Spring naar bijdragen

Donderdag 18 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

Kit moet gewoon blijven Witte. Overigens ook goeie morgen meis.

Kit wat lijkt me dat ontzettend moeilijk om een moeder te hebben waarvan de diagnose, psychopathie is.
Dan heb je jezelf, geweten bij moeten brengen misschien met behulp van je vader.
Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen hé, een moeder te hebben waarvan je niet weet wat je aan haar hebt, maar het lijkt me verschrikkelijk, zeker als kind.
Hoop niet dat ik je pijn doe door dit te schrijven meis maar ik leef ontzettend met je mee.
:musicnote::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Witte!
Ik ga zo even bijslapen, ben ontzettend grieperig en de hele nacht aan het spoken met overgeven geweest.

Aangezien ik een oppasadresje heb voor een paar katten moet ik er toch vroeg in de ochtend al heen, weet niet of ik al verteld heb maar eentje heeft kanker, hadden ze van de zomer al opgegeven maar hij leeft gelukkig nog, het is toch iedere keer een soort van oh jee als ik binnenkom daar. Ook hebben ze zo'n ontzetttend groot en duur tv scherm hangen in het volle zicht, ze willen de gordijnen niet dicht, ze mogen het scherm meenemen als ze maar wel van de katten afblijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

$%^@#$% en nog eens$%^^&$$ bah. Haalde net m'n oude zijl weg, zit het onder de schimmel.
Mijn badstede, om het zo maar eens ff te zeggen, sluit aan mijn andere bedstede waar ik een kleerkast van heb gemaakt.
Ik heb zelf een douche in de andere bedstede gemaakt en betegeld, ik denk dat ik het niet goed af gekit heb. Het gevolg, lekage. #$$%%^&&%%$$:devil::(:devil::wacko::devil::o:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Kohtje,
Ik heb gewoon een goed begin vd dag.
Kon lekker uitslapen, moet later beginnen
En als er iets is waar ik heeeeeeeeel blij van wordt is het van uitslapen!!
En aangezien ik hier ook wel hang als ik lang zo blij niet voel als vandaag
mag dit ook iedereen weten.

Dus deze voor jou. Zelf geplukt uit mn virtuele bloementuin:present:
Ik hoop dat jij ook vandaag een goeie dag hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei dan maar beter je bed in kruipen nu. Nu ze verzorgd zijn, kun je vast lekker slapen..
Veel beterschap voor jou.

Das niet mooi Bol
"Als je rekent moet je nog een keer rekenen"
Dat blijkt wel weer.
Dit zat totaal niet in je dagschema.
Nou hup aan de gang en succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit,

Ik denk dat ik het maar laat staan, jullie hebben me overtuigd, dank allen..

Kit, je had het over alleen zijn en dat deed me denken, als ik me alleen voel kijk ik nogal eens naar onderstaande clip, die raakt me meisje, de beelden, de tekst en natuurlijk de muziek.

Moet er wel een beetje geluid in je PC of laptop zitten.

http://www.youtube.com/watch?v=w7IDZZv9t-o

Hele fijne dag,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit, wat ben jij sterk geweest dat je dat hebt overleefd. Nu kan je als volwassene terugkijken en het doet pijn
maar als kind moet je er aan overgeleverd zijn geweest.
het klinkt zo enorm eenzaam en dat je zo hebt moeten vechten om overeind te blijven.
Ik heb er diep respect voor.

ik heb ook veel problemen met mijn moeder gehad maar op een heel andere manier
Die legde een enorme claim op mij en ik moest voor haar zorgen
op mijn 30e heb ik dan ook het contact verbroken omdat ik er niet meer mee kon omgaan
Ik kon het niet meer aanhoren dat ik degene was die bepaalde of zij wel of niet gelukkig was

Alleen bij ons vond iedereen het verschrikkelijk wat ik deed en wilde iedereen dat het goed zou komen
Uiteindelijk na 9 jaar toen ik in dagbehandeling zat durfde ik de confrontatie aan

Inmiddels hebben we alweer 10 jaar contact en heeft iedereen zijn of haar verwachtingen bij moeten stellen
Mijn moeder dat we ooit vriendinnen zouden zijn zoals het hoort te zijn tussen moeders en dochters (hoezo hoort???? )
mijn vader dat ik ooit vriendin met mijn moeder zou zijn en bv samen met haar op vakantie zou kunnen gaan
ik dat ik nooit die ouders zou hebben die ik me gewenst had en dat contact met hun hard werken zou zijn
Dat heeft pijn gedaan maar we gaan nu met elkaar om, niet altijd van harte maar we komen er nu ook wel uit.
Een happyer end dus!!

Maar het heeft me ook beschadigd. Ik kan geen relatie aan gaan, ik kan mensen niet te dichtbij verdragen.
Dan sluit de strop zich weer om mijn nek en voel ik me 'weerloos overgeleverd' al zegt mijn verstand dat het niet zo is
Het is niet zomaar angst die je kunt overwinnen, het is mijn bodem die wegslaat.

Dat het geen kattepis is bleek toen ik een hond in huis haalde. Ik ben zwaar overspannen geraakt
kon het (arme) beest om me heen niet verdragen en hij moest iedere week 24 uur ergens logeren zodat ik bij kon tanken en tot mezelf kon komen.
gewoon het feit dat ik voor hem MOEST zorgen en ik verantwoordelijk voor hem was kon ik niet verdragen.
De angst dat ik die hond ook zou verknallen want ik maak iedereen die dichtbij me staat toch ongelukkig??
Dat heeft meer dan 3 jaar geduurd voor de hond niet meer regelmatig uit logeren hoefde en ik niet meer dagelijks huilbuien en paniekaanvallen had
Het is echt overleven geweest maar ik wilde doorzetten en inmiddels heb ik hem bijna 7 jaar
Geen spijt van gehad achteraf maar nog steeds zijn er dagen dat ik even zou willen dat ie er niet was.

Maar het geeft aan hoe je jeugd je kan beschadigen.
Ik zal nooit krijgen wat ik me als kind zo gewenst had maar kan er nu wel mee leven
Het heeft me gemaakt tot wie ik ben en ik mag nu ook zijn wie ik ben van mezelf
Ik houd nu rekening met mijn angsten en gevoeligheden en hoef er niet meer als een sneltrein overheen te denderen.

Mijn broer en zus hebben dit nooit zo meegemaakt en snappen het ook niet
we komen uit hetzelfde gezin maar hun verhalen zijn zo anders, zij waren niet zo gevoelig en gingen hun eigen gang
maar ik liet me emotioneel chanteren omdat ik daar gevoelig voor was

Poeh een heel verhaal zo op de donderdagochend, nu snel mezelf 'opknappen' want ik mag weer werken vandaag
fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

dank je wel, Jacc,


ik kwam nog verder tot dat inzicht toen ik hoorde dat mijn "leermeester" van


destijds na 32 jaar weer opnieuw begon te drinken.


Ik moet er niet aan denken weer slaaf te worden van een product waar ik van weet dat het leidt tot zelfvernietiging



Niwi, ik heb ditzelfde gehad met iemand uit mijn AA groep. Op een gegeven moment deel je meer met mensen, je leert ze kennen, wisselt telefoonnummers uit etc.
Om een heel lang verhaal kort te maken: iemand belt me op dat ze nog steeds een reisboek van me heeft, ik had bezoek dus kon niet al te lang praten maar vond haar al erg verward klinken, een jaar later heb ik nog steeds dit boek niet terug. Het was een vrouw waar ik echt respect voor had, al 10 jaar eraf en op humoristische wijze vertellen hoe ze vroeger met alcohol omging op feestjes etc. Ik kan het niet navragen bij de AA waar ik was, ik ben tot 2 keer toe de fout ingegaan en schaam me daar diep voor, het waren ontzettend fijne mensen daar en ik heb toch het gevoel dat ik ze ontzettend in de steek heb gelaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Drup::present::present::present::present::present::present:
fijn dat je er weer bent en je humor nog hebt meis!

Bol, misschien tijd voor een echte vakman/vrouw?
flauw he, je werkt zo hard en dan zie je toch dat het mis kan gaan,
nou misschien troost het je, maar mijn badkamer lekt ook en die is verbouwd
door een prof en de rekening was er ook naar. Zijn knecht komt af en toe zwart
de fouten herstellen, want van die aannemer hebben we de laatste termijn niet betaald uit onvrede
dus die heeft zijn fouten niet willen herstellen. Schijnt heel normaal te zijn, dan lonkt er weer een nieuwe klus (lees zak met geld) en raffelen ze de vorige klant af. Dit was wel voor de recessie, ik hoop dat ze nu inzien dat klantenbinding juist niet op de korte termijn is, maar ja ik zit hioer dus ook met lekkage door het hele huis nog wel. Dus ik baal en leef met je mee hoor:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas die bindingsangst door het verzorgen van iemand, herken ik ontzettend goed. Ik heb het gelukkig niet met dieren maar wel met mensen. Angst dat ze mij claimen, en het gebeurd weer. Juist mijn vriend heeft daar ook een handje van. Ik vlucht er deze keer niet voor maar ga de confrontatie aan. Ik moet leren om voor mijzelf op te komen, mezelf belangrijk te vinden en te zeggen tot zo ver en niet verder. Maar het geeft inderdaad een ontzettend benauwd gevoel als iemand aan je hangt en eigenlijk niet zonder je kan.
Dat die persoon zo afhankelijk van je wordt dan je hem of haar constant moet verzorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Witte, je moet niet proberen iedereen aan te spreken want je kunt er gif op innemen dat je iemand vergeet. Maar wel lief bedoeld.

Jacc beterschap en kruip lekker in je warme nestje want buiten is het ook niks.

Heb weer eens last van uitstel gedrag. Moet nodig de auto uitzuigen (doetie bij mij ook hahaha) maar zeg telkens strakjes. Dit doe ik al 3 dagen omdat ik er zo'n hekel aan heb maar nu de oplossing gevonden want om 13.00 komt mijn hulp.........:) Trouwens heb altijd een hekel aan poetsen gehad omdat ik het zo ondankbaar vind. Naja is er tenminste ook een voordeel aan het mindervalide zijn want ik heb een hulp die alles graag doet, de lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kit, fijn meis dat je zo goed kunt delen. Dat betekent dat je toch stil moet staan bij vervelende gevoelens. Ja natuurlijk hoop je dat je vader gaat houden van zijn dochter en als je dan merkt dat hij weer probeerd om op een vervelende manier weer aan z'n dochter gaat zitten, moet de klap ontzettend groot zijn voor je.
Ik vind het zo ontzettend naar voor je lieverd. Ik hoop dat je zo veel gluk krijgt in je leven dat de ervaringen van je moeilijke jeugd daardoor verdreven worden.
Ik kan niet begrijpen dat mensen sex. misbruik maken van hun kinderen. Dat gaat mijn verstand te boven. Hebben die mensen nu geen greintje gevoel wat ze daarmee kinderen aan doen.
Ik ga ook altijd door het lint als ik hoor dat kinderen misbruikt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een keer andersom mag ook wel drup. Meestal voelen mensen zich hier vergeten.
Maar het is idd geen doen.
Nou ja niet geschoten is altijd mis.

Wat lief van je Tapas dat je dit vehaal met ons gedeeld heb.
Dat is ook het mooie van een forum. Hier kun je naar toe gaan als je er zelf behoefte aan hebt.

Maar nu ga ik er een eind aan breien, de plicht roept weer!!

Voor iedereen een fijne dag!!

Laterzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Kit, Tapas en Bol
hier dan ff een veilige
niet claimende
vituele knuffel:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Jacc beterschap meis
en voor iedereen een goeie waardevolle dag
Harry, je kunt ook espresso met een koekje vragen hoor
veeeeeel lekkerder nu na die dagen zonder....!
je smaak verfijnt let maar eens op

ik ga aan de slag
dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...