Spring naar bijdragen

Zondag, 28 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

God of hoe je het wil noemen.
Eerst heb je de rotsen, daarna de planten, dan de dieren dan de mens en daarna God of hoe je het wil noemen.
Net zoals dieren het bewustzijn van een mens niet bevatten zullen wij nooit God of hoe je het wil noemen kunnen bevatten.
Ik vind het nogal arrogant dat mensen denken dat wij de hoogste evolutievorm zijn.
Zo denk ik er over :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, och ik heb ook zoveel spijt van zoveel dingen.
Ach wat heb ik niet voor een narigheid uitgehaald.
Maar het heeft gewoon geen zin om daar nog over na te denken.
Ja kan alleen maar vooruit, achteruit gaat niet.
Wat je nog goed kan maken, kan je nu gaan doen, en de rest moet je jezelf echt maar vergeven.

Marieke, ik geloof wel in een macht die ons wil beschermen. Geen meneer op een witte wolk met een baard. Het is meer zoiets als een collectief gevoel van liefde voor elkaar. Iets prettigs voor een ander doen, al is het alleen maar een kaartje op de bus doen, of een lief mailtje.
Ik geloof dat liefde en prettige aandacht voor elkaar, zich verspreidt.
Nou ja, zoiets dus.
Hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, er zijn toch heel veel verwijzingen te vinden die er op duiden dat we dichtbij God (kunnen) staan? Kinderen van God, etc.

Daar geloof ik namelijk wel in. Dat we het Goddelijke in ons hebben of in ontwikkeling.
??
Alle groei, verwijzingen naar liefde, hebben voor mij dit als richtlijn. Die niet-oordelende en liefdevolle God.

Arrogant zou het zijn te zeggen dat je God bent!
Maar de goddelijke flonkering zit wel in ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, narigheid uithalen: deed je dat express? Overzag je toen de gevolgen wel?
Of werd je wakker na een tijdje en kon je overzien wat de gevolgen waren van je gedrag.
Groot verschil.
Ja, vanuit het nu kun je het anders doen hè?!

Zacht zijn voor jezelf... mild zijn, is ook een vorm van vergeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, ik zie het mooie
nog in mij
Maar ook het lelijke

Dat ik dat dan hier weer
op het forum drop
is ook niet koosjer

Maar ook weer een
onderdeel daarvan

Ik overzie vaak niet
de gevolgen van mijn acties

Misschien is dit nodig om te zien
Dan is dit nodig om te zien

En het klopt..
Sommige mensen moeten
écht duizend keer op hun
muil gaan

Waaronder ik
Helaas pindakaas!

Nu ga ik verder met
mijn binnenwerk!

Het was niet mijn bedoeling
een gesprek uit de weg te
gaan of jullie ongerust te maken

Ik doe mijn best
Opletten!!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, ik geloof niet dat ik veel nare dingen expres heb gedaan.
Maar wel veel domme dingen waar ik anderen mee pijn heb gedaan.
Maar het is toch echt zo, vind je niet, je kan goedmaken wat je kan goedmaken en voor de rest alleen maar beter doen wat je verkeerd deed.

Weet je Dar, ja ik moet er bijna een beetje om lachen, maar soms denk ik wel eens: jullie hebben dan tenminste nog een kind (of meer) op de wereld gezet.
Zelfs daarin ben ik nog een kluns.

Als er een volgend leven bestaat wil ik zeven kinderen: zes meiden en 1 jongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,

Bij mij staan vakanties nu vooral in het teken van kleine jongentjes zoals Legoland enzo. Vaak leuk maar ook vaak niet wat IK echt wil!

Laatst voor het eerst met de grootste van 8 naar Londen geweest, was heel leuk! Brittish museum, Tate gallerie maar ook Chinatown en Dinomuseum. Allebei heel tevreden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Dar, wat ver weg allemaal.
Een uitje met de hele familie? Lijkt me dat het dan gaat om weer eens met zun allen bij elkaar te zijn, bij te praten en leuke dingen te doen?
Daar hoef je toch helemaal niet voor naar het buitenland?
Met zoveel mensen, dus met zoveel verschillende wensen ..... gewoon heel neutraal houden en speciale plekken zoals Schotland, Denemarken , pretparken enzo...... doet ieder dan maar gewoon zelf toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zoals je het opschrijft heb je helemaal gelijk.
Tuurlijk kom je daar genoeg mensen tegen, dat is toch ook juist het leuke eraan?
Maar toch he Dar vraag ik me af,
Zit er bij jou ook iets onder zo van:
Jaren en jaren heb ik me alleen moeten redden en nu jullie alleen zijn
verwachten jullie dingen van me die ik eigenlijk helemaal niet wil.
Zoiets als jullie waren er ook niet toen ik het alleen met mn zoon moest doen
Want dat lees ik ook een beetje in je bericht??
Is zomaar wat bij me op kwam hoor toen ik het las.
Misschien zie ik het wel fout, daarom vraag ik t maar ff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Dar, ik vind het al een hele opgave om een weekendje met familie door te brengen.
en inderdaad, zoiets kost gewoon veel, dat geld spendeer ik liever aan iets waar ik echt heel graag naar toe wil.
Legoland en aanverwante artikelen zeggen mij niets hoor.
Ik ben 1 keer aan de westkust van Denemarken op vakantie geweest..... dan zijn onze waddeneilanden een heel stuk gezelliger, zeker weten.
Als ik jou was zou ik gewoon voorstellen om inderdaad een paar huisjes te huren, eventueel ergens waar een zwembad in de buurt is, zodat jullie heerlijk kunnen uitwaaien eventueel wie zin heeft gaan zwemmen, eindeloos bijkletsen en stapels spelletjes meenemen.
Wie weet hoe enthousiast men wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even heel wat anders: Was de afgelopen dagen een beetje teleurgesteld dat je je niet meer kon aanmelden voor de gratis internetbehandeling anoniem, tot ik vanmorgen een melding van Yaya zag dat je dat nog wel kon via de eerste optie en dan naar beneden scrollen.
Affijn, ben daar direkt gaan kijken en jawel hoor: er werd gemeld dat er beperkte mogelijkheid is om anoniem kostenloos deel te nemen, je krijgt binne drie dagen bericht via de mail of je 'in de prijzen ' valt.
Ik controleer nu dus iedere tien minuten mijn mail hihi, en dat kan dus nog een paar dagen duren

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hoef je niet meer te kijken want het is zondag Yvonne
Maar morgen zeker in de gaten houden, want ze zijn best snel met reageren hier.
Ik hoop dat het je lukt.
Ik heb t ook zo gedaan en tot op de dag van vandaag
ben ik er nog zooooo blij mee.
Wens je er suc6 mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik dacht ik schrijf je toch maar ff wat ik ernaast dacht.
Want je schreef zelf op dat je het even op een rijtje wilde krijgen.
Misschien een gemiste kans dacht ik als ik dit je er niet in mee laat nemen.

Ik ben pas ook nog met een hele groep weggeweest en idd iedereen ging zich
aan elkaar lopen aanpassen en dan winnen altijd de sterkste.
Die zul jij ook zo wel aan kunnen wijzen binnen je familie.
(ff tussendoor: wel is aan een familieopstelling gedacht?? das mega intressant zeker met zo een grote familie)
Ik ben meer van een dag bij elkaar zijn en dan leuke dingen met elkaar ondernemen.
Elke ker organiseert een ander het zodat iedereen aan de beurt komt. En dan lekker 's avonds weer met beide benen lekker op je eigen bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, inderdaad gewoon eerlijk, vriendelijk, maar echt overtuigend aangeven wat jouw grenzen zijn hoor.
Wij hebben het wel eens aan de hand gehad met een kado dat voor een zoveeljarig huwelijk zou worden gegeven door alle broers en zussen van mijn man samen.
Het zou gaan om en dag uit , nog een weekend buitenland en een groot kado, alles bij elkaar voor zo'n bedrag dat het voor ons te gek werd.
We hebben toen eerlijk gezegd dat dat dure weekend het niet zou worden voor ons, omdat we dat niet nodig vonden en het te duur vonden.
Was behoorlijk moeilijk hoor, en werd ons niet door allemaal in dank afgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En moet jij dat allemaal regelen Dar?
Ik zou voor een familie-uitje ook iets in nederland doen, er zijn genoeg mooie dingen te beleven.
Domburg zou ik een optie vinden, vanwege de mooie strand- en duinwandelingen en de natuurmusea in de buurt.
Denk aan het zijdemuseum, waar je de hele rit van pop tot vlinder kan volgen, en ook nog eens prachtige zijde-producten kan kopen. Ik denk aan mijn slaaphemdje.

Ik weet inderdaad niet wat ik zeg, dat ik wel zeven kinderen had willen hebben. Ik denk aan de gezelligheid van veel kinderen over de vloer. De sfeer van samen sinterklaas en kerst en pasen enzo vieren. Maar dat is uiteraard mijn onbekende factor.
Nu ben ik gezegend met kleinkinderen van mijn man en de kleinkinderen van mijn zus.

Yvonne ik heb de therapie van Tactus gedaan toen die nog gratis was. Voor zover ik weet kan je die nog steeds gratis doen, als je bij je huisarts een verwijzing vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, fijn dat je reageert.
Misschien vreemd van me, maar ik denk dat kijken naar de lelijkheid wat minder kan hoor.
Bepaalde dingen horen bij een mens... leuk om wat aan bij te schaven.... Maar ik ben een hele trits jaren ouder en het vermoeit om zo bezig te zijn. Dat niet alleen. De aannames die je hebt over jezelf hoeven niet altijd te kloppen.

Daarom is het leuk om dingen hier op het forum (b.v.) uit te spitten.
Want: wat is lelijk nu precies??
Bedoel je je schaduwkant? En hoe erg is tie dan?
Als het goed is integreer je alles. Zodat je met jezelf kunt leven, van jezelf houdt en daarmee gemakkelijker van anderen kunt houden.

.......zei ze.

Dar, ook ik heb mijn kind alleen opgevoed, van baby af aan.
Veel onbekenden ontmoet in vakanties. Mijn eigen ding leren doen.
Het zou voor mij ook helemaal niets zijn om opgelegd met familie enkele dagen
door te brengen op een plek die zij hebben uitgezocht. Help!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik helemaal met ari eens hoor.
Het is niet eens een kwestie van veel geld hebben, het zijn ook je spaarzame vakantiedagen die eraan gaan.
En die zijn wel bedoeld om dan weer daarna vol energie aan het werk te gaan.
maar je kwestie nu is, hoe breng je dat op een manier waar iedereen genoegen mee neemt
Dat is nog het allerlastigste aan dit hele gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...