Spring naar bijdragen

Maandag 08 maart 2010

Babble

Aanbevolen berichten

Isa,

ik ken een paar mensen die vrijwilligerswerk doen.
Voor hen is dit ook een plaats in de maatschappij.
Een plaats in de maatschappij hoeft niet alleen af te hangen van
betaald werk.
Natuurlijk is het fijn als je zelf je inkomen verdient,
soms kan het even zo zijn dat dat niet lukt.
Dan kan vrijwilligesrwerk toch een goede invulling zijn?
Je doet iets voor een ander wat anders misschien niet
eens gedaan zou kunnen worden.
Nogmaals ik begrijp je gevoel hoor!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ik heb vandaag mijn kennismakingsgesprek met een re-integratie buro. Ze gaan bekijken wat ze voor me kunnen doen. Beroepenkeuzetest ed. Ik wil ook iets zinnigs gaan doen wat me voldoening geeft. Het niet werken bevalt me niet. Het UWV betaald dit, ook als er nieuwe opleidingen voor nodig zijn. ben benieuwd wat ze met me gaan doen.:angry:
Ik heb tm 2008 altijd gewerkt. Kan niet zonder en voel me nu ook steeds sterker dus het moet weer kunnen.
Isa is zo n buro niks voor jou? Kun je aankaarten bij het UWV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: het wordt steeds moeilijker, ikzelf begin nu ook te merken dat leeftijd een rol speelt. Ik heb 2 brieven de deur uitgegaan zonder mijn leeftijd te vermelden en 10 jaar werkervaring weg te halen en kreeg daarop een uitnodiging. Als ik mijn leeftijd vermeld krijgt ik vaak niet eens een reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

daar kan ik mij ook wel in vinden.
Toen ik net gescheiden was had ik ook geen baan meer,
ik werkte bij mijn schoonfamilie.
Om toch iets te doen te hebben ben ik in een verpleeghuis
gaan werken, ik moest daar eten rondbrengen en helpen
in de keuken.
Ze noemen het voedingsassistente.
Ik vond het eten rondbrengen leuk, het werken in de keuken
afschuwelijk.
Toch heb ik geen spijt dat ik het toendertijd heb gedaan.
Er waren en zijn weinig mensen die dit werk willen doen.
Het gaf mij een goed gevoel toch mijn geld te verdienen
en te leren dat er ook andere kanten in de maatschappij zijn,
nl. die van de zieke mensen die totaal afhankelijk zijn van anderen.
Het werk was absoluut niet mijn ding maar heeft mij
wel wijzer gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was tot voor kort van plan om vrijwilligerswerk te gaan doen maar de ziekte van mijn zus zorgt dat ik genoeg voor haar kan doen. Dat is ff belangrijker.Als werk lang op zich laat wachten en het gaat vooruit met mijn zus ga ik zeker vrijwilligerswerk doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Albertina, misschien zijn wij nog wel een beetje van de oude stempel.
Nee hoor, ik weet dat het momenteel moeilijk is. Het lijkt wel of werkervaring er niet zoveel meer toe doet.
Toch snap ik dat niet hè Isa. Jij hebt toch iets met kinderopvang gedaan? Als ik in Rotterdam rondloop is er op bijna elke straathoek een crèche of buitenschoolse opvang waar ze begeleidsters vragen.
Overigens ken ik een dame van mijn leeftijd die tot een jaar of tien geleden in de kinderopvang werkte. Ze wilde er weer mee beginnen toen haar kinderen groot genoeg waren, maar kwam nergens aan de bak. In samenwerking met UWV heeft ze nu een ruimte gehuurd en werkt voor zichzelf, in een nieuw gebouwde wijk met veel jonge gezinnen.
Ik weet niet of het wat voor jullie is, om eens te denken aan freelancen of zelfstandig beginnen. Het UWV heeft daar speciale begeleiding voor.
Ik ben een jaar of tien geleden ook aan het freelancen gegaan en het loopt nog steeds goed. En ik prijs de dag dat ik die beslissing nam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf ook aangemeld bij en reintegratiebureau.
Mijn baan heb ik nog alleen mag ik de wisseldiensten
niet meer lopen vanwege mijn gezondheid.
Dus ik moet zelf ook actie ondernemen.
Wellicht kunnen ze mij aan wat andere inzichten helpen.
Ik doe al jaren en jaren hetzelfde werk, ik heb er eigenlijk
nooit over nagedacht iets anders te gaan doen.
Nu moet ik daar wel aan geloven, ik lees hier dat het lastig
is om een baan te vinden.
Toch doe ik mijn best om niet moedeloos te raken.
Werkeloos ben ik niet alleen is het zo dat binnen het bedrijf
geen mogelijkheid bestaat tot regelmatige diensten.
Enfin, komt tijd komt raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geen noed, het komt allemaal goed:moon::present::sun:

Werkloos zijn heeft soms ook zo dr voordelen. 'Gedwongen' nadenken over andere wegen, tijd om bij mn moeder langs te gaan, nachtje te blijven, papierzooi afhandelen, schrijven op het forum en een midweekje met mn luie reetjesindewei in de sauna, zonnebank, voor de houtkachel, hardlopen met hond 2 en Duitse broodjes eten. Ach ja, wat een leven-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Heb geen noed, het komt allemaal goed:moon:
:present::sun:

Werkloos zijn heeft soms ook zo dr voordelen. 'Gedwongen' nadenken over andere wegen, tijd om bij mn moeder langs te gaan, nachtje te blijven, papierzooi afhandelen, schrijven op het forum en een midweekje met mn luie reetjesindewei in de sauna, zonnebank, voor de houtkachel, hardlopen met hond 2 en Duitse broodjes eten. Ach ja, wat een leven-)

Haha ja dat gevoel heb ik nu ook een beetje, heb er 28 jaar werken opzitten... tijd te over momenteel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed te lezen dat je het ook anders kan bekijken,
geen werk hebben betekent voor mij en hoop stress.
Het éne doemscenario na het ander komt in mijn hoofd.
Ik heb er ook 35 jaar werken opzitten en dat nog buiten
de stageplekken tijdens mijn schooltijd.
Ach ja, ik ben ook al en oudje.
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit was mijn engelenkaartje van vandaag: best wel toepasselijk:

Je zit in een moeilijke periode, maar je hebt genoeg veerkracht om er niet aan onder door te gaan. Vertrouw op je eigen kracht en weet dat het uiteindelijk altijd goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Net effe aan een bakkie koffie, ramen van binnen gezeemd, buiten komt nog wel als die witte troep weg is... Wat een **** zooi buiten en dat na een heerlijk weekend met een zonnetje... Wanneer komt die lente/zomer nu eindelijk eens doorbreken ??? :angry:

Alles doorgelezen...

Begrijp dat het inderdaad niet makkelijk is om tegenwoordig werk te vinden, maar ik zou zeggen : Geef niet op !!!
Had zelf na tientallen sollicitaties de hoop al een beetje opgegeven en waar rijst de verbazing dat ik vorige week gebeld werd en dat ik nu per April lekker weer aan het werk mag !!!
:D

Druk nu dus om mijn depressie boven te komen... Volgens psycholoog ben ik zwaar depressief mede door onverwerkt leed uit het verleden... Wil nu dat ik een sessie EMDR gaat volgen...
Iemand ervaring daarmee ???
Als ik google lees ik dat je dan weer terug visualiseert naar het verleden...
Ben alleen bang dat ik daar toch iets te nuchter voor ben
"Stel je voor, je bent een paddestoel "
Jaja :angry:

Afijn, vanmiddag weer afspraak...
En nu weer even van die bank af... pfffffffffffffffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maak me er natuurlijk ook wel es zorgen over. Ik krijg nu beduidend minder geld per maand en dat is vervelend(vakantietje was al geboekt en betaald). En voor de langere termijn weet ik het ook niet. Ik solliciteer wel maar tot nog toe geen succes. Het zal wel ergens naar toe gaan. Heb 2 jaar ww en wie dan leeft, wie dan zorgt. Heb stel goeie handen aan mn lijf en wc's poetsen kan altijd nog. Voel ik me ook nix te goed voor dus....

Haha, Albertje, verhuizen naar Noorden des lands kan altijd nog. Kom je bij mij wonen, scheelt in de kosten en ik ben er de helft vd tijd toch niet.....YIHAAAAAAA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, verwerken van zaken uit het verleden altijd goed. Geen ervaring met me voor te stellen dat ik een paddestoel ben. Ben ook meer een debiel appeltje dus ja, kan je niet helpen daar.

Wel zelf ook depressie gehad en ik kan je alleen zeggen dat het belangrijk is tijd te nemen en jezelf niet onder druk te zetten. Onverwerkte jeugdtrauma's waren voor mij, mede reden, om zo te gaan zuipen.

Wel es gehoord van rapid eye movement ofzo? Zit je voor beeldscherm met lichtflitsen??? Hoe heet dat?
Rapid eye heeft met je slaap te maken, ik heb vast niet het goede woordje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, dat is toch logisch, dat er af en toe doemgedachtes opkomen?
Je hebt het niet gemakkelijk gehad de afgelopen jaren. Het lijkt mij onnatuurlijk zelfs als je nu robot-achtig opgewekt je toekomst in zou kijken.
Dacht je dat ik nooit zat te piekeren, als een opdracht bijna af is, waar ik de volgende grote klus vandaan moet halen? Er is zoveel jong talent op mijn vakgebied. En het idee, financieel afhankelijk te worden van mijn partner geeft me gewoonweg kippenkoorts.
Ik bedoel maar, we bljven mensen met al onze gedachtes.

EMDR heb ik zelf geen ervaring mee Blondie. Wel een vriendin van me, die er na een traumatische ervaring, baat bij heeft gehad. Ik kreeg niet de indruk dat het zo zweverig was hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,

Ik heb zelf nog nooit zo'n EMDR sessie meegemaakt, maar een vriendin van mij is psychologe en ze loopt er mee weg. Ofwel ze is er erg enthousiast over!
Het is nog een vrij nieuwe therapievorm en er is ook scepsis over (zo weten ze ook volgens mij nog niet precies waarom het werkt).
Maar zij heeft er nu bijscholing in gevolgd en heeft het nu ook aan haar behandelprogramma toegevoegd. Het heeft idd met visualiseren te maken. Je gaat terug naar de voor jou traumatische gebeurtenis en moet dan met je ogen op en neer bewegen of met je ogen de hand van de therapeute volgen. Dit wordt een aantal keren herhaald en op deze manier krijgt de herinnering steeds minder "lading". Het is een kortdurende therapie, dus je bent er geen eeuwigheid mee zoet;)

Hoop dat je er iets aan hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...