Spring naar bijdragen

Zondag, 28 februari

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorge allemaal;)

Wat zijn we weer lekker aan te kletsen vanmorgen. Krijg er zowaar goede zin in.

Hier regent het tranen met tuiten. Het:rose: neteje is ver te zoeken. Dan maar binnen in mij verder zoeken!:) Het begin is er al: mijn katten hebben me wakkergekust vanmorgen. Lief he......

:heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel gezellig hoor, dat beetje grauwe weer. Altijd weer een reden om de haard op te stoken. Of zomaar lekker door de regen baggeren. Koud is het niet.

Tas ik wens je een heel fijne dag toe.
Soms kijk ik ook wel eens naar Hour of Power. Het is erg Amerikaans gericht, maar er zijn ook wel dingen bij om over na te denken.

Bol hoe gaat het met al je verfsels in je huis, is het allemaal naar wens?
Die vijver onder je trap intrigeert me nog steeds.

De kerk zou wel eens wat mogen moderniseren. Jullie weten misschien dat ik een studie theologie doe. Daartoe heb ik de joodse spijswetten tamelijk uitputtend moeten bestuderen.
Heel gek is dat niet, want de bijbel komt uit een warm land waar etenswaren snel bedierven. Het verbod op varkensvlees bijvoorbeeld is niet zo gek in dat licht gezien, want het was in die warmte bijna niet goed te bewaren, dus mensen stierven als ratten door het eten van de "verkeerde" dingen.
Dat we tegenwoordig vriezers en koelkasten hebben, hadden ze toen nog niet voorzien.
Voor mij betekent het geloof meer: liefde en vergeving. En groei!
"Woeker met uw talenten" staat er immers geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het betere werk!
kind de deur uit en jij je rust!
soms heb je dat simpel even nodig, dus...........
rustig aan en genieten van de rust!

ik hoef nergens meer heen, alleen a.s. donderdag een huisbezoek en dan gaat alles gewoon lopen.
het blijft nog een dubbel gevoel maar eindelijk wel weer een klein lichtpuntje aan het eind van de tunnel
en dt lichtpuntje gaat elke dag helderder worden.

vanaf feb. 2013 kan ik sparen voor een botoxbehandeling :D
is ook wel nodig met al die zorgen, alhoewel...........
heb sinds gistermiddag al één rimpel minder!

ik ga opschieten, zie jullie vanmiddag wel weer!!

Desi, goedemorgen!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Dar, vlees en kaas zou ik eigenlijk nooit combineren omdat het te zwaar op de maag ligt.

Ik vind de kerk tegenwoordig een beetje zielig omdat ze vasthouden aan waardes die niet meer van deze tijd zijn. Ja, ze doen wel allerlei dingen die modern lijken, zoals "hippe" gezangen. Maar waar het eigenlijk over gaat, de kern zoals liefde en persoonlijke groei, daar doen ze niet aan.

Gospels zingen? Ja, dat is leuk! Als ik de moeite neem kan ik elke zondag naar een kerk in Rotterdam, die diensten worden trouwens ook uitgezonden op Rijnmond-tv. En dat is swingen, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar. ik denk dat de mensen zich zo vast houden omdat dat een stuk zekerheid geeft.
Ikzelf probeer zo goed mogelijk te leven en daar staat inderdaad bij mij op de eerste plaats liefde.
Vandaar uit kun je heel veel kanten op. Maar ik zelf geloof niet alles wat er in de bijbel staat. Ik heb het gevoel dat de bijbel zo geschreven is, vanuit de behoeft van de kerk, niet wat men nu werkelijk moet doen voor de persoonlijke groei. Maar dat zie je bij ieder geloof. Maar wat er vroeger werkelijk gebeurd is dat is voor mij nog een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas gaat naar Beverwijk???
Veel plezier daar!!

Zo wat een gesprekken op de vroege ochtend, toen lag ik nog op 1 oor
Nu zit ik wat moed te verzamelen om met de hond naar buiten te gaan
ik zal wel moeten, regenlaarzen aan, zuidwester op, oliepak aan ;)

Geen kerk of markt voor mij, gewoon lekker rommelen en de zooi hier opruimen!
Ben van oorsprong Gereformeerd maar had al te snel door dat dat niet was hoe ik het wilde
oordelen en veroordelen, wij zijn goed en zij zijn slecht, het was zelfs zo erg dat ik de 'heidense kinderen op gymnastiek wilde bekeren
want ik vond het zo sneu dat ze anders naar de hel gingen, en ze waren helemaal niet zo slecht als het geloof me vertelde.

Nu geloof ik maar gewoon in mezelf, dat werkt voor mij toch het beste ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tapas

Ben van oorsprong Gereformeerd maar had al te snel door dat dat niet was hoe ik het wilde

oordelen en veroordelen, wij zijn goed en zij zijn slecht, het was zelfs zo erg dat ik de 'heidense kinderen op gymnastiek wilde bekeren

want ik vond het zo sneu dat ze anders naar de hel gingen, en ze waren helemaal niet zo slecht als het geloof me vertelde.

Nu geloof ik maar gewoon in mezelf, dat werkt voor mij toch het beste
;)

Hahaha. Tapasje toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jodendom

Joden moeten Kasjer of ook wel Koosjer eten. Koosjer betekent 'geoorloofd' of 'toegestaan'. de Thora is hier vrij nauwkeurig in.

'Elk dier dat gespleten hoeven heeft en herkauwt, moogt gij eten. (...) Dit moogt gij eten van al wat in het water leeft: al wat vinnen en schubben heeft, moogt gij eten, maar gij zult niets eten dat geen vinnen of schubben heeft; onrein zal dat voor u zijn.'2

Vlees van koeien en schapen mag dus wel gegeten worden want deze dieren hebben gespleten hoeven en herkauwen. Varkens hebben weliswaar ook gespleten hoeven, maar ze herkauwen niet. Zij behoren daarom tot de onreine dieren. Ook schaaldieren mogen niet gegeten worden omdat ze geen vinnen en schubben hebben. Het eten van dieren die uit zichzelf zijn doodgegaan, is verboden. Bloed van een geslacht dier mag niet gegeten worden. Vlees en melk mogen niet samen in een maaltijd zitten: dus geen brood met boter en gehakt, maar ook geen yoghurt na de maaltijd met vlees, want:

'Gij zult een bokje niet koken in de melk van zijn moeder.'3

Minnich en parve zijn voedingsmiddelen die zowel met melk als met vlees gecombineerd mogen worden. Mensen die koosjer eten, hebben in de keuken een gedeelte voor het maken van eten met vlees. Spullen die gebruikt worden om maaltijden met vlees te maken mogen niet gebruikt worden voor andere maaltijden . Een theedoek die gebruikt om een braadpan af te drogen maag niet gebruikt worden om een toetjeslepel mee af te drogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je hebt gelijk Dar, het is wel te combineren. Alweer tosti/hostie :)
Maar ik zat eigenlijk te denken aan een warme maaltijd. Italiaans eten doe ik nooit met allebei. Het is of kaas, of vlees. En eigenlijk hou ik het meest van vis.
Desi, mijn kat heeft vanmorgen vroeg een kipstukje uit de pan gejat, afgekloven en de botjes naast mijn kussen gelegd.
Maar! De zon gaat zomaar schijnen, het is droog en er is zondagmarkt in de stad.
Dus even douchen en vort, onder de mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de kerk zelf zegt me echt niets. Hoogstens inderdaad voor het ritueel om een kaarsje aan te steken. Als ik nog wel eens naar de kerk ga( lees moet) dan voor een huwelijk of begrafenis.
De zgn lezingen vind ik zo'n onzin en praten je schuld aan. Heb me er steeds harder tegen verzet. Eerbied voor geestelijken heb ik wel maar als je de laatste jaren hoort wat er binnen de kerk gebeurd trek ik me helemaal terug. Kan er ook niks aan doen dat mijn ouders me katholiek gedoopt hebben. P. mijn partner is met 16 jaar eruit gestapt en atheiist geworden. De verhalen uit de bijbel zijn door wetenschappers en astrologen allang weerlegt. Klopt niks meer van. Wat moet je dan nog geloven? Boedhisme ed spreekt me meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I'm back. Tja.
Ik kreeg er wel gekke gedachten van, zo nu en dan.
Hoe zou Maria nou niet met Jozef hebben lopen rotzooien. Tuurlijk wel. En daar is toch ook nix mis mee. De mens en sex is al zo oud als dat de mens er is. En zo heeft God het ook gemaakt dus zonder copulatie(jaja, nette taal spreken mensen, anders krijgt ik weer een pb van de moederator) geen mensen. Ja toch, niet dan?
En dan die poppekast, heerlijk. En er zijn dus ook mensen die echt geloven dat de aarde nog maar 2010 jaar bestaat. het zal allemaal wel.
Ik vond het een belevenis. De rust vond ik er niet zo want elke x als mensen op hun knieën gingen om te bidden miemelde die man er ook doorheen. En dan kan ik me niet zo goed concentreren. Klein gebrekje:huh:

Mijn motto os altijd al geweest; wie goed doet, goed ontmoet. En ik ben ervan overtuigd dat velen in die kerk zo proberen te leven. Mensen zijn mensen.
Ik laat het nog es wat bezinken. Gemengde gevoelens.

Albertina, gij heiden. Hier regent het wijwater:$ Hahaha. Nou hier ook, en koud op de fiets. Ik had natuurlijk weer zo lang hier lopen lollen dat ik niet meer kon gaan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertje, ben je Joods of heb je lopen googelen?
Tja en dat van dat varkensvlees, het zal vast ergens goed voor zijn. Ik weet het niet. Dingen die al zolang geleden bedacht zijn is soms lastig want dogma's zijn er maar zo. Ach, ik loop te raaskallen. FF rust. En een broodje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees hoewel ik er niet zo heel veel verstand van heb, spreekt het Boeddhisme mij ook meer aan, omdat het niet op gedrongen wordt, en zachtaardig is. Men laat iedereen in zijn waarde en is meer gericht op persoonlijke groei. Geeft veel dingen door maar respecteerd ook een ander geloof.
Daar en tegen zijn andere geloofsovertuigingen meer gericht op het hersenspoelen van mensen, en het gedram dat dat het enigste geloof is dat het juiste is. Daar komt de mens tegen in opstand.

Bam. Dat de aarde op houdt te bestaan? Ach dat wordt iedere eeuw wel herhaald hoor. Volgens de Mayakalender zou de aarde in 2012 vergaan. Maar volgens Nostradamus zou dat pas in 3000 en nog wat gebeuren. Maar dat de mens bezig is zichzelf uit te roeien, dat zou zo maar kunnen.
Maar een keer in de zoveel tijd treed er een soort broeikast effect op. Dat is zo'n 10.000 jaar geleden ook gebeurd. Ik vraag me af of het niet een gewoon gebeuren is en dat wij daar helemaal geen invloed op hebben.
Desalnietteminniettegenstaande ben ik er wel voorstander van om op de juiste manier met moeder aarde om te gaan want we maken er nu toch een klerenzooi van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...