHD. Of een persoonlijkheidstrek(Bordeline, neurotisch). Niet elke verslaving is ook hetzelfde naar mijn idee en onderling vergelijkbaar. En hoe verslavend zijn die andere verslavingen? (ja jij rookt nog die is heftig). Ik vind het ook van belang hoeveel last je er zelf van hebt of hoe ontwrichtend die andere verslavingen zijn. En blijf er toch ook bij dat elke alcolist weer anders is al lijkt dat niet zo. Toch zie ik al die andere versl. ook als operante conditionering: je vermijdt iets (onrust, verveling..)door iets prettigs (beloning) tot je te nemen en dat blijft het gedrag versterken, zodra je je niet goed voelt grijp je naar de fles o.d. en generaliseert dat naar alle situaties dus ook als je je wel goed voelt (om te voorkomen dat je je slecht gaat voelen dit keer).
Maar je doelt op die onrust, dat vluchten, ja waarom doe je dat? Waarvoor vlucht je? Voor wat?
Mens streeft naar evenwicht, homeostase, en als dat er niet is moet er iets gevonden worden om dat op te heffen, die disharmonie. Maar wat die drive veroorzaakt en of dat stop te zetten is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...